Robot
The Forest

Early access-skräckisen ser oväntat bra ut, men behöver mer innehåll och variation.

#the-forest, #rust, #dayz


Medlem
The Forest

Finns verkligen potential i detta spel, men det är väldigt lite innehåll än så länge och det är även väldigt buggigt. Spelet släpptes inte ens med en sparfunktion, och den sparfunktionen som finns idag är allt annat än optimalt.

Dock förväntar jag mig inte så mycket mer av en lite studio på fyra personer. Tycker de gör ett riktigt grymt jobb. Sen är det även viktigt att komma ihåg att det heter Early access av en anledning. Spelet är i version 0.03 just nu och har en lång bit att vandra innan det når 1.0.

Förväntar man sig ett fullt fungerande spel, vilket många i det officiella forumet tycks göra, så bör man avvakta med ett köp. Själv har jag haft många roliga timmar med spelet och ser mitt köp som en framtidsinvestering.

Medlem

Animationerna ser fruktansvärt bra ut!

nu är det bara att vänta 2 år innan spelet är släppt då

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Finns verkligen potential i detta spel, men det är väldigt lite innehåll än så länge och det är även väldigt buggigt. Spelet släpptes inte ens med en sparfunktion, och den sparfunktionen som finns idag är allt annat än optimalt.

Dock förväntar jag mig inte så mycket mer av en lite studio på fyra personer. Tycker de gör ett riktigt grymt jobb. Sen är det även viktigt att komma ihåg att det heter Early access av en anledning. Spelet är i version 0.03 just nu och har en lång bit att vandra innan det når 1.0.

Förväntar man sig ett fullt fungerande spel, vilket många i det officiella forumet tycks göra, så bör man avvakta med ett köp. Själv har jag haft många roliga timmar med spelet och ser mitt köp som en framtidsinvestering.

man vet bara att många här förväntade sig mer utav the forest med

Medlem

Önskar att de hade skippat glowy objects etc. Passar inte i ett spel där man uppenbart siktar på inlevelse och minimalistisk HUD etc.

Inaktiv

Vad är glowy objects?

Jag köper direkt. Första gången jag ser eller hör om detta men trailern fångade mig, ser otroligt coolt ut! Jag vill gärna supports utvecklarna så att detta blir klart, även fast det kanske inte är så spelbart i nuläget.

Medlem

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

fast vad har dom lurat en med? alla som gör early acces är inte lögnare som tar pengar och skiter i allt, ärligt talat aldrig varit med om det. Saker kan ta tid ja men aldrig varit med om att man blir bestulen.

Medlem

Animationerna var i en klass för sig. De slår AAA-titlar på fingrarna. Blev mäkta förvånad


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av martinerrol:

Vad är glowy objects?

Jag köper direkt. Första gången jag ser eller hör om detta men trailern fångade mig, ser otroligt coolt ut! Jag vill gärna supports utvecklarna så att detta blir klart, även fast det kanske inte är så spelbart i nuläget.

Menar när saker blir highlighted för att tydligöra att man kan interagera med dom. Typ "rock" och så får den en vinjet eller blir lysande etc. Tycker det förstör mer än det hjälper i ett spel som The forest.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

My god.. Du tycker inte man blir lurad när man köper spel som EA eller Ubisoft ger ut?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

Ja jävlar vilket lurendrejeri det är när kunden inte läser och förväntar sig något annat än vad det står klart och tydligt vad man ska förvänta sig utav det hela.

De kan göra mycket men att bota idioti är bortom alla patchar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

Det riktiga lurendrejeriet i spelvärlden är preorder-lurendrejeriet.

Early Access är endast till för de läskunniga.

Angående The Forest så verkar det otroligt spännande, glöm inte stödet för Oculus Rift och det utlovade coop-läget efter release!

Sparar mig tills CK1 av Oculus kommit ut, för det är så jag vill uppleva spelet.

Inaktiv

Kan ju säga att spelet inte är i närheten av lika häftigt som i trailern för er som funderar på att köpa det. De har verkligen gjort sitt bästa för att få det att se bättre ut än vad det är.

Det är knappt spelbart i nuläget enligt mig då men om man har bättre fantasi än vad jag har går det säkert att roa sig.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Kan ju säga att spelet inte är i närheten av lika häftigt som i trailern för er som funderar på att köpa det. De har verkligen gjort sitt bästa för att få det att se bättre ut än vad det är.

