Microsoft sparkar 18 000 anställda

Medlem

Japp, jag känner inte många i mobilbranschen som inte direkt skulle dumpa sin befintliga mobil och köpa en Nokia om den kom med Android.

Inaktiv
Skrivet av furzinate:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Så de ska lägga resurserna på spel istället. Då var det ju bara positivt.

Att tro att spelen får mer resurser på grund av detta är nog lite långsökt.

De stod ju så i Spencers utskick.

Det missade jag? Jag såg att han skrev om att saker och ting kommer att bli "streamlined" vilket snarare låter som finare ord för nedskärningar.

En annan sak som är lite oroande för spelmarknaden är att även Spencer skriver om att företaget håller på att fokusera och rikta in sig mot en "mobil värld".

Han refererade till Nutella, och vikten av Xbox som varumärke gällande spel. Om vd:n för MS pratar om hur viktigt Xbox är som spelvarumärke, då vet man att de menar allvar.

Du kan väl bara gå och fråga han, du jobbar väl på Microsoft? För jag kan inte tänka mig att någon älskar xbox så mycket att man hatar ut över alla PS nyheter utan att få betalt.

Hahaha... Vad fan snackar du om?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Tänk om Nokia hade hängt på Android i tidigt skede, fan vad dom skulle dominerat marknaden istället för samsung

Synd att valmöjligheten inte fanns där från början, men WP8 är nog det bästa mobiloperativet jag någonsin haft/testat (custom ROMs inkluderade). Tror Nokia och MS var lite sent ute för att vara med i matchen vilket jag tycker är synd. Vill inte att WP dör ut.

Medlem

Nää WP är helt överlägset. Dom som hatar på det kan jag nästan lova att dom aldrig har testat det själva.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

ZF
Medlem
Skrivet av Hymer:

Nää WP är helt överlägset. Dom som hatar på det kan jag nästan lova att dom aldrig har testat det själva.

för att ett menysystem som är som ett pussel på nivå 1-2 och sen ändå funkar som Android på nivå 4-6 är jättepraktiskt och intuitivt? det finns nog alltså minst en anledning att de som testar i butiken oftast raskt väljer en Android eller iPhone efter det.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det tragiska är att Microsoft i praktiken köpte Nokia bara för att nu, kort efter, sparka en massa folk.
Nokia gör fortfarande världens bästa telefoner men kan inte sälja dem pga. att ingen vill ha det värdelösa Windows Phone i sin mobil.

Jupp, jäkla Elop. Nåja, jäkla Nokia att sätta Elop som CEO.

Skrivet av Pumpa:

Dags för ex Ericsson och ex Nokia anställda att "team up" och gör en jävla bra mobiltelefon

Jolla är från ett antal människor som brukade jobba hos Nokia, och kommer bli min nästa mobil. Väntar nog dock på deras andra mobil först, när den nu kommer.

Medlem

ska aldrig mer ge en krona till det företaget :x

Medlem

Såg går det när man gör ett operativsystem som Windows 8.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hymer:

Nää WP är helt överlägset. Dom som hatar på det kan jag nästan lova att dom aldrig har testat det själva.

för att ett menysystem som är som ett pussel på nivå 1-2 och sen ändå funkar som Android på nivå 4-6 är jättepraktiskt och intuitivt? det finns nog alltså minst en anledning att de som testar i butiken oftast raskt väljer en Android eller iPhone efter det.

WP är så galet mycket snabbare och enklare att använda än Android. Ios kan jag inte uttala mig om eftersom det var så längesen jag använde det. Men prova en WP i 1v och du kommer aldrig vilja ha något annat. Nackdelen är att vi får vänta lite längre på apparna.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

De var iallafall snabba med att sätta upp skylten för microsoft när köpet av nokia var klart. I princip samma kväll som de köpt nokia hade det kommit upp en microsoftskylt på byggnaden (bor i närheten..) Hoppas inte de drar ner för mycket på mobildivisionen, är riktigt nöjd med min Lumia och skulle gärna vilja se fortsatt utveckling av dessa!


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Nu börjar det tydligen kapas bland Xbox-personal också:

http://www.mcvuk.com/news/read/deep-cuts-at-xbox-europe-as-na...

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

Jag undrar varför vi inte såg den här nyheten på FZ tidigare i år gällande Sony? Har detta med spel att göra bara när det handlar om MS? Hehe...

"...forecast a $1.1 billion loss and will cut 5,000 more jobs..."

"...having announced at least 10,000 job cuts previously..."

http://www.bloomberg.com/news/2014-02-06/sony-forecasts-annua...

MS hatet måste fortgå,
det negativa Sony gör det skriver vi inget om för vi har ju valt sida.

Medlem

signatur

autograph

Medlem

Microsoft gick alltså 20,4 miljarder dollar i vinst första kvartalet 2014...Man vill fan kräkas när man läser såna här nyheter. Så jävla vidriga människor som sitter och styr dessa företag.

ZF
Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hymer:

Nää WP är helt överlägset. Dom som hatar på det kan jag nästan lova att dom aldrig har testat det själva.

för att ett menysystem som är som ett pussel på nivå 1-2 och sen ändå funkar som Android på nivå 4-6 är jättepraktiskt och intuitivt? det finns nog alltså minst en anledning att de som testar i butiken oftast raskt väljer en Android eller iPhone efter det.

WP är så galet mycket snabbare och enklare att använda än Android. Ios kan jag inte uttala mig om eftersom det var så längesen jag använde det. Men prova en WP i 1v och du kommer aldrig vilja ha något annat. Nackdelen är att vi får vänta lite längre på apparna.

behövs det en vecka att vänja sig vid ett gränssnitt, som knappt ens kan anpassas i nån större grad, till en telefon så är det felkonstruerat bortom räddning.

men fint med ett intygande av problemet för WP som jag tog upp iaf..

Medlem

Nadella heter personen och inte Nutella! Haha

12
Skriv svar