16 minuter gameplay från Dragon Age: Inquisition

Robot
16 minuter gameplay från Dragon Age: Inquisition
Medlem
16 minuter gameplay från Dragon Age: Inquisition

Vet att det bara är en alpha, men hoppas inte pc-versionen har samma UI.

"This is the dragon age we always wanted to make".
Så länge det inte är som DA2 och mer som DAO.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kanske man skulle dra ut tummen och spela klart DA2 då

Medlem

Ser ut som DA2 mer och mer ju mer gameplay som kommer ut. Mycket snyggare men det hjälper inte om spelet i sig är lika kass som DA2. Blir kanske att spela om DAO igen efter man kör igenom Divinity:OS. Konsolskadade spel gör sig inte bra på PC. EA har förstört Bioware totalt enligt mig.

Medlem

Visserligen grafiskt snyggt och skapliga ljudeffekter, men jag ser inte ett uns av DA: O känsla. Detta liknar DA2 mer och mer och jag är djupt besviken av att de inte lyssnade mer på den otroligt stora kritiken de fick.

Medlem

DRAAAAAAAAAGOOOOOON AGE!!!!!!!

Medlem

Alltså nästan exakt som Dark messiah of might and magic i tredjepersonsvy med sämre stridssystem? Nej tack..

Bilden: Mad Max och Elektra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alltså... va? Tyckte de sagt att de skulle göra det mer som Origins. Detta ser ut som ett grafiskt upphottat DA2... Nooooooo!

Edit: Grymma ljudeffekter och gillar atmosfären. Möjligt att det kanske kan bli ett bra spel, absolut, men jag tror inte det blir ett nytt DA:O, vilket var vad jag hoppades på. Känns för... konsolifierat samt för mycket action combat á la DA2. Nåväl. Kanske blir så man kan arbeta mer i det taktiska läget, och att det inte blir lika trist som i DA2.

k3m
Medlem

Som en av de som tycker mycket om DAO, så blev jag besviken när jag såg tjuvtitten på DAI. Efter att ha sett videon så vet jag med säkerhet att det här kommer inte att bli lika storslaget som Origins.

DAI lider oxå utav konsolernas begränsningar. Jag tvivlar inte en sekund på att spelet kommer att bli okej, men inte nå mer än så heller. DA serien är nu officiellt död för min del.

Medlem

Storyn är nog skit bra.. men vafan... vad är det för gameplay?!

Optimist! Det blir säkert kul ändå.

Medlem


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Tycker spelet ser ut att ha smidigast gameplay hittills i serien så det är ju verkligen ett stort plus. Sen får man ju bara hoppas att storyn är bra också

Medlem

Action RPG är detta precis som DA2. Dom har inte alls lyssnat på vad folk ville ha. Dom kommer få be om ursäkt ytterligare en gång gissar jag på.

Medlem

Hmmmm blir lite orolig det ser väldigt action orjenterat ut... Hoppas att man kan välja helt själv hur combat systemet skall fungera, hoppas som i DA.

Övrigt ser det ju sjukt snyggt ut! hoppas verkligen det är open world och inte något halvdant vilket jag misstänker...

Medlem

Fattar inte alla som hype:ar upp dao combat, tråkigaste biten av spelet.

Storyn, och karaktärerna var väl ok, men inte så mycket mer. Det var inget KOTOR precis.

Detta ser mycket bättre ut enl mig.

Medlem
Skrivet av Cove:

Fattar inte alla som hype:ar upp dao combat, tråkigaste biten av spelet.

Storyn, och karaktärerna var väl ok, men inte så mycket mer. Det var inget KOTOR precis.

Detta ser mycket bättre ut enl mig.

det är väl för att det är mer likt nwn (och kotor), vilket passar genren. da2 blev för mycket real-tid...och konstiga ryckiga rörelser.

da:o i en öppen värld, tack!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Oj vad många negativa kommentarer. Detta var både sjukt snyggt, välgjort och med dynamisk action. Men inget för mig eftersom jag inte vill bli tvingad att spela i en grupp. Dessutom tror jag nog inte det är helt open-world. Spelaren gick runt saker man borde kunnat korsa. Om det inte vore för det så skulle jag vara mer intresserad


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

FM-guru
F.d. Sisyr

Sjukt irriterande kameravinkel. Ligger alldeles för lågt, bakom röven på karaktären. Antagligen kan man väl välja vinkel själv, dock.

EDIT: Med det sagt var fighten mot draken betydligt häftigare än någon av alla de hundratals man hade i Skyrim. Hoppas de skruvar upp svårighetsgraden på dessa till tusen, och gör möten ovanliga (dvs tvärtom mot Skyrim).

Medlem

Lär antagligen köpa spelet men kommer nog bli besviken. DA2 föll pladask på den otroligt urusla combat de införde istället för det system de hade i DA:O. Jag fattar inte alls varför de öht frångick det systemet. Var mer än 3 miljoner exemplar för lite i försäljning så de tyckte att det var värt att sabba altl för att försöka få mer? Gick ju som det gick med det. Bioware är slut som rollspelens frontföretag.

