The Last of Us går att låsa till 30 fps på PS4

Robot
The Last of Us går att låsa till 30 fps på PS4

Välj mellan 30 eller 60 bilder per sekund i den nya versionen av The Last of Us.

#the-last-of-us-remastered, #gran-turismo-5


Medlem
The Last of Us går att låsa till 30 fps på PS4

Inget köp för mig om det är låst till 30 iaf...

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Inget köp för mig om det är låst till 30 iaf...

Läste du ens inlägget? Man KAN låsa till 30 om man VILL....

Jag föredrar stabila 30 utan att tveka istället för att pendla mellan 30-60 hela tiden, det är sjukt jobbigt för ögonen.

Stabila 60 är ju klart att föredra, men det kommer förmodligen aldrig att uppnås med dessa fina Next-Gen konsoler.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Dunderhoken:

Inget köp för mig om det är låst till 30 iaf...

Läste du ens inlägget? Man KAN låsa till 30 om man VILL....

Jag föredrar stabila 30 utan att tveka istället för att pendla mellan 30-60 hela tiden, det är sjukt jobbigt för ögonen.

Stabila 60 är ju klart att föredra, men det kommer förmodligen aldrig att uppnås med dessa fina Next-Gen konsoler.

Håller med, hellre stabila 30fps än pingpong 30-60fps.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Dunderhoken:

Inget köp för mig om det är låst till 30 iaf...

Läste du ens inlägget? Man KAN låsa till 30 om man VILL....

Jag föredrar stabila 30 utan att tveka istället för att pendla mellan 30-60 hela tiden, det är sjukt jobbigt för ögonen.

Stabila 60 är ju klart att föredra, men det kommer förmodligen aldrig att uppnås med dessa fina Next-Gen konsoler.

JA jag läste. Jag menar att jag vill ha stabila 60fps. DET är ju ändå PS4 vi snackar om. Du vet, NEXTGEN !

Det är ju bara ett gammalt PS3 spel som är omgjort så man kan ju förvänta sig 60FPS ffs!

Medlem

Nu börjas det igen... detta måste vara tidernas sämsta generation av konsoler, när det kommer till den tekniska biten.

Medlem

Jag klarar nog ping-pongandet såvida det inte är extremt. Blivit van vid det från PC till största del sålänge det inte dippar under 30fps.

Multiplayer i Last of Us? Finns det?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Låter bra, det där har jag tänkt på länge. Kunna välja mellan låst fps eller 1080p med ping pong fps.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Nu börjas det igen... detta måste vara tidernas sämsta generation av konsoler, när det kommer till den tekniska biten.

Vad har konsolerna med det här att göra? Det är utvecklarna som gör spelen som bestämmer hur mycket onödigt lull-lull de slänger in. Vem som helst skulle kunna göra PC-spel som ingen kan spela i mer än 10 fps, men det skulle ju knappast vara datorernas fel.

Medlem

En liten video om prestandan på Next gen https://www.youtube.com/watch?v=tYG-7T2LVDc

Medlem

60-fpsklubben please start your engines... fattar inte hur ni orkar.

Medlem

Tyvärr så tror jag att de kommer dröja många "next-gens" innan vi får 60fps som standard.

bara låt bli att köpa 30fps titlar .. så fattar utvecklarna till slut att stabila 60fps är viktigare än grafiken.
jag upplever 30fps som väldigt laggigt och trögflytande

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Tyvärr så tror jag att de kommer dröja många "next-gens" innan vi får 60fps som standard.

Ja eller ens 1080p. Vissa spel är redan för tunga.

Medlem
Skrivet av Artikel:

Det kan vara så att The Last of Us: Remastered inte mäktar hålla 60 bilder/sekund konstant, och 30 fps-låsningen kan vara ett alternativ för den som vill slippa så kallad screen tearing.

Tearing får man oftast om man har högre fps än vad skärmen/TVn klarar av, dvs spelet renderas i t ex 100fps, men skärmen klarar bara av 60hz. Då hinner spelet spotta ut fler bildrutor innan skärmen ritats färdigt, därav tearing.

Det kan iofs uppstå tearing av andra anledningar också, men det är den vanligaste.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Tyvärr så tror jag att de kommer dröja många "next-gens" innan vi får 60fps som standard.

På PC börjar ju 120 eller högre bli mer och mer vanligt.. PC skenare iväg som en galopperande häst som vanligt, medan konsolerna lunkar sakta frammåt.

Medlem

Värst vad alla blir tokiga på spekulationerna. Vänta tills spelet är släppt så får ni se vad det blir.

Det är lite för tidigt att börja gissa sig fram hur dåligt eller hur bra optimerat spelet är eller om 30 fps är låst till vad i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag vet inte om man kan förvänta sig 60 FPS för ett spel som i grunden är gjort för PS3. Hade det gjorts från scratch till PS4a och det fortfarande inte kan hålla 60 FPS. Då tycker jag man kan börja klaga.

Medlem

Den som har läst haren & sköldpaddan vet att skynda långsamt är bäst! 60fps släng dig i väggen! När 30fps är stabilt!

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Dunderhoken:

Inget köp för mig om det är låst till 30 iaf...

Läste du ens inlägget? Man KAN låsa till 30 om man VILL....

Jag föredrar stabila 30 utan att tveka istället för att pendla mellan 30-60 hela tiden, det är sjukt jobbigt för ögonen.

