Pc-marknaden dubbelt så mycket värd som konsolmarknaden

Medlem

Frågan är hur mycket av hårdvaruförsäljningen går till mindre företag. Många småföretagare sparar in på köp av grafikkort för gaming för det är helt enkelt billigare. Grafiker, reklambyråer osv. Hade varit intressant att se sifforna på det också.

Medlem

Inte så konstigt då pc-spelare tvingar uppgradera rätt så ofta om de vill vara top notch.

Medlem
Skrivet av tjockisen:

Inte så konstigt då pc-spelare tvingar uppgradera rätt så ofta om de vill vara top notch.

Nej man tvingas inte alls att göra det ofta. Om du viste något om datorer så skulle du förstå hur det fungerar.
De flesta uppgraderar för att de vill testa lite bättre hårdvara inte måste en välutrustad speldator räcker många år.

Visst är det dyrare än en konsol men det är också skillnad på vad den levererar. Med speldator menar jag inte någon uppgraderad kontorsdator som många tror är en riktig speldator he he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Nej man tvingas inte alls att göra det ofta. Om du viste något om datorer så skulle du förstå hur det fungerar.

Den har kallats för mysterium, mirakel och gåtan som är större än livet. Vi pratar självklart om speldatorn. Denna gåta som så få av oss förstår oss på. Vad är den, hur fungerar den och vad gör man med den? Många dedikerade personer har försökt att förstå sig på detta pussel till maskin. Men endast få av oss har lyckats. En av dessa som knäckt gåtan är chopper, och det är han inte sen med att påpeka!

Medlem
Skrivet av tjockisen:
Skrivet av chopper:

Nej man tvingas inte alls att göra det ofta. Om du viste något om datorer så skulle du förstå hur det fungerar.

Den har kallats för mysterium, mirakel och gåtan som är större än livet. Vi pratar självklart om speldatorn. Denna gåta som så få av oss förstår oss på. Vad är den, hur fungerar den och vad gör man med den? Många dedikerade personer har försökt att förstå sig på detta pussel till maskin. Men endast få av oss har lyckats. En av dessa som knäckt gåtan är chopper, och det är han inte sen med att påpeka!

Bugar djupt...:) Har byggt datorer sedan 1986 så lite erfarenhet har jag. Men datorer är inget mysterium. Det är en maskin som bara begriper ettor samt nollor. Men de kräver ett underhåll för att fungera bra och det missar många.

Läs gärna Phi's inlägg högre upp i tråden.
Sammanfattat är det så att en dator behöver underhåll för att fungera bra det är något som många verkar ha missat så jag uppskattar konsoler för deras enkelhet.

Skulle vilja ha en xbox one en PS4 samt min PC men det är i dag inte ekonomiskt försvarbart i min ekonomi så jag väljer det som jag anser vara den bredaste spel plattformen samt att jag gör saker som kräver en dator. Där av mitt val.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Skulle vilja ha en xbox one en PS4 samt min PC men det är i dag inte ekonomiskt försvarbart i min ekonomi så jag väljer det som jag anser vara den bredaste spel plattformen samt att jag gör saker som kräver en dator. Där av mitt val.

De lär falla i pris om inte en så otroligt lång framtid. Kan även tänka mig att måhända XboxOne o PS4 kommer hamna något i priskrig. Speciellt efter deras tveksamma presentation under E3 (2013) och reaktioner som kom att bli.

Medlem
Skrivet av tjockisen:
Skrivet av chopper:

Skulle vilja ha en xbox one en PS4 samt min PC men det är i dag inte ekonomiskt försvarbart i min ekonomi så jag väljer det som jag anser vara den bredaste spel plattformen samt att jag gör saker som kräver en dator. Där av mitt val.

De lär falla i pris om inte en så otroligt lång framtid. Kan även tänka mig att måhända XboxOne o PS4 kommer hamna något i priskrig. Speciellt efter deras tveksamma presentation under E3 (2013) och reaktioner som kom att bli.

Jo som gamer så hoppas man på lite priskrig till vår fördel. Så konsol blir väl om något år tidigast.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Jo som gamer så hoppas man på lite priskrig till vår fördel. Så konsol blir väl om något år tidigast.

Verkar hända mycket nu gällande "Xbox-filialen" och nedläggning/uppsägningar. Så prisfall kanske kommer snabbare än först väntat.

12
Skriv svar