Det är knappt spelbart i nuläget enligt mig då men om man har bättre fantasi än vad jag har går det säkert att roa sig.

trailern ser ut som spelet, och självklart är det si sådär gällande spelande då spelet är alpha 0.0.3 och är även early acess. Det står även på steam på spelet att det är riktigt tidigt så vad i helvete förväntar du dig? Varför tipsa folk att ge fan i det när det är du som har problem med att läsa

Inaktiv
Skrivet av zliddret:
Skrivet av mapamapa:

Kan ju säga att spelet inte är i närheten av lika häftigt som i trailern för er som funderar på att köpa det. De har verkligen gjort sitt bästa för att få det att se bättre ut än vad det är.

Det är knappt spelbart i nuläget enligt mig då men om man har bättre fantasi än vad jag har går det säkert att roa sig.

trailern ser ut som spelet, och självklart är det si sådär gällande spelande då spelet är alpha 0.0.3 och är även early acess. Det står även på steam på spelet att det är riktigt tidigt så vad i helvete förväntar du dig? Varför tipsa folk att ge fan i det när det är du som har problem med att läsa

Hur drar du slutsatsen att jag har problem med att läsa?

Jag konstaterar endast att spelet ser betydligt häftigare ut i trailern än vad det egentligen är. Jag anser inte att trailern visar en sann bild av spelets gameplay och anser att man bör kolla på en let's play eller liknande innan man köper det.

Att spelet är i alpha spelar ju mindre roll när det kostar 15 Euro. Om man förväntar sig att få ett spel som är lika coolt som det ser ut i trailern för sina 15 euro blir man nog besviken.

Var har jag tipsat folk om att ge fan i det?

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av mapamapa:

Kan ju säga att spelet inte är i närheten av lika häftigt som i trailern för er som funderar på att köpa det. De har verkligen gjort sitt bästa för att få det att se bättre ut än vad det är.

Det är knappt spelbart i nuläget enligt mig då men om man har bättre fantasi än vad jag har går det säkert att roa sig.

trailern ser ut som spelet, och självklart är det si sådär gällande spelande då spelet är alpha 0.0.3 och är även early acess. Det står även på steam på spelet att det är riktigt tidigt så vad i helvete förväntar du dig? Varför tipsa folk att ge fan i det när det är du som har problem med att läsa

Hur drar du slutsatsen att jag har problem med att läsa?

Jag konstaterar endast att spelet ser betydligt häftigare ut i trailern än vad det egentligen är. Jag anser inte att trailern visar en sann bild av spelets gameplay och anser att man bör kolla på en let's play eller liknande innan man köper det.

Att spelet är i alpha spelar ju mindre roll när det kostar 15 Euro. Om man förväntar sig att få ett spel som är lika coolt som det ser ut i trailern för sina 15 euro blir man nog besviken.

Var har jag tipsat folk om att ge fan i det?

Du uttalade dig precis som att du tycker folk inte bör köpa det, bara för du är kräsen så betyder det inte att spelet är dåligt. Spelet är bättre än förväntat för att vara en sådan tidig alpha.

Du kanske bör tänka efter då hur du uttalar dig så folk slipper tolka dig fel

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

fast vad har dom lurat en med? alla som gör early acces är inte lögnare som tar pengar och skiter i allt, ärligt talat aldrig varit med om det. Saker kan ta tid ja men aldrig varit med om att man blir bestulen.

warz som bytte namn till Infestation: Survivor Stories;)

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

fast vad har dom lurat en med? alla som gör early acces är inte lögnare som tar pengar och skiter i allt, ärligt talat aldrig varit med om det. Saker kan ta tid ja men aldrig varit med om att man blir bestulen.

warz som bytte namn till Infestation: Survivor Stories;)

WarZ var enligt mig ett stort undantag för vad Early access innebär. Utvecklarna hade inte direkt någon bra bakgrund, och man ljög dessutom om innehållet i spelet.

Folk gapar och skriker väldigt mycket över early access titlar. Det var väl inte länge sedan som folk lipade över att Rust-utvecklarna lagt ner utvecklingen och dragit med pengarna? Och nu har de släppt en enorm uppdatering och ibland får jag flera nya uppdateringar på en dag.

