"Konsoler kan inte hantera Star Citizen"

Robot
"Konsoler kan inte hantera Star Citizen"

Obruten kärlek till pc:n som spelplattform hos folket bakom tidernas populäraste crowdfunding-projekt.

#star-citizen, #roberts-space-industries


Medlem
"Konsoler kan inte hantera Star Citizen"

På tiden. Får ta att skaffa en 290 bara.

Medlem

Tänker högt för mig själv; "No shit."
Konsolerna får andra godbitar istället! Får hoppas No Man's Sky och Valkyrie blir något underbart. (Även om det är multiplatform.)

Medlem

Wow.. skapa en flaskhals till spel som drar onödigt med kraft bara för man är fåniga.

Medlem

Alltså hur riktigt mycke måste man "pledge'a" för att få börja lira? bara köpa typ vilket skepp som helst eller hur mycket $$$ krävs det?

Medlem
Medlem

*host* Började inte med en Kickstarter *host*

On-topic:
Känns bra att det fortfarande finns gamla veteraner som fullständigt skiter i conslols (istället för tvärtom *blänger på Bungie,Hello Games och dylika studios*)

Om det nu någonsin skulle dyka upp på conslols, så hade det nog varit år efter att Persistent Universe har åkt upp och spelet i helhet har nått "V.1" (och de eventuellt har tid att slösa på att porta det).

Men sannolikheten är minimal

Medlem

Finansieringen började inte med en kickstarter, den kom långt senare, när de redan fått ihop några miljoner.

Inaktiv

Helt rätt, konsolspelarna har sabbat för oss länge nog!

Spelföretagens, snarare aktieägarnas, vinstbegär har gått ut över innehållet till förmån för strömlinjeformning. Reklambudgetarna överstiger varandra och förstör klassiska titlar som Rainbow Six, bara för att något barn eller casual TV-tittare/trend-konsument som handlar det som visas på reklam, lyssnar på innemusiken etc, ska nappa.

Star citizen gör stora anspråk, och jag hoppas de lever upp till dem. Jag kickstartar inget längre då det ger fel kvalitetsincitament att betala för en produkt som inte är klar. De flesta kickstarteralstren har varit djupa besvikelser.

Bu åt B-filmer och "AAA-spel"!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Deli:

Alltså hur riktigt mycke måste man "pledge'a" för att få börja lira? bara köpa typ vilket skepp som helst eller hur mycket $$$ krävs det?

45$ om du vill in nu direkt och spela "Arena Commander" (PvE/PvP dogfighting)

Billigaste paketet med skepp + färdiga spelet ("Game package")

"Arena Commander Pass" aka Alpha Access

Skeppet som ingår där är väl inte det roligaste att köra dogfights med ,det är inte riktigt menat för det heller då det ska föreställa ett starter skepp.
Men men!

Medlem
Skrivet av Farris:

*host* Började inte med en Kickstarter *host*

On-topic:
Känns bra att det fortfarande finns gamla veteraner som fullständigt skiter i conslols (istället för tvärtom *blänger på Bungie,Hello Games och dylika studios*)

Om det nu någonsin skulle dyka upp på conslols, så hade det nog varit år efter att Persistent Universe har åkt upp och spelet i helhet har nått "V.1" (och de eventuellt har tid att slösa på att porta det).

Men sannolikheten är minimal

http://nfblenderpedia.wikispaces.com/file/view/1310685380493....

Hehe, där har vi bilden jag försökte infoga ovan..

SoL
Medlem

Äntligen kan ni pc spelare bli malliga o trashtalka konsollerna hahah

Medlem
Medlem
Skrivet av SoL:

Äntligen kan ni pc spelare bli malliga o trashtalka konsollerna hahah

Äntligen? Så är det väl sedan länge? Var god se bild ovan.

Medlem

Alan Wake, exklusivt till PC och optimerad efter Intel Quad Core processorer....

tills mörkret kom, Då smög utvecklarna fram och gjorde om spelet till krysslådan...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

SoL
Medlem

Tycker jag läser ganska ofta att pc spelare blir förbannade för att de görs till konsoller ist för pc o att ska portas hit o dit.
Denna chris i artikeln säger ju tom att pc spelare skuffats åt sidan på senare tid.. Så jag förstår inte vad bilden har med min tidigare kommentar att göra

Medlem

Heter inte detta spelet "Hangar Simulator 2017"?

Medlem

Klart man har lagt in en slant i crowfundingen har även en organisation som heter STAC Star Academy

Medlem

Vad förvånad jag blir. Med tanke på att Xbox 360 och Ps3:an klarar spel vi spelade 2004-2005. Och Xbox one och Ps4:an klarar spel vi spelade för 2007-2008. För att en konsol ska klara detta måste nog console älskarna vänta ytterligare 7-8 år.

