16 minuter gameplay från Dragon Age: Inquisition

Medlem

Jag brukar vara med i gnällpatrullen men denna gång så förstår jag faktiskt inte vad folk gnäller över.

Tycker det ser riktigt nice ut.

Inte lika nice som The Witcher 3 men DA3 kommer utan tvekan att bli ett snuskigt bra spel.

Edit: Jag stör mig dock på att det inte verkar bli lika köttigt som i dom andra spelen. Står jag och slår på grejer med ett stort jävla fetsvärd så vill man ju att det ska flyga lite kroppsdelar.

Medlem

Vad fan, jävla bakåtsträvare! Segare combat än DaO får man ju leta efter...min åsikt iofs. Men är lite segt när det är ett single player mmo system som någon nämnde tidigare. Jag gillade striderna i Da2, Da1 var ju ej dåliga strider men, dem är sega.

Medlem

Skrattar för mig själv när jag läser dessa övernegativa kommentarer... Vad är det för utveckling en spelare har egentligen...? Från positivt och älskande nybörjare till en bitter, negativ gubbe efter 5-10 års spelande?

Sakerna som folk (påstår att dom) ratar ett spel för är rent löjeväckande... "För låg vinkel", "såg för snabbt ut", "ful animation"... Som om ett spel stod eller föll med en såna detaljer eller delar. Och att snacka som om att DAO var ett perfekt spel är också fånigt. Om man klagar på såna här saker så skulle jag tycka att det faktum att man kunde klara varenda fight i spelet genom att ha tillräckligt med potions var en ganska mycket större game breaker

Nåja, utgår från att många bara gillar att spy galla på forum men i själva verket kommer att både spela och köpa. Tycker att det ser helt fantastiskt ut, oavsett mindre saker som säkert kunde vara lite bättre

Medlem

Problemet med Bioware är att förut gjorde dom riktiga RPGs och ja, DA1 hade underbar combat med djup och underbart flyt.

Nu för tiden är ett Bioware spel ett modärnare JRPG. En film med lite stridsmoment och fåniga karaktärer som dom försöker lura en att dialogerna man har imellan gör någon skillnad eller har något med ett RPG att göra.

Titta på Divinity: Original Sin för ett riktigt RPG och inte en interaktiv film med forcerade combat moment.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Har man bara filat bort de dåliga delarna av DA2, små ytor, återanvändande av miljöer, vågor av fiender, usla dialogval, samt i mitt tycke, alldeles för kort, kan detta bli kanon!

DAO var knappast vad man skulle vilja kalla revolutionerande, ett gäng miljöer med sciptade events i princip, ett bra spel, men knappast i närheten av de bästa rollspelen som gjorts. Själv föredrar jag dagens massiva öppna världars sandlådespel, där val påverkar och förändrar världen, där man inte vet vad som döljer sig bakom krönet på nästa kulle. Skönt nog har även spelstudios fattat tycke för just detta. Som liten grabb när man satt på nålar och riktigt ryste av spänning framför "Eye of the Beholder" i början på 90-talet, var just den här sortens spel rena science fiction drömmen.

Ibland låter konservativa gamers som religiösa fanatiker, där det är hädelse att göra på något annat sätt än det ursprungliga. Gillar inte puritanerna att spela i 1-persons vy och mer actionbetonade strider, kan de ju alltid använda sig av 3:e person och den taktiska vyn istället.

Medlem
Skrivet av Discarded:

Skrattar för mig själv när jag läser dessa övernegativa kommentarer... Vad är det för utveckling en spelare har egentligen...? Från positivt och älskande nybörjare till en bitter, negativ gubbe efter 5-10 års spelande?

Sakerna som folk (påstår att dom) ratar ett spel för är rent löjeväckande... "För låg vinkel", "såg för snabbt ut", "ful animation"... Som om ett spel stod eller föll med en såna detaljer eller delar. Och att snacka som om att DAO var ett perfekt spel är också fånigt. Om man klagar på såna här saker så skulle jag tycka att det faktum att man kunde klara varenda fight i spelet genom att ha tillräckligt med potions var en ganska mycket större game breaker

Nåja, utgår från att många bara gillar att spy galla på forum men i själva verket kommer att både spela och köpa. Tycker att det ser helt fantastiskt ut, oavsett mindre saker som säkert kunde vara lite bättre

Precis som med EA, Blizzards, Ubisoft eller Activision, gäller det att kasta så mycket skit man kan, oavsett hur bra spelen är. När man ser folk skriva att ME3 var det sämsta spelet någonsin, undrar man dels hur de är funtade och hur vidare många dåliga spel de faktiskt testat. Kan nog räkna dem på ena handen om man tycker ME3 är dåligt.

Som sagt, tycker negativismen och den nästan sekteristiska stämningen bland vissa gamers, är rent vansinnig.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Discarded:

Skrattar för mig själv när jag läser dessa övernegativa kommentarer... Vad är det för utveckling en spelare har egentligen...? Från positivt och älskande nybörjare till en bitter, negativ gubbe efter 5-10 års spelande?

