GTA V till pc kan få stöd för AMD Mantle

k3m
Medlem
GTA V till pc kan få stöd för AMD Mantle

Kul för AMD deras produkter är överlägset prisvärdast.

Medlem
Skrivet av k3m:

Kul för AMD deras produkter är överlägset prisvärdast.

Mest prisvärd i toppen några månader efter release. Vid release som vid Gtx 680 släppet så var det mer prisvärt.
I mellan och lågbudget går det i vågor.

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av k3m:

Kul för AMD deras produkter är överlägset prisvärdast.

dock är ju amd budget och nvidia kvalité.

Redaktör
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av k3m:

Kul för AMD deras produkter är överlägset prisvärdast.

dock är ju amd budget och nvidia kvalité.

Nvidia Optimus i min laptop håller inte med om det sista.


signatur
Medlem

Kul att Mantle har blivit så populärt. Nu fattas bara stöd för Linux sen kan man välja operativsystem fritt och ändå spela på datorn.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av k3m:

Kul för AMD deras produkter är överlägset prisvärdast.

dock är ju amd budget och nvidia kvalité.

Skitsnack

Medlem

Jag hade aldrig klarat mig utan ShadowPlay, just sayin

Medlem

Kul och se att det börjar komma optimerade spel till oss amd användare också

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av k3m:

Kul för AMD deras produkter är överlägset prisvärdast.

dock är ju amd budget och nvidia kvalité.

Det vett ifan...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av k3m:

Kul för AMD deras produkter är överlägset prisvärdast.

dock är ju amd budget och nvidia kvalité.

Nvidia Optimus i min laptop håller inte med om det sista.

dock är ju Rakoon budget och Tompa kvalité.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Varför är dom undermåliga under Surround?

Nvidia jobbar väl med någon motsvarighet till Mantle?

Medlem
Skrivet av Phyton:

Jag hade aldrig klarat mig utan ShadowPlay, just sayin

Du klarade dig alldeles utmärkt före de släppte ShadowPlay...

Medlem

Äh, handlar mest om vilket kort man kör. Amd har dåliga kort, nvidia har dåliga kort, och båda har bra kort också.

Kör mest nvidia för jag har favorit tillverkare som sällan sviker och har bra garanti.

Medlem

Alla borde uppskatta att AMD satsar på Mantle, det gör att Nvidia måste haka på "close-to-the-metal" trender, och då måste Microsoft göra det med DirectX också. I slutändan leder det förhoppningsvis att alla, oavsett märke på GPU, slipper klä in sitt splitternya, svindyra GPU i ett bloatat, segt lager sirap till API.

Medlem

Men mantle skulle väl inte vara bundet till AMD i slutändan? Dvs, att tex nvidia kort skulle kunna ha stöd för Mantle.

Medlem

Jo, om Nvidia byggde in stöd i sina nya kort

Medlem

Coolt! Säljs detta Mantlel med grafikkorten (hårdvaran) eller är det något som AMD uppdaterar med???


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av marcus8958:

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Varför är dom undermåliga under Surround?

Nvidia jobbar väl med någon motsvarighet till Mantle?

Buggar mer i Windows och inget vettigt system när man använder 4 skärmar varav en är 3D.
Med and kunde jag lägga upp profiler som gjorde det enklare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Mest prisvärd i toppen några månader efter release. Vid release som vid Gtx 680 släppet så var det mer prisvärt.
I mellan och lågbudget går det i vågor.

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Ja, AMD står ju verkligen för kvalité.. Spelar ingen roll om man kör 3xCF eller singelgpu! Man har microstuttering delux, inget flyter någonsin, någongång.
Eller varför inte deras coilwhine problem som 280 och 290 har. Man skall vara glad om man står ut att vara i samma rum som ett av de korterna. Jag som tyckte mitt 480GTX lät illa vid överklockning^^ ...

Utöver det så äre bra att Microsoft fixar DX12, bara tacka AMD för det.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av marcus8958:

Mest prisvärd i toppen några månader efter release. Vid release som vid Gtx 680 släppet så var det mer prisvärt.
I mellan och lågbudget går det i vågor.

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Ja, AMD står ju verkligen för kvalité.. Spelar ingen roll om man kör 3xCF eller singelgpu! Man har microstuttering delux, inget flyter någonsin, någongång.
Eller varför inte deras coilwhine problem som 280 och 290 har. Man skall vara glad om man står ut att vara i samma rum som ett av de korterna. Jag som tyckte mitt 480GTX lät illa vid överklockning^^ ...

