Är det här startmenyn i Windows 9?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zliddret:

xp är helt klart bäst, ni som tyckte win 2000 var det måste ha ramlat ner för trappen.

XP blev riktigt bra efter två service packs, men det haltade betänkligt den första tiden. Om jag minns rätt funkade Windows 2000 mycket bättre i början.

windows 2000 var ju strul med redan från start. Minns att vi hade det då jag var yngre och vi gick tillbaka till windows 98 bara för det jävlades. Tyckte inte ens xp var strul från början

Där ser man. Jag jublade över att slippa Win 98 när 2000 kom, och gick tillbaka till 2000 från XP den första tiden. Men många hade en del kompabilitetsproblem med 2000 i början, om jag minns rätt.

Om det inte vore för att dagens spel kräver windos vista/ windows 7 eller windows 8 för att kunna spelas så hade jag stannat kvar på xp. Nog för jag gillade vista med,,aldrig stött på problem i det som jag gjort sen jag började med windows 7.Tyckte vista var snabbare med,i alla fall för mig var det så.

I mina ögon var vista som xp, bara att det hade annorlunda utseende.

Medlem

...var är 3.11 for Workgroups?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

...var är 3.11 for Workgroups?

Kvar i början på 90-talet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

...var är 3.11 for Workgroups?

Eller Windows NT 3.51

Medlem

win 8.1 är riktigt bra. startar faktiskt snabbare än min mac och har bra verktyg för powerusers inbyggt.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:
Citat:

Omröstningen kunde inte hittas. Den kanske inte har startats ännu.

Det går inte att rösta!

Nu ska det funka.

Tackar! Windows 7!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av PeTTs0n:

...var är 3.11 for Workgroups?

Kvar i början på 90-talet.

Nu är det kvaliteten det pratas om, inte åldern. Nyare betyder inte automagiskt bättre, titta på Windows ME, Vista och 8 - långt många gånger sämre än de flesta andra Windows-iterationer.

Skrivet av Gandir:

Eller Windows NT 3.51

Det får väl anses inkluderas i Windows NT, med tanke på att ingen version nämns?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

jag kommer ändå uppgradera till windows 9 om det ser så där eller nåt likande

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av PeTTs0n:

...var är 3.11 for Workgroups?

Kvar i början på 90-talet.

Nu är det kvaliteten det pratas om, inte åldern. Nyare betyder inte automagiskt bättre, titta på Windows ME, Vista och 8 - långt många gånger sämre än de flesta andra Windows-iterationer.

Skrivet av Gandir:

Eller Windows NT 3.51

Det får väl anses inkluderas i Windows NT, med tanke på att ingen version nämns?

Vista var dåligt fram till sp1 och största problemen var att folk fick över till 64 bit os men installerade 32 bit drivrutiner och många tillverkare skippade att släppa drivrutiner.

W8 är bättre än W7 om du vill ha ett snabbt system. Enda dåliga är metro ui:t.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gud vad kladdig Start-menyn ser ut. :s

Redaktör
Skrivet av PeTTs0n:

...var är 3.11 for Workgroups?

Skrivet av Gandir:
Skrivet av PeTTs0n:

...var är 3.11 for Workgroups?

Eller Windows NT 3.51

Jag tänkte ta med Windows 3.x, men de föll bort på startknappen. Windows NT – tänk NT x.x och rösta.


signatur
Medlem
Skrivet av stormense:

Men vad läcker XP är rent utseendemässigt


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av stormense:

Men vad läcker XP är rent utseendemässigt

http://www.reactiongifs.com/r/bml.gif

Läcker ja...


signatur

Det var detta...

Medlem

Xp är för mig lika betonggrått som win95 och frammåt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Gällande denna artikeln så är detta INTE startmenyn i Win 9. Detta kommer bli startmenyn i Windows 8.1 Update 2 (vilket är det dom kallar service packs nu i åttan) för Microsoft har tack vare allas jäkla gnäll blivit tvungna att backa och återinföra startmenyn.

Sen då, för det första är Windows 8 ett bättre (snabbare, stabilare o.s.v.) Windows 7 som är ett bättre Windows Vista. Kolla versionsnumren (Vista = Win 6.0, Win 7 = Win 6.1, Win 8 = 6.2)

För det andra går det att ganska mycket kring-gå metro-interfacet om man så önskar (kan gå direkt till skrivbordet vid uppstart o.s.v med 8.1 Update 1)

Jag var väldigt skeptisk till Win 8 och körde Win 7 hur länge som helst. Bytte för en bit över ett år sen och efter en månad var jag fruktansvärt nöjd och är det fortfarande. Den stora skillnaden är ju som sagt metro och det är så extremt enkelt att hitta mjukvara i menyerna nu, bättre än i Win 7; bara att trycka på windows-tangenten och börja skriva lite.

Funderar t.o.m. på att skaffa en extra skärm med touch-funktionalitet att ha bredvid huvudskärmen så man kan styra lite häftiga grejer medans man har något spel igång på huvudskärmen.

