Project Cars släpps senare till Wii U

Robot
Medlem
Project Cars släpps senare till Wii U

Så Wii U-versionen har varit i utveckling längst (tillsammans med PC), men det är ändå den versionen av spelet som blir uppskjuten?

Samtidigt skrotar man PS3 och X360-versionerna helt och hållet för att istället jobba på en PS4-, och XB1-version - som båda klarar sig undan ett uppskjutet datum. Hur går detta ihop?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det här var ju bullshit rakt igenom.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Så Wii U-versionen har varit i utveckling längst (tillsammans med PC), men det är ändå den versionen av spelet som blir uppskjuten?

Samtidigt skrotar man PS3 och X360-versionerna helt och hållet för att istället jobba på en PS4-, och XB1-version - som båda klarar sig undan ett uppskjutet datum. Hur går detta ihop?

Medlem

"Exakt varför de behöver mer tid vet vi inte, och ännu är inget konkret datum i sikte."

Det vet vi ju egentligen de dumpade Wii U versionen för att arbeta på PS4/XB1 versionerna, och därför har de typ inte arbetat något på Wii U versionen under 2014.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Så Wii U-versionen har varit i utveckling längst (tillsammans med PC), men det är ändå den versionen av spelet som blir uppskjuten?

Samtidigt skrotar man PS3 och X360-versionerna helt och hållet för att istället jobba på en PS4-, och XB1-version - som båda klarar sig undan ett uppskjutet datum. Hur går detta ihop?

PC, PS4 och One = x86
Wii U = PowerPC med GPU som stöder nya finesser (Bland annat tesselering och compute shaders)
PS3 och 360 = PowerPC som saknar nödvändiga finesser för modern grafik.

Detta är i alla fall vad jag tror är den största anledningen till varför det blev så här. PS3 och 360 slopades pga för klen hårdvara. Wii U försenas pga för komplicerad hårdvara, och PS4 och One släpps samtidigt som PC då de bygger på samma arkitektur och delar många moderna egenskaper.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Puscifer:

Så Wii U-versionen har varit i utveckling längst (tillsammans med PC), men det är ändå den versionen av spelet som blir uppskjuten?

Samtidigt skrotar man PS3 och X360-versionerna helt och hållet för att istället jobba på en PS4-, och XB1-version - som båda klarar sig undan ett uppskjutet datum. Hur går detta ihop?

PC, PS4 och One = x86
Wii U = PowerPC med GPU som stöder nya finesser (Bland annat tesselering och compute shaders)
PS3 och 360 = PowerPC som saknar nödvändiga finesser för modern grafik.

Detta är i alla fall vad jag tror är den största anledningen till varför det blev så här. PS3 och 360 slopades pga för klen hårdvara. Wii U försenas pga för komplicerad hårdvara, och PS4 och One släpps samtidigt som PC då de bygger på samma arkitektur och delar många moderna egenskaper.

Helt riktigt. Med tillägg till att Wii U använder en "extra" skärm och gyroteknik som är i en helt annan liga än Xbox/PS.

Medlem

Kommer vara inaktuellt om/när det väl släpps till WiiU. Tycker Nintendos egna titlar gör sig bäst på den konsolen.

1
Skriv svar