Medlem

Inte ett dugg imponerad

Medlem

Ser ut som ett mer polerat DA2.

Ska inte döma det än, men jag hade hoppats på att drog combaten mer åt DAOs håll än DA2. De har en overview kamera... men det ändrar inte att de har gått ifrån "pussel combat" med väldigt genomtänkta encounters som man måste lista ut till ett mer action fokuserat spel. Kanske är kul som satan iaf, är ju najs med action, men det var ursprungligen inte det jag hoppades på från DAI iaf.

Medlem

EA kommer att be om ursäkt, efter dom sålt miljoner till alla idioter och sen kommer dom säga att dom misslyckas med spelet och att DA:I 2 kommer fixa allt som är fel.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/9516...

Exakt så är deras MO.

Medlem

Det var mycket negativt här. Jag tycker det ser väldigt lovande ut faktiskt.. Bara jag?

Medlem

Vet någon om storyn i 3:an blir ändrad beroende på hur man spelade i 2:an?? Eller är de lika löst sammansatta som 1:an och 2:an?

Medlem

Gnällpatrullen är igång igen ser jag. Förbokat spelet och kan inte vänta på att få börja spela

Medlem

Storyn kommer ha drag från ettan och tvåan, men jag har för mig att de sitter och filar på en app till spelet där man kan återskapa sitt spel om man inte lyckats spara saves mellan konsoller osv. Kanske problem med saves mellan plattformar.

Har man följt med i genomgångarna av själva spelets gameplay tycker jag man inte kan avfärda det som uselt redan nu. Den taktiska vyn påminner mycket om den i DAO rent utseendemässigt - vi får väl se hur djupt det blir men jag tycker att både DAO och DA2 hade drag av att man korsade tps med traditionell taktisk vy i rpgs i olika blandningar och jag vet inte om jag sett Bioware lyckats med det än. Deras bästa spel har antingen en ren taktisk vy eller är ett renodlat tps. Det här kan bli gången de lyckas

Så länge interaktionerna i spelet är bra så är jag nöjd iaf. Det är det som gör Biowares spel, att man skapar en koppling till spelets karaktärer, och som ofta täcker upp svagheter inom hur öppet och välpolerat deras spel är i övrigt. Det vågar jag iaf påstå med tanke på hur känslomässiga folk blev i turerna med ME3s slut.

Medlem

Nope Craze, I'm with you. Verkar bli riktigt kul
Enda jag reagerade på var när det reds på hästen. Karaktären kanske ska sitta lite mer löst än fastsmält till hästen? Mer gupp!

phi
Medlem

Jag fortsätter att vara skeptisk.

Intrycket man får är att spelet är väldigt mycket fokuserat på action när det kommer till striderna, vilket inte tilltalar mig för fem öre. Men jag antar att om man drar upp svårighetsgraden och använder sig av tactical view-grejen så blir striderna svårare, mer taktiska och betydligt roligare än att bara spamma spells, abilities osv i ett högt tempo.

Jag förväntar mig även att de jobbar vidare på spelets UI en hel del. Så det ser jag ingen större anledning till att klaga på på.

Medlem

Till skillnaden från majoriteten här så blir jag väldigt peppad av det gameplay som visats. DA1:s stridssystem må ha krävt lite mer taktik, men ärligt talat var det mest en fråga om att din tank-karaktär skulle ha bra med hp, din ena mage bra med poäng spenderade på helande så denne kan hela tanken, din andra mage alt. din rogue ha bra med dps och sedan du själv som fyller någon typ av kompletterande roll, t.ex. CC. Låter det bekant? Kan vara för att det låter som ett mmo.

Med Inquisition verkar det ena inte utesluta det andra. Du har fortfarande din taktiska top-down-vy och möjlighet till att pausa, men om du tycker det är trist att spela magisk schack så har du möjligheten att ta saken i egna händer och påverka striden mer dynamiskt, vilket ju action-orienterade stridssystem är bättre på.

Med det sagt tycker jag det är underligt att diskussionen på så många forum handlar om just striderna. Det kanske bara är jag, men för min del var det inte det som gjorde Origins till ett av de bästa rpg-spel jag spelat. Det som gör spelet till ett Bioware-spel är den rena kvalitén på berättande, karaktärsgestaltning, historia kring världen, dialogerna, atmosfären... ja, i princip allt förutom just stridssystemet. Det kvittade egentligen då allt annat var så förbannat bra och så sjukt engagerande.

Men men, vi får väl helt enkelt se. Blir det ett skitspel kan vi ju bara hoppas på att EA och Bioware ser och känner av det, men då krävs det att folk slutar förhandsboka! Blir det ett bra spel lär det ju sälja i vilket fall.

12
Skriv svar