Mörda och stjäl i The Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
Mörda och stjäl i The Elder Scrolls Online

Nice, även om jag tenderar att vara "the good guy" så är saker som detta alltid uppskattat


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jahapp...då får jag hålla koll vad som skdr bakom mig i fortsättningen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent

Kul initiativ för open world pvp, måste jag säga.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Är mission dungeons fortfarande öppen för alla eller är den sluten som i old republic?

Medlem

Hela spelet känns så misslyckat när de inte vågar ta hela steget och släppa spelarna fria...

Tacka vet jag spel som EVE där utvecklarna inte behandlar spelarna som femåringar som inte kan tänka själva.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hela spelet känns så misslyckat när de inte vågar ta hela steget och släppa spelarna fria...

Tacka vet jag spel som EVE där utvecklarna inte behandlar spelarna som femåringar som inte kan tänka själva.

Det blir ju alltid ett visst problem när man å ena sidan gärna vill ge spelare en frihet, men å andra sidan ha en bred målgrupp och kunna locka till sig många olika spelare i många olika åldrar. Eftersom att TES som ett online-spel redan har en begränsad målgrupp redan där, så antar jag att dom inte vill stänga dörren (ännu mer) genom att göra spelet för svårt. Sedan så är det fortfarande ganska så storybaserat, så det går nog inte att ha samma frihet där som i t ex EVE.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hela spelet känns så misslyckat när de inte vågar ta hela steget och släppa spelarna fria...

Tacka vet jag spel som EVE där utvecklarna inte behandlar spelarna som femåringar som inte kan tänka själva.

Age of Conan och Tera Online är bra exempel på att det kan gå åt helvete.
Ena spelet dominerades av ryska maskinen och andra blev guild vs player gank fest med exploits till middag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hela spelet känns så misslyckat när de inte vågar ta hela steget och släppa spelarna fria...

Tacka vet jag spel som EVE där utvecklarna inte behandlar spelarna som femåringar som inte kan tänka själva.

Hur menar du med inte vågar släppa spelarna fria?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tror inom ett par år, så kommer spelet verkligen vara så så många ville att det skulle vara Bara zenimax orkar punga ut uppdateringar så länge. Samt, det viktigaste IMO för att hålla aktivt igång ett mmo.

Ha någonting som spelarna kan och vill göra mellan alla uppdateringar. För många spel så väntar man bara.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hela spelet känns så misslyckat när de inte vågar ta hela steget och släppa spelarna fria...

Tacka vet jag spel som EVE där utvecklarna inte behandlar spelarna som femåringar som inte kan tänka själva.

Allting som inte är en EVE-sandlåda är ej misslyckat. Jag känner mig inte som en femåring när jag spelar dessa spel heller.

Däremot kan jag tycka det är en barnslig tanke att tro hela spelmarknaden vill emulera EVE Online.

Medlem
Skrivet av Stingshot:

Är mission dungeons fortfarande öppen för alla eller är den sluten som i old republic?

Vet inte riktigt hur du menar då ja inte kört swotor, men spelet innehåller både solo och group dungeons. Solo dungeons är öppna (jag vet dock inte om det finns nån gräns för phasing lr så) var i början av release knökade med folk och bottar. Så är dock inte längre fallet varav dom är riktigt kul att sola/hjälpa varandra med.

Medlem

Ser riktigt lovande ut! Efter en månads paus pga kravet av uppdateringar så som fps-slider osv så verkar det klart värt att komma tillbaka

Medlem
Skrivet av Ergo:
Skrivet av Stingshot:

Är mission dungeons fortfarande öppen för alla eller är den sluten som i old republic?

Vet inte riktigt hur du menar då ja inte kört swotor, men spelet innehåller både solo och group dungeons. Solo dungeons är öppna (jag vet dock inte om det finns nån gräns för phasing lr så) var i början av release knökade med folk och bottar. Så är dock inte längre fallet varav dom är riktigt kul att sola/hjälpa varandra med.

Det var om solo uppdragen var öppna instanser. Jag hatade den biten i eso...

swotor var bättre på det

det där med öppna instanser kan va riktigt drygt . .. det kommer alltid ngt lvl 30 troll och dödar allt framför dig ,även om du är lvl 5 själv

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hela spelet känns så misslyckat när de inte vågar ta hela steget och släppa spelarna fria...