DayZ gapar folk om att det står still, och nu för inte så länge sedan kan det fram att de håller på och migrerar spelet till en nyare motor.

Men nu är den stora frågan, vart fan är mina större städer till SimCity?! Jag betalade trots allt närmare 600kr för skiten, och då förväntar jag mig kontinuerliga uppdateringar och att de lyssnar på sina fans. The Forest köpte jag för drygt 100kr och de har lyssnat väldigt mycket på sina fans och fortsätter att ta till sig kritik.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

fast vad har dom lurat en med? alla som gör early acces är inte lögnare som tar pengar och skiter i allt, ärligt talat aldrig varit med om det. Saker kan ta tid ja men aldrig varit med om att man blir bestulen.

warz som bytte namn till Infestation: Survivor Stories;)

WarZ var enligt mig ett stort undantag för vad Early access innebär. Utvecklarna hade inte direkt någon bra bakgrund, och man ljög dessutom om innehållet i spelet.

Och man kan inte ens skydda dayz, innan dom ens skulle migrera så var det redan segt utvecklat. Dean var på tok för mallig från första början, till och med modden är värdelös. Det är moddarna till moden som flyter på bättre och det finner jag fan illa om fansen måste rusta upp en mod.

Folk gapar och skriker väldigt mycket över early access titlar. Det var väl inte länge sedan som folk lipade över att Rust-utvecklarna lagt ner utvecklingen och dragit med pengarna? Och nu har de släppt en enorm uppdatering och ibland får jag flera nya uppdateringar på en dag.

DayZ gapar folk om att det står still, och nu för inte så länge sedan kan det fram att de håller på och migrerar spelet till en nyare motor.

Men nu är den stora frågan, vart fan är mina större städer till SimCity?! Jag betalade trots allt närmare 600kr för skiten, och då förväntar jag mig kontinuerliga uppdateringar och att de lyssnar på sina fans. The Forest köpte jag för drygt 100kr och de har lyssnat väldigt mycket på sina fans och fortsätter att ta till sig kritik.

Fast vart var lögnerna i infestation? jag har inte stött på ett enda skit i det spelet som skulle varit lögn, sure dom är förbannat sega på att utveckla det men jag köpte det och har då inte varit besviken. Folk gnällde om att man blev lurad på pengar i det även fast dom sagt rakt ut att man väljer om man vill betala för mat m.m i det eller om man vill finna det i spelet.

Folk gnäller att det är snabbare än vad det var tänkt vilket aldrig sagts något om, spelet skulle inte ens ta efter dayz inom spelsätt. Det är ett survival spel med dm tema vilket är riktigt nice.

Det finns fuskare i det säger folk, well nämn ett mmo spel där det inte finns fuskare. Jag har hört så mycket gnäll om detta men ingen verkar ha något vettig förklaring vad lögnerna var.

Dayz var redan segt långt före innan migreringen skulle bli av, dom satsade på helt saker att fixa. Man blir hellre av med buggar m.m än att få nya saker först. Men dom prioriterar så efterblivet där borta att man vill kasta sten på Dean.

Inaktiv
Skrivet av zliddret:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av mapamapa:

Kan ju säga att spelet inte är i närheten av lika häftigt som i trailern för er som funderar på att köpa det. De har verkligen gjort sitt bästa för att få det att se bättre ut än vad det är.

Det är knappt spelbart i nuläget enligt mig då men om man har bättre fantasi än vad jag har går det säkert att roa sig.

trailern ser ut som spelet, och självklart är det si sådär gällande spelande då spelet är alpha 0.0.3 och är även early acess. Det står även på steam på spelet att det är riktigt tidigt så vad i helvete förväntar du dig? Varför tipsa folk att ge fan i det när det är du som har problem med att läsa

Hur drar du slutsatsen att jag har problem med att läsa?

Jag konstaterar endast att spelet ser betydligt häftigare ut i trailern än vad det egentligen är. Jag anser inte att trailern visar en sann bild av spelets gameplay och anser att man bör kolla på en let's play eller liknande innan man köper det.

Att spelet är i alpha spelar ju mindre roll när det kostar 15 Euro. Om man förväntar sig att få ett spel som är lika coolt som det ser ut i trailern för sina 15 euro blir man nog besviken.

Var har jag tipsat folk om att ge fan i det?

