Call of Battlefield

Medlem
Call of Battlefield

Efter att ha tillbringat kvällen i Kina och Nordkorea eller i varje fall vid Nordkoreas ambassad i Kina är jag oerhört ambivalent till dlc 4, Dragon´s Teeth till Battlefield 4. De nya banorna är i sig en välkommen extra rätt till matbordet.

Dessvärre är det en maträtt där vi kan identifiera smakerna från det tidigare uppdukade. Det är som om vi serveras en pytt i panna på vad vi nyss skickade ut med kyparen för att vi inte orkade äta mer av just den rätten. Vid mer än ett tillfälle springer jag in i en byggnad eller ut på ett torg med känslan av att jag har varit där förut och det har jag fast på en annan bana i ett annat dlc eller i Battlefield 3, för återanvändningsgraden känns väldigt stor.

Jag skrev redan igår om en känsla av att den trasig nätkoden är tillbaka. Jag vet inte om det är en serverinställning som inte korrigerats efter patchning och release av Dragon´s Teeth som gör det, men den är definitivt tillbaka. Ibland vinner man osannolika dueller och ibland dör man runt hörn skjuten av någon som man inte ens uppfattade sköt på en innan döden var ett faktum. Oneshot kill inträffade några gånger under kvällen och det är kanske inte hela världen men det känns som om detta är något återkommande i varje större uppdatering.

Det närmsta jag kan jämföra det med är att varje gång du ska ut och köra din bil som bemästrar mer eller mindre till fullo så har någon lite i hemlighet korrigerat styrningen, fjädringen och inställningen på stolen. Dessa kan inte ändras så samtidigt som det är väldigt välbekant så tar det några dagar att vänja sig vid förändringarna och innan du vant dig har du råkat repa lacken både en och två gånger vilket är förbannat irriterande.

Jag gillade close quarters i BF 3 men jag ställer mig något mer tveksam Drakens tänder i BF4, det känns som jag lirar Call of Duty och inte Battlefield och visst det är trevligt, men jag kommer troligen själv att snart åter befinna mig på de stora öppna landskapen som för mig är Battlefield med kortare besök i stadens vimmel och hysteriska tempo.

2 valfria poängsymboler av 5 möjliga

Lämna gärna en kommentar om vad du tycker oavsett om du håller med eller inte!

#blogg

Call of Battlefield

Bra skrivet.

"DT" har många byggnader som är klipp och klistrade från tidigare banor, vilket är väldigt tråkigt. Det sedvanliga "han sköt mig runt hörnet" - problemet kvarstår trots "fixad" nätkod. Folk spelar som om de tror att det är CoD, de campar och använder "glitches" hela tiden och det är uppenbart att kartor som stödjer 64 spelar är alldeles för små för att det ska funka på ett bra sätt.

Hur mycket jag än spelat BF4, nästan 300 timmar, och hur mycket jag än gillar Battlefield, är det nog en av de sämsta spelen som släppts ur en luttrad gamers ögon. MP-pangandet så som det var tidigare är urtrist.

"Close Quarters" tycker jag fortfarande är kul, om än i små portioner. Vette tusan om de kan göra något vettigt av B5, måtte det komma om fem år i sådana fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack för komplimangen och för dina synpunkter.
Jag har upplevt att skjuten runt hörnet buggen faktiskt var borta de senaste månaderna men igår gjorde den entré igen.

Jag älskar verkligen Battlefield men ja, det har varit mkt strul med BF4. Det märks att det är vinst före någonting annat som gäller nu gentemot aktieägarna.

DT ska få några chanser till men det känns spontant som det minst genomtänkta dlc:et, dessvärre.

Det blir ingen förbokning av Hardline för min del. Men troligen blir det ändå köp när priset blivit "rätt".

Medlem

Personligen så köpte jag aldrig BF4 och kommer antagligen inte att göra det heller. Delvis för att jag köpte BF3 och jag tröttnade på det efter ca 2 veckor och att det känns som att dem tänker pumpa ut BF-spel efter spel lite för tätt inpå varandra. BF2 är enligt mig det bästa ur serien och det bästa av allt var att det inte gick så jävla snabbt hela tiden. Jag kan inte riktigt sätta fingret på BF3 och BF4, det är något som känns lite off, kanske att det är för mycket på skärmen som händer hela tiden och att det går för snabbt för min del.

Medlem

Jag håller med dig om att det definitivt går snabbare. Jag fastnade rätt bra i Call of Duty där saker och ting går ännu snabbare så när jag väl växlade över till BF3 kändes inte det som ett problem. I både BF3 och BF4 finns det större banor som är mindre intensiva men visst är spelen snabbare än BF2. Du kommer snabbare in i striderna med dagens spawnsystem men det är även rörigare på skärmen och ibland känns det som om jag springer runt i en lsd tripp med rök, blurrigskärm och rop från alla håll. Det finns inte samma tid för återhämtning men campingen blir inte heller lika intensiv.

DT känns snabbare än CQ gjorde i BF3 men det kan också vara en ovana från min sida.

Hoppas du hittar ett spel som passar dig. Har du testat insurgency?

