Kickstarter-projekt drar in 4,4 miljoner – går i konkurs

Robot
Medlem
Kickstarter-projekt drar in 4,4 miljoner – går i konkurs

Bra att dom ger ut nycklar till deras andra projekt till alla som redan betalat, Det är nog inte alla som hade gjort det.

Men det är synd iallafall!

Medlem
Medlem

Noll förtroende för Yogscast, sen okänd studio på det. Oväntat!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Failstarter...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sicket lolleri alltså...
https://www.kickstarter.com/projects/winterkewlgames/yogventu...

Backa för $10k och sedan får en steamkey... sjysst plåster.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

lol chocker.. Det var ganska tydligt från början tyckte iaf jag, att det inte skulle bli något värt att släppa. När de pratade om konceptet, stilen och vad de ville lät det mest som spontana drömmar om vad dom skulle göra för spel, och allt handlade om vad de kände för stunden.

k3m
Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Hipshot:

Sicket lolleri alltså...
https://www.kickstarter.com/projects/winterkewlgames/yogventu...

Backa för $10k och sedan får en steamkey... sjysst plåster.

Backar någon för $10k så bryr dom sig nog inte speciellt mycket om pengar, tror knappast det är personer som lägger sina livsbesparingar där.

Det behöver inte vara så :/

Medlem

By Yogsfans for Yogsfans.

Medlem

Riktigt synd om killen bakom Winterkewl, även om det var ett osäkert projekt så betalade han ett alldeles för högt pris.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Hipshot:

Sicket lolleri alltså...
https://www.kickstarter.com/projects/winterkewlgames/yogventu...

Backa för $10k och sedan får en steamkey... sjysst plåster.

Backar någon för $10k så bryr dom sig nog inte speciellt mycket om pengar, tror knappast det är personer som lägger sina livsbesparingar där.

Exakt, det är ju inte precis aktier man köper, det e bara donationer...

ELF
Medlem

Jag backade TUG rätt så tidigt, men jag vet inte om det blir något av detta spel. Men hoppas de får till det. Speciellt nu när de förhoppningsvis får lite reklam tack vara Yogcast.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Jag undrar när bedragare börjar se guldgruvan annars kallad Kickstarter. Man kanske skulle starta upp några företag:)

k3m
Medlem
Skrivet av Ahris:

Riktigt synd om killen bakom Winterkewl, även om det var ett osäkert projekt så betalade han ett alldeles för högt pris.

Personerna bakom Yogcast blåste förhoppningsfulla spelare på pengar, drömmar och produkt. Så inte fan är det synd om de personerna.

eld
Medlem

Det är en intressant position dom är i,
inget säger vilken form spelet ska vara när det släpps och kickstarters kan faila så länge folk får sina rewards, som brukar vara t-shirts och annat skoj. Men något som kickstarter är väldigt hårda på är:

rewards eller refunds

Medlem

Vad händer för dom som redan betalat in? Får dom tillbaka sina pengar?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sicket lolleri alltså...
https://www.kickstarter.com/projects/winterkewlgames/yogventu...

Backa för $10k och sedan får en steamkey... sjysst plåster.

Backa detta för $10k och skyll dig själv, hur du fick tag $10k vet inte jag, men inte var det som lyckad investerare iallafall.

Självklart lyckas inte alla projekt som startas, så det är bara, och människor måste begripa att när man slänger in pengar i ett Kickstarter-projekt så finns det inga garantier på att det kommer lyckas. SPECIELLT inte om människan du ger pengar inte har någon som helst erfarenhet med att göra spel. Så är det.

Skrivet av darkthunder:

Vad händer för dom som redan betalat in? Får dom tillbaka sina pengar?

Dom har ju använt pengarna till den misslyckade produktionen, som dom behövde fråga folk om för att få tag i. Vart skall dom få tag i pengar för att betala tillbaka, köra en till Kickstarter för att betala dom tidigare med?

...

Det. Finns. Inga. Garantier. För. Att. Crowdfunding. Projekt. Lyckas.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Vad händer för dom som redan betalat in? Får dom tillbaka sina pengar?

