Divinity Original Sin kan inte ladda sparfiler

Inaktiv
Divinity Original Sin kan inte ladda sparfiler

Har spelat detta i fyra timmar och nu (ikväll) kan jag inte ladda någon av mina sparfiler alls, spelet bara kraschar. Har googlat men hittar inget vettigt (bara en massa trådar som är flera månader gamla och har med betan att göra)? Någon som vet hur man kan lösa detta?

Känns ju inte så skoj att börja om heller om sparfilerna kan gå sönder hux flux :/

Medlem

Gör en backup på dina save-filer för säkerhetens skull.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Har provat installera om spelet helt, fungerar fortfarande inte. Får väl vänta in någon patch. Verkar inte vara ensam med att ha problem

Medlem

Släpptes en patch igår kväll ifall du missat denna.

Inaktiv
Skrivet av Amelek:

Släpptes en patch igår kväll ifall du missat denna.

Jag kör via Steam, den uppdaterar väl automatiskt då? Eller ska jag göra något annat?

Medlem

Min startade inte automatiskt. MEN jag spelade med en kompis samtidigt som den släpptes. Jag fick starta om Steam för att patchen skulle starta.

Vart var du i spelet när detta hände?
Funkar inga autosaves, quicksaves eller manuella?

Medlem

Du nämner inte hur gamla dina saves är. Om dom är från betan så kommer du aldrig att kunna spela dom igen då beta saves inte funkar i retail.

Inaktiv
Skrivet av gunnzi:

Du nämner inte hur gamla dina saves är. Om dom är från betan så kommer du aldrig att kunna spela dom igen då beta saves inte funkar i retail.

Dom är inte från betan, köpte spelet för några dagar sedan bara.

Medlem
Citat:

Patch V1.0.78 - Hotfixes
16 JULI - LARIAN_OCTAAF
Hi everyone!

We've been following the feedback on our first big patch and have noticed some critical issues slipped through our nets.

Because of that, we have just uploaded version 1.0.78:
- Several rare crash fixes
- Fix for newly introduced save/load issues (Mac)
- Fix for crashing on saving (Windows)

We apologize to those affected by these issues.
If you still have save/load issues after this hotfix, please let us know.

Hoppas det har löst sig.

Inaktiv

Nä fortfarande samma problem Kan inte ens ta "new game" nu utan att det kraschar...

EDIT: Startade om datorn och Steam och nu verkar det äntligen fungera! Skönt.

Medlem

For you, happy i am!

Så surt att det ska behöva strula med ett sånt grymt härligt spel.
Själv har jag spelat i 18 timmar med en vän online utan några större problem. 1 CTD & 1 BSOD (pga Chrome i bakgrunden) innan senaste patchen.

1
Skriv svar