Därför är Battlefield Hardline värt dina 600 kr

Medlem
Skrivet av atnek:

Vad spelar det för roll? Du kan ju fortfarande köpa det billigare. Alltså är det missvisande.

Det spelar stor roll. När det är EA som annonser på sin sida, att "Här kommer ett spel för 599kr, som ni absolut måste köpa. Helt nytt, inget DLC."

Men det är klart, vem fan är så blåst att dom betalar för spel via Origin Store? I USA är det väldigt vanligt att dom översätter Dollar i värde 10 ggr högre, oavsett vad aktuell dollarkurs ligger på. Och då blir 59.99 USD = 599 SEK. Likaså 59.99 USD = 59.99 Euro enligt dom.

Skrivet av fARLIGT:

Helvete vad folk ska klaga på detta spel, är ju rent tragiskt.
Skillnaden mellan Battlefield 3 och 4 är vad, vapen, fordon, nya banor?

Så ni sitter och kallar Hardline för ett DLC till Battlefield 4 när självaste Battlefield 4 är inget annat än just en expansion till Battlefield 3.

Du menar, förutom att BF3 använder Frostbite 2, och BF4/Hardline använder Frostbite 3? Om du argumentera mot oss "klagande" personer, så får du iallafall ha tillräcklig teknisk kunskap för att se vilka skillnader/likheter som finns mellan spelen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

I Counterstrike: GO är nya kartor gratis. Spelet är mycket billigare (129kr) och det är ett bättre competitive spel. Antar att detta kommer att provocera men det är inte min avsikt.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Väldigt mycket gnäll om hur andra gnäller

Du måste nog ha sovit under en sten om du inte märkt av kritik mot massproducerandet av CoD. Spelet är notoriskt för att vara samma skit i ny förpackning, vilket kan vara varför du inte märkt av kritiken om du kommer in vid fel tidpunkt. Alla antar att alla redan vet. Det många spelare ser nu är att Battlefield börjat gå samma väg som CoD.

Dessutom gör väl inte två fel rätt? Så vart vill du komma med att CoD gör samma sak? Att det är orättvist?

Låt bli att citera om du inte förstod texten. Eller är du så dum som du verkar...

Redan slut på argument?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ett nytt spel ska vara och kännas som ett nytt spel. Man ska inte behöva övertyga och förklara för folk att det ÄR ett nytt spel för att det är för likt sin föregångare...då är det en mod!

Inaktiv
Skrivet av rewoX:
Skrivet av fARLIGT:

Helvete vad folk ska klaga på detta spel, är ju rent tragiskt.
Skillnaden mellan Battlefield 3 och 4 är vad, vapen, fordon, nya banor?

Så ni sitter och kallar Hardline för ett DLC till Battlefield 4 när självaste Battlefield 4 är inget annat än just en expansion till Battlefield 3.

Så du menar också då att Modern Warfare 2 och Modern Warfare 3 är ett DLC/expansion till Call of Duty 4: Modern Warfare? Nej. Det är fortsättning av storyn. Precis som Battlefield 4 är till Battlefield 3 som är till Battlefield 2 osv.

Det fanns inte ens någon story i Battlefield 2, det var ett rent multiplayerspel.

Medlem

Varför inte göra ett spel som fansen verkligen vill ha som ett nytt BF2142. Hade lätt köpt det för överpris.
Hardline kittlar inte BF nerven direkt.. Väntar hellre på BF5.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Väldigt mycket gnäll om hur andra gnäller

Du måste nog ha sovit under en sten om du inte märkt av kritik mot massproducerandet av CoD. Spelet är notoriskt för att vara samma skit i ny förpackning, vilket kan vara varför du inte märkt av kritiken om du kommer in vid fel tidpunkt. Alla antar att alla redan vet. Det många spelare ser nu är att Battlefield börjat gå samma väg som CoD.

Dessutom gör väl inte två fel rätt? Så vart vill du komma med att CoD gör samma sak? Att det är orättvist?

Låt bli att citera om du inte förstod texten. Eller är du så dum som du verkar...

Jag tolkade texten på exakt samma sätt som honom, så det kanske är du som borde fundera på hur du formulerar dig så att man förstår hur du menar istället för att du anklagar andra för att vara blåsta...

Alla call of duty spelen sedan CoD 4: Modern Warfare har varit en mer eller mindre en klon av sagda spel, och extremt lite har förändrats och detta har dom fått mängder med kritik för från spelare världen över. Du kanske låg och sov de senaste 7 åren?