Win XP bör inte ens nämnas längre. Visst var det bra men jämför med 8 och till viss del 7 så är det fortfarande buggigt så in i helvete, o-optimerat och slött som tusan.

Källa: Jobbar som IT-konsult.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av walter_iego:

W8 + Classic Shell är hur bra som helst.

Men är operativsystemet verkligen bra om man måste modda det för att det ska bli bra?

Win 8.1 är blixtsnabbt, både i uppstart och användning. Där är det riktigt bra, och moddandet är inte bökigare än att hämta och installera Classic Shell. Lite som att alltid börja med att hämta och installera en anständig webbläsare när jag installerat ett Windows - tar max nån minut.

Har inte kollat på det mer än när tjejen använder det bredvid mig, och nu kanske jag är obildad, men när hon öppnar t ex kalkylatorn då dyker det upp något halvskärmstäckande handikappmonster. Är sådan någonting som går att få bort? Vet inte om hon tagit ner Classic Shell, men hon har iaf fått fram startknappen.

Själv blir jag bara trött när jag sneglar på eländet. Det är ju bra att det ändå går att ladda ner någon slags funktionalitet. Har väl bara blivit gammal antar jag...och kanske lite för van med Apples mobila användarvänlighet (med undantag för iTunes) för att gilla när man ska behöva göra om allt för att det ska fungera som förväntat.

Den täckte väl hela skärmen? Alltså, de har ju försök para ihop två helt olika användarmiljöer (för touchskärm och klassiskt skrivbord), i mitt tycket funkar inte den första alls med mus/pekplatta. Men slänger man i t.ex. Classic Shell får man tillbaka startknappen (och kan anpassa hur den funkar och ser ut), och slipper för det mesta touchskärmseländet. Och jag har inte customizat särskilt mycket.

Ja det finns en miniräknare som täcker hela skärmen. Det finns också den gamla vanliga miniräknaren som är precis som den var i sjuan. För många av windows inbyggda funktioner finns det båda versionerna av programmen. Det finns dom nya metro-apparna och dom mer traditionella versionerna. Det syns väldigt tydligt vilka som är vilka på ikonerna.

Skaffar du gratisuppdateringen till 8.1 får du startknappen tillbaka (som tar dig till metro men det e ju bara att skriva in dom första bokstäverna i det du vill starta så startar du det så jag ser inte problemet)

Medlem
Skrivet av grimhammer:

Gällande denna artikeln så är detta INTE startmenyn i Win 9. Detta kommer bli startmenyn i Windows 8.1 Update 2 (vilket är det dom kallar service packs nu i åttan) för Microsoft har tack vare allas jäkla gnäll blivit tvungna att backa och återinföra startmenyn.

Sen då, för det första är Windows 8 ett bättre (snabbare, stabilare o.s.v.) Windows 7 som är ett bättre Windows Vista. Kolla versionsnumren (Vista = Win 6.0, Win 7 = Win 6.1, Win 8 = 6.2)

För det andra går det att ganska mycket kring-gå metro-interfacet om man så önskar (kan gå direkt till skrivbordet vid uppstart o.s.v med 8.1 Update 1)

Jag var väldigt skeptisk till Win 8 och körde Win 7 hur länge som helst. Bytte för en bit över ett år sen och efter en månad var jag fruktansvärt nöjd och är det fortfarande. Den stora skillnaden är ju som sagt metro och det är så extremt enkelt att hitta mjukvara i menyerna nu, bättre än i Win 7; bara att trycka på windows-tangenten och börja skriva lite.

Funderar t.o.m. på att skaffa en extra skärm med touch-funktionalitet att ha bredvid huvudskärmen så man kan styra lite häftiga grejer medans man har något spel igång på huvudskärmen.

Win XP bör inte ens nämnas längre. Visst var det bra men jämför med 8 och till viss del 7 så är det fortfarande buggigt så in i helvete, o-optimerat och slött som tusan.

Källa: Jobbar som IT-konsult.

Jobbar du som IT-konsult borde du vara väl medveten om att även problem introduceras friskt i nyare versioner, allt är inte guld och gröna skogar bara för att man slänger på ett högre revisionsnummer.

6.X betyder att kärnan är densamma, vilket gör att Vista, 7 och 8 är lika varandra i det avseendet - vissa förändringar är ändå såpass radikala att de innebär försämrad användningsprestanda (observera att denna kan vara subjektiv) i vidare iterationer, oavsett om de bygger på samma grund. En förbättrad kärna betyder inte automagiskt ett bättre operativsystem. Exempelvis gränssnittet (för att ta en komponent Windows 8 har, med all rätt, fått skarp kritik för) är en betydande del av en helhetsintegrerad operativsystemlösning. (Med andra ord en där dessa inte är oberoende komponenter.)

Summa summarum - det finns en anledning till att många gillat specifikt XP och W7, och de som försöker försvara det med "herp derp högre revisionsnummer innebär automatiskt en bättre helhetskvalitet" ser nog inte riktigt vad ett komplett operativsystem innebär.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar