När världar kolliderar – att göra Diablo med Divinity-motorn

Robot
När världar kolliderar – att göra Diablo med Divinity-motorn

Ett särdeles ambitiöst fan bygger original-Diablo med hjälp av Divinity-motorn.

#divinity-original-sin, #diablo, #blizzard


MEG
Medlem
När världar kolliderar – att göra Diablo med Divinity-motorn

Denna Mod måste testas


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Dom har stängt ner en del tidigare projekt bla open battle.net, och en warcraft motor-remake, lite osäker på hur det är med diablo remaken till SC2.

tror största problemet är att dom använder musiken ifrån spelen då det är copyright på det.

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Ehh dota 2??


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Ehh dota 2??

Ehh det var väl inga problem tillslut?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Ehh dota 2??

Och Valve försöker inte tjäna pengar på Dota 2? Klagade Blizzard på DotA kanske?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Ehh dota 2??

Så du menar att Valve inte har försökt tjäna pengar på DOTA ip:et?

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Ehh dota 2??

Så du menar att Valve inte har försökt tjäna pengar på DOTA ip:et?

Nej. Grejen är den, att DotA inte skapades utav Blizzard: Det var bara en mod, och så länge de inte använder något från Blizzards motor och modeller etc i DotA 2 äger inte Blizzard någonting.

Medlem

Ahh minns när jag byggde Diablo mod till Neverwinter Nights 1 Jag och några till hade flera timmar av nöje när vi spela igenom det hehe. Fick lust att installera Neverwinter Nights igen och börja modda. Tyckte om den editorn och spelet är fortfarande rätt trevligt Grafiken må vara ancient men det är fortfarande ett av de bästa RPG spelen.

Medlem

intressant, man blir ju sugen på att hjälpa grabben. älskar diablo än idag


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Ehh dota 2??

Så du menar att Valve inte har försökt tjäna pengar på DOTA ip:et?

Nej. Grejen är den, att DotA inte skapades utav Blizzard: Det var bara en mod, och så länge de inte använder något från Blizzards motor och modeller etc i DotA 2 äger inte Blizzard någonting.

Jag tror de flesta som vet vad DotA är också vet att det skapades som en mod till WC3, där Blizzard äger varje pixel och byte. Om jag inte missminner mig helt så emotsatte sig Blizzard bara att en konkurrent skulle släppa ett spel med ett namn som gjort sig känt tack vare just WC3, Blizzard och en entusiastisk modcommunity. Ifall Blizzard inte varit generösa med sin map editor så hade vi sannolikt inte haft ett DotA i dag över huvud taget.

Nu har ju Valve och Blizzard gjort upp om användningen av namnet DotA 2, och alla är glada. Hur du nu vill försöka få det till att Valve inte vill tjäna pengar på DotA 2 är för mig en gåta. Att ta någons verk, oavsett om det är film, musik, grafik, skrift eller franchise utan dennes tillstånd/välsignelse i ett försök att tjäna pengar så kommer någon antagligen att ta illa upp.

Nu kan man ju hoppas att han bara gör en trevlig mod, helst redan med Blizzards tillstånd, så det inte blir något onödigt tjafs.

k3m
Medlem

Kan ingen göra en remake på Fallout med Divinity editorn!? Jag hade mycket hellre sett Fallout i ny skrud.

Medlem
Skrivet av k3m:

Kan ingen göra en remake på Fallout med Divinity editorn!? Jag hade mycket hellre sett Fallout i ny skrud.

Jag vill se det riktiga Fallout 3 aka Van Buren :´(

k3m
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av k3m:

Kan ingen göra en remake på Fallout med Divinity editorn!? Jag hade mycket hellre sett Fallout i ny skrud.

Jag vill se det riktiga Fallout 3 aka Van Buren :´(

New Vegas är rätt okej uppföljare.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av k3m:

Kan ingen göra en remake på Fallout med Divinity editorn!? Jag hade mycket hellre sett Fallout i ny skrud.

Jag vill se det riktiga Fallout 3 aka Van Buren :´(

New Vegas är rätt okej uppföljare.

Nej, inte i närheten av originalen.
Detta jag pratar om: http://fallout.wikia.com/wiki/Van_Buren

Medlem

Tror det har släppts en eller flera diablo moddar till i princip alla spel som haft bra moddstöd sedan diablo släptes. Jag gjort en själv både i nwn1 och nwn2 dock blev de aldrig färdiga då jag inte orkade bry mig längre:) Dragon age editorn testade jag aldrig men har för mig att jag sett en diablo mod till den med.

Medlem

Intressant att det första som händer när det äntligen släpps ett riktigt rollspel är att någon vill dumma ner det.

Medlem

Fränt. Ska bli intressant att följa det här

Inaktiv
Skrivet av Haghala:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Dom har stängt ner en del tidigare projekt bla open battle.net, och en warcraft motor-remake, lite osäker på hur det är med diablo remaken till SC2.

tror största problemet är att dom använder musiken ifrån spelen då det är copyright på det.

Hej, open-battlenet betyder att dem förlorar användare från sin tjänst, så dem går back lite kosing. Hade också varit sur över det.

Svarta servers på WOW är också något som dem förlorar pengar på, inte så konstigt att dem blir snea.

Det som är konstigt är hur folk köper EA´s skit år efter år och det är bara usla produkter! BiCE BF3 bla.

Medlem
Skrivet av k3m:

Kan ingen göra en remake på Fallout med Divinity editorn!? Jag hade mycket hellre sett Fallout i ny skrud.

WOAH, DETTA! Tänkte inte ens på det förrän du sa det, men the possibilities!

Medlem

Ja Fallout i Divinity motorn *drool*

Medlem

Kommer det vara real time combat, någon som vet? Finns det kanske mod för det? Har riktigt svårt för turn based

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Ja Fallout i Divinity motorn *drool*

Wasteland 2. Inte divinity motorn men jääävligt bra!

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av BeeJac:

Och detta är såklart blizzard helt "ko-lugna" med?

har för mig att de inte bryr sig så länge man inte försöker tjäna pengar på projekt inspirerade av deras IPs

Någon hann före, men de har stängt av liknande projekt många gånger. Minns där var en Starcraft-mod till Command and Conquer Generals, stängdes ner ganska snabbt. Andra spel får inte erbjuda samma saker som Blizzard helt enkelt.

1
Skriv svar