Divinity: Original Sin

Medlem

Men jag har redan 10 spel på min to-do-list, installerade. :.(

Medlem

Väldigt bra spel! Köp köp köp!


signatur

Wake me up for entertainment

k3m
Medlem

Ja, det är ett riktigt, riktigt bra spel

ELF
Medlem
Skrivet av Oneone:

någon som vet en sida där det finns billigt? legis sida såklart

http://www.gog.com/game/divinity_original_sin
Ganska så normalt pris, men man får även två spel gratis till ett värde av 5,99 och 9,99.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bästa på fan över 15 år... Älskar skiten!!!!!!!!!

Medlem

När jag ska köpa spel går jag alltid in här och kollar, man kan göra riktiga kap. Här är en prisjämförelse på Divinity Sin, billigaste här 181kr.

http://www.allkeyshop.com/blog/buy-divinity-original-sin-cd-k...

Medlem
Medlem

Intressanta är att spelet har 93 user score på Metacritic.

Även om betygen där är missvisande så anser jag fortfarande det är en bra riktlinje om hur ett spel "behandlats"

Om spelet är bra på riktigt då gillar även större delen av spelarna det och det går ihop med nästan samtliga av dom bättre spelen som finns idag.

Så att det bara är troll på metacritic stämmer inte, det blir troll om spelen är dåliga för då förtjänar dom det.

Medlem

Går även bra att köpa här

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Divinity%3A-Original-Sin-C...

230kr ungefär

Fick min key direkt Man får den som en gåva på steam!

Medlem

Fasen detta kan komma att störa min och grabbens nattsömn framöver. Nästan synd att införskaffa det redan nu, innan hösten kommer med mörkermys, rollspelsnostalgi och trollhattar... Fast vem kan motstå Ove Ks mäktiga hyllning? Hade det varit nån annan hade jag inte varit lika säker, men när han jämför med tidigare spel i slutet av rec är det ju omöjligt att inte dregla. Kommer att smaka mumma.


signatur

// P

FM-guru
F.d. Sisyr

Det var oväntat. Har lirat ett tag nu och skulle, så här långt, ge betyget 3/5.

Inaktiv

Köpte på CJS-Keys.com för 232:- Första gången jag provar den sidan. (Lite väl omständig process för att bevisa att "jag är jag" men till sist fick jag min steam-key). De hade 100+ i lager.

Verkar vara riktigt skönt spel

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Rakoon:

Har funderat hur länge som helst på att skaffa det, men det såldes enbart bara på steam ett tag med early access, och när 39 dollar blir 39 euro så tänker jag mig fan inte köpa.

Men nu kan man hitta väldigt bra priser på andra hemsidor, såg för någon dag sedan det låg på 200 kr.

Skrivet av Oneone:

någon som vet en sida där det finns billigt? legis sida såklart

G2Play fungerar utmärkt att handla spel från.

Skrivet av Skelögd:

Riktigt jävla bra spel. 5/5 helt klart.

Det enda som jag tycker är lite tråkigt är att det är turn-based combat.

Du måste skoja!? Det är just att det är Rond baserat som gör det så förbannat coolt

G2A, g2play och kinguin fick sina sniper 3 nycklar bannade för ca 2 veckor sen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Rakoon:

Har funderat hur länge som helst på att skaffa det, men det såldes enbart bara på steam ett tag med early access, och när 39 dollar blir 39 euro så tänker jag mig fan inte köpa.

Men nu kan man hitta väldigt bra priser på andra hemsidor, såg för någon dag sedan det låg på 200 kr.

Skrivet av Oneone:

någon som vet en sida där det finns billigt? legis sida såklart

G2Play fungerar utmärkt att handla spel från.

Skrivet av Skelögd:

Riktigt jävla bra spel. 5/5 helt klart.

Det enda som jag tycker är lite tråkigt är att det är turn-based combat.

Du måste skoja!? Det är just att det är Rond baserat som gör det så förbannat coolt

G2A, g2play och kinguin fick sina sniper 3 nycklar bannade för ca 2 veckor sen.

Stämmer dock inte helt. Jag har köpt 3 snipdr elite 3 nycklar från dom på 2 tillfällen och de fungerar perfekt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av magma:

För er som inte hunnit köpa det ännu:

http://www.gog.com/game/divinity_original_sin

Värt varenda krona!

http://www.g2play.net/category/4268/divinity-original-sin-ste...

http://www.fast2play.se/category/4268/divinity-original-sin-s...

Medlem

Väldigt rolig spel, med ett undantag, allt detta infernaliska sökande efter knappar. En väldigt billig typ av "pussel" som blir rätt så repetitivt efter ett tag...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

That's it, det blir ett köp.

