Spel för utveckling av den egna personligheten

Medlem
Spel för utveckling av den egna personligheten

F-ing Ghey, Moterlover, f-ing looser osv osv.
Chatten i valfritt onlinespel fylls alltför ofta med kommentarer likt ovanstående, ibland orkar jag svara och ta debatten om hur en lämpligen beter sig men oftast ser jag helt enkelt inte alla dumheterna. Jag är för upptagen med att ha roligt med mina vänner.

För mitt spelande har givit mig vänner som jag troligtvis inte skulle ha träffat annars i livet och då menar jag inte bara rent geografiskt utan även mentalt. Jag är i mitt liv både atk och afk extrovert som person. På gott och ont märks det när jag kommer in i ett rum, till en fest eller står i en bar. I min ungdom var jag en sådan som pratade medan jag tänkte enligt Arne Ankas devis att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skitit.

På samma sätt har jag nog agerat i ventrilon, mumble eller valfri annan kanal för röstkommunikation.

Men att alltid vara först in i striden och bli illa slagen gång på gång. Sura tongångar i chatten kombinerat med ett anslag av att vara en usel förlorare gör knappast spelen njutbara.

Det var först när jag lärde mig hålla käften, lyssna och lyda istället för att själv ta kommandot som jag började utvecklas som spelare och person.

Ibland är det nyttigt att stanna upp, vila i nuet och njuta av att någon annan leder dig. Du ska bara förse slagfältet med en vägg av bly och god kamratskap.

#blogg

Medlem
Spel för utveckling av den egna personligheten

Jag brukar "njuta" av idioter som spammar chatten, på något sätt lockar det mig att argumentera med dom, försöka vända deras rage, till något positivt.

Medlem

Jag är lite lika dan, men oftast blir de bara argare och argare.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jag brukar "njuta" av idioter som spammar chatten, på något sätt lockar det mig att argumentera med dom, försöka vända deras rage, till något positivt.

Har det någonsin funkat? Har försökt mig på liknande ett antal gånger i exempelvis Dota 2. Gissa hur det gick...

Trodde fasiken den communityn skulle växa upp efter de första åren. Men icke sa Nicke.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Rakoon:

Jag brukar "njuta" av idioter som spammar chatten, på något sätt lockar det mig att argumentera med dom, försöka vända deras rage, till något positivt.

Har det någonsin funkat? Har försökt mig på liknande ett antal gånger i exempelvis Dota 2. Gissa hur det gick...

Trodde fasiken den communityn skulle växa upp efter de första åren. Men icke sa Nicke.

Nej chatten verkar fyllas på av yngre generationer och frustrerade nättroll i största allmänhet. Det är inte lönt att diskutera.

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Rakoon:

Jag brukar "njuta" av idioter som spammar chatten, på något sätt lockar det mig att argumentera med dom, försöka vända deras rage, till något positivt.

Har det någonsin funkat? Har försökt mig på liknande ett antal gånger i exempelvis Dota 2. Gissa hur det gick...

Trodde fasiken den communityn skulle växa upp efter de första åren. Men icke sa Nicke.

Nej chatten verkar fyllas på av yngre generationer och frustrerade nättroll i största allmänhet. Det är inte lönt att diskutera.

Det vet jag om, men det är underhållande.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Rakoon:

Jag brukar "njuta" av idioter som spammar chatten, på något sätt lockar det mig att argumentera med dom, försöka vända deras rage, till något positivt.

Har det någonsin funkat? Har försökt mig på liknande ett antal gånger i exempelvis Dota 2. Gissa hur det gick...

Trodde fasiken den communityn skulle växa upp efter de första åren. Men icke sa Nicke.

Nja, inte precis. Oftast så försöker dom argumentera emot genom att säga "suck a dick faggot"

1
Skriv svar