Därför är Battlefield Hardline värt dina 600 kr

Robot
Därför är Battlefield Hardline värt dina 600 kr

Spelets producent förklarar varför du ska betala fullpris för spelet som många hellre hade sett som ett dlc-paket.

#battlefield-hardline, #visceral-games


Medlem
Därför är Battlefield Hardline värt dina 600 kr

Folk gnäller över alla nya spel nuförtiden, så det är väl inget att bry sig om. Tror det kommer att dra in rejält med pengar oavsett "kritiken".

Medlem

Menar dom har ju inte precis gjort spelet från grunden, bara skapat nya vapen, animationer osv? Känns inte så märkvärdigt, men därför dom bara arbetat på det i 2 år då.

Medlem

Nej.

inte värt 600kr hur man än vrider och vänder på det!

Medlem

Handlingen blir väl det som skulle kunna blir någorlunda intressant om det skulle vara något, annars så verkar det nästa precis lika som 4an om inte spelläget är det som är intresserar mest?

Medlem

lololol, 2 år för en kopia utav BF4? Time well spent

Medlem

Haha!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Also, there's a new development team that's been pouring their heart and souls into this game for more than two years."

SADFACE. BUHU...

Spelindustrin är ett jäkla skämt.

Medlem

Battlefiled Hardline är mer som FarCray 3 Blood Dragon. Använder orginal spelet assets men endå blir tilreklit nyat så det blir ett eget spel och inte en exspasione. tycker det itne värt 600 kr, dok tyker jag väldigt få spell är det.

350-400 är det värt. men inte fult utt 600kr/60$

Medlem

Allting går att sälja med mördande reklam

Medlem
Citat:

New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Låter som en mod i mina öron.

Medlem

för mig eftersom det är i mina ögon bara lite mer av allt men fortfarande typ BF4 med skins, så är det på tok för mkt att kräva 600 spänn för det, Skulle nästan vilja säga att om det kosta 200 kr + du var tvungen att ha premium konto på bf4, då kanske det hade varit mer rimligt

Inaktiv

Ett gammalt fenomen. Jag gnällde redan när Majoras Mask kom för jag tyckte det var mer en expansion än ett nytt spel (Samma motor, samma spel som förra Zelda i princip).

Ingen brydde sig då och ingen bryr sig nu heller. Det enda man kan göra är att protestera med plånboken, det är det enda som fungerar.

Köp det inte om du inte tycker det är rimligt, svårare än så är det inte.

Medlem

Då kan dom ju säga samma sak om alla DLC som vart till Battlefield serien:
New gameplay .... No shit?
new vehicles .... no shit?
new maps.. No shit?
new weapons... no shit?

600... nej nej nej.

Inaktiv
Skrivet av GREY-task:

"Also, there's a new development team that's been pouring their heart and souls into this game for more than two years."

SADFACE. BUHU...

Spelindustrin är ett jäkla skämt.

Indiemarknaden är fortfarande helt OK. Där kan två, tre pers göra helt fantastiska spel som på den gamla goda Amigatiden.

Medlem

Jo visst är det valår. Men man behöver inte ljuga så det blir helt genomskinligt för det.

600 spänn är det inte värt iaf.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Nej.

inte värt 600kr hur man än vrider och vänder på det!

Skrivet av aT1C:

Battlefiled Hardline är mer som FarCray 3 Blood Dragon. Använder orginal spelet assets men endå blir tilreklit nyat så det blir ett eget spel och inte en exspasione. tycker det itne värt 600 kr, dok tyker jag väldigt få spell är det.

350-400 är det värt. men inte fult utt 600kr/60$

Vilken tur att det kostar 406 SEK om man rakt av ändrar valuta.

Imo har vi fortfarande fått för lite information om spelet för att kunna besluta om det är värt fullpris (ca 400 kr, PC) eller ej.

Medlem

Asså... hur kan de lagt ner 2 år på spelet och det de kommer med är en klon av med BF4 med något annorlunda miljöer/vapen/fordon/etc? Nytt gameplay säger han, well det är väl det ända som betyder något om man ska släppa ett helt nytt spel till fullpris men än så länge har jag inte sett speciellt mycket som kan kvala in som sådant.

MEG
Medlem

Jag hoppas att kunderna blir mer kräsna i framtiden, bara så kan spelföretagen bli bättre (mindre lata)


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Känner att jag måste försvara spelen också. Ni som klagar på att det är för dyrt. Spel är ett extremt billigt nöje jämfört med i princip allt annat som kostar pengar.