Sakerna som folk (påstår att dom) ratar ett spel för är rent löjeväckande... "För låg vinkel", "såg för snabbt ut", "ful animation"... Som om ett spel stod eller föll med en såna detaljer eller delar. Och att snacka som om att DAO var ett perfekt spel är också fånigt. Om man klagar på såna här saker så skulle jag tycka att det faktum att man kunde klara varenda fight i spelet genom att ha tillräckligt med potions var en ganska mycket större game breaker

Nåja, utgår från att många bara gillar att spy galla på forum men i själva verket kommer att både spela och köpa. Tycker att det ser helt fantastiskt ut, oavsett mindre saker som säkert kunde vara lite bättre

Precis som med EA, Blizzards, Ubisoft eller Activision, gäller det att kasta så mycket skit man kan, oavsett hur bra spelen är. När man ser folk skriva att ME3 var det sämsta spelet någonsin, undrar man dels hur de är funtade och hur vidare många dåliga spel de faktiskt testat. Kan nog räkna dem på ena handen om man tycker ME3 är dåligt.

Som sagt, tycker negativismen och den nästan sekteristiska stämningen bland vissa gamers, är rent vansinnig.

Fast Me3 är ju ett otroligt dåligt spel.

Enda man gör är att springa i trånga koridorer och skjuta och prata med fåniga scriptade karaktärer.

Hur man ens kan tycka det spelet har någon som helst spel glädje går iaf över mitt förstånd.

Samt utveklarna du räknar upp där har väl knappt gjort ett enda bra spel på 10-20 år.
Sc2 är iaf nu väldigt bra med alla moddar men förutom det, nja.

Medlem
Skrivet av magma:

Vet att det bara är en alpha, men hoppas inte pc-versionen har samma UI.

"This is the dragon age we always wanted to make".

Så länge det inte är som DA2 och mer som DAO.

UI:n ser för jävlig ut, igen.

Skrivet av Tzunamii:

Visserligen grafiskt snyggt och skapliga ljudeffekter, men jag ser inte ett uns av DA: O känsla. Detta liknar DA2 mer och mer och jag är djupt besviken av att de inte lyssnade mer på den otroligt stora kritiken de fick.

Saknar lite av charmen från DAO...inget oväntat.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Discarded:

Skrattar för mig själv när jag läser dessa övernegativa kommentarer... Vad är det för utveckling en spelare har egentligen...? Från positivt och älskande nybörjare till en bitter, negativ gubbe efter 5-10 års spelande?

Sakerna som folk (påstår att dom) ratar ett spel för är rent löjeväckande... "För låg vinkel", "såg för snabbt ut", "ful animation"... Som om ett spel stod eller föll med en såna detaljer eller delar. Och att snacka som om att DAO var ett perfekt spel är också fånigt. Om man klagar på såna här saker så skulle jag tycka att det faktum att man kunde klara varenda fight i spelet genom att ha tillräckligt med potions var en ganska mycket större game breaker

Nåja, utgår från att många bara gillar att spy galla på forum men i själva verket kommer att både spela och köpa. Tycker att det ser helt fantastiskt ut, oavsett mindre saker som säkert kunde vara lite bättre

Precis som med EA, Blizzards, Ubisoft eller Activision, gäller det att kasta så mycket skit man kan, oavsett hur bra spelen är. När man ser folk skriva att ME3 var det sämsta spelet någonsin, undrar man dels hur de är funtade och hur vidare många dåliga spel de faktiskt testat. Kan nog räkna dem på ena handen om man tycker ME3 är dåligt.

Som sagt, tycker negativismen och den nästan sekteristiska stämningen bland vissa gamers, är rent vansinnig.

Fast Me3 är ju ett otroligt dåligt spel.

Enda man gör är att springa i trånga koridorer och skjuta och prata med fåniga scriptade karaktärer.

Hur man ens kan tycka det spelet har någon som helst spel glädje går iaf över mitt förstånd.

Samt utveklarna du räknar upp där har väl knappt gjort ett enda bra spel på 10-20 år.
Sc2 är iaf nu väldigt bra med alla moddar men förutom det, nja.

Anser man att ME3 är ett dåligt spel, har man nog aldrig kommit i närheten av ett riktigt dåligt spel. Testa och jämför senaste Star Trek spelet med ME3 till exempel.

Annars kan man ju bara nämna älskade spel och serier som exempelvis - Assassins Creed, CoD, BF, ME, Diablo, SC, FIFA etc etc etc. De säljer miljontals varje år och det beror knappast p.g.a de är dåliga, utan för att de är underhållande, vilket är det spel handlar om. Visst kan och bör man kritisera storföretagens slapphet och konformism när det kommer till ändringar av långlivade serier, Men det blir liksom ett moment 22, där ena sidan vill ha ett i princip nytt spel med nya moment och en sida som i det här fallet med DA3, inte vill ha några större förändringar från DA1. Ändra eller inte ändra, alltid kliver man någon på tårna.

