Divinity patchat, AI:n blir personligare

Robot
Divinity patchat, AI:n blir personligare

Det svårt hyllade rollspelet blir ännu bättre efter den första uppdateringen.

#divinity-original-sin, #larian-studios


Medlem
Divinity patchat, AI:n blir personligare

HÄRLIGT!
För min del är detta årets spel - och då har jag endå köpt i stort sett alla roliga titlar i år


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

De har f.ö. även patchat den där bilden.

Medlem
Skrivet av Fevolas:

De har f.ö. även patchat den där bilden.

på vilket sätt?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Spelar co-op med en kompis. Fruktansvärt roligt!

Medlem

spelet är nog bästa jag spelat på länge bra länge måste jag säga, 9av10 yolo får spelet av mig, den får inte 10an för den behöver jag använda själv ^^

Medlem

Köpte igår och lirade lite coop med en polare, är det meningen man bara ska ha två stycken äventyrare? Trodde det var upp till 4 st.

Annars riktigt flummigt spel, är helt ovan med speldesignen men det är kul med nytt man behöver lära sig.

Lite sega animationer och hoppas grafiken kanske blir bättre, återstår att se.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rakoon:

Köpte igår och lirade lite coop med en polare, är det meningen man bara ska ha två stycken äventyrare? Trodde det var upp till 4 st.

Annars riktigt flummigt spel, är helt ovan med speldesignen men det är kul med nytt man behöver lära sig.

Lite sega animationer och hoppas grafiken kanske blir bättre, återstår att se.

Du får följeslagare allt eftersom. Vilken som ansluter först beror på vem du stöter på först... Finns bland annat en i

biblioteket i övervåningen hos borgmästaren. Därtill har du Fabulous Five (jepp!), en fraktion av äventyrare som bjuder in dig när du ska undersöka mordet på tavernan. Jag tackade nej, men jag antar att man kan få en eller flera companions via dem också.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Rakoon:

Köpte igår och lirade lite coop med en polare, är det meningen man bara ska ha två stycken äventyrare? Trodde det var upp till 4 st.

Annars riktigt flummigt spel, är helt ovan med speldesignen men det är kul med nytt man behöver lära sig.

Lite sega animationer och hoppas grafiken kanske blir bättre, återstår att se.

Du får följeslagare allt eftersom. Vilken som ansluter först beror på vem du stöter på först... Finns bland annat en i

biblioteket i övervåningen hos borgmästaren. Därtill har du Fabulous Five (jepp!), en fraktion av äventyrare som bjuder in dig när du ska undersöka mordet på tavernan. Jag tackade nej, men jag antar att man kan få en eller flera companions via dem också.

Finns bara två stycken companions du kan rekrytera. Båda fås i första staden och kan rekryteras direkt när man kommer dit. Fabulous Five ger dig bara quest, de är la en parodi på pyramidspel eller något sådant.

Går att hyra henchmen sen men dör de går de inte ressa har jag för mig och de har ingen backstory eller personlighet.

Inaktiv

Spelet är ospelbart sedan senaste patchen för min del. Kan inte ladda några sparfiler alls, spelet bara kraschar. Är inte ensam om problemet. Skapade en tråd på Steam och fick många svar om liknande problem. Hoppas de fixar detta fort.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zaphox:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Rakoon:

Köpte igår och lirade lite coop med en polare, är det meningen man bara ska ha två stycken äventyrare? Trodde det var upp till 4 st.

Annars riktigt flummigt spel, är helt ovan med speldesignen men det är kul med nytt man behöver lära sig.

Lite sega animationer och hoppas grafiken kanske blir bättre, återstår att se.

Du får följeslagare allt eftersom. Vilken som ansluter först beror på vem du stöter på först... Finns bland annat en i

biblioteket i övervåningen hos borgmästaren. Därtill har du Fabulous Five (jepp!), en fraktion av äventyrare som bjuder in dig när du ska undersöka mordet på tavernan. Jag tackade nej, men jag antar att man kan få en eller flera companions via dem också.

Finns bara två stycken companions du kan rekrytera. Båda fås i första staden och kan rekryteras direkt när man kommer dit. Fabulous Five ger dig bara quest, de är la en parodi på pyramidspel eller något sådant.

Går att hyra henchmen sen men dör de går de inte ressa har jag för mig och de har ingen backstory eller personlighet.

Åh fan, där ser man!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Fevolas:

De har f.ö. även patchat den där bilden.

på vilket sätt?

Dom har reparerat kvinnans rustning

Medlem
Skrivet av anton.hultdin:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Fevolas:

De har f.ö. även patchat den där bilden.

på vilket sätt?

Dom har reparerat kvinnans rustning

jaha! hehe...då kan man sova lungt igen då


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Medlem

Är detta bättre än Diablo och Torchlight? Funderar på att köpa det och undrar om det är värt det.

Medlem
Skrivet av Welo:

Är detta bättre än Diablo och Torchlight? Funderar på att köpa det och undrar om det är värt det.

Lätt ett av de bästa spelen på mycket länge! Missa inte!!

Medlem
Skrivet av Sveakungen:
Skrivet av Welo:

Är detta bättre än Diablo och Torchlight? Funderar på att köpa det och undrar om det är värt det.

Lätt ett av de bästa spelen på mycket länge! Missa inte!!

Haha får väl ta och köpa in det när man har pengar

Medlem

Jag skulle dock inte säga att de ens är lika.

