Är det här startmenyn i Windows 9?

Robot
Är det här startmenyn i Windows 9?

Läckt bild visar en blandning av Windows 7 och Windows 8 i den nionde versionen av Microsofts operativsystem.

#microsoft


Inaktiv
Är det här startmenyn i Windows 9?

Med högsta sannolikhet kommer jag att fortsätta använda startskärmen även på skrivbordsdatorn. Men alternativ är väl alltid bra för de som vill.

Inaktiv
Citat:

Omröstningen kunde inte hittas. Den kanske inte har startats ännu.

Det går inte att rösta!

Redaktör
Skrivet av Raklödder:
Citat:

Omröstningen kunde inte hittas. Den kanske inte har startats ännu.

Det går inte att rösta!

Nu ska det funka.


signatur
Medlem

8.1 Update 1 är min röst

Medlem

xp är helt klart bäst, ni som tyckte win 2000 var det måste ha ramlat ner för trappen.

Medlem

Det är så här jag faktiskt tänkte mig att dom alltid borde ha gjort från första början.
Hatar Windows 8's start skärm på dator, I och med att det oundvikligen tar uppp HELA skrivbordet!, men älskar gränssnittet på min Lumia med Windows Phone 8.

Redaktör
Skrivet av zliddret:

xp är helt klart bäst, ni som tyckte win 2000 var det måste ha ramlat ner för trappen.

XP blev riktigt bra efter två service packs, men det haltade betänkligt den första tiden. Om jag minns rätt funkade Windows 2000 mycket bättre i början.


signatur
Medlem

Körde igång min gamla dator och mekanisk hårddisk samt startmeny var inte kul.233 MHz 64 Mb minne och Voodo. Hårddisk på 8 GB som håller ännu efter 14 år. Men Windows 98 regerar.
Många gamla goa spel.


signatur

Det var detta...

Medlem

Körde igång min gamla dator och mekanisk hårddisk samt startmeny var inte kul.233 MHz 64 Mb minne och Voodo. Hårddisk på 8 GB som håller ännu efter 14 år. Men Windows 98 regerar.
Många gamla goa spel.


signatur

Det var detta...

Medlem

Både 95, 98 och framför allt XP var bra, men det blir 7'an som får min röst, antagligen för att det upplevdes som en sådan fantastisk förbättring från Vista. 8'an skulle ju aldrig integrerats med PC, utan skulle bara varit kompatibelt med PC-versionen utifrån plattorna. Och allvarligt, de där färgkombinationerna med "windows-lila" i spetsen...

Medlem

XP var aldrig bra, var bra minst skräp ett tag. (från 2000 blev föråldrat till Vista blev vettigt, nåt år efter release)

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zliddret:

xp är helt klart bäst, ni som tyckte win 2000 var det måste ha ramlat ner för trappen.

XP blev riktigt bra efter två service packs, men det haltade betänkligt den första tiden. Om jag minns rätt funkade Windows 2000 mycket bättre i början.

windows 2000 var ju strul med redan från start. Minns att vi hade det då jag var yngre och vi gick tillbaka till windows 98 bara för det jävlades. Tyckte inte ens xp var strul från början

Redaktör
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zliddret:

xp är helt klart bäst, ni som tyckte win 2000 var det måste ha ramlat ner för trappen.

XP blev riktigt bra efter två service packs, men det haltade betänkligt den första tiden. Om jag minns rätt funkade Windows 2000 mycket bättre i början.

windows 2000 var ju strul med redan från start. Minns att vi hade det då jag var yngre och vi gick tillbaka till windows 98 bara för det jävlades. Tyckte inte ens xp var strul från början

Där ser man. Jag jublade över att slippa Win 98 när 2000 kom, och gick tillbaka till 2000 från XP den första tiden. Men många hade en del kompabilitetsproblem med 2000 i början, om jag minns rätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Loxus:

XP var aldrig bra, var bra minst skräp ett tag. (från 2000 blev föråldrat till Vista blev vettigt, nåt år efter release)

Va?

