Pillars of Eternity-beta landar i augusti

Robot
Medlem
Pillars of Eternity-beta landar i augusti

Kommer inte spela det fören det är fullt released men det är bland de spelen jag ser som mest fram emot. Hoppas verkligen att det blir något i närheten lika häftigt som förhoppningarna! (Jag har inga orealistiska förhoppningar förstås.)

Medlem

Helvete vad svårt det kommer bli att hålla fingrarna borta från detta !

Medlem

Är Pillars of eternity = Project eternity?

eld
Medlem

Den stora majoriteten av dom som backat projektet kommer få vänta tills release, beta-invite började först vid $110 steget

så ~5k-10k backers av ~73k backers kommer få vara med i betan.

Jag backade vid $20

Geeks Gaming
Skrivet av Kassler:

Är Pillars of eternity = Project eternity?

Yes det stämmer

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja betatesta ett spel som Pillars of Eternity. Att betatesta mp-lir som tex Destiny eller Battlefield är ju en sak - det har jag själv gjort vid olika tillfällen - men ett storydrivet rollspel? Även om Obsidian förmodligen inte kommer att låta folk spela de allra mest spoilertunga delarna av spelet skulle jag nog knappt röra spelet innan det är klart. Jag spelade en halvtimme av Wasteland 2-betan för att se ungefär vad det var som InXile levererade, men efter den snabba titten avinstallerade jag spelet och väntar på det faktiska släppet.

Med det sagt så gillar jag ändå att det finns de som tänker annorlunda än mig. Utifrån både Larian och InXile verkar alpha/betatestandet ha hjälpt både Divinity: Original Sin och Wasteland 2 något enormt, så kudos till de som inte bryr sig om att de kanske får saker spoilat för sig.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja betatesta ett spel som Pillars of Eternity.

För att hjälpa utvecklarna att leverera en bra produkt
Sen kan det ju vara tråkigt att få saker spoilade, men vissa spel, som Sui generis som ett exempel, där är betan helt separat från det riktiga spelet, och på så sätt kan man hjälpa till med bughunts etc, utan att få spelet spoilat.

k3m
Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av eld:

Den stora majoriteten av dom som backat projektet kommer få vänta tills release, beta-invite började först vid $110 steget

så ~5k-10k backers av ~73k backers kommer få vara med i betan.

Jag backade vid $20

Precis, jag drog också en "snål" backning av detta med $20 och kommer få vänta till release.
Tur man har Divinity Original Sin under tiden, ett spel man också backade.

Jag är tacksam att ni finns. För utan er hade jag gått miste om dessa klassiker. Jag själv har inte bidragit, då jag inte haft möjlighet dock så köpte jag Divinity original sin på gog.com just och är helnöjd

Medlem

Hoppas det verkligen blir något utöver det vanliga, som man vill spela om hur många gånger som helst!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Gillar hur "enade" närmast ALLA är när det gäller Divinity och det här spelet och liknande spel.

Finns en orsak varför dom flesta om inte alla nischade uppskattas och älskas jämfört med spelen från dom större bolagen som gör spel för massan.

Där större delen avskyr dom även fast dom köper dom varje år.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Kommer inte spela det fören det är fullt released men det är bland de spelen jag ser som mest fram emot. Hoppas verkligen att det blir något i närheten lika häftigt som förhoppningarna! (Jag har inga orealistiska förhoppningar förstås.)

Precis så!

Medlem

Som jag förstod kickstartersidan så kan man "köpa" beta access för $25 om man pledgat minst $20.

Medlem

Divinity: Original Sin + Pillars of Eternity. Rollspelen lever och frodas. Underbart!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Ercarret:

Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja betatesta ett spel som Pillars of Eternity.

För att hjälpa utvecklarna att leverera en bra produkt
Sen kan det ju vara tråkigt att få saker spoilade, men vissa spel, som Sui generis som ett exempel, där är betan helt separat från det riktiga spelet, och på så sätt kan man hjälpa till med bughunts etc, utan att få spelet spoilat.

Trevligt med någon som fortfarande vet vad betatester handlar om.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Divinity: Original Sin + Pillars of Eternity. Rollspelen lever och frodas. Underbart!

Förhoppningsvis kommer de att visa större utvecklare vart skåpet ska stå så att vi får se lite fler riktiga rollspel igen.

Medlem

Och Wasteland 2 kommer snart, härliga tider!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Divinity: Original Sin + Pillars of Eternity. Rollspelen lever och frodas. Underbart!

Förhoppningsvis kommer de att visa större utvecklare vart skåpet ska stå så att vi får se lite fler riktiga rollspel igen.

Om de säljer bra så (vilket Divinity verkar göra, om nu Steam-listan är något att gå på). Höga betyg lär ju inte hjälpa särskilt mycket, tyvärr, om spelen inte säljer.

Medlem

Min gamla rollspels själ blir varm av glädje när det börjar komma ut mer och mer av riktiga bra rollspel av dem gamla skolan.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

nu ska jag faktist för första gången be för ett spel.snälla söta låt inte olycka falla över detta spel och låt det flippa
låt all bra karma samlas runt och låt dig finna den totalta upplysningen för att ge oss glädje


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Divinity: Original Sin + Pillars of Eternity. Rollspelen lever och frodas. Underbart!

Förhoppningsvis kommer de att visa större utvecklare vart skåpet ska stå så att vi får se lite fler riktiga rollspel igen.

Om de säljer bra så (vilket Divinity verkar göra, om nu Steam-listan är något att gå på). Höga betyg lär ju inte hjälpa särskilt mycket, tyvärr, om spelen inte säljer.

Men höga betyg hjälper till att sälja spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Divinity: Original Sin + Pillars of Eternity. Rollspelen lever och frodas. Underbart!

Förhoppningsvis kommer de att visa större utvecklare vart skåpet ska stå så att vi får se lite fler riktiga rollspel igen.

Om de säljer bra så (vilket Divinity verkar göra, om nu Steam-listan är något att gå på). Höga betyg lär ju inte hjälpa särskilt mycket, tyvärr, om spelen inte säljer.

Men höga betyg hjälper till att sälja spelet.

Ibland, ibland inte. Det är ju dock irrelevant för vad jag skrev.

1
Skriv svar