Skrivet av Welo:
Skrivet av Sveakungen:
Skrivet av Welo:

Är detta bättre än Diablo och Torchlight? Funderar på att köpa det och undrar om det är värt det.

Lätt ett av de bästa spelen på mycket länge! Missa inte!!

Haha får väl ta och köpa in det när man har pengar

Medlem
Skrivet av eatem:

Spelet är ospelbart sedan senaste patchen för min del. Kan inte ladda några sparfiler alls, spelet bara kraschar. Är inte ensam om problemet. Skapade en tråd på Steam och fick många svar om liknande problem. Hoppas de fixar detta fort.

Mitt spel kraschar ideligen om jag inte har VSync påslaget. Kanske är något liknande för dig/er.

Medlem
Skrivet av Welo:

Är detta bättre än Diablo och Torchlight? Funderar på att köpa det och undrar om det är värt det.

Bara du är medveten om att det inte är ett Hack 'n Slash spel som Diablo och Torchlight, så tror jag att du kommer få ut mycket av det


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Welo:

Är detta bättre än Diablo och Torchlight? Funderar på att köpa det och undrar om det är värt det.

Bara du är medveten om att det inte är ett Hack 'n Slash spel som Diablo och Torchlight, så tror jag att du kommer få ut mycket av det

Det har jag förstått. Menar inte med den jämförelse jag gjorde att jag ville ha det som Diablo eller Torchlight. Tycker det verkar väldigt kul och blir nog ett köp lite senare

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Welo:

Är detta bättre än Diablo och Torchlight? Funderar på att köpa det och undrar om det är värt det.

Bara du är medveten om att det inte är ett Hack 'n Slash spel som Diablo och Torchlight, så tror jag att du kommer få ut mycket av det

Det har jag förstått. Menar inte med den jämförelse jag gjorde att jag ville ha det som Diablo eller Torchlight. Tycker det verkar väldigt kul och blir nog ett köp lite senare

Gött!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Welo:

Är detta bättre än Diablo och Torchlight? Funderar på att köpa det och undrar om det är värt det.

Bara du är medveten om att det inte är ett Hack &#039;n Slash spel som Diablo och Torchlight, så tror jag att du kommer få ut mycket av det

Det har jag förstått. Menar inte med den jämförelse jag gjorde att jag ville ha det som Diablo eller Torchlight. Tycker det verkar väldigt kul och blir nog ett köp lite senare

Diablo och Torchlight är kraftigt förenklade actionversioner av den här typen av spel.
Gillar man rollspel så är det här ett äkta sådant i toppklass men föredrar man action är det helt fel genre.

Inaktiv
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av eatem:

Spelet är ospelbart sedan senaste patchen för min del. Kan inte ladda några sparfiler alls, spelet bara kraschar. Är inte ensam om problemet. Skapade en tråd på Steam och fick många svar om liknande problem. Hoppas de fixar detta fort.

Mitt spel kraschar ideligen om jag inte har VSync påslaget. Kanske är något liknande för dig/er.

Nej tyvärr, det hjälpte inte för mig

k3m
Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av eatem:

Spelet är ospelbart sedan senaste patchen för min del. Kan inte ladda några sparfiler alls, spelet bara kraschar. Är inte ensam om problemet. Skapade en tråd på Steam och fick många svar om liknande problem. Hoppas de fixar detta fort.

Mitt spel kraschar ideligen om jag inte har VSync påslaget. Kanske är något liknande för dig/er.

Nej tyvärr, det hjälpte inte för mig

fungerar bra för mig, jag kör gog's version med HD7970m gpu.

Fick två spel gratis med Divinity köpet, från gog

Medlem

Man kan väl egentligen säga att det är mer som icewin dale..

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Köpte igår och lirade lite coop med en polare, är det meningen man bara ska ha två stycken äventyrare? Trodde det var upp till 4 st.

Annars riktigt flummigt spel, är helt ovan med speldesignen men det är kul med nytt man behöver lära sig.

Lite sega animationer och hoppas grafiken kanske blir bättre, återstår att se.

Det finns en mod som ska öppna möjligheter för 4 spelare.
Har dock inte prövat den själv men ska absolut kollas upp.

Själv tycker jag att D: OS påminner extremt mycket om det 22år gamla Ultima 7: The Black Gate vilket jag tydligen inte var ensam om.
Endast de turbaserade striderna är annorlunda.

Ultima 7 är f.ö ett av de absolut bästa RPG spelen som finns enl min mening, det är fortfarande lika imponerande idag som då.

k3m
Medlem
Skrivet av Amelek:
Skrivet av Rakoon:

Köpte igår och lirade lite coop med en polare, är det meningen man bara ska ha två stycken äventyrare? Trodde det var upp till 4 st.

Annars riktigt flummigt spel, är helt ovan med speldesignen men det är kul med nytt man behöver lära sig.

Lite sega animationer och hoppas grafiken kanske blir bättre, återstår att se.

Det finns en mod som ska öppna möjligheter för 4 spelare.
Har dock inte prövat den själv men ska absolut kollas upp.

Själv tycker jag att D: OS påminner extremt mycket om det 22år gamla Ultima 7: The Black Gate vilket jag tydligen inte var ensam om.
Endast de turbaserade striderna är annorlunda.

Ultima 7 är f.ö ett av de absolut bästa RPG spelen som finns enl min mening, det är fortfarande lika imponerande idag som då.

Vad tycker du om Fallout och Fallout 2?

1
Skriv svar