Medlem

win98 kommer jag ihåg var rätt så bra, förrutom att nätverket i den kunde strula en hel del (körde väldigt mycket lan på den tiden)
xp har jag för mig fixade nätproblemen 98:an hade så den var en favorit länge.
men rösten hamnade på win7. knappt några problem med det, inga som jag lagt på minnet iaf. och lätt att använda om man vant sig vid windows.
skaffade mig en uppgradering till win8 men det försvann efter ett par månader. hade problem med att hitta enkla saker i det och kändes bara onödigt när win7 funkar så bra


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

W8 + Classic Shell är hur bra som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Win xp utan tvekan.

Win 8.1: Stardock har bland annat start8 och objectdock som fungerar utmärkt.

Gillade aldrig win 7. Bara massa drivrutinsproblem och det slukade minne som bara den!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av walter_iego:

W8 + Classic Shell är hur bra som helst.

Men är operativsystemet verkligen bra om man måste modda det för att det ska bli bra?

Redaktör
Skrivet av Jozo:
Skrivet av walter_iego:

W8 + Classic Shell är hur bra som helst.

Men är operativsystemet verkligen bra om man måste modda det för att det ska bli bra?

Win 8.1 är blixtsnabbt, både i uppstart och användning. Där är det riktigt bra, och moddandet är inte bökigare än att hämta och installera Classic Shell. Lite som att alltid börja med att hämta och installera en anständig webbläsare när jag installerat ett Windows - tar max nån minut.


signatur
Medlem

Hoppas inte att det där ä Windows 9, kan dom inte göra det mer likt Windows 7 och göra Operativsystemet ännu mindre systemkrävande och snabbare bara

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av walter_iego:

W8 + Classic Shell är hur bra som helst.

Men är operativsystemet verkligen bra om man måste modda det för att det ska bli bra?

Win 8.1 är blixtsnabbt, både i uppstart och användning. Där är det riktigt bra, och moddandet är inte bökigare än att hämta och installera Classic Shell. Lite som att alltid börja med att hämta och installera en anständig webbläsare när jag installerat ett Windows - tar max nån minut.

Har inte kollat på det mer än när tjejen använder det bredvid mig, och nu kanske jag är obildad, men när hon öppnar t ex kalkylatorn då dyker det upp något halvskärmstäckande handikappmonster. Är sådan någonting som går att få bort? Vet inte om hon tagit ner Classic Shell, men hon har iaf fått fram startknappen.

Själv blir jag bara trött när jag sneglar på eländet. Det är ju bra att det ändå går att ladda ner någon slags funktionalitet. Har väl bara blivit gammal antar jag...och kanske lite för van med Apples mobila användarvänlighet (med undantag för iTunes) för att gilla när man ska behöva göra om allt för att det ska fungera som förväntat.

Redaktör
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av walter_iego:

W8 + Classic Shell är hur bra som helst.

Men är operativsystemet verkligen bra om man måste modda det för att det ska bli bra?

Win 8.1 är blixtsnabbt, både i uppstart och användning. Där är det riktigt bra, och moddandet är inte bökigare än att hämta och installera Classic Shell. Lite som att alltid börja med att hämta och installera en anständig webbläsare när jag installerat ett Windows - tar max nån minut.

Har inte kollat på det mer än när tjejen använder det bredvid mig, och nu kanske jag är obildad, men när hon öppnar t ex kalkylatorn då dyker det upp något halvskärmstäckande handikappmonster. Är sådan någonting som går att få bort? Vet inte om hon tagit ner Classic Shell, men hon har iaf fått fram startknappen.

Själv blir jag bara trött när jag sneglar på eländet. Det är ju bra att det ändå går att ladda ner någon slags funktionalitet. Har väl bara blivit gammal antar jag...och kanske lite för van med Apples mobila användarvänlighet (med undantag för iTunes) för att gilla när man ska behöva göra om allt för att det ska fungera som förväntat.

