Gameplay från Stalker-skaparnas Areal

Robot
SoL
Medlem
Gameplay från Stalker-skaparnas Areal

Ja fick en rejäl känsla av stalker men de såg inte så värst imponerande ut

Medlem

Ser jäkligt dåligt ut. första Stalker spelet ser fan bättre ut


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Medlem

Haha omg det står att det är ett riktigt tidigt stadie av spelet och folk gnäller, jag börjar undra om vissa har tappat förmågan att läsa och förstå engelska. Vet inget spel som ser riktigt bra ut i en skit tidig prototyp, då är allt stelt m.m.

The forest räknar jag bort, då det är en av dessa utstickare som faktiskt råkar se bra ut i sitt tidiga alpha stadie.

Spelet kan lätt bli riktigt bra, men svårt att säga så mycket ännu då det är så tidigt, men jag gillar det lilla man såg.

Får nöja mig med s.t.a.l.k.e.r Lost Alpha tills vidare blir ju ändå en ny dator nästa vecka förhoppningsvis så man kan se fram emot mer spel

En liten påpekan till FZ, dessa som gör areal är några som jobbade en kortare stund på stalker och på företaget. Dom riktiga gör survarium, dom säger själva dessa är fake.

Dock kan spelet bli bra men vi ser ju

Medlem

Slängde in 30 $ synd att man inte var miljonär, spelat igenom S.T.A.L.K.E.R spelen x antal gånger så hoppas verkligen att dom får ihop vad dom behöver

Medlem
Skrivet av Wattem:

Slängde in 30 $ synd att man inte var miljonär, spelat igenom S.T.A.L.K.E.R spelen x antal gånger så hoppas verkligen att dom får ihop vad dom behöver

du borde testa stand alone modden till shadows of chernobyl vid namn lost alpha. Den är gjord efter hur första stalker skulle vara från början

Medlem

Tror mer på det här än survarium.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Wattem:

Slängde in 30 $ synd att man inte var miljonär, spelat igenom S.T.A.L.K.E.R spelen x antal gånger så hoppas verkligen att dom får ihop vad dom behöver

du borde testa stand alone modden till shadows of chernobyl vid namn lost alpha. Den är gjord efter hur första stalker skulle vara från början

Fast den modden är väl inte ens klar än? Visst, den är tillgänglig för nedladdning men i en väldigt tidig version. Senast jag läste var den fylld med buggar. Något så enkelt som att välja ett visst dialogalternativ hos vissa NPC kunde resultera i CTD så jag vet inte hur vältestad man ska tycka att den är.

Medlem

Naturligtvis kan man inte döma tidigt gameplay för hårt, men det måste ju se tillräckligt intressant ut för att backa, vilket detta inte alls gör i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Wattem:

Slängde in 30 $ synd att man inte var miljonär, spelat igenom S.T.A.L.K.E.R spelen x antal gånger så hoppas verkligen att dom får ihop vad dom behöver

du borde testa stand alone modden till shadows of chernobyl vid namn lost alpha. Den är gjord efter hur första stalker skulle vara från början

Fast den modden är väl inte ens klar än? Visst, den är tillgänglig för nedladdning men i en väldigt tidig version. Senast jag läste var den fylld med buggar. Något så enkelt som att välja ett visst dialogalternativ hos vissa NPC kunde resultera i CTD så jag vet inte hur vältestad man ska tycka att den är.

ehm spelet släpptes i maj och har släppt tror jag 2 patchar hitils som bland annat fixat så man kan ha kvar sina saves m.m. Har inte stött på ett enda problem, enda buggen jag stött på är att man sprang in i en osynlig vägg som är borta nu. Det du snackade om är också borta för länge sedan

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Wattem:

Slängde in 30 $ synd att man inte var miljonär, spelat igenom S.T.A.L.K.E.R spelen x antal gånger så hoppas verkligen att dom får ihop vad dom behöver

du borde testa stand alone modden till shadows of chernobyl vid namn lost alpha. Den är gjord efter hur första stalker skulle vara från början

Fast den modden är väl inte ens klar än? Visst, den är tillgänglig för nedladdning men i en väldigt tidig version. Senast jag läste var den fylld med buggar. Något så enkelt som att välja ett visst dialogalternativ hos vissa NPC kunde resultera i CTD så jag vet inte hur vältestad man ska tycka att den är.

ehm spelet släpptes i maj och har släppt tror jag 2 patchar hitils som bland annat fixat så man kan ha kvar sina saves m.m.