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Jag håller med dig om att det definitivt går snabbare. Jag fastnade rätt bra i Call of Duty där saker och ting går ännu snabbare så när jag väl växlade över till BF3 kändes inte det som ett problem. I både BF3 och BF4 finns det större banor som är mindre intensiva men visst är spelen snabbare än BF2. Du kommer snabbare in i striderna med dagens spawnsystem men det är även rörigare på skärmen och ibland känns det som om jag springer runt i en lsd tripp med rök, blurrigskärm och rop från alla håll. Det finns inte samma tid för återhämtning men campingen blir inte heller lika intensiv.

DT känns snabbare än CQ gjorde i BF3 men det kan också vara en ovana från min sida.

Hoppas du hittar ett spel som passar dig. Har du testat insurgency?

COD och nya MoH spelade jag ett tag och tyckte det var ganska så kul, speciellt när man blev hyfsat bra på det också.

Exakt, just det där med blurr, rop och rök från alla håll gör mig galen! Men jag kan tänka mig att det är en vanesak också.

Insurgency har jag testat för några år sedan när det var ett mod och det var skitkul. Finns det som standalone/full game? Annars så var Red Orchestra 1 ett av mina favoritspel ett tag och 2:an är grymt det med.

Medlem

Jag testade hos en kompis men... Jag hoppar BF4 och köper hard Line istället. Betan var stabil och funkade bra på min dator. Vi var några som hade skitkul så vi vill ha mer och väljer bort BF4.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Bra skrivet!

Har väl ca. 150 timmar i Battlefield 4 och har haft väldigt kul, men har numera gått tillbaka till Counter Strike igen som jag föredrar när jag vill ha en snabbare spelstil. "Levolution" var en riktigt bra idé som Dice/EA inte utnyttjade fullt ut tyvärr, samt allt stök som har varit runt spelet. Har själv inte drabbats så hårt som andra har, men har tröttnat lite på det hela.

Medlem

Tack för era kommentarer.
Ja BF4 är ett kanonspel när allt funkar bra men det har tyvärr dragits med en del barnsjukdomar. Å andra sidan minns jag att när BF4 släpptes då var BF3 enligt min tämligen välbalanserat och polerat hoppas BF4 ockås når dit. Så jag står nog över hardline till en början även om jag gillade betan.

Frågan kvarstår om det är "kul" att spela spelet? Jag vet inte, är hiskeligt trött på upplägget efter alla dessa år. Det behövs en fräsch vind.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Frågan kvarstår om det är "kul" att spela spelet? Jag vet inte, är hiskeligt trött på upplägget efter alla dessa år. Det behövs en fräsch vind.

Håller med! Men vad vill vi ha?
Personligen skulle jag gilla en uppdaterad ver av 2142 med lite titan krigande.
Svårt med att välja men i 2142 hade vi jäla kul. Men är väl inte den där fräscha vinden man önskar se.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag håller med om att 2142 var riktigt roligt. Jag gillade verkligen osynlighetgrejen, sprinta fram och använda kniven, ligga stilla och gömd, bli osynlig när fi närmade sig och när de precis passerat gömstället hoppa fram och avluta processen.

Om Battlefield 4 är roligt, så är svaret definitivt ja enligt min ödmjuka åsikt. Det är dock som roligast när man spelar med en bra squad som täcker upp och hjälper till.

Vi körde i förrgår (i går hade jag 14 timmars dag med provtagning av en mossen och orkade inte spela när jag kom hem).

En sniper (aktiv och med gruppen) två medic och en support. Att ha den backupen är fantastiskt, det var väldigt få ggr som jag behövde spawna utan vi fungerade som ett väloljat maskineri och även om vi var den enda squaden som verkade köra lagspel så band vi upp väldigt mycket fler fi än vårt antal borde ha gjort vilket gjorde att ensamma run and gunners lyckades ta flaggor vara till nytta.

När det inte finns så mycket fordon kommer de andra klasserna bättre till sin rätt.

Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

Frågan kvarstår om det är "kul" att spela spelet? Jag vet inte, är hiskeligt trött på upplägget efter alla dessa år. Det behövs en fräsch vind.

Håller med! Men vad vill vi ha?
Personligen skulle jag gilla en uppdaterad ver av 2142 med lite titan krigande.
Svårt med att välja men i 2142 hade vi jäla kul. Men är väl inte den där fräscha vinden man önskar se.

Det kommer nog så småningom


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

Frågan kvarstår om det är "kul" att spela spelet? Jag vet inte, är hiskeligt trött på upplägget efter alla dessa år. Det behövs en fräsch vind.

Håller med! Men vad vill vi ha?
Personligen skulle jag gilla en uppdaterad ver av 2142 med lite titan krigande.
Svårt med att välja men i 2142 hade vi jäla kul. Men är väl inte den där fräscha vinden man önskar se.

Det kommer nog så småningom

Jag skulle älska om det kom ett nytt 2142

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

Frågan kvarstår om det är "kul" att spela spelet? Jag vet inte, är hiskeligt trött på upplägget efter alla dessa år. Det behövs en fräsch vind.

Håller med! Men vad vill vi ha?
Personligen skulle jag gilla en uppdaterad ver av 2142 med lite titan krigande.
Svårt med att välja men i 2142 hade vi jäla kul. Men är väl inte den där fräscha vinden man önskar se.

Det kommer nog så småningom

Jag skulle älska om det kom ett nytt 2142

Hellre ett 1942!

1
Skriv svar