Utöver det så äre bra att Microsoft fixar DX12, bara tacka AMD för det.

Amds micro stuttering har blivit fruktansvärt mycket bättre, och sätter man på frame pacing sä är det ett icke problem,
Även i Crossfire; kör 7970x2

Coilwhine har jag personligen inte haft problem med, och har inte hört något speciellt om 280/290. Om du själv har haft problem kan det ju röra sig om kompatibilitet med ditt nätagg..

Rörande mantel hade det varit trevligt om utvecklarna att lagt till stöd för multiGPU och mantel.

Medlem
Skrivet av Zarree:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av marcus8958:

Mest prisvärd i toppen några månader efter release. Vid release som vid Gtx 680 släppet så var det mer prisvärt.
I mellan och lågbudget går det i vågor.

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Ja, AMD står ju verkligen för kvalité.. Spelar ingen roll om man kör 3xCF eller singelgpu! Man har microstuttering delux, inget flyter någonsin, någongång.
Eller varför inte deras coilwhine problem som 280 och 290 har. Man skall vara glad om man står ut att vara i samma rum som ett av de korterna. Jag som tyckte mitt 480GTX lät illa vid överklockning^^ ...

Utöver det så äre bra att Microsoft fixar DX12, bara tacka AMD för det.

Amds micro stuttering har blivit fruktansvärt mycket bättre, och sätter man på frame pacing sä är det ett icke problem,
Även i Crossfire; kör 7970x2

Coilwhine har jag personligen inte haft problem med, och har inte hört något speciellt om 280/290. Om du själv har haft problem kan det ju röra sig om kompatibilitet med ditt nätagg..

Rörande mantel hade det varit trevligt om utvecklarna att lagt till stöd för multiGPU och mantel.

Microstuttering har aldrig varit problem för erfarna datoranvändare. Bara använda Radeon pro och den tar bort ms bättre än adaptive vsync. Flesta Nvidia användare kör utan adaptiv vsync men märker inte av ms.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av mlinderholm:

Alla borde uppskatta att AMD satsar på Mantle, det gör att Nvidia måste haka på "close-to-the-metal" trender, och då måste Microsoft göra det med DirectX också. I slutändan leder det förhoppningsvis att alla, oavsett märke på GPU, slipper klä in sitt splitternya, svindyra GPU i ett bloatat, segt lager sirap till API.

Exakt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Zarree:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av marcus8958:

Mest prisvärd i toppen några månader efter release. Vid release som vid Gtx 680 släppet så var det mer prisvärt.
I mellan och lågbudget går det i vågor.

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Ja, AMD står ju verkligen för kvalité.. Spelar ingen roll om man kör 3xCF eller singelgpu! Man har microstuttering delux, inget flyter någonsin, någongång.
Eller varför inte deras coilwhine problem som 280 och 290 har. Man skall vara glad om man står ut att vara i samma rum som ett av de korterna. Jag som tyckte mitt 480GTX lät illa vid överklockning^^ ...

Utöver det så äre bra att Microsoft fixar DX12, bara tacka AMD för det.

Amds micro stuttering har blivit fruktansvärt mycket bättre, och sätter man på frame pacing sä är det ett icke problem,
Även i Crossfire; kör 7970x2

Coilwhine har jag personligen inte haft problem med, och har inte hört något speciellt om 280/290. Om du själv har haft problem kan det ju röra sig om kompatibilitet med ditt nätagg..

Rörande mantel hade det varit trevligt om utvecklarna att lagt till stöd för multiGPU och mantel.

Det har blivit bättre, helt klart! Men det är långt från nvidias nivåer.. påstår man annat är man ju inte annat än en fanboy till AMD
Det är allmänt känt att just 280/290 har coilwhine (problemet har varit upp på sweclockers bland annat), vilket kom fram rätt ordentligt när de började lanseras med vettiga kylare, ref kylaren lät nå fruktansvärt. Utöver det så kan ett nätagg omöjligt påverka hur spänningsregulatorerna på grafikkortet låter vid belastning.

Att microstuttering INTE har varit ett problem för erfarna datoranvändare är rent skitsnack. v-sync har ingenting med saken att göra. Fast det hade du ju haft koll på om du visste vad du snackade om.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Att microstuttering INTE har varit ett problem för erfarna datoranvändare är rent skitsnack. v-sync har ingenting med saken att göra. Fast det hade du ju haft koll på om du visste vad du snackade om.

Jag har koll men det har inte du.

