Nya Doom visades upp för att tysta rykten
Aaaaw, är ju sjukt sugen på att se spelet
Det var ju det som var poängen. För nu kan människor som du berätta för andra om detta 'awesome' spel och ge dem gratis reklam! Förstå mig inte fel, jag ser fram emot att köra det, det kommer most likely bli kul som fan!
Varför kunde de inte haft någon premium-tjänst eller dylikt? Då hade de fått in extra pengar. Är övertygad om att många hade betalt för att se 20 min gameplay. Jag hade gärna betalt 200-300kr för att få se det.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Varför kunde de inte haft någon premium-tjänst eller dylikt? Då hade de fått in extra pengar. Är övertygad om att många hade betalt för att se 20 min gameplay. Jag hade gärna betalt 200-300kr för att få se det.
...för någon hade direkt spelat in det och visat för de som inte betalat 200-300kr eller överanalyserat ett spel i alpha stadiet.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Varför kunde de inte haft någon premium-tjänst eller dylikt? Då hade de fått in extra pengar. Är övertygad om att många hade betalt för att se 20 min gameplay. Jag hade gärna betalt 200-300kr för att få se det.
För det skulle aldrig hålla.
En person betalar 200kr för 20min gameplay......
OUPS shadowplay va visst igång och OUPS råkade visst lägga upp den på youtube och OUPS videon blev borttagen efter 30 sec men på dom 30 sec så har 2000 andra sätt den varav 1000 pers har tankat hem videon och är på väg att ladda upp den på sina 1000 olika youtube profiler
Deras tolkning av "old school" verkar inte vara samma som min. Jag gillar äldre spel för de har en level design som, trots att den är linjär, framstår som ganska olinjär. I äldre spel krävdes det nästan att man utforskade dolda delar för att kunna överleva om man körde på en hard eller högre. I Duke Nuken 3D på svåraste så krävs det att man spelat spelet många gånger för fiender spawnar hela tiden.
Det är "old school" för mig, svåra spel med level design som dagens spel oftast inte kommer i närheten. Inte att de var blodiga.
Deras tolkning av "old school" verkar inte vara samma som min. Jag gillar äldre spel för de har en level design som, trots att den är linjär, framstår som ganska olinjär. I äldre spel krävdes det nästan att man utforskade dolda delar för att kunna överleva om man körde på en hard eller högre. I Duke Nuken 3D på svåraste så krävs det att man spelat spelet många gånger för fiender spawnar hela tiden.
Det är "old school" för mig, svåra spel med level design som dagens spel oftast inte kommer i närheten. Inte att de var blodiga.
Baserat enbart på vad du sa nu, har du testat senaste Wolfenstein? Tyckte det träffade rätt på nästan alla sätt.
Varför kunde de inte haft någon premium-tjänst eller dylikt? Då hade de fått in extra pengar. Är övertygad om att många hade betalt för att se 20 min gameplay. Jag hade gärna betalt 200-300kr för att få se det.
För det skulle aldrig hålla.
En person betalar 200kr för 20min gameplay......
OUPS shadowplay va visst igång och OUPS råkade visst lägga upp den på youtube och OUPS videon blev borttagen efter 30 sec men på dom 30 sec så har 2000 andra sätt den varav 1000 pers har tankat hem videon och är på väg att ladda upp den på sina 1000 olika youtube profiler
Och dessutom hade det varit väldigt dålig pr att ta betalt för previews. 200 kr för att kolla 20 min youtube på ett spel är en genväg till fenomenal badwill. Det skulle bli till att ta till skällsord som "EA" eller "CoD" om id-games.
Deras tolkning av "old school" verkar inte vara samma som min. Jag gillar äldre spel för de har en level design som, trots att den är linjär, framstår som ganska olinjär. I äldre spel krävdes det nästan att man utforskade dolda delar för att kunna överleva om man körde på en hard eller högre. I Duke Nuken 3D på svåraste så krävs det att man spelat spelet många gånger för fiender spawnar hela tiden.
Det är "old school" för mig, svåra spel med level design som dagens spel oftast inte kommer i närheten. Inte att de var blodiga.
Old school spel som Doom är för mig att man försökte höja ribban på allt. Grafik, gamplay, mekanik, musik, ljud, leveldesign, ai osv. Och detta innefattar ju även effekter som blod och gibs, som enligt min åsikt satte pricken över i:et på den grymma mekaniken.
Hagelbössan och raketgeväret tex hade ju inte haft alls samma känsla, feedback och effekt utan dessa blod och gib effekter.
Det är helheten, mekaniken, ljudet, grafiken, animationerna och effekterna som gjorde Doom till en sådan speciell upplevelse.
Aaaaw, är ju sjukt sugen på att se spelet
Det var ju det som var poängen. För nu kan människor som du berätta för andra om detta 'awesome' spel och ge dem gratis reklam! Förstå mig inte fel, jag ser fram emot att köra det, det kommer most likely bli kul som fan!
Tjaa, vet inte riktigt. Finns inget jag kan berätta för mina polare eftersom jag inte vet något om spelet
Oh well, antar att man kan göra PR av allt
Game long and prosper
Spelet kommer suga lika mycket som Aliens Colonial Marines. Har de inte förtroende för sin produkt är samma som att göra som de flesta utvecklare som vägrar släppa recensioner förräns releasedagen. För då är det försent att ångra sina "pre-order" köp. Nä jag tror Skyrim gick dom åt huvet och nu när de är spel "gudar" så kan de behandla fans hur dom vill. Ne fk Bethesda. Och är det bara en PR kupp, fk Bethesda igen.