Varför skulle dom få tillbaka sina pengar?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Ahris:

Riktigt synd om killen bakom Winterkewl, även om det var ett osäkert projekt så betalade han ett alldeles för högt pris.

Personerna bakom Yogcast blåste förhoppningsfulla spelare på pengar, drömmar och produkt. Så inte fan är det synd om de personerna.

Så tolkar jag det också men Yogscast och Winterkewl är inte samma sak, om du läser uttalandet i reddit-länken så kanske du förstår bättre, för det har du inte gjort, eller hur?

phi
Medlem
Skrivet av darkthunder:

Vad händer för dom som redan betalat in? Får dom tillbaka sina pengar?

Det är inga förhandsbokningar man gör utan endast donationer.

Tror du folk fick pengarna tillbaka efter att det visade sig att Af Donner hade tagit ca 8 miljoner kronor av Röda Korset och lagt dem i sin egen ficka? Självklart inte.

eld
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av darkthunder:

Vad händer för dom som redan betalat in? Får dom tillbaka sina pengar?

Det är inga förhandsbokningar man gör utan endast donationer.

Tror du folk fick pengarna tillbaka efter att det visade sig att Af Donner hade tagit ca 8 miljoner kronor av Röda Korset och lagt dem i sin egen ficka? Självklart inte.

Betala inget i förskott. Det gynnar inte konsumenten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

eld
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Betala inget i förskott. Det gynnar inte konsumenten.

Vi har en hel del fantastiska spel som börjar komma fram nu som endast existerar på grund av att folk betalat i förskott, hela spelvärlden hade förlorat på om folk inte backade kickstarters.

Jag menar, hur länge har inte elite4 suttit på backburnern tills kickstarter gjorde det möjligt?

k3m
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Ahris:

Riktigt synd om killen bakom Winterkewl, även om det var ett osäkert projekt så betalade han ett alldeles för högt pris.

Personerna bakom Yogcast blåste förhoppningsfulla spelare på pengar, drömmar och produkt. Så inte fan är det synd om de personerna.

Så tolkar jag det också men Yogscast och Winterkewl är inte samma sak, om du läser uttalandet i reddit-länken så kanske du förstår bättre, för det har du inte gjort, eller hur?

Har förstått, men namnen har jag struntat i.

Medlem

Jag har sagt det förut flera gånger, och jag säger det igen. Jag lägger inte en krona på något på Kickstarter så länge jag inte får ta del av en affärsplan eller budget. Jag vill veta vart mina pengar går. Det samma gäller när jag donerar till välgörenhet. Om inte organisationen bakom är transparent nog att kunna berätta vad de ska använda mina pengar till så luktar det mygel på länga vägar.

Medlem

Luktar scam lång väg. Drar in motsvarande 4,4milj sek, gör en risig trailer som ser ut som något en 15-åring knåpat ihop på en eftermiddag. Utannonserar konkurs. Win! Strippor, drinkar och kritvita stränder! Hoppas nu fan att någon av de stackare som sponsrat med mycket pengar stämmer skiten ur de här människorna.

Medlem

Bra post eld. Var typ den frågan jag ville ha besvarad. Även om man donerat pengar till ett Kickstarter projekt, så är tanken att projektet faktiskt lyckas. Lyckas det inte, så bör (om bilden ovan stämmer) alla backers ha rättighet att kräva tillbaka pengarna. Kommer dom få sina pengar tilbaka? Troligtvis inte. Men rättigheten finns.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

KoP
Medlem

Please.. skulle ett team på sex pers inte klara av att spotta ur sig ett indiespel med alla verktyg dom har att tillgå idag när en ensam kodare maskinkodade ett helt spel på egen hand 1981?

Inaktiv

Vad sa jag för 2 år sedan? Kickstarter = Lurendrejeri på hög nivå.

ELF
Medlem
Skrivet av showerguy:

Vad sa jag för 2 år sedan? Kickstarter = Lurendrejeri på hög nivå.

Du kan ju inte dra alla över samma kant.

EDIT -> Grammatik istheshit


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

123
Skriv svar