Avstängd
Skrivet av eatem:

När jag gick i högstadiet kostade ett nytt SNES-spel 749:- på lokala leksaksaffären.

Det gör det väl många nya spel till konsol fortfarande i den lokala spelbutiken aka GAME mm.

Avstängd
Skrivet av johandaniels:

I Counterstrike: GO är nya kartor gratis. Spelet är mycket billigare (129kr) och det är ett bättre competitive spel. Antar att detta kommer att provocera men det är inte min avsikt.

Det är bra som jämförelse vad man får för priset.

Medlem

När jag såg trailern första gången trodde jag det skulle vara Need for speed korsat med BF. Men de var ju inte ens i närheten. Problemet jag har med Hardline är att de har inte gjort något alls för att skilja sig från vanliga BF. Visst är man kan göra en bra singleplayer story. Men då kunde det ju hetat Hardline: LAPD eller nåt. Att de har med "Levolution" med i spelet fattar jag inte. Hur ska de kunna konkurrera överhuvudtaget med GTA V som också släpps i höst. I Hardline har du knappt ett kvarter att köra tjuv o polis men i GTA har du hela västkusten. Det är trist när man hackar ner på utvecklares arbete men ibland så är den kalla sanningen den enda :/

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ztreek:

Nej.

inte värt 600kr hur man än vrider och vänder på det!

Skrivet av aT1C:

Battlefiled Hardline är mer som FarCray 3 Blood Dragon. Använder orginal spelet assets men endå blir tilreklit nyat så det blir ett eget spel och inte en exspasione. tycker det itne värt 600 kr, dok tyker jag väldigt få spell är det.

350-400 är det värt. men inte fult utt 600kr/60$

Vilken tur att det kostar 406 SEK om man rakt av ändrar valuta.

Imo har vi fortfarande fått för lite information om spelet för att kunna besluta om det är värt fullpris (ca 400 kr, PC) eller ej.

Vi har ju fått spela en version som förmodligen är väldigt nära release-versionen. Den var inte bra. Vilken "information" tror du kommmer förändra hur gameplayet uppfattas?

Gameplayet lär inte ändras då det är ryggraden av spelet men content lär öka väldigt mycket vilket är det som folk inte har fått tillräckligt med information av för att dra en berättigad slutsats.
Det vi har fått se är en bana, ett fåtal vapen och två game modes vilket enligt mig inte är tillräckligt för att dra slutsatsen att "Detta spelet har för lite nytt content för att det ska få vara ett eget spel".

Medlem

Körde betan och la ner ganska snabbt.. känndes inte bra. Snarare en mod för 150kr de kunde släppt till BF4

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ztreek:

Nej.

inte värt 600kr hur man än vrider och vänder på det!

Skrivet av aT1C:

Battlefiled Hardline är mer som FarCray 3 Blood Dragon. Använder orginal spelet assets men endå blir tilreklit nyat så det blir ett eget spel och inte en exspasione. tycker det itne värt 600 kr, dok tyker jag väldigt få spell är det.

350-400 är det värt. men inte fult utt 600kr/60$

Vilken tur att det kostar 406 SEK om man rakt av ändrar valuta.

Imo har vi fortfarande fått för lite information om spelet för att kunna besluta om det är värt fullpris (ca 400 kr, PC) eller ej.

Vi har ju fått spela en version som förmodligen är väldigt nära release-versionen. Den var inte bra. Vilken "information" tror du kommmer förändra hur gameplayet uppfattas?

Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Oj vad många snåljåpar det finns. Det är inte lätt att sälja till "gratis generationen" Och alla indie älskare.

Nej det är inte BF4. Även om mycket är likt visst 500 kr för spelet vore bra men kommer köpa när det släpps för vi hade riktigt kul under betan.

Kolla trådarna kring BF3-releasen. Den största anledningen till att det klagas på BF nu för tiden är just för att det blivit EXAKT som CoD. Noll inspiration/kreativitet, identiska spel varje gång, mod efter mod. Du kan ju inte ärligt talat sitta och försvara BF genom att säga att CoD inte får stå ut med samma kritik. De har fått den kritiken sedan 2008 när mjölkandet började. BF har inte mjölkats likar hårt förens de senaste två åren. Därav den starka kritiken just nu.