Spelet är hyllat till den nivå att jag nästan blir osäker på om det inte finns någonting bakom det. Jag menar... Ofärdig level editor som utvecklarna redan sitter och pillar med? Är det verkligen allt det finns att klaga på?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Köpte min nyckel på CJS och är fast förälskad i spelet. Så satikens bra spel.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Rakoon:

Har funderat hur länge som helst på att skaffa det, men det såldes enbart bara på steam ett tag med early access, och när 39 dollar blir 39 euro så tänker jag mig fan inte köpa.

Men nu kan man hitta väldigt bra priser på andra hemsidor, såg för någon dag sedan det låg på 200 kr.

Skrivet av Oneone:

någon som vet en sida där det finns billigt? legis sida såklart

G2Play fungerar utmärkt att handla spel från.

Skrivet av Skelögd:

Riktigt jävla bra spel. 5/5 helt klart.

Det enda som jag tycker är lite tråkigt är att det är turn-based combat.

Du måste skoja!? Det är just att det är Rond baserat som gör det så förbannat coolt

G2A, g2play och kinguin fick sina sniper 3 nycklar bannade för ca 2 veckor sen.

Stämmer dock inte helt. Jag har köpt 3 snipdr elite 3 nycklar från dom på 2 tillfällen och de fungerar perfekt.

Jag är rätt säker på att du inte är den enda kunden. Var lite över 7000 nycklar som blev bannade.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ja, vill man vara säker på att man kan få behålla sitt spel så ska min inte köpa från G2A och dylika sidor. Anledningen till att det är billigt är att de köper nycklar från länder med låg köpkraft och säljer vidare till västerlänningar för något dyrare penning. Det är alltså en form av skattebrott.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

NEJ! NEJ! Jag orkar inte snart läsa allt positivt om detta spel. Här sitter jag med mina gamla klenoder (Allt Baldurs Gate, Torment Planescape, Heroes of might and magic, m.m) och nu påstår ni att jag måste uppleva detta. Hur skall man få tiden att räcka till tror ni? USCH!

MEG
Medlem

Detta är ett bra rollspel, ganska likt ett "riktigt" rollspel (papper och penna).


signatur

Death is only the beginning

Medlem

perfekt, har längtat efter ett nytt rpg!


signatur

//monster

Medlem

Om man köper "Divinity Original Sin Digital Collectors edition" på Steam så får man 2 ex, så att man kan skicka 1 till en vän. Någon som vet om även vännen får med de extra DLC som inkluderas, eller är det bara spelet?

// edit

Efter att ha kollat runt lite, så verkar det som om vännen inte får DLC.

Skumt föressten att den digitala CE kostar lika mycket som den fysiska trots att man får en massa saker med boxen:

https://www.larianvault.com/product.php?item=43

// edit igen

Svar från det officiella forumet

Citat:

Only one of the two copies gets the DLC pack. Furthermore, unless the host is the one with the DLC, the in-game items will not appear in the game.

The trunks and chalice are both unique, so there is only ever one instance of each in the game. Even when playing co-op, only one character will have either item at any given time (even if both players own the DLC).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av kayl:

Kan inte göra annat än att hålla med, lagt 30 timmar än så länge och mer lär det bli

Skrivet av Maxiz!:

Otroligt bra spel om man kan bortse från diverse små buggar som förvisso inte är game-breaking men som ändå är smått irriterande, som t.ex. game crash på loading. Och en del loading blir det med tanke på allt fel man gör i början

Det kom en patch som fixade det tidigare i veckan, det har fixat sig för mig iaf! Kommit en ganska stadig mängd buggfixande patchar sen 1.0 släpptes som löst en massa problem

Har tyvärr fortfarande samma problem med loading crashes etc men det är ju inget gamebreaking så jag berörs inte nämnvärt förutom att det är lite tradigt att behöva starta om spelet


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Väl investerade 175:- på Kickstarter det här

Medlem

Är det någon som kan säga hur väl det funkar på en MacBook PRO 13'' 2013 års modell?

Medlem

Det här spelet är grymt, har inte betat igenom hela än, men har säkert gjort tjugotal karaktärer och kört om, och det har inte blivit tråkigt än.

k3m
Medlem

Har köpt det på gog.com nu

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av magma:

För er som inte hunnit köpa det ännu:

http://www.gog.com/game/divinity_original_sin

Värt varenda krona!

http://www.g2play.net/category/4268/divinity-original-sin-ste...

Vissa av oss föredrar att slippa DRM.

123
Skriv svar