Shadow of Mordor – ett nytt kapitel i Tolkiens värld

Robot
Shadow of Mordor – ett nytt kapitel i Tolkiens värld
Medlem
Shadow of Mordor – ett nytt kapitel i Tolkiens värld

Rätt kluven. War of the north var ju rätt mediokert och mig vetligen finns det inget Lotr spel som ger trollbinder och ger härliga rysningar så där som tex när man blev utsedd till spectre i mass effect. Man kan ju hoppas dock!

Medlem

Tyckte War in the North var rätt så kul i Co-op och det var ett fint lir, men ingen vidare story kanske.

Som ovanstående hoppas det blir bra!

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Rätt kluven. War of the north var ju rätt mediokert och mig vetligen finns det inget Lotr spel som ger trollbinder och ger härliga rysningar så där som tex när man blev utsedd till spectre i mass effect. Man kan ju hoppas dock!

Monolith har aldrig släppt ett dåligt spel. Det här blir säkert bra:

"Shadow Assassin of Mordor ..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet inte, orkar inte bry mig... hade hellre velat ha ett nytt Battle for Middle Earth istället

Medlem

Ser väldigt snyggt ut. Men det är ungefär det enda positiva jag har att komma med. Alldeles för mycket magi och flashiga moves för att det skulle passa i Tolkiens världar. Mitt intryck hittills är att det är en blanding utav Assassin's Creed och Dynasty Warriors. Jag hoppas att jag har fel för det finns ändå en trevlig känsla över miljöerna osv. Men jag tror knappast att majoriteten av Tolkiens fans är så exalterade över detta som utvecklarna är.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Vet inte, orkar inte bry mig... hade hellre velat ha ett nytt Battle for Middle Earth istället

Exakt, det var ett sjukt roligt spel i MP.

Skrivet av HaxXt:

Vet inte, orkar inte bry mig... hade hellre velat ha ett nytt Battle for Middle Earth istället

"Assassin's Battle for Modor in Middle Earth" - är en titel jag skulle vilja spela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Vet inte, orkar inte bry mig... hade hellre velat ha ett nytt Battle for Middle Earth istället

Försökt få tag på dem men går ju typ inte att köpa någonstans. Minns att jag spelade på xbox innan och älskade det. 2an till pc hade varit skoj att köra nu faktiskt. Minns att det var rätt snyggt också för sin tid

Medlem
Skrivet av Hodor:

Hodor.

Yes Hodor, I agree.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Glaran:

Ser väldigt snyggt ut. Men det är ungefär det enda positiva jag har att komma med. Alldeles för mycket magi och flashiga moves för att det skulle passa i Tolkiens världar. Mitt intryck hittills är att det är en blanding utav Assassin's Creed och Dynasty Warriors. Jag hoppas att jag har fel för det finns ändå en trevlig känsla över miljöerna osv. Men jag tror knappast att majoriteten av Tolkiens fans är så exalterade över detta som utvecklarna är.

Om man är som mig, och inte bryr sig ett skvatt om "loren" som spelet baseras på, ser det dock desto intressantare ut, och jag tror att min arketyp är i majoritet bland de potentiella köparna.

Medlem

Jag är nog också lite kluven, men detta spel verkar mer intressant än andra LOTR temade spel.

Medlem

Första jag tänkte på när jag läste namnet var Shadows med Sabaton

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Glaran:

Ser väldigt snyggt ut. Men det är ungefär det enda positiva jag har att komma med. Alldeles för mycket magi och flashiga moves för att det skulle passa i Tolkiens världar. Mitt intryck hittills är att det är en blanding utav Assassin's Creed och Dynasty Warriors. Jag hoppas att jag har fel för det finns ändå en trevlig känsla över miljöerna osv. Men jag tror knappast att majoriteten av Tolkiens fans är så exalterade över detta som utvecklarna är.

Om man är som mig, och inte bryr sig ett skvatt om "loren" som spelet baseras på, ser det dock desto intressantare ut, och jag tror att min arketyp är i majoritet bland de potentiella köparna.

Jag håller ändå med Glaran i det här fallet. Just hur magi används i LOTR-spel är ofta inte i linje med Tolkiens idéer. Tolkien hade en väldigt återhållsam syn på just magi som inte alls passar in i spelvärldens tolkning av ordet.

Du säger att du inte bryr dig så mycket om loren vilket jag respekterar. Men varför ska då Monolith använda sig av ett av de mest respekterade och älskade universumen som finns om de inte ska följa skaparens vision? Kan inte det även bli en begränsning för Monolith i vissa lägen?

Jag är väldigt kluven till det här spelet men vi får se hur resultatet blir.

Medlem

Läste Tolkiens böcker i "lässlukaråldern(12år-...)" och nördade ner mig rejält. Har lugnat ner mig med åldern. Försöker t ex se filmerna som kommit som fria "actiontolkningar" av böckerna. Tror inte J.R.R Tolkiens uppfattning hade varit så positiv av vad de gjort av hans värld. Dock skall vi ta hänsyn till att HAN lånade friskt själv av diverse folktro, skrönor och myter. Som exempel den "EVIGA CIRKELN" (ringen) har alltid funnits som ett slags magisk symbol i alla möjliga gamla berättelser. Spelen hade han nog troligen hatat ;). Men arvingar och rättighetsinnehavare gillar väl som alla- PENGAR.

Kul med George R.R Martin som nyligen visade FINGRET åt alla som ber honom skynda på sitt skrivande och tror att han är döende .

Tillbaka till tråden. Själv är jag kluven till spel i Tolkiens värld. Blir spelet bra spelar jag nog det och ser det som ett vanligt fantasyspel. War in the north kunde ha blivit bra men bangade ur som repetativt tycker jag.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Glaran:

Ser väldigt snyggt ut. Men det är ungefär det enda positiva jag har att komma med. Alldeles för mycket magi och flashiga moves för att det skulle passa i Tolkiens världar. Mitt intryck hittills är att det är en blanding utav Assassin's Creed och Dynasty Warriors. Jag hoppas att jag har fel för det finns ändå en trevlig känsla över miljöerna osv. Men jag tror knappast att majoriteten av Tolkiens fans är så exalterade över detta som utvecklarna är.

Om man är som mig, och inte bryr sig ett skvatt om "loren" som spelet baseras på, ser det dock desto intressantare ut, och jag tror att min arketyp är i majoritet bland de potentiella köparna.

Du säger att du inte bryr dig så mycket om loren vilket jag respekterar. Men varför ska då Monolith använda sig av ett av de mest respekterade och älskade universumen som finns om de inte ska följa skaparens vision? Kan inte det även bli en begränsning för Monolith i vissa lägen?

Eftersom det är en omåttligt populär värld som ger ett brett underlag för försäljning. Jag kan tycka att Monolith beviserligen inte låter sig begränsas av licensen, vilket väl är själva anledningen till diskussionen vi har nu.

1
Skriv svar