Jag försvarar verkligen inte BF/EA Men varför skriker de flesta bf dlc när det är ett fullspel. Visst mycket kod är troligen från BF4 men det är inte BF4.

Visst har cod fått kritik och det med rätta. Men de har försökt att ge oss fps spelare något annat det ska de ha credit för även om det inte blev så stor förändring som många ville se. Personligen gillar jag inte BF i namnet det skulle bara varit HardLine. Men tjat om BF4 dlc tycker jag är larvigt även om stora likheter finns och trolig mjölkning av BF serien.

Och sluta förklara var jag hittar info om mina åsikter försök hellre se vad hur ironiskt jag skriver. Har spelat sedan de flesta av er var riktigt små så jag har varit med och läser mycket om spel Jag började 1986 när började ni spela?

Gillar ni inte vad jag skriver vänligen hoppa över mina inlägg.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Mycket hat för så lite. Men när det kommer till EA så verkar folk inte kunna hata nog, finner det nästan lite komiskt själv.

Kan ju inte påstå att BFH känns speciellt mer mod-aktigt än säg BF4 gjorde gentemot BF3.

Medlem

Skulle vilja dra en parallell med BF2 och tillägget Spec Ops med ungefär samma ändringar. Där kunde man ändå marknadsföra det som ett tillägg och inte ta ut fullpris. Tydligen krävs det inte så mycket idag för att producera "nya" spel även om Hardline kommer locka några. Bara min åsikt, inget hat

Medlem
Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Oj vad många snåljåpar det finns. Det är inte lätt att sälja till "gratis generationen" Och alla indie älskare.

Nej det är inte BF4. Även om mycket är likt visst 500 kr för spelet vore bra men kommer köpa när det släpps för vi hade riktigt kul under betan.

Du hänger inte på FZ då antar jag


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Man försöker med en övertalningskampanj för att få folk att betala fullpris för detta. Spelade betan och det var kul, men inte 599:- kul.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av chopper:
Skrivet av eatem:
Skrivet av GREY-task:

"Also, there's a new development team that's been pouring their heart and souls into this game for more than two years."

SADFACE. BUHU...

Spelindustrin är ett jäkla skämt.

Indiemarknaden är fortfarande helt OK. Där kan två, tre pers göra helt fantastiska spel som på den gamla goda Amigatiden.

Kul att du har hittat det som funkar för dig.
Men har väl egentligen inget med Hardline att göra då det säljs som AAA spel. Där av priset.

Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Oj vad många snåljåpar det finns. Det är inte lätt att sälja till "gratis generationen" Och alla indie älskare.

Nej det är inte BF4. Även om mycket är likt visst 500 kr för spelet vore bra men kommer köpa när det släpps för vi hade riktigt kul under betan.

Du hänger inte på FZ då antar jag

Jo dagligen men många här förstår tydligen inte ironi. My bad antar jag då jag inte var övertydlig i texten.
Och vad andra antar om mig är något jag lägger väldigt lite energi på.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Man försöker med en övertalningskampanj för att få folk att betala fullpris för detta. Spelade betan och det var kul, men inte 599:- kul.

Måste hålla med men 400 är ok för mig. Oavsett vad ni tycker.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Oj vad många snåljåpar det finns. Det är inte lätt att sälja till "gratis generationen" Och alla indie älskare.

Nej det är inte BF4. Även om mycket är likt visst 500 kr för spelet vore bra men kommer köpa när det släpps för vi hade riktigt kul under betan.

Snälla kom ner från din höga häst. indie älskare och gratisgeneration? EA lurar ju sina köpare och idioter som dig bara kastar pengar på dom för ofärdiga produkter, kopior på skit dom redan gjort och online spel som inte funkar.

Du säger att du spelat sän 86 men ändå är du så dum att du inte inser att det är samma produkt som bf4 med lite grafiska skillnader. Antingen ljuger du eller så är du ganska korkad tbh. Spel gjordes bättre innan, dom va längre, bättre story, bättre gameplay och dom hade hjärta, nått som inget av EA's spel har haft på väldigt många år.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av fARLIGT:

Helvete vad folk ska klaga på detta spel, är ju rent tragiskt.
Skillnaden mellan Battlefield 3 och 4 är vad, vapen, fordon, nya banor?

Så ni sitter och kallar Hardline för ett DLC till Battlefield 4 när självaste Battlefield 4 är inget annat än just en expansion till Battlefield 3.

