Ledarskap och kompanjoner i Dragon Age: Inquisition

Robot
Ledarskap och kompanjoner i Dragon Age: Inquisition
Medlem
Ledarskap och kompanjoner i Dragon Age: Inquisition

Ah vad jag längtar till detta släpps

Medlem

ser faktiskt ut som det riktiga dragon age 2.

Medlem

När gameplayet blir tråkigt och man styr med fjärkontroll då ändrar man fokus till tråkiga och intetsägande karaktärer och story som en Tv serie.

Medlem
Skrivet av Salami:

När gameplayet blir tråkigt och man styr med fjärkontroll då ändrar man fokus till tråkiga och intetsägande karaktärer och story som en Tv serie.

Skulle vara mycket intressant att höra mer om förhållandet mellan handkontrollen och writing teamets bristande kompetens

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Salami:

När gameplayet blir tråkigt och man styr med fjärkontroll då ändrar man fokus till tråkiga och intetsägande karaktärer och story som en Tv serie.

Skulle vara mycket intressant att höra mer om förhållandet mellan handkontrollen och writing teamets bristande kompetens

Det är nog närmast noll därför det stod efter "gameplayet" och inte efter storyn i min mening ovan.

Medlem

Som jag sa förut, kommer helt klart köpa det.

Det ser inte ut som jag VILLE att DAI skulle se ut, men det ser fortfarande jävligt najs ut. Annorlunda, men fortfarande najs. Väldigt snygga miljöer. Känns som att Frostbyte har gjort sitt för DA.

FM-guru
F.d. Sisyr

Säga vad man vill om spelet, jag tycker det är soft med sådan här "ärlig" marknadsföring med långa, utdragna gameplaysekvenser istället för korta hopklipp av gameplay, förrenderade trailers och tomma ord. Kul att få se mer av "tactical view" också.

Medlem

Någonting jag märkte.. har man bara 4 skills ?

kommer ihåg Dragon Age att man hade typ 10 spells att ha roligt med.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ztreek:

Någonting jag märkte.. har man bara 4 skills ?

kommer ihåg Dragon Age att man hade typ 10 spells att ha roligt med.

Jag tror att du har fyra skills "equippade" för att använda i realtidsläget med ett enda knapptryck. Har antagligen tillgång till hela repertoaren om man kladdar lite mer på knapparna, vilket troligtvis är smidigare på PC än konsoll.

Men nu antar jag bara en massa saker.

Medlem

Vilket taskigt slut. Jag vill se mer

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ztreek:

Någonting jag märkte.. har man bara 4 skills ?

kommer ihåg Dragon Age att man hade typ 10 spells att ha roligt med.

Jag tror att du har fyra skills "equippade" för att använda i realtidsläget med ett enda knapptryck. Har antagligen tillgång till hela repertoaren om man kladdar lite mer på knapparna, vilket troligtvis är smidigare på PC än konsoll.

Men nu antar jag bara en massa saker.

är det nerdummat konsolskräp kan de lika gärna radera det och börja om
Det jag älskade med DAO var att det var riktigt bra anpassat till PC.

Medlem

Verkar awesome!! up: Men jag, "väderbiten" av dåliga erfarenheter, kommer att vänta på recensionen av Fz! Trött på hajpar som störtar på klassiskt manér


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ztreek:

Någonting jag märkte.. har man bara 4 skills ?

kommer ihåg Dragon Age att man hade typ 10 spells att ha roligt med.

Jag tror att du har fyra skills "equippade" för att använda i realtidsläget med ett enda knapptryck. Har antagligen tillgång till hela repertoaren om man kladdar lite mer på knapparna, vilket troligtvis är smidigare på PC än konsoll.

Men nu antar jag bara en massa saker.

är det nerdummat konsolskräp kan de lika gärna radera det och börja om
Det jag älskade med DAO var att det var riktigt bra anpassat till PC.

Nu var ju detta XBOX-versionen som de visade och inte PC-versionen, vilket jag tyckte var ganska så uppenbart. Sedan så har de utökat antalet förmågor med två från DA2 som det ser ut som, vilket är en positiv sak. Istället för sex så är det nu åtta.

Medlem

Tycker det ser riktigt intressant ut! Har endast sett de tidigare spelen på youtube och striderna ser roligare ut än både 1:an och 2:an.

Medlem

Ser fortfartande bra ut, trevlig cliffhanger också. Men kören av EA suger bla bla bla, lär väl såga detta jäms fotknölarna som vanligt.

Medlem

Ser väldigt trevligt ut. Ett tag glömde jag nästan bort att det var en trailer av ett spel jag såg på. Det är just storytelling som Bioware alltid har glänst i.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ge oss fler rpgs av den gamla skolan. Trött på nerdummat konsollskräp! DAO var det ända spelet i serien värt att spela. Kommer ihåg besvikelsen när jag startade DA2. Först skratta jag, sen grät jag

Medlem

Ush jag hoppas väntan efter detta spel är snart över

Medlem
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ztreek:

Någonting jag märkte.. har man bara 4 skills ?

kommer ihåg Dragon Age att man hade typ 10 spells att ha roligt med.

Jag tror att du har fyra skills "equippade" för att använda i realtidsläget med ett enda knapptryck. Har antagligen tillgång till hela repertoaren om man kladdar lite mer på knapparna, vilket troligtvis är smidigare på PC än konsoll.

Men nu antar jag bara en massa saker.