"Spelet" är fortfarande en mod. Så som jag minns det blev utvecklarna tvungna att släppa den tidigare än de ville pga att en lite tidigare version läckte ut genom en av testarna. Så när de själva släppte den frivilligt i maj var det tillsammans med ett uttalande om att modden absolut inte är klar och att de kommer fortsätta arbeta på den. Jag funderade på att testa den efter de hade gjort några hotfixar, men kunde ändå läsa rapporter om hur så simpla saker som att dialogval gjorde att spelet kraschade och det i sin tur kunde leda till att man inte kom vidare. Så jag väntar hellre tills de kommit en bit framåt. Eller är det det de har gjort nu i och med senaste uppdateringen?

ELF
Medlem

PROTOTYP

Kan vara bra att nämnas igen då vissa inte verkar läsa allt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Wattem:

Slängde in 30 $ synd att man inte var miljonär, spelat igenom S.T.A.L.K.E.R spelen x antal gånger så hoppas verkligen att dom får ihop vad dom behöver

du borde testa stand alone modden till shadows of chernobyl vid namn lost alpha. Den är gjord efter hur första stalker skulle vara från början

Fast den modden är väl inte ens klar än? Visst, den är tillgänglig för nedladdning men i en väldigt tidig version. Senast jag läste var den fylld med buggar. Något så enkelt som att välja ett visst dialogalternativ hos vissa NPC kunde resultera i CTD så jag vet inte hur vältestad man ska tycka att den är.

ehm spelet släpptes i maj och har släppt tror jag 2 patchar hitils som bland annat fixat så man kan ha kvar sina saves m.m.

"Spelet" är fortfarande en mod. Så som jag minns det blev utvecklarna tvungna att släppa den tidigare än de ville pga att en lite tidigare version läckte ut genom en av testarna. Så när de själva släppte den frivilligt i maj var det tillsammans med ett uttalande om att modden absolut inte är klar och att de kommer fortsätta arbeta på den. Jag funderade på att testa den efter de hade gjort några hotfixar, men kunde ändå läsa rapporter om hur så simpla saker som att dialogval gjorde att spelet kraschade och det i sin tur kunde leda till att man inte kom vidare. Så jag väntar hellre tills de kommit en bit framåt. Eller är det det de har gjort nu i och med senaste uppdateringen?

Jag kan då säga att du måste då ha läst för tidiga loggar då. Dom ha släppt två eller tre patchar och spelet flyter på finemang nu. Och det kommer alltid vara en mod, dom har inte sagt något annat. Det är en mod som är självständig.

Har inte ens varit med om att spelet kraschat, Lost Alpha flyter på bättre än vad shadows of chernobyl gör. Det är ett spel som har buggar i massor och kraschade till och från.

Men detta har fåtaliga buggar men inget större jag träffat på förutom osynlig vägg då som är borta nu sedan senaste patchen.

Medlem
Skrivet av ELF:

PROTOTYP

Kan vara bra att nämnas igen då vissa inte verkar läsa allt.

Exakt,
Men ibland kan det vara bättre att inte visa något alls.
Det hade varit bättre om dom skickat ut lite bilder på concept art istället.

Men det här klippet fick det inte att suga i förbokartarmen hos mig iaf...och då älskar jag Stalker.

Medlem
Skrivet av zliddret:

Jag kan då säga att du måste då ha läst för tidiga loggar då. Dom ha släppt två eller tre patchar och spelet flyter på finemang nu. Och det kommer alltid vara en mod, dom har inte sagt något annat. Det är en mod som är självständig.

Har inte ens varit med om att spelet kraschat, Lost Alpha flyter på bättre än vad shadows of chernobyl gör. Det är ett spel som har buggar i massor och kraschade till och från.

Men detta har fåtaliga buggar men inget större jag träffat på förutom osynlig vägg då som är borta nu sedan senaste patchen.

För tidiga vet jag inte... Jag och två kompisar följde framfarten där under maj och ingen blev tillräckligt intresserad för att testa just för att det verkade uppenbart ofärdigt. De två-tre hotfixarna som kom ut ganska omgående hade rätt korta ändringsförteckningar som jag minns det. Utvecklarnas egna ord inför releasen var " It won't be completely finished as we wanted it to be but at least stable and finishing the game would be possible. This can be called "early access", which means patches, updates will be added in the future."

Så jag antar att det beror på vilken ambitionsnivå man har och vilka förväntningar och krav man som spelare ställer. Alla finner säkert inte problem men det verkar vara väldigt många som gör det. Att säga att det flyter bättre än vanilla-versionen säger egentligen ingenting eftersom den var ökänd för hur uselt det gick att spela

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Wattem:

Slängde in 30 $ synd att man inte var miljonär, spelat igenom S.T.A.L.K.E.R spelen x antal gånger så hoppas verkligen att dom får ihop vad dom behöver

du borde testa stand alone modden till shadows of chernobyl vid namn lost alpha. Den är gjord efter hur första stalker skulle vara från början

Inte testat än men ska göra det så fort jag får tid till det !