Så du menar också då att Modern Warfare 2 och Modern Warfare 3 är ett DLC/expansion till Call of Duty 4: Modern Warfare? Nej. Det är fortsättning av storyn. Precis som Battlefield 4 är till Battlefield 3 som är till Battlefield 2 osv.

Det fanns inte ens någon story i Battlefield 2, det var ett rent multiplayerspel.

Ja det vet jag också! spelat ett x antal timmar i det fantastiska spelet! saknar det (den tiden) som f*n också...
Men Battlefield 3 är tänkt att vara en "efterföljare" på Battlefield 2 genom samma tema och stil, samt inkluderat Singleplayer.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av chopper:

Väldigt mycket gnäll om detta spel. Märkte aldrig detta gnäll när cod släppte "nytt spel" varje år. Men cod kanske har frikort från kritik om att släppa full spel med samma kod varje gång.

Oj vad många snåljåpar det finns. Det är inte lätt att sälja till "gratis generationen" Och alla indie älskare.

Nej det är inte BF4. Även om mycket är likt visst 500 kr för spelet vore bra men kommer köpa när det släpps för vi hade riktigt kul under betan.

Snälla kom ner från din höga häst. indie älskare och gratisgeneration? EA lurar ju sina köpare och idioter som dig bara kastar pengar på dom för ofärdiga produkter, kopior på skit dom redan gjort och online spel som inte funkar.

Du säger att du spelat sän 86 men ändå är du så dum att du inte inser att det är samma produkt som bf4 med lite grafiska skillnader. Antingen ljuger du eller så är du ganska korkad tbh. Spel gjordes bättre innan, dom va längre, bättre story, bättre gameplay och dom hade hjärta, nått som inget av EA's spel har haft på väldigt många år.

Nej jag är verkligen inte korkad. Läser du verkligen alla inlägg och har du då aldrig läst något skrivet med ironi.
Tyvärr är det svaren här som är ganska korkade från de som inte förstod texten eller läste alla inläggen.

Det var faktiskt inte alltid bättre förr men antar att det tänket beror på hur ärlig man är som kritiker... he he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag lovar att inte ens hälften av er hade klagat på priset om de bara tagit bort "Battlefield" ur namnet.
Tycker ni inte om spelet köp det inte, hur svårt kan det vara?

Medlem
Skrivet av toxic_pancake:

Jag lovar att inte ens hälften av er hade klagat på priset om de bara tagit bort "Battlefield" ur namnet.
Tycker ni inte om spelet köp det inte, hur svårt kan det vara?

Det har aldrig funnits ett inbyggt motstånd mot battlefield serien i den svenska spel communityn, skiten DICE får nu har dem jobbat för och förtjänat, dem borde fått den redan när dem släppte Battlefield 3.5 för 500kr + premium för 500kr, vi har tvärtom vad du grundlös påstått försvarat Battlefield när serien INTE förtjänade det. Du har uppenbarligen inte spelat särskilt länge


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Det har aldrig funnits ett inbyggt motstånd mot battlefield serien i den svenska spel communityn, skiten DICE får nu har dem jobbat för och förtjänat, dem borde fått den redan när dem släppte Battlefield 3.5 för 500kr + premium för 500kr, vi har tvärtom vad du grundlös påstått försvarat Battlefield när serien INTE förtjänade det. Du har uppenbarligen inte spelat särskilt länge

Jag har spelat av och till sedan BF1942 och vad det har med saken att göra kan jag inte förstå. Frågan återstår ju då att om du inte gillar spelet så är det väl inte svårare än att ge f*n i att köpa det?

Medlem
Skrivet av toxic_pancake:
Skrivet av flamgorilla:

Det har aldrig funnits ett inbyggt motstånd mot battlefield serien i den svenska spel communityn, skiten DICE får nu har dem jobbat för och förtjänat, dem borde fått den redan när dem släppte Battlefield 3.5 för 500kr + premium för 500kr, vi har tvärtom vad du grundlös påstått försvarat Battlefield när serien INTE förtjänade det. Du har uppenbarligen inte spelat särskilt länge

Jag har spelat av och till sedan BF1942 och vad det har med saken att göra kan jag inte förstå. Frågan återstår ju då att om du inte gillar spelet så är det väl inte svårare än att ge f*n i att köpa det?

Jag lät den frågan återstå eftersom svaret på den frågan självfallet är ja


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Skriv svar