Du uttalade dig precis som att du tycker folk inte bör köpa det, bara för du är kräsen så betyder det inte att spelet är dåligt. Spelet är bättre än förväntat för att vara en sådan tidig alpha.

Du kanske bör tänka efter då hur du uttalar dig så folk slipper tolka dig fel

Jag tycker inte folk bör köpa det om de är ute efter ett bra spel. Det gör inte utvecklarna heller. De säger ju själva att man endast bör köpa spelet om man vill hjälpa till i utvecklingen av det..

Just nu tycker jag att det är ett rätt kasst spel, men det har potential att bli bra.

Överlag tycker jag early access är som kickstarter fast utan någon garanti på att spelet någonsin blir klart.

Att utvecklarna säger att man inte bör köpa spelet typ Dean Hall är endast premature damage control så att de kan säga "Vi sa ju att du inte skulle köpa det" när det är någon som klagar på att utvecklingen står stilla.
Självklart vill de att så många som möjligt köper spelet eftersom de då får en massa pengar att jobba med.

Visst kan early access leda till spel som annars kanske inte skulle kunna existera, men precis som kickstarter är det ett lotteri. Vissa spel blir grymma, andra blir aldrig färdiga eller bara dåliga.
Att ett spel som The Forest skulle behöva några hundra tusen speltestare är däremot bullshit, det är dock helt klart en bra affärsmetod. Att få människor att betala för att testa deras produkt när det är något som vanligtvis(förr/inom stora företag) människor får betalt för att göra.
Den enda anledningen till att spelet är early access är för att kunna finansiera utvecklingen av det.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

fast vad har dom lurat en med? alla som gör early acces är inte lögnare som tar pengar och skiter i allt, ärligt talat aldrig varit med om det. Saker kan ta tid ja men aldrig varit med om att man blir bestulen.

warz som bytte namn till Infestation: Survivor Stories;)

WarZ var enligt mig ett stort undantag för vad Early access innebär. Utvecklarna hade inte direkt någon bra bakgrund, och man ljög dessutom om innehållet i spelet.

Och man kan inte ens skydda dayz, innan dom ens skulle migrera så var det redan segt utvecklat. Dean var på tok för mallig från första början, till och med modden är värdelös. Det är moddarna till moden som flyter på bättre och det finner jag fan illa om fansen måste rusta upp en mod.

Folk gapar och skriker väldigt mycket över early access titlar. Det var väl inte länge sedan som folk lipade över att Rust-utvecklarna lagt ner utvecklingen och dragit med pengarna? Och nu har de släppt en enorm uppdatering och ibland får jag flera nya uppdateringar på en dag.

DayZ gapar folk om att det står still, och nu för inte så länge sedan kan det fram att de håller på och migrerar spelet till en nyare motor.

Men nu är den stora frågan, vart fan är mina större städer till SimCity?! Jag betalade trots allt närmare 600kr för skiten, och då förväntar jag mig kontinuerliga uppdateringar och att de lyssnar på sina fans. The Forest köpte jag för drygt 100kr och de har lyssnat väldigt mycket på sina fans och fortsätter att ta till sig kritik.

Fast vart var lögnerna i infestation? jag har inte stött på ett enda skit i det spelet som skulle varit lögn, sure dom är förbannat sega på att utveckla det men jag köpte det och har då inte varit besviken. Folk gnällde om att man blev lurad på pengar i det även fast dom sagt rakt ut att man väljer om man vill betala för mat m.m i det eller om man vill finna det i spelet.

Folk gnäller att det är snabbare än vad det var tänkt vilket aldrig sagts något om, spelet skulle inte ens ta efter dayz inom spelsätt. Det är ett survival spel med dm tema vilket är riktigt nice.

Det finns fuskare i det säger folk, well nämn ett mmo spel där det inte finns fuskare. Jag har hört så mycket gnäll om detta men ingen verkar ha något vettig förklaring vad lögnerna var.

Dayz var redan segt långt före innan migreringen skulle bli av, dom satsade på helt saker att fixa. Man blir hellre av med buggar m.m än att få nya saker först. Men dom prioriterar så efterblivet där borta att man vill kasta sten på Dean.

Här har du lite lies!

http://kotaku.com/5969504/fans-rage-over-war-zs-misleading-st...

Ont: The forest är awesome!

