Se Project Cars mätas mot verkligheten

Robot
Se Project Cars mätas mot verkligheten

Åk med ett varv på Brands Hatch och säg sen om livet eller spelet är mest verklighetsnära.

#project-cars, #slightly-mad-studios


Medlem
Se Project Cars mätas mot verkligheten

Längtar till november, tror detta kommer att bli riktigt bra. Project C.A.R.S och Assetto corsa lär bli de nya kungarna bland racing-spelen hoppas och tror jag.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Ser bra ut. Har längtat efter en bra racingsimulator länge nu. Har inte släppts någon riktigt bra sedan GTR2 i mitt tycke. Nog för att det har funnits bra spel men inget som känts lika jävla kick ass när det kom.

Medlem

Solklart att de blandat ihop "real life" och "CARS"


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Det som behövs mest arbete är helt klart ljussättningen. Ljussättningen är långt ifrån verklighetstrogen just nu.

Speciellt med tanke på hjälmspännet som i praktiken lyser i mörkret. De behöver få till både ljusare utanför bilen och mörkare i bilen.

Ljussättningen saknade helt enkelt kontrast, och detta för att det slängdes för få och för enkla skuggor. Nyttjade demot ens ambient occlusion?

Inaktiv

Än är det långt kvar, gällande det visuella, så som backspegeln, g-kraften och animationerna. Det ser dock väldigt bra ut ändå

Medlem

Oj, jämfört med vad jag sett tidigare kändes detta väldigt old-gen, med popups. Förvånad över hur fult det ser ut. Å andra sidan lär jag aldrig köpa en GT-serie igen efter att de slagit igen GT5-servrarna så man måste ju leta efter alternativ. GT6? Nevaah!

Medlem

Project Cars ser mer verkligt ut.

Medlem

Grafiken i sig är ju bra, men det man märker av mest är ju hur mycket stelare cars är, platt på många sätt. Sen ifall man siktar på real life så måste dom ju verkligen fixa till animationerna på karaktären där, bland det första man märker är ju hur inget påverkar kroppen samt att händerna rycker istället för att smidigt vrida på ratten osvosv.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Det som behövs mest arbete är helt klart ljussättningen. Ljussättningen är långt ifrån verklighetstrogen just nu.

Speciellt med tanke på hjälmspännet som i praktiken lyser i mörkret. De behöver få till både ljusare utanför bilen och mörkare i bilen.

Ljussättningen saknade helt enkelt kontrast, och detta för att det slängdes för få och för enkla skuggor. Nyttjade demot ens ambient occlusion?

Jag inbillade mig att det hade med att vädret va annorlunda i spelet men det kan ju va mycket väl va som du säger

Medlem

Tufft, verkligen fått till banan bra. Som sagts tidigare var ljuset inte bra men är säkert fixat till släppet.

Ett bra bilspel för mig består av bra körkänsla (subjetivt så klart), kända verkliga banor (Muggello, Suzuka, Hockenheim, gärna nordslingan också), en stor variation på bilar och märken samt ett utmanande karriär med bra motståndare. Allt för ofta blir bilspelen för lätta efter någon veckas spelande.
Forza serien är den serien som kommit närmast att uppfylla alla kraven. Bättre karriärsläge och något mer realistiskt (edit: och svårare) så vore det i princip perfekt. Det senaste har jag inte bryt mig om efter att dom kapade innehållet med hälfen.

Hoppas att CARS blir grymt, behöver något nytt spel att nöta i.

Medlem

Real life har ju fan mycket bättre grafik, när kommer det ut?

Medlem

Jaha ser ut att bli mer Assetto Corsa ikväll.

Medlem
Skrivet av Draug:

Real life har ju fan mycket bättre grafik, när kommer det ut?

Den dagen man vinner på lotto och köper sig en racingbil, garage, mekbuss med släp, mekteam och fixar licens


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Väldigt snyggt!

Inaktiv

Najs! Spelen blir sjukt snygga.

Medlem

Tyckte de sa att spel skulle få så bra grafik att våra ögon inte kan skilja på spel och verklighet om 10 år detta sa de någon gång vid 2010 så jag antar att vi får vänta minst 6 år till, tills kanske något spel har sådan grafik självklart inte minoriteten.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av KatOne:

Det som behövs mest arbete är helt klart ljussättningen. Ljussättningen är långt ifrån verklighetstrogen just nu.

Speciellt med tanke på hjälmspännet som i praktiken lyser i mörkret. De behöver få till både ljusare utanför bilen och mörkare i bilen.

Ljussättningen saknade helt enkelt kontrast, och detta för att det slängdes för få och för enkla skuggor. Nyttjade demot ens ambient occlusion?

Jag inbillade mig att det hade med att vädret va annorlunda i spelet men det kan ju va mycket väl va som du säger

Ser ut som att CARS kör tidigare/senare dag, solen är längre ner vad jag kan se iaf. Men kan ha fel

KoP
Medlem

Ouch.. ganska smärtsamt att se hur långt vi har kvar innan vi lyckas få till grafik/fysik till den grad att det ens ser verkligt ut.

Inaktiv

truly awesome. av nån anledning så kollade jag mer på "real life" delen.de skiljer sig dock en del,skakningar i hytten etc men de där kommer nog att sälja som smör i solsken.

Medlem

Och jag som tyckte Outrun var vackert en gång i tiden...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

De hade missat få till molnen rätt. De var helt olika ju.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Långt ifrån verklighetstroget. Den som säger annat har fel på synen, mest komiska är väl rutan med project cars och rutan med real life.
Exakt som att dom tror att man inte ska kunna se skillnad annars.

Medlem

Texture pop-in och 2d-träd.. mjae. ljussättningen ser väldigt "spel" ut, dvs inte verkligt men fortfarande snyggt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av zliddret:

Långt ifrån verklighetstroget. Den som säger annat har fel på synen, mest komiska är väl rutan med project cars och rutan med real life.
Exakt som att dom tror att man inte ska kunna se skillnad annars.

Dagens gamers är då skapligt bortskämda... det är ändå bland de snyggaste som producerats i spelväg.

Medlem

Kameran har filmat med längre upplösning än spelets nativa! GG

1
Skriv svar