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av zliddret:

Jag kan då säga att du måste då ha läst för tidiga loggar då. Dom ha släppt två eller tre patchar och spelet flyter på finemang nu. Och det kommer alltid vara en mod, dom har inte sagt något annat. Det är en mod som är självständig.

Har inte ens varit med om att spelet kraschat, Lost Alpha flyter på bättre än vad shadows of chernobyl gör. Det är ett spel som har buggar i massor och kraschade till och från.

Men detta har fåtaliga buggar men inget större jag träffat på förutom osynlig vägg då som är borta nu sedan senaste patchen.

För tidiga vet jag inte... Jag och två kompisar följde framfarten där under maj och ingen blev tillräckligt intresserad för att testa just för att det verkade uppenbart ofärdigt. De två-tre hotfixarna som kom ut ganska omgående hade rätt korta ändringsförteckningar som jag minns det. Utvecklarnas egna ord inför releasen var " It won't be completely finished as we wanted it to be but at least stable and finishing the game would be possible. This can be called "early access", which means patches, updates will be added in the future."

Så jag antar att det beror på vilken ambitionsnivå man har och vilka förväntningar och krav man som spelare ställer. Alla finner säkert inte problem men det verkar vara väldigt många som gör det. Att säga att det flyter bättre än vanilla-versionen säger egentligen ingenting eftersom den var ökänd för hur uselt det gick att spela

Spelet har inte kraschat en endaste gång och inte hört någon snacka om det, det enda som var snack om var att saven inte funkade i början men en patch fixade det sedan släppte dom två till som föbättrade. Det är inte små förändringar, snarare då tvärtom att folk förväntar sig för mycket. Patcharna fixade en hel del

Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av ELF:

PROTOTYP

Kan vara bra att nämnas igen då vissa inte verkar läsa allt.

Exakt,
Men ibland kan det vara bättre att inte visa något alls.
Det hade varit bättre om dom skickat ut lite bilder på concept art istället.

Men det här klippet fick det inte att suga i förbokartarmen hos mig iaf...och då älskar jag Stalker.

Jo kan väl inte säja att det var ett sjukt imponerande klipp direkt.
Men samtidigt så visar det ju att de är en bit på vägen då dom har världen, atmosfären, mutanter, vapen, anomolis (hur det nu stavas) osv.
Med allt det + att det är samma utvecklare som faktiskt vart med och gjort Stalker spelen så känner jag mig positiv. Så hoppas dom får ihop vad de behöver

Medlem

Oooookey... man får väl se hur mycket bättre det kommer se ut senare, men just nu så såg det inte så imponerande ut. Min första tanke var att det kanske inte var en toppenidé att visa såhär tidigt material

Medlem

Asså, det är 2014 och jag vet att det inte är retail, men den hållningen av bössan... Har han tagit en stelkrampsspruta innan han sprang in i skogen eller?

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Oooookey... man får väl se hur mycket bättre det kommer se ut senare, men just nu så såg det inte så imponerande ut. Min första tanke var att det kanske inte var en toppenidé att visa såhär tidigt material

Precis vad jag tänkte, sånt här tidigt material lockar inte nya människor till produkten utan "teasar" bara de som redan är intresserade.

Medlem

Läste deras FAQ ang. att de bara ber om $50k.

Att de "sparat ihop egna pengar och kan klara sig ändå" räcker inte som svar för mig.

Om de nu lyckats spara ihop så mycket pengar som krävs för att göra ett spel i en sån här skala så borde $50k till inte vara nått större problem.

Hur jag än vrider och vänder på det är det orealistiskt lite pengar de ber om. Ingen backing från mig med andra ord, jag avråder dessutom andra att göra det också.

Edit: https://www.kickstarter.com/projects/1577656602/areal/posts/9...

eeeeehhhh.... ja, låt oss ge dem våra pengar...

Edit 2: Ok, detta är så uppenbart en scam så det bara skriker om det.

Medlem

FZ borde lägga in en varning också.
Deras kickstarter är sönderspammad för tillfället. Samtidigt har de gått över sitt mål på en väldigt kort tid när det såg väldigt mörkt ut innan. Skaparna har undvikit att svara på simpla frågor under projektets gång och har istället slingrat sig som politiker, har själv sett detta.

Inaktiv

För ett spelföretag som verkligen kan sin sak, så är detta väldigt amatörmässigt. Men som sagt, det är ju bara en prototyp, och förhoppningsvis blir allt mycket, mycket bättre, inför lanseringen (om den ens blir av).

Medlem

FZ, kan ni sluta göra reklam för en scam? Varna gärna om detta i artikeln (alternativt skapa en ny) så slänger förhoppningsvis inte ett par FZare pengar i sjön.

Medlem

Intressant:) Mycket stalker vibbar, älskar stalker, detta kan bli något!

1
Skriv svar