Slutligen så kan jag hålla med om de scriptade eventen i ME, men dess styrka är karaktärerna och storyn, som inget annat scifi rpg ens kommer i närheten av. Själv hoppas jag de bygger en sandlådevärld till nästa ME, trött på små utrymmen och trånga korridorvärldarna.

många kids alla nördar vet att biware är story mästare inte mästare på motorn..kotor vart bara bra för dom fick stöd av lukas art .


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Discarded:

Skrattar för mig själv när jag läser dessa övernegativa kommentarer... Vad är det för utveckling en spelare har egentligen...? Från positivt och älskande nybörjare till en bitter, negativ gubbe efter 5-10 års spelande?

Sakerna som folk (påstår att dom) ratar ett spel för är rent löjeväckande... "För låg vinkel", "såg för snabbt ut", "ful animation"... Som om ett spel stod eller föll med en såna detaljer eller delar. Och att snacka som om att DAO var ett perfekt spel är också fånigt. Om man klagar på såna här saker så skulle jag tycka att det faktum att man kunde klara varenda fight i spelet genom att ha tillräckligt med potions var en ganska mycket större game breaker

Nåja, utgår från att många bara gillar att spy galla på forum men i själva verket kommer att både spela och köpa. Tycker att det ser helt fantastiskt ut, oavsett mindre saker som säkert kunde vara lite bättre

Precis som med EA, Blizzards, Ubisoft eller Activision, gäller det att kasta så mycket skit man kan, oavsett hur bra spelen är. När man ser folk skriva att ME3 var det sämsta spelet någonsin, undrar man dels hur de är funtade och hur vidare många dåliga spel de faktiskt testat. Kan nog räkna dem på ena handen om man tycker ME3 är dåligt.

Som sagt, tycker negativismen och den nästan sekteristiska stämningen bland vissa gamers, är rent vansinnig.

Fast Me3 är ju ett otroligt dåligt spel.

Enda man gör är att springa i trånga koridorer och skjuta och prata med fåniga scriptade karaktärer.

Hur man ens kan tycka det spelet har någon som helst spel glädje går iaf över mitt förstånd.

Samt utveklarna du räknar upp där har väl knappt gjort ett enda bra spel på 10-20 år.
Sc2 är iaf nu väldigt bra med alla moddar men förutom det, nja.

Anser man att ME3 är ett dåligt spel, har man nog aldrig kommit i närheten av ett riktigt dåligt spel. Testa och jämför senaste Star Trek spelet med ME3 till exempel.

Annars kan man ju bara nämna älskade spel och serier som exempelvis - Assassins Creed, CoD, BF, ME, Diablo, SC, FIFA etc etc etc. De säljer miljontals varje år och det beror knappast p.g.a de är dåliga, utan för att de är underhållande, vilket är det spel handlar om. Visst kan och bör man kritisera storföretagens slapphet och konformism när det kommer till ändringar av långlivade serier, Men det blir liksom ett moment 22, där ena sidan vill ha ett i princip nytt spel med nya moment och en sida som i det här fallet med DA3, inte vill ha några större förändringar från DA1. Ändra eller inte ändra, alltid kliver man någon på tårna.

Slutligen så kan jag hålla med om de scriptade eventen i ME, men dess styrka är karaktärerna och storyn, som inget annat scifi rpg ens kommer i närheten av. Själv hoppas jag de bygger en sandlådevärld till nästa ME, trött på små utrymmen och trånga korridorvärldarna.

Ja absolut vi har båda rätt i sak.

Samma som när jag såg nya Transformers i onsdags, gillar filmen även fast den mycket väl kan ses som totalt värdelös haha.

Dinosaurer+robotar

Medlem

Grymt snyggt, känns väldigt närvarande i figheterna och med miljön runt omkring. Fan ett sånt här mmo vill jag ha man kan springa runt och mysa i

Inaktiv

Kanske missade några meningar av vad han sa men jag kunde varken se eller uppfatta någon "free-look" eller pause". Dålig överblick över slagfältet, och möterna i byn gick som på räls.

Detaljrika RPG element och ljudeffekter låter det som.

Medlem

Open world my ass. Det här är precis samma snitslade bana som Bioware alltid kör i sina spel, om än i väldigt vackert smink. Nu kan det ju vara just det här området, men vis av skadan från SWTOR kommer jag avvakta rejält innan beslut om köp.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ser bra ut, och så länge storyn håller den vanliga klassen vilket jag inte betvivlar så tror jag bioware behåller rpg tronen tillsammans med the witcher enligt mig.

Och innan någon hugger mig med en kniv, för mig är det viktiga i ett rpg en bra story och där man får fatta beslut som påverkar spelet. Jag är inte så intresserad av inventory managment etc som många andra verkar anse måste finnas i ett rpg :).

Jag är inte så förtjust i open world heller då jag tycker story berättandet blir sämre om det är för mycket open world. Är dock också en smak sak

12
Skriv svar