Doom 4 blir en blodig oldschool-shooter

Robot
Doom 4 blir en blodig oldschool-shooter

Mer slakt och mindre skräck ser ut att bli mantrat när Doom rebootar. Och namnet blir Doom.

#id-software, #doom-4-2, #doom-3-2, #bethesda


Medlem
Doom 4 blir en blodig oldschool-shooter

Skulle hellre ta remake av doom ett och två.

Medlem

Wow det här kommer bli intressant, ser framemot en gameplay trailer.

Medlem

Låter positivt men jag vill se gameplay!

Medlem

Får hålla utkik efter leaks. Detta är osjyst av Betesha mot oss andra lojala fans som inte hade möjlighet att ta sig dit den dagen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Stämmer det att man mer eller mindre sa "fuck you" till alla som streamade konferensen dom körde?

Skrivet av magma:

Får hålla utkik efter leaks. Detta är osjyst av Betesha mot oss andra lojala fans som inte hade möjlighet att ta sig dit den dagen.

Medlem
Skrivet av billybob:

Stämmer det att man mer eller mindre sa "fuck you" till alla som streamade konferensen dom körde?

Skrivet av magma:

Får hålla utkik efter leaks. Detta är osjyst av Betesha mot oss andra lojala fans som inte hade möjlighet att ta sig dit den dagen.

Ja, det finns några klipp på tuben som visar det. Menar, vi andra som har bokade new order då? Räknas inte vi?
Hade John Carmack fortfarande varit kvar så hade han visat ALLA demot.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Alltså jag vet jag är tråkig och PC masterrace blabla men varför ska det också släppas till 360 och ps3? Kunde det åtminstone inte vara till PS4 och XBONE om man nu tvunget ska släppa det till konsoler med?

Undrar for obvious reasons.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av magma:

Får hålla utkik efter leaks. Detta är osjyst av Betesha mot oss andra lojala fans som inte hade möjlighet att ta sig dit den dagen.

Oschysst är det ju verkligen inte, såvida du inte hade köpt en biljett men ändå missade.

OnT: Jag är så grymt sugen på detta, det släpps alldeles för lite riktiga pangare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av Milky_81:

Alltså jag vet jag är tråkig och PC masterrace blabla men varför ska det också släppas till 360 och ps3? Kunde det åtminstone inte vara till PS4 och XBONE om man nu tvunget ska släppa det till konsoler med?

Undrar for obvious reasons.

Det släpps till PS4 och Xbox One (och pc), inte PS3 och 360.

Vi hade glömt uppdatera vår databas, men fixat nu.


signatur
Medlem

Älskar att de ha original ljudet på dörren i slutet

Medlem

En bildjävel kunde de väl ha visat för alla ?

Bra, och gör spelet svårt, riktigt svårt så som det var förr i tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av magma:

Får hålla utkik efter leaks. Detta är osjyst av Betesha mot oss andra lojala fans som inte hade möjlighet att ta sig dit den dagen.

Oschysst är det ju verkligen inte, såvida du inte hade köpt en biljett men ändå missade.

OnT: Jag är så grymt sugen på detta, det släpps alldeles för lite riktiga pangare.

Menar, allt annat på eventet var ju gratis att se. Det var bara doom-delen som inte var det och det är den som folk väntar på att se.

Vad beträffar den information vi har fått om spelet så verkar det oerhört lovande. Men som sagt, fantasin är allt man har att gå på när Betesha inte ens vill visa en ynka bild.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Gammal trailer. Skön information om spelet. Jag längtar

Medlem

Svårt att förvänta sig att detta blir bra, men man kan ju hoppas!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

ooh dags att boka alltså? dock vad hände med dom gamla bilderna man fick se för några år sedan? Då såg det ut som att man skulle vara på jorden i och med att det var en massa förstörda hus.

Men hellre en snabb doom fps som går tillbaka till rötterna än att bli ett fiasko som doom 3 blev.