Medlem
Skrivet av SoL:

Tycker jag läser ganska ofta att pc spelare blir förbannade för att de görs till konsoller ist för pc o att ska portas hit o dit.
Denna chris i artikeln säger ju tom att pc spelare skuffats åt sidan på senare tid.. Så jag förstår inte vad bilden har med min tidigare kommentar att göra

Pc-gamers anser sig tekniskt överlägsna (inte helt obefogat så klart), och är därför malliga och trashtalkar konsol-gamers som smutsiga bönder. Som bilden visar.

KoP
Medlem

Översättning: Vi är okunniga inom optimering alternativt för lata.

"Konsoler kan inte hantera Star Citizen"

https://www.youtube.com/watch?v=qSgsW9GLerA

; )

Edit: Jag äger ju konsolerna också men det till trots ... :


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Medlem
Skrivet av Margy:

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Jag tror det har mest med att göra att Konsoler har förstört så många spel....

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Margy:

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Jag tror det har mest med att göra att Konsoler har förstört så många spel....

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel? Ni pc-fanbois är fan de mest patetiska fanboisen som finns. Ni är inga riktiga gamers, ni bryr er endast om hur många pixlar som kan få plats på era skärmar. RIKTIGA gamers fokuserar på spelen, oavsett plattform.

Medlem
Skrivet av ReGGaeBOSS:

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel?

Portade shooters låsta till FOV 65 och där musinställningar saknas är ju ett exempel...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av ReGGaeBOSS:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Margy:

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Jag tror det har mest med att göra att Konsoler har förstört så många spel....

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel? Ni pc-fanbois är fan de mest patetiska fanboisen som finns. Ni är inga riktiga gamers, ni bryr er endast om hur många pixlar som kan få plats på era skärmar. RIKTIGA gamers fokuserar på spelen, oavsett plattform.

Eh....när man gör ett spel 100% till konsolerna och sedan portar över det till PC förstör man ett spel eller snarare håller tillbaka dess potential och för vad? PENGAR!
Ska man göra ett spel BRA ska man göra det till PC FÖRST! sen porta till Konsol.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av ReGGaeBOSS:

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel?

Portade shooters låsta till FOV 65 och där musinställningar saknas är ju ett exempel...

Ja, men är det konsolen som har gjort den porten? Det är väl utvecklarna/utgivarna ni ska grina på isåfall.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av ReGGaeBOSS:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Margy:

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Jag tror det har mest med att göra att Konsoler har förstört så många spel....

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel? Ni pc-fanbois är fan de mest patetiska fanboisen som finns. Ni är inga riktiga gamers, ni bryr er endast om hur många pixlar som kan få plats på era skärmar. RIKTIGA gamers fokuserar på spelen, oavsett plattform.

Eh....när man gör ett spel 100% till konsolerna och sedan portar över det till PC förstör man ett spel eller snarare håller tillbaka dess potential och för vad? PENGAR!
Ska man göra ett spel BRA ska man göra det till PC FÖRST! sen porta till Konsol.

Ja klart fan det är pengar som styr, precis som i vilken bransch som helst. Tror du spelföretagen gör spel som välgörenhet eller? Kan lova dig att de som utvecklar Star Citizen också skulle sälja sig om det viftades med tillräckligt mkt dollares, oavsett hur mkt pc-master-race-runkmaterial de klämmer ur sig i intervjuer.

Ni pc-fanbois är patetiska och missar otroligt många bra spel bara för att ni fått för er att ett spel inte kan spelas utan ett frustande kärnkraftverk till gaming-rig.

phi
Medlem
Skrivet av Nihuli:
Skrivet av SoL:

Tycker jag läser ganska ofta att pc spelare blir förbannade för att de görs till konsoller ist för pc o att ska portas hit o dit.
Denna chris i artikeln säger ju tom att pc spelare skuffats åt sidan på senare tid.. Så jag förstår inte vad bilden har med min tidigare kommentar att göra

Pc-gamers anser sig tekniskt överlägsna (inte helt obefogat så klart), och är därför malliga och trashtalkar konsol-gamers som smutsiga bönder. Som bilden visar.

Det ironiska är att en stor del av PC-fanboysen (framför allt den yngre generationen som postar gifs överallt) knappt kan bygga sina egna datorer eller hålla dem i gott skick.

Jag vet inte hur många gånger jag fått hjälpa kompisar som är hardcore PC-fanboys med pinsamt lätta problem och varje gång jag fixat allt åt dem så ber jag dem köpa en konsol istället eller lära sig använda sin "glorious PC".

Så det där med teknisk överlägsenhet är enligt min erfarenhet ganska obefogat.

Skriv svar