Se de realistiska spelarna i NHL 15

Robot
Medlem
Se de realistiska spelarna i NHL 15

Ser grymt ut det ska jag bara ha det blir till Ps4

Medlem

Och så spelar man ändå med den utzoomade överblickskameran så inget av det där kommer man se, utom när man kollar på repriser i super slow motion.

Medlem

Nice, nu ser det ännu bättre ut när jag förlorar.... oh wait, kommer inte till PC


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Nice, nu ser det ännu bättre ut när jag förlorar.... oh wait, kommer inte till PC

NHL 96 till pc är rätt bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ser helt okej ut. Ska boka det lagom till releasen så får jag boka en ps4:a på det också.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Inte direkt realistiskt "fall" på tröjan :/


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Inte direkt realistiskt "fall" på tröjan :/

hahah såg knappast bättre ut iallafall, usch! säljs väl hos kidsen

Medlem

Skön reklam för tröjan som rör sig onaturligt i 0:37 i klippet, att de har låtit det gå igenom och fungera som PR för spelet är bara skrattretande. Kanske kan det förklaras lättsamt att det är hjärtat som pulserar kraftigt på högersida;)

Medlem

Så de lägger en halv reklamfilm på en funktion (tröjorna) som ingen typ ever kommer lägga märke till? Kommer inte bli förvånad när rubrikerna om att spelet knappt når upp till 30 fps på ps4 börjar dyka upp.

Medlem

Jag tycker det är skit. Under alla år tycker man att dom borde i.a.f. få till utseendet på folk men Uncanny Valley är stark i denna, men det är egentligen inte det dåligaste, animationerna är värdelösa i dessa spel. Om jag hade miljoner så skulle jag definitivt försökt mig på att investera i ett förbaskat häftigt NHL spel, ett spel som ser ut och och som rör sig som verkligheten, motion capture och 3d scanning för varje enskild spelare, då snackar vi :P.

Medlem

Någon som vet hur många man kommer kunna spela hotseat på xbox one? Ps4an tillåter ju bara 4 kontroller.

Medlem

Det jag undrar är varför de inte lägger 5 minuter extra på att fixa så det inte blir framerate drops i ett hockeyspel........ istället för 3 lager med onödig grafik man inte ser under matchen i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Todilo:

Någon som vet hur många man kommer kunna spela hotseat på xbox one? Ps4an tillåter ju bara 4 kontroller.

Xboxen tillåter 8 kontroller. Det kan inte krävas mycket för att lägga in stöd för det.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Todilo:

Någon som vet hur många man kommer kunna spela hotseat på xbox one? Ps4an tillåter ju bara 4 kontroller.

Xboxen tillåter 8 kontroller. Det kan inte krävas mycket för att lägga in stöd för det.

Frågan är dock om EA väljer att göra det, inte hittat några uppgifter om detta ännu.

Medlem

Vare bara jag eller såg alla spelare ut och ha exakt samma käkparti? Lite spetsigt och en aningen för långt?

Medlem

Vart är klippet med dom realistiska spelarna?

Medlem

hockey spel går för fort för att man ens ska kunna lägga märke till något sådant.
hade det varit i fotbolls spel där det är ett lite "lugnare" tempo och där man får tid till att kika på annat än bara bollen, så hade en sådan fysisk förbättring varit bättre.

Medlem

hur kan det inte finnas till fifa 15

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det jag undrar är varför de inte lägger 5 minuter extra på att fixa så det inte blir framerate drops i ett hockeyspel........ istället för 3 lager med onödig grafik man inte ser under matchen i alla fall.

Så du tror verkligen att det bara är för syns skull?
Inte att pucken, tacklingar osv ska bete sig mer verklighetstroget, vilket de knappast gör om själva "skelettet" ser ut som michelinmannen...

Skrivet av mangemani:

hockey spel går för fort för att man ens ska kunna lägga märke till något sådant.
hade det varit i fotbolls spel där det är ett lite "lugnare" tempo och där man får tid till att kika på annat än bara bollen, så hade en sådan fysisk förbättring varit bättre.

Så enligt dig spelar utseendet på spelarna, tröjorna osv ingen roll? Allt kan se ut som det gjorde 97, bara gameplay är bra?

Medlem

Och folk hatar fortfarande next generation.
Haters gonna hate!

Avstängd

Tycker att dom först och främst kan fixa kollision mellan klubba och spelare då man kan dra klubban rakt genom spelare..
EA hade det i NHL 2004 (som jag fortfarande tycker är deras bästa NHL hittills) och det funkade hur bra som helst. Sen tog dom bort detta i alla kommande NHL...

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av DeFeCT:

Det jag undrar är varför de inte lägger 5 minuter extra på att fixa så det inte blir framerate drops i ett hockeyspel........ istället för 3 lager med onödig grafik man inte ser under matchen i alla fall.

Så du tror verkligen att det bara är för syns skull?
Inte att pucken, tacklingar osv ska bete sig mer verklighetstroget, vilket de knappast gör om själva "skelettet" ser ut som michelinmannen...

Skrivet av mangemani:

hockey spel går för fort för att man ens ska kunna lägga märke till något sådant.
hade det varit i fotbolls spel där det är ett lite "lugnare" tempo och där man får tid till att kika på annat än bara bollen, så hade en sådan fysisk förbättring varit bättre.

Så enligt dig spelar utseendet på spelarna, tröjorna osv ingen roll? Allt kan se ut som det gjorde 97, bara gameplay är bra?

ehm, nej?
jag skrev ju att en sådan fysisk effekt skulle passa bättre på fotbolls spel där det är ett "lugnare" tempo men inte i hockey spel där allt går för fort för att ens lägga märke till det. fin grafik på spelarna, hockey arenan, finare is osv, det lägger man lätt märke till, men en sådan effekt måste man typ pausa spelet och gå in i reprisen för att kunna se eller möjligtvis i mellan scenerna men som man trycker bort för det mesta.
skulle de tex slänga in finare klubbor, finare skridskor, mer val för ansiktet i creation zone mm, så skulle man aldrig ens lägga märke till dem, oavsett hur mycket man än fin putsar spelaren, i spelets hetta.
i "långsammare" spel får man en chans att se lite mer, typ som när spelaren tar sats innan han skjuter bollen, hur fysiken på kroppen rör sig osv.
den förbättrade fysiken i tacklingar i hockey spelen är dock väldigt bra.

1
Skriv svar