Tacka vet jag spel som EVE där utvecklarna inte behandlar spelarna som femåringar som inte kan tänka själva.

Vadå? I EVE får du ju inte ens flyga ditt skepp själv.

Medlem
Skrivet av Stingshot:
Skrivet av Ergo:
Skrivet av Stingshot:

Är mission dungeons fortfarande öppen för alla eller är den sluten som i old republic?

Vet inte riktigt hur du menar då ja inte kört swotor, men spelet innehåller både solo och group dungeons. Solo dungeons är öppna (jag vet dock inte om det finns nån gräns för phasing lr så) var i början av release knökade med folk och bottar. Så är dock inte längre fallet varav dom är riktigt kul att sola/hjälpa varandra med.

Det var om solo uppdragen var öppna instanser. Jag hatade den biten i eso...

swotor var bättre på det

Tycker ESO lyckas där SWTOR misslyckades på nästan alla plan när det gäller hanterandet av story i utförandet.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Newklear:

Hela spelet känns så misslyckat när de inte vågar ta hela steget och släppa spelarna fria...

Tacka vet jag spel som EVE där utvecklarna inte behandlar spelarna som femåringar som inte kan tänka själva.

Vadå? I EVE får du ju inte ens flyga ditt skepp själv.

Umm jo..?

Du detaljstyr både riktning och hastighet, eller skapar egna rörelsemönster. Vilket flygspel skulle ha större kontroll, borträknat simulatorer?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Stingshot:
Skrivet av Ergo:
Skrivet av Stingshot:

Är mission dungeons fortfarande öppen för alla eller är den sluten som i old republic?

Vet inte riktigt hur du menar då ja inte kört swotor, men spelet innehåller både solo och group dungeons. Solo dungeons är öppna (jag vet dock inte om det finns nån gräns för phasing lr så) var i början av release knökade med folk och bottar. Så är dock inte längre fallet varav dom är riktigt kul att sola/hjälpa varandra med.

Det var om solo uppdragen var öppna instanser. Jag hatade den biten i eso...

swotor var bättre på det

Tycker ESO lyckas där SWTOR misslyckades på nästan alla plan när det gäller hanterandet av story i utförandet.

Måste fråga dig då, Swtor hade många problem, men att säga att storyn va ett problem förstår jag inte alls. Tror de va det roligaste mmo jag har levlat i. Enbart pga storyn.

Nu har jag inte spelat ESO men storyline till Sith inquisitor är ju bättre story än något Elder scrolls spel. Bara min åsikt dock.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Stingshot:
Skrivet av Ergo:
Skrivet av Stingshot:

Är mission dungeons fortfarande öppen för alla eller är den sluten som i old republic?

Vet inte riktigt hur du menar då ja inte kört swotor, men spelet innehåller både solo och group dungeons. Solo dungeons är öppna (jag vet dock inte om det finns nån gräns för phasing lr så) var i början av release knökade med folk och bottar. Så är dock inte längre fallet varav dom är riktigt kul att sola/hjälpa varandra med.

Det var om solo uppdragen var öppna instanser. Jag hatade den biten i eso...

swotor var bättre på det

Tycker ESO lyckas där SWTOR misslyckades på nästan alla plan när det gäller hanterandet av story i utförandet.

Måste fråga dig då, Swtor hade många problem, men att säga att storyn va ett problem förstår jag inte alls. Tror de va det roligaste mmo jag har levlat i. Enbart pga storyn.

Nu har jag inte spelat ESO men storyline till Sith inquisitor är ju bättre story än något Elder scrolls spel. Bara min åsikt dock.

Storyn i sig själv (obs, klassernas storys, inte planeternas) är välskrivna, det är utförandet som blev fel. Uppdragen av main storyn var få och far between, och kändes väldigt segregerade, medan resten av spelets storylines maskerade väldigt dåligt hur det var ett mmo. Det är det som ESO lyckas väldigt bra med, att maskera stereotypiska quests med story. Det är utförandet jag tycker misslyckades när det kommer till SWTOR.

1
Skriv svar