är det nerdummat konsolskräp kan de lika gärna radera det och börja om
Det jag älskade med DAO var att det var riktigt bra anpassat till PC.

Nu var ju detta XBOX-versionen som de visade och inte PC-versionen, vilket jag tyckte var ganska så uppenbart. Sedan så har de utökat antalet förmågor med två från DA2 som det ser ut som, vilket är en positiv sak. Istället för sex så är det nu åtta.

Självfallet ser jag det, men även konsolspelarna vill nog använda sig av fler spells

Medlem
Skrivet av Nunk:

Ge oss fler rpgs av den gamla skolan. Trött på nerdummat konsollskräp! DAO var det ända spelet i serien värt att spela. Kommer ihåg besvikelsen när jag startade DA2. Först skratta jag, sen grät jag

Finns ju Divinity: Original Sin.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ja, det ser ju ut som precis samma skitspel som dragon age 2 var. Fan vad tråkigt, man hade ju kunnat tro att dom faktiskt lyssnat när det blev så sågat (av spelare).

Vad har hänt med Leliana förresten? Hon ser ju ut som en helt annan person från ettan, för att inte tala om att hon inte har en fransk brytning längre. Sen kan man ju fråga sig hur dom lyckats tortera henne när hon har full rustning på sig, för att inte tala om hur hon kväver en person medan hon har oflexibel rustning på benen, eller slår ner tre killar i rustning... med sin träbåge. Det är fantasy, fine, men nån slags inre logik bör ju gälla.

Själva gameplayen verkar vara en himla sammelsurium av spammande attacker från sina allierade och ett jäkla kaos med en massa fräsiga ljuseffekter... det så kallade taktiska läget ger jag inte mycket för, det är ju barskrapet av kontroll över sina kompanjoner.

Fan.

Medlem

Nog kommer man att låta andra testa spelet åt en, helt klart.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Management:

Ja, det ser ju ut som precis samma skitspel som dragon age 2 var. Fan vad tråkigt, man hade ju kunnat tro att dom faktiskt lyssnat när det blev så sågat (av spelare).

Vad har hänt med Leliana förresten? Hon ser ju ut som en helt annan person från ettan, för att inte tala om att hon inte har en fransk brytning längre. Sen kan man ju fråga sig hur dom lyckats tortera henne när hon har full rustning på sig, för att inte tala om hur hon kväver en person medan hon har oflexibel rustning på benen, eller slår ner tre killar i rustning... med sin träbåge. Det är fantasy, fine, men nån slags inre logik bör ju gälla.

Själva gameplayen verkar vara en himla sammelsurium av spammande attacker från sina allierade och ett jäkla kaos med en massa fräsiga ljuseffekter... det så kallade taktiska läget ger jag inte mycket för, det är ju barskrapet av kontroll över sina kompanjoner.

Fan.

Skit i att köpa det då.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Management:

Ja, det ser ju ut som precis samma skitspel som dragon age 2 var. Fan vad tråkigt, man hade ju kunnat tro att dom faktiskt lyssnat när det blev så sågat (av spelare).

Vad har hänt med Leliana förresten? Hon ser ju ut som en helt annan person från ettan, för att inte tala om att hon inte har en fransk brytning längre. Sen kan man ju fråga sig hur dom lyckats tortera henne när hon har full rustning på sig, för att inte tala om hur hon kväver en person medan hon har oflexibel rustning på benen, eller slår ner tre killar i rustning... med sin träbåge. Det är fantasy, fine, men nån slags inre logik bör ju gälla.

Själva gameplayen verkar vara en himla sammelsurium av spammande attacker från sina allierade och ett jäkla kaos med en massa fräsiga ljuseffekter... det så kallade taktiska läget ger jag inte mycket för, det är ju barskrapet av kontroll över sina kompanjoner.

Fan.

Skit i att köpa det då.

Jadu, det har jag tänkt. Jag tycker bara det är jäkligt tråkigt att dom fortsätter på den här tråkiga vägen. Men jag antar att relationssimulatorer och buttonmashing combat är vad dagens publik vill ha.

Medlem

Fattade inte riktigt companion systemet. Under mellansekvenserna så var dom 5 st men under striderna kan man bara vara 4 st?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ztreek:

Någonting jag märkte.. har man bara 4 skills ?

kommer ihåg Dragon Age att man hade typ 10 spells att ha roligt med.

Jag tror att du har fyra skills "equippade" för att använda i realtidsläget med ett enda knapptryck. Har antagligen tillgång till hela repertoaren om man kladdar lite mer på knapparna, vilket troligtvis är smidigare på PC än konsoll.

Men nu antar jag bara en massa saker.

är det nerdummat konsolskräp kan de lika gärna radera det och börja om
Det jag älskade med DAO var att det var riktigt bra anpassat till PC.

Nu var ju detta XBOX-versionen som de visade och inte PC-versionen, vilket jag tyckte var ganska så uppenbart. Sedan så har de utökat antalet förmågor med två från DA2 som det ser ut som, vilket är en positiv sak. Istället för sex så är det nu åtta.

Självfallet ser jag det, men även konsolspelarna vill nog använda sig av fler spells

Vilket vi kommer få iom detta spel. I Origins och tvåan hade du som spelare bara sex abilities till användning framme. Dessa skiftade du genom att hålla in högeravtryckaren. Här har de åtta. Så man kan säga att vi kommer att få mer.

1
Skriv svar