Den täckte väl hela skärmen? Alltså, de har ju försök para ihop två helt olika användarmiljöer (för touchskärm och klassiskt skrivbord), i mitt tycket funkar inte den första alls med mus/pekplatta. Men slänger man i t.ex. Classic Shell får man tillbaka startknappen (och kan anpassa hur den funkar och ser ut), och slipper för det mesta touchskärmseländet. Och jag har inte customizat särskilt mycket.


signatur
Medlem

Installerar just nu XP på en Virtuell maskin i W8. Gör det för att kunna köra Bluestack utan att smutsa ner min system. Men vad läcker XP är rent utseendemässigt. Gör sig bra på en IPS-skärm. Och väldigt snabb på en SSD även om den är virtuell.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ender:

...

Den täckte väl hela skärmen? Alltså, de har ju försök para ihop två helt olika användarmiljöer (för touchskärm och klassiskt skrivbord), i mitt tycket funkar inte den första alls med mus/pekplatta. Men slänger man i t.ex. Classic Shell får man tillbaka startknappen (och kan anpassa hur den funkar och ser ut), och slipper för det mesta touchskärmseländet. Och jag har inte customizat särskilt mycket.

Hmm, får väl göra ett uppstartstest våra datorer emellan. Då vi båda har våra OS på SSD-diskar så har jag iaf inte märkt så stor skillnad hittills. Känns ju som det enda kravet man har som privatperson, snabbt och enkelt

Medlem
Skrivet av stormense:

Installerar just nu XP på en Virtuell maskin i W8. Gör det för att kunna köra Bluestack utan att smutsa ner min system. Men vad läcker XP är rent utseendemässigt. Gör sig bra på en IPS-skärm. Och väldigt snabb på en SSD även om den är virtuell.

Tyvärr ser det ut som om Blue Stack, inte går att köra i en vrtuell maskin. Virtuellt i virtuellt verkar vara omöjligt.

Någon mer än jag som tycker XP är vackrast av alla Windows?


signatur

Det var detta...

Medlem

Windows 8 var ett riktigt snedsteg får jag lov och säga.
Intressant och se hur Windows 7 uppskattas av så många, det är riktigt bra men jag gillade även windows 98 samt det gamla guldkornet windows 2000. Tyvärr så var 2000 inte riktigt tänkt som hemma OS men jösses så stabilt det var alltså. Minneshanteringen i 2000 är, skulle jag tro, bland det bästa MS har lyckats få till.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ärligt talat tycker jag att Windows 8 är bäst i grunden men det förutsätter absolut att man har ett skal med vanlig desktop och startmeny. Om det räknas som fusk så är Windows 7 bäst med vaniljläget utan att man som användare ska behöva fixa någonting.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zliddret:

xp är helt klart bäst, ni som tyckte win 2000 var det måste ha ramlat ner för trappen.

XP blev riktigt bra efter två service packs, men det haltade betänkligt den första tiden. Om jag minns rätt funkade Windows 2000 mycket bättre i början.

windows 2000 var ju strul med redan från start. Minns att vi hade det då jag var yngre och vi gick tillbaka till windows 98 bara för det jävlades. Tyckte inte ens xp var strul från början

Där ser man. Jag jublade över att slippa Win 98 när 2000 kom, och gick tillbaka till 2000 från XP den första tiden. Men många hade en del kompabilitetsproblem med 2000 i början, om jag minns rätt.

Fick inte mitt creative ljudkort att fungera med xp första åren och i överlag var det bara W2k med smink och buggar på toppen så jag körde w2k fram till 2005 eller något sånt.

Nu kör jag W8.1 utan mods men samtidigt använder jag aldrig något program eller app som är metroanpassat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Denna bilden eller snarlik bild publiserades av Microsoft själva i April och kommer från deras utvecklingskonfrens. Så det är inte en direkt nyhet, eller någon form av undran om den är äkta eller inte.

Sedan vad Microsoft sa då så kommer den att komma med i Windows 8.1.1 eller Windows 8.2 beroende på vad det väljer att kalla den i slutändan.

12
Skriv svar