Ex-diktator stämmer Activision för Black Ops 2-medverkan

Robot
Ex-diktator stämmer Activision för Black Ops 2-medverkan

Panamas förra envåldshärskare Manuel Noriega förbannad på att han används i ett Call of Duty-spel.

#call-of-duty-black-ops-2-2, #activision


Medlem
Ex-diktator stämmer Activision för Black Ops 2-medverkan

Ja jo jag köpte Black Ops 2 men inte va det pga denna snubbe, visste inte ens vem gubben va innan denna FZ nyhet...

Redaktör
Skrivet av Gaara:

Ja jo jag köpte Black Ops 2 men inte va det pga denna snubbe, visste inte ens vem gubben va innan denna FZ nyhet...

Då har du inte kvävt dig själv med hårspray eller obekymrat vandrat runt i skittajta jeans med midjan ovanför naveln, right?


signatur

spelat hårdrock på hög volym för att driva ut honom.....synd han inte var svensk vi hadde diggat det:D (se simpsons avsnittet)


signatur

New life, New hope

Redaktör
Skrivet av kalle.lindestrom:

spelat hårdrock på hög volym för att driva ut honom.....synd han inte var svensk vi hadde diggat det:D (se simpsons avsnittet)

Sägs att de spelade Van Halen. Jag hade gett upp direkt...


signatur
Medlem

Haha en diktator som tycker sig blivit fel behandlad. Ironi av högre klass!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Snäppet bättre, eller rättare sagt mindre illa, än Lindsleys stämning pga GTA.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kalle.lindestrom:

spelat hårdrock på hög volym för att driva ut honom.....synd han inte var svensk vi hadde diggat det:D (se simpsons avsnittet)

Sägs att de spelade Van Halen. Jag hade gett upp direkt...

Mes

=p

Medlem

Länk till Tropico 5 recensionen.
Snyggt hanterat.

Medlem

Denna nyhet fick mig att läsa lite om Panama. Låter som en väldigt trevlig semesterort, tack för tipset!

Undrade när han skulle visa sitt fula tryne, lite tufft att de vågade göra så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Vem? A-ha.. någon lowlife ex-diktator med hål i plånboken och brist på uppmärksamhet. Lägg ner fallet och gå vidare.

Medlem

Hade inte den blekaste aning om att denne man figurerade i spelet. Dessutom har jag inte rusat iväg och köpt spelet varken före eller efter att jag fick denna djupa insikt.
Får en känsla av att han har gjort sig förtjänt av allt annat än mer pengar...

Medlem

Kan vara lite svår fråga. Att någon sketen gammal diktator porträtteras i ett spel på ett negativt sätt har jag inga personliga problem med. Inte heller tror jag att Activision har tjänat en enda krona på att avbilda honom i spelet, så han ska då inte ha några pengar baserat på försäljning. Blir det ett skadestånd i slutänden så bör det vara enligt den Svenska modellen för sveda och värk, dvs 700kr eller nåt liknande.
Poängen är väl egentligen hur man väljer att definiera lagen, och vad den säger huruvida man fritt får avbilda vem som helst i ett spel eller film. Det här vekar ju vara en människa som gjort sig förtjänt av det (vilket jag tydligen tycker efter att ha läst i rubriken att han var en diktator, aldrig sett honom förut), så jag kunde inte bry mig mindre om hur han uppfattar det, men ska man få behandla vem som helst på samma sätt?

Mitt svar blir nog ett nej.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kalle.lindestrom:

spelat hårdrock på hög volym för att driva ut honom.....synd han inte var svensk vi hadde diggat det:D (se simpsons avsnittet)

Sägs att de spelade Van Halen. Jag hade gett upp direkt...

Might as well jump... från femte våningen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Faktum är att snubben troligt kommer att få igenom sin stämning...

Inaktiv

Haha, jag har ägt Black Ops 2 länge och hade ingen aning om att Noriega fanns med i spelet...

ZF
Medlem
Skrivet av Ender:

Kan vara lite svår fråga. Att någon sketen gammal diktator porträtteras i ett spel på ett negativt sätt har jag inga personliga problem med. Inte heller tror jag att Activision har tjänat en enda krona på att avbilda honom i spelet, så han ska då inte ha några pengar baserat på försäljning. Blir det ett skadestånd i slutänden så bör det vara enligt den Svenska modellen för sveda och värk, dvs 700kr eller nåt liknande.
Poängen är väl egentligen hur man väljer att definiera lagen, och vad den säger huruvida man fritt får avbilda vem som helst i ett spel eller film. Det här vekar ju vara en människa som gjort sig förtjänt av det (vilket jag tydligen tycker efter att ha läst i rubriken att han var en diktator, aldrig sett honom förut), så jag kunde inte bry mig mindre om hur han uppfattar det, men ska man få behandla vem som helst på samma sätt?

Mitt svar blir nog ett nej.

den svenska modellen tar oftast även i beaktande hur känd du är, så han skulle atagligen få betydligt mer än 700kr. kanske rent av runt flera tusen med tanke på att han är världskändis och allt. sveda och värk är dock knappast aktuellt i detta fall, men det är då hursomhelst 600, inte 700, men per vecka. men han skulle kanske kunna gruppstämma för varje fall i spelet där han blir hotad med dödligt vapen, det skulle kunna bli några miljarder rätt fort antar jag.

ivf, vore ju det mest intressant att veta om han bara lånats in som generisk ful fisk eller om den verkliga historien på nått vis inspirerat. för det är vällan inte statistiskt sannolikt att en sydamerikansk diktator kom till makten utan lite hjälp från USA?

1
Skriv svar