Medlem

Hoppas på riktigt singelplayer ös!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Man kan ju alltid hoppas

Blev dock starkt besviken på RAGE, så man vågar ju knappt längre.

Medlem

Om singleplayer håller samma kvalitet som RAGE så kan de lägga ner den biten omedelbums. Men man kan ju hoppas.

Medlem

Detta låter riiiktigt bra! Jag ser fram emot detta faktiskt!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av KatOne:

Man kan ju alltid hoppas

Blev dock starkt besviken på RAGE, så man vågar ju knappt längre.

tycker rage var helt ok, dock kan man inte riktigt jämföra rage med doom.

Doom 3 var däremot ett fiasko så man kan hoppas dom inte gör samma misstag som med den dyngan.

Medlem

Varför var inte fz:a där med sändebud?

Medlem

*Springer ut och dansar naken istället för att bara gå med min hund!*

Frågan är bara hur det kommer att bli. För att ha kvar Doomkänslan så måste faktiskt spelet ha vapnet centrerat. Kör dem på idtech 5 och har vapnet åt sidan & det kommer styras likt Rage/Wolfenstein kommer dem tappa mycket.

Så fixa vapnen i mitten(eller möjligheten att ändra det till det)
Massiva och finurliga banor, även många banor.
Hoppas att dem inte fokuserar på att berätta en story i singleplayer. Det fans vill ha är goa banor/episoder att springa igenom. orka cutscenes och slöa partier i spel.
Alla fiender från förr ska med, bör heller inte designas om helt, klassisk design kan återstå.
Sen bör man också vara lite av en bulletsponge. Dör man för lätt och man behöver gömma sig runt hörn på varje fiende man möter blir det lite för mycket CoD/Wolf känsla av det hela.
Sen måste ju 1-pipigt hagelgevär vara med
Kanske även ska ta tillbaka den gamla UI:n med samma ansikte? Ha det som option iallafall!

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av magma:

Får hålla utkik efter leaks. Detta är osjyst av Betesha mot oss andra lojala fans som inte hade möjlighet att ta sig dit den dagen.

Oschysst är det ju verkligen inte, såvida du inte hade köpt en biljett men ändå missade.

OnT: Jag är så grymt sugen på detta, det släpps alldeles för lite riktiga pangare.

Menar, allt annat på eventet var ju gratis att se. Det var bara doom-delen som inte var det och det är den som folk väntar på att se.

Vad beträffar den information vi har fått om spelet så verkar det oerhört lovande. Men som sagt, fantasin är allt man har att gå på när Betesha inte ens vill visa en ynka bild.

De vill självklart ha någon höjdpunkt för de som investerat pengar och tid på att ta sig till mässan och det tycker jag de gör helt rätt i.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jäklar! Bådar gott det här. Längtar som fasen efter lite gameplay nu

Medlem

Inget Doom utan Carmack och med Zenimax.

Medlem

All that sounds very good, but... Jag hoppas dom inte lägger massa tid och energi på en sak som "slitaavenkroppsdelochanvändadensomvapen". Ifall man behöver en demons smalben för att ha ihjäl andra demoner så kan ju inte den personliga vapenarsenalen vara mycket att hurra för, om man säger så. Är lite trött på att företag lägger för mycket resurser på obetydliga skitsaker (*host, levolution, host host!*). Gör inte en sådan här grej och kom med något lamt "men vi hade inte tid och resurser att skapa kvinnliga karaktärer".

Hursomhelst, väntar med spänning på mer nyheter

Medlem

Om man får möjlighet att slita av sin egen arm för använda som vapen så blir det köp direkt


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

En reboot och inte uppföljare. Hoppas dom menar att det är en reboot på Doom 2, och inte orginalet...igen. Har velat se Hell on Earth med modern grafik ett bra tag nu


signatur

Game long and prosper

123
Skriv svar