När jag gick i högstadiet kostade ett nytt SNES-spel 749:- på lokala leksaksaffären. Hade man tur höll det någon vecka och i ren desepration eftersom man inte hade andra spel så varvade man det flera gånger om. Nu får man spel som hundratals människor har lagt ner tusentals timmar på och flera går att spela online med om inte oändligt så i alla fall hundratals timmar med nöje.

Sen kan ni jämföra vad andra saker kostade på mitten av nittiotalet jämfört med idag. Hade spelen följt samma utveckling hade de väl kostat 2-3000:- st? (Orkar inte räkna exakt, gissar nu).

Sen om man spelar PC så kommer de flesta spel på rea inom några månader bara.

Men NEJ, jag försvarar inte EA/Dice att de släpper samma trasiga spel igen för fullpris när de skulle kunna släppa det som DLC (sen om man har tur fungerar det dugligt lagom tills nästa del släpps). Jag pratar om spelpriser generellt nu.

Medlem

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Oj vad många snåljåpar det finns. Det är inte lätt att sälja till "gratis generationen" Och alla indie älskare.

Nej det är inte BF4. Även om mycket är likt visst 500 kr för spelet vore bra men kommer köpa när det släpps för vi hade riktigt kul under betan.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Man ska väl aldrig säga aldrig men det kommer dröja bra länge innan jag köper ett till Battlefield/CoD game igen.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av GREY-task:

"Also, there's a new development team that's been pouring their heart and souls into this game for more than two years."

SADFACE. BUHU...

Spelindustrin är ett jäkla skämt.

Indiemarknaden är fortfarande helt OK. Där kan två, tre pers göra helt fantastiska spel som på den gamla goda Amigatiden.

Kul att du har hittat det som funkar för dig.
Men har väl egentligen inget med Hardline att göra då det säljs som AAA spel. Där av priset.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Man ska väl aldrig säga aldrig men det kommer dröja bra länge innan jag köper ett till Battlefield/CoD game igen.

Visst är det skön att få bestämma det själv...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Hardline lär ju gå ner efter ett halv år! Själv köpte jag BF4 ca 2 månader sedan för 150kr på Elgiganten. Men det är fan inte värt 600kr!

Medlem

Kanske på någon rea i framtiden, inte värt 600kr. Tycker BF4 blir bättre och bättre och jag kommer fortsätta med det spelet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Citat:

New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Låter som en mod i mina öron.

Haha skojar du?... I så fall är ALLA spel ett mod av det föregående. Hardline kanske är kasst men du säger så bara för att hoppa på hattåget.

Medlem

För mig är det värt max 200 spänn.

Skrivet av Johan:

Folk gnäller över alla nya spel nuförtiden, så det är väl inget att bry sig om. Tror det kommer att dra in rejält med pengar oavsett "kritiken".

Självklart kommer det att dra in pengar, folk struntar i vilka priser utgivarna sätter utan betalar med ett leende.

Medlem

som ovan säger det är som far cry blood dragon, med lite mer arbete, men för den brutala kostnade på 60, no fakking way.

Hur dom än vänder på så är det samma skit granat kastare och super sniper vapen existeraar med miniguns och skit.

Ska man göra ett tjuv och polis spel så får man fan ta mig göra det rätt, och det är att det finns limiterade saker man kan göra.

att ta bort pansarvagnar räcker inte, inga granat kastare eller raket kastare, granater och c4 köper jag(SOM tjuv/terrorist)

Men icke höga explosiva ämnen som en swat/counter-terrorist, såfall breach laddningar emot väggar m.m

ge dom flashbangs istället och rök granater ändra om hela jävla conceptet och gör lite fucking nytänk.

Så ja då kan jag tänka mig köpa det.

Just nu är det nästa rainbow six som gäller och där har flesta actionpangar spel att ta efter, man kan göra ett snabbt fps spel, trorts det är inom rimliga grader.

Utan det blir tråkigt.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ztreek:

Nej.

inte värt 600kr hur man än vrider och vänder på det!

Skrivet av aT1C:

Battlefiled Hardline är mer som FarCray 3 Blood Dragon. Använder orginal spelet assets men endå blir tilreklit nyat så det blir ett eget spel och inte en exspasione. tycker det itne värt 600 kr, dok tyker jag väldigt få spell är det.

350-400 är det värt. men inte fult utt 600kr/60$

Vilken tur att det kostar 406 SEK om man rakt av ändrar valuta.

Imo har vi fortfarande fått för lite information om spelet för att kunna besluta om det är värt fullpris (ca 400 kr, PC) eller ej.

https://www.origin.com/sv-se/store/buy/battlefield-hardline/p...

Skriv svar