Fuck cancer... den slutgiltiga destinationen

Medlem
Fuck cancer... den slutgiltiga destinationen

Så kom den dagen man bävade för. Jag satt ett hav ifrån min mamma som fått diagnosen och jag bröt ihop.

För drygt en månad sedan upphörde hennes kamp och i skrivande stund sitter jag här och försöker förstå meningen med att begrava den varelse som fått mig till livet. Det finns nog inget svar på det, men jag vill ändå veta.

Jag hade också önskat att jag uppdaterat mig själv via denna blogg, men jag har helt enkelt inte velat och inte känt att det skulle gett mig något. Men jag tror så här med facit i hand att jag kan gjort ett misstag.
Det skulle ha gjort mig en tjänst genom att jag skulle kunna ha ventilerat mina skruvade känslor här istället för att döva mitt känsloliv med allehanda distraktionsmedel.

Appropå distraktionsmedel så är faktiskt mitt datorspelande något som har hjälpt mig att behålla förståndet i lägen som dessa.
Det ger mig distans till den hårda kalla verkligheten.
Så alla distraktionsmedel är icke av ondo! I alla fall inte för mig.

Vila i frid kära mamma.
Och tack alla kära, fina släktingar och vänner som kom och firade av min käre mor. Jag upptäcker för varje dag hur lyckligt lottad jag är som har alla er.

Puss och sköt om er!

Game On!

#blogg


signatur

/MJ

Medlem
Fuck cancer... den slutgiltiga destinationen

Jag beklagar förlusten


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tråkigt att höra. Och glöm inte bort att ventilera känslorna, här eller någon annanstans. Att bryta ihop och grina en stund är bättre än att bygga upp en falsk fasad av styrka.

Medlem

Beklagar verkligen Min mormor gick hastigt bort för drygt ett halvår sedan utan någon chans att säga farväl. Första tiden känns alltid tung, men till slut så lär man sig leva med bara tanken av den bortgångna. Alla minnen man fått bygger upp en verklighet som man kan resa tillbaka till när man vill.

Medlem

Beklagar förlusten


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Tråkigt att höra Mats. Vi tänker på dig ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hoppas att cancer kommer bli lätt att bota mer än vad det är idag! riktigt bra inlägg alltså bra skrivet men beklagar!

Medlem

Beklagar förlusten. Pappa har haft cancer han också, men har blivit friskförklarad i alla fall, får hoppas det inte kommer tillbaka någon annanstans nu bara.

Vänner till familjen och deras barn är drabbade nu. Dom startade ett litet café i två veckor ute vid havet här, för att samla in till barncancerfonden. Dom fick oerhörd respons från alla och haft otroligt mycket besökare.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/deras-barn-fick...

#fuckcancer


signatur
1
Skriv svar