Stabila 60 är ju klart att föredra, men det kommer förmodligen aldrig att uppnås med dessa fina Next-Gen konsoler.

JA jag läste. Jag menar att jag vill ha stabila 60fps. DET är ju ändå PS4 vi snackar om. Du vet, NEXTGEN !

Det är ju bara ett gammalt PS3 spel som är omgjort så man kan ju förvänta sig 60FPS ffs!

Om man ska utgå från Sonys Europeiska blogg-sida så ska det vara stabila 60 FPS men man har även gjort så att man ska kunna köra det i 30 FPS för att det finns de som vill göra det av några anledningar.

En representant Sid Shuman (som skrivit nyheten på bloggen) skriver följande i kommentarerna "I feel the same way But Ryan Clements on the US Blog saw it running and mentioned that he’d rather play at 30, as he feels it retains a more cinematic look. I think he’s crazy, but to each their own!" efter att en skrev "Who doesn’t like 60 fps? What possible reason could there be?".

Han skriver även "Sorry, I really should be better about replying on the EU Blog! ^_^ The 30 fps lock is due to fan request. Some folks like the more “cinematic” look of the lower frame rate, which is fair. Personally, I’m all about the higher framerate. It makes a biiiig difference."

Källa: http://blog.eu.playstation.com/2014/07/16/feels-play-last-us-...

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Dunderhoken:

Inget köp för mig om det är låst till 30 iaf...

Läste du ens inlägget? Man KAN låsa till 30 om man VILL....

Jag föredrar stabila 30 utan att tveka istället för att pendla mellan 30-60 hela tiden, det är sjukt jobbigt för ögonen.

Stabila 60 är ju klart att föredra, men det kommer förmodligen aldrig att uppnås med dessa fina Next-Gen konsoler.

JA jag läste. Jag menar att jag vill ha stabila 60fps. DET är ju ändå PS4 vi snackar om. Du vet, NEXTGEN !

Det är ju bara ett gammalt PS3 spel som är omgjort så man kan ju förvänta sig 60FPS ffs!

äh, lägg av. erkänn att du läste för snabbt bara. Finns ingen anledning och formulera sig som du gjorde om man inte tror att det är låst.

...och det är väl egentligen inte next-gen längre. De har ju faktiskt släppts.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Dunderhoken:

Inget köp för mig om det är låst till 30 iaf...

Läste du ens inlägget? Man KAN låsa till 30 om man VILL....

Jag föredrar stabila 30 utan att tveka istället för att pendla mellan 30-60 hela tiden, det är sjukt jobbigt för ögonen.

Stabila 60 är ju klart att föredra, men det kommer förmodligen aldrig att uppnås med dessa fina Next-Gen konsoler.

JA jag läste. Jag menar att jag vill ha stabila 60fps. DET är ju ändå PS4 vi snackar om. Du vet, NEXTGEN !

Det är ju bara ett gammalt PS3 spel som är omgjort så man kan ju förvänta sig 60FPS ffs!

Om man ska utgå från Sonys Europeiska blogg-sida så ska det vara stabila 60 FPS men man har även gjort så att man ska kunna köra det i 30 FPS för att det finns de som vill göra det av några anledningar.

En representant Sid Shuman (som skrivit nyheten på bloggen) skriver följande i kommentarerna "I feel the same way But Ryan Clements on the US Blog saw it running and mentioned that he’d rather play at 30, as he feels it retains a more cinematic look. I think he’s crazy, but to each their own!" efter att en skrev "Who doesn’t like 60 fps? What possible reason could there be?".

Han skriver även "Sorry, I really should be better about replying on the EU Blog! ^_^ The 30 fps lock is due to fan request. Some folks like the more “cinematic” look of the lower frame rate, which is fair. Personally, I’m all about the higher framerate. It makes a biiiig difference."

Källa: http://blog.eu.playstation.com/2014/07/16/feels-play-last-us-...

och så var dramat löst. 30 fps lås är bara fan service och inget annat.
Alla som vill köra 60 fps stabilt kan det...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

*gäsp*

120fps då?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

fan va klena dessa nextgen konsoller är då.... skam.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va klena dessa nextgen konsoller är då.... skam.

De släpptes för snart ett år sedan, de har inte varit "next-gen" på länge.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Ser ut som om de höjt skärpan när de skall visa skillnaden mellan ps3 och ps4. Sjukt svårt att se förbättringen i övrigt.

Skrivet av Dunderhoken:

JA jag läste. Jag menar att jag vill ha stabila 60fps. DET är ju ändå PS4 vi snackar om. Du vet, NEXTGEN !

Det är ju bara ett gammalt PS3 spel som är omgjort så man kan ju förvänta sig 60FPS ffs!

Varför säger människor fortafande Next Gen till Current Gen konsoler?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag klarar nog ping-pongandet såvida det inte är extremt. Blivit van vid det från PC till största del sålänge det inte dippar under 30fps.

Du måste haft en väldigt dålig PC. he he he


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Dunderhoken:

JA jag läste. Jag menar att jag vill ha stabila 60fps. DET är ju ändå PS4 vi snackar om. Du vet, NEXTGEN !

Det är ju bara ett gammalt PS3 spel som är omgjort så man kan ju förvänta sig 60FPS ffs!

Varför säger människor fortafande Next Gen till Current Gen konsoler?

Varför påpekar ens människor detta när dom ändå förstår. Inget av Next-Gen eller Current-Gen är felaktigt att säga...

123
Skriv svar