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag aldrig early access spel även när de är released. Stödjer inte early access lurendrejeriet.

fast vad har dom lurat en med? alla som gör early acces är inte lögnare som tar pengar och skiter i allt, ärligt talat aldrig varit med om det. Saker kan ta tid ja men aldrig varit med om att man blir bestulen.

warz som bytte namn till Infestation: Survivor Stories;)

WarZ var enligt mig ett stort undantag för vad Early access innebär. Utvecklarna hade inte direkt någon bra bakgrund, och man ljög dessutom om innehållet i spelet.

Och man kan inte ens skydda dayz, innan dom ens skulle migrera så var det redan segt utvecklat. Dean var på tok för mallig från första början, till och med modden är värdelös. Det är moddarna till moden som flyter på bättre och det finner jag fan illa om fansen måste rusta upp en mod.

Folk gapar och skriker väldigt mycket över early access titlar. Det var väl inte länge sedan som folk lipade över att Rust-utvecklarna lagt ner utvecklingen och dragit med pengarna? Och nu har de släppt en enorm uppdatering och ibland får jag flera nya uppdateringar på en dag.

DayZ gapar folk om att det står still, och nu för inte så länge sedan kan det fram att de håller på och migrerar spelet till en nyare motor.

Men nu är den stora frågan, vart fan är mina större städer till SimCity?! Jag betalade trots allt närmare 600kr för skiten, och då förväntar jag mig kontinuerliga uppdateringar och att de lyssnar på sina fans. The Forest köpte jag för drygt 100kr och de har lyssnat väldigt mycket på sina fans och fortsätter att ta till sig kritik.

Fast vart var lögnerna i infestation? jag har inte stött på ett enda skit i det spelet som skulle varit lögn, sure dom är förbannat sega på att utveckla det men jag köpte det och har då inte varit besviken. Folk gnällde om att man blev lurad på pengar i det även fast dom sagt rakt ut att man väljer om man vill betala för mat m.m i det eller om man vill finna det i spelet.

Folk gnäller att det är snabbare än vad det var tänkt vilket aldrig sagts något om, spelet skulle inte ens ta efter dayz inom spelsätt. Det är ett survival spel med dm tema vilket är riktigt nice.

Det finns fuskare i det säger folk, well nämn ett mmo spel där det inte finns fuskare. Jag har hört så mycket gnäll om detta men ingen verkar ha något vettig förklaring vad lögnerna var.

Dayz var redan segt långt före innan migreringen skulle bli av, dom satsade på helt saker att fixa. Man blir hellre av med buggar m.m än att få nya saker först. Men dom prioriterar så efterblivet där borta att man vill kasta sten på Dean.

Här har du lite lies!

http://kotaku.com/5969504/fans-rage-over-war-zs-misleading-st...

https://www.youtube.com/embed/ul8r5HN6k98

Ont: The forest är awesome!

jaha den där har man ju sett och inget i videon stämmer över huvudtaget. Sen att dom slopat vissa saker som var lovade är en helt annan sak, i såna fall ljuger alla företag. Sedan psi är nog en av dom människor man ska lyssna minst på när det kommer till spel, tycker han bara kommer med skitsnack. Och det gäller bara spel som han själv ogillar.

Medlem

Dom marknadsförde saker som inte fanns med även efter spelet var släppt. Det blev till och med borttaget från steam så man inte kunde köpa det. Och vadå att INGET i videon stämde? Så han bara drog allt ur r*ven? Plz do explain!

Inaktiv

Jag har spelat detta i cirka 15 timmar men slutade då jag inte ville tröttna på det. Det är ett fantastiskt roligt spel redan nu så när det är färdigt så kommer det att bli intressant.

Vad jag reagerade på var att kannibalerna var väldigt mänskliga. Skadar du någon så drar en annan bort sin kamrat till säkerhet, dom får panik när dom ser någon annan bli dödad, dom attackerar nästan aldrig direkt utan låtsas attackera för att testa om man skulle bli rädd eller ej och attackerar dom så är det nästan alltid i grupp. Ibland ger dom bara upp och springer iväg av rädsla. Och låter du en komma undan så kan du vara säker på att det kommer fem nya arga kannibaler som är rejält arga.

Finns bugar naturligtvis som ex att saker försvinner från din packning när du laddar om och annat otrevligt. Men av dom early access spelen jag provat så är det här det som jag haft mest kul med.

Samt att det inte finns någon zombie så långt ögat når.

1
Skriv svar