Mass Effect – ge utvecklarna feedback

Medlem

Feedback: Bioware, ni suger stenhårt när det kommer till att göra bra slut och lever bara på gamla meriter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Rakoon:

Bra initiativ, antar dom fattade att ME3 floppade. Hoppas dom lär sig nu då.

Care to elaborate?

Jag har spelat alla ME flera gånger och tycker definitivt INTE att ME3 sög på något sätt.

Bara för att det inte slutar som du vill betyder det ju inte att det är ett dåligt spel. Eller var det något annat du tänkte på?

https://www.youtube.com/embed/7MlatxLP-xs

https://www.youtube.com/embed/jT_x64921ls

Varsågod.

Så det kvittar om 20-100 timmar av triologin är otroligt bra, bara de sista 5 minuterna är dåliga?
Där ser man vilket korkat tankesätt vissa har..

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Bra initiativ, antar dom fattade att ME3 floppade. Hoppas dom lär sig nu då.

Mass effect 3 var ett av 2012 års mest sålda och hyllade spel,
det är klart att du inte förstått definitionen av "flopp"..

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Apministern:

Är det bara jag eller hände det nånting med karaktärerna i Mass Effect 3!?

Just sayin...

Du menar att karaktärerna inte får byta kläder och utvecklarna inte får finputsa grafikmotorn?

Inte kläderna jag anmärker på. Personligen tycker jag att karaktärerna ser mindre detaljerade ut, mer matta....allmänt fula. Ser ut som om man lagt mindre tid på dem helt enkelt.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

När jag spelat igenom ME3 så påbörjade jag min sedan länge efterlängtade epic playthrough av Mass effect .

ME1 , tror det var 7e gången jag spelade igenom det och det var lika awsume som jag mindes det.

ME2 , var bara 2a gången som jag spelade igenom det men det kändes varför det inte blivit fler , helt enkelt ett sämre spel än 1an.

ME3 , har fastnat 20% in i spelet för ungefär 2 år sen och känner ingen lust att fortsätta än , många klagar på slutet själv är jag mer besviken på att 3an bara är samma spel som 2an fast med betydligt mindre djup bara hjärndöd korridoraction .

ME1>ME2>ME3

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Rakoon:

Bra initiativ, antar dom fattade att ME3 floppade. Hoppas dom lär sig nu då.

Mass effect 3 var ett av 2012 års mest sålda och hyllade spel,
det är klart att du inte förstått definitionen av "flopp"..

Nå, enbart hyllat kan man inte påstå att det var. Såvitt jag kan minnas var den negativa feedbacken enorm. Men det stämmer att spelet fick höga poäng i media. Även på FZ, konstigt nog.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Apministern:

Är det bara jag eller hände det nånting med karaktärerna i Mass Effect 3!?

Just sayin...

Du menar att karaktärerna inte får byta kläder och utvecklarna inte får finputsa grafikmotorn?

Inte kläderna jag anmärker på. Personligen tycker jag att karaktärerna ser mindre detaljerade ut, mer matta....allmänt fula. Ser ut som om man lagt mindre tid på dem helt enkelt.

Jag skulle säga tvärt om.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hah jag började skriva en hel uppsats på den där frågeformuläret, hoppas dom lyssnar till fansen!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Bra initiativ, antar dom fattade att ME3 floppade. Hoppas dom lär sig nu då.

Flopp? Förutom en högljudd minoritet som ogillade slutet floppade spelet knappast. Samma stollar som röstar ner Diablo III till skräpnivåer på vissa sidor bara för att de ogillar delar av spelen och totalt glömmer helheten

Det var ett bra spel på alla tänkbara sätt och det sålde nog tillräckligt för att mätta magarna på Bioware ett bra tag framöver.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Rakoon:

Bra initiativ, antar dom fattade att ME3 floppade. Hoppas dom lär sig nu då.

Care to elaborate?

Jag har spelat alla ME flera gånger och tycker definitivt INTE att ME3 sög på något sätt.

Bara för att det inte slutar som du vill betyder det ju inte att det är ett dåligt spel.

Jo, det är precis vad det betyder!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Rakoon:

Bra initiativ, antar dom fattade att ME3 floppade. Hoppas dom lär sig nu då.

Flopp? Förutom en högljudd minoritet som ogillade slutet floppade spelet knappast. Samma stollar som röstar ner Diablo III till skräpnivåer på vissa sidor bara för att de ogillar delar av spelen och totalt glömmer helheten

Det var ett bra spel på alla tänkbara sätt och det sålde nog tillräckligt för att mätta magarna på Bioware ett bra tag framöver.

Nu får du nog lugna dig ett par snäpp... Bara för att man inte håller med dig så är man ingen stolle...

När utvecklarna själva höll med om att slutet var så pass dåligt att de till och med fick göra om det (utan att kunna reparera skadan eller göra det bättre), så säger ju det något.

Slutet var undermåligt jämfört med resten av serien. Hade spelet hetat något helt annat och var gjort av en annan studio så hade slutet kanske funkat då man inte haft samma krav.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det jag gillar bäst är själva gemenskapen hos en besättning på ett rymdskepp samt att det var roligast i me2 då man hade många sidospår och mer mystik; trean var alldeles för förutsägbar för mig, från punkt a till b. Fortfarande underhållande spel, men upplägget i tvåan var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av klargplutte:

När jag spelat igenom ME3 så påbörjade jag min sedan länge efterlängtade epic playthrough av Mass effect .

ME1 , tror det var 7e gången jag spelade igenom det och det var lika awsume som jag mindes det.

ME2 , var bara 2a gången som jag spelade igenom det men det kändes varför det inte blivit fler , helt enkelt ett sämre spel än 1an.

ME3 , har fastnat 20% in i spelet för ungefär 2 år sen och känner ingen lust att fortsätta än , många klagar på slutet själv är jag mer besviken på att 3an bara är samma spel som 2an fast med betydligt mindre djup bara hjärndöd korridoraction .

ME1>ME2>ME3

Förstår dig, hade själv svårt att ta mig igenom det. Fick verkligen kämpa för speltiden.
Tyckte spelet var riktigt tråkigt och blev verkligen besviken gentemot de förväntningar man hade innan...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Nej jag tänker inte ge dem feedback.
Jag trodde de hade "artistisk integritet" som gjorde det helt okej att skriva dåliga berättelser och ändå landa 10/10-betyg everywhere.

Medlem

Det enda de behöver är att tänka ME3 och sedan göra tvärt om.


signatur

I drank what?

Medlem

Ge Drew Karpyshyn en stor säck med pengar och full artistisk frihet och bygg resten efter det så är problemen lösta.

12
Skriv svar