Om du kan engelska kommer det här vara intressant för dig och förhoppningsvis kommer du lära dig lite mer om datorer. Om jag var du skulle jag inte ta så mycket "fakta" eller information från Sweclockers med tanke på att det är datorvärldens motsvarighet till aftonbladet. Läs vettigare sidor som spenderar mindre tid om slåss som fanboys och mer tid på kunskap.

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7990-devil13-79...

Tänk på att testet är på ett kort från den tiden AMD hade enorma problem med microstuttering på 7000 serien.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av marcus8958:

Mest prisvärd i toppen några månader efter release. Vid release som vid Gtx 680 släppet så var det mer prisvärt.
I mellan och lågbudget går det i vågor.

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Ja, AMD står ju verkligen för kvalité.. Spelar ingen roll om man kör 3xCF eller singelgpu! Man har microstuttering delux, inget flyter någonsin, någongång.
Eller varför inte deras coilwhine problem som 280 och 290 har. Man skall vara glad om man står ut att vara i samma rum som ett av de korterna. Jag som tyckte mitt 480GTX lät illa vid överklockning^^ ...

Utöver det så äre bra att Microsoft fixar DX12, bara tacka AMD för det.

Amds micro stuttering har blivit fruktansvärt mycket bättre, och sätter man på frame pacing sä är det ett icke problem,
Även i Crossfire; kör 7970x2

Coilwhine har jag personligen inte haft problem med, och har inte hört något speciellt om 280/290. Om du själv har haft problem kan det ju röra sig om kompatibilitet med ditt nätagg..

Rörande mantel hade det varit trevligt om utvecklarna att lagt till stöd för multiGPU och mantel.

Det har blivit bättre, helt klart! Men det är långt från nvidias nivåer.. påstår man annat är man ju inte annat än en fanboy till AMD

-----------"Coilwhine"-----------

Låt oss titta på Sweclockers senaste grafikkortstest.
http://www.sweclockers.com/recension/18944-nvidia-geforce-gtx...

Om du tittar igenom renderingstiderna så är skillnaderna minimala, så små att du inte märker några större skillnader. I de få titlar som renderingstiderna "spikar" så märks det inte om man har frame pacing på slaget, som swec också poängterar.

Angående fanboy, så har jag bytt tillverkare vid alla mina grafikkortsbyten.

Skrivet av X-TroNiC:

Det är allmänt känt att just 280/290 har coilwhine (problemet har varit upp på sweclockers bland annat), vilket kom fram rätt ordentligt när de började lanseras med vettiga kylare, ref kylaren lät nå fruktansvärt. Utöver det så kan ett nätagg omöjligt påverka hur spänningsregulatorerna på grafikkortet låter vid belastning.

Som jag sa tidigare har jag inte hört speciellt mycket om coilwhine från R9 serien, men jag kanske har missat det. Sweclockers exemplar är knappast en indikation på ett allmänt problem på korten, men som sagt det kanske är jag som har missat det.

Har personligen inte tillräckligt koll på coilwhine för att säga vad som kan orsaka vad. Vet dock att kombinationer av PSU, GPU och moderkort kan ge upphov till coilwhine, men det kanske bara är coilwhine på moderkortet och PSU.

Medlem
Skrivet av Zarree:

Har personligen inte tillräckligt koll på coilwhine för att säga vad som kan orsaka vad. Vet dock att kombinationer av PSU, GPU och moderkort kan ge upphov till coilwhine, men det kanske bara är coilwhine på moderkortet och PSU.

Coil whine är när spolarna får en spänning över sig viket får dom att vibrera. Efter du kört in kortet brukar det försvinna.

Singing capacitors är när kondensatorerna laddar upp vilket ger ett högt pipande ljud som försvinner efter ett tag. Aldrig haft det i datorn men haft det i bildskärmarna när ingen bild visas.

Så har du coil whine ska du inte direkt lämna tillbaka kortet utan köra med den ett tag så brukar det lösa sig. Har personligen aldrig haft det problemet och jag brukar köpa 2-3 grafikkort varje eller varannan generation till speldatorn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

märkte ingen skillnad i bf4 med mantle, sitter på en r 280X.

Inaktiv

Om det är bundet till AMD gfx då har det nog lika stor framtid som 3DFX glide.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Jag fick dåligt samvete för att jag köpte Nvidia för ca ett år sedan, kändes som att de höll på att konkurrera ut AMD:s grafikkort helt. Sen kom nästa konsolgeneration och alla ska använda AMD-grafikkort. Så kan det gå.


signatur

Metal is best served heavy.

1
Skriv svar