Dö idag – DLC-trilogin för Dark Souls II inleds

Robot
Dö idag – DLC-trilogin för Dark Souls II inleds

Idag släpps Crown of the Sunken King till Xbox 360. Imorgon är det pc- och PS3-spelarnas tur.

#dark-souls-ii, #demons-souls, #dark-souls


Medlem
Dö idag – DLC-trilogin för Dark Souls II inleds

Förstår inte varför de skulle ändra så mycket. Allt de behövde göra var att i stort sätt kopiera Dark Souls, med lite förbättringar här och där, och spelet skulle blivit Game of Generation.

Stor besvikelse.

Medlem
Skrivet av Blurgher:

Förstår inte varför de skulle ändra så mycket. Allt de behövde göra var att i stort sätt kopiera Dark Souls, med lite förbättringar här och där, och spelet skulle blivit Game of Generation.

Stor besvikelse.

Personligen gillar jag hur lika, men ändå olika Souls spelen är från varandra, blir mycket trivsammare att variera då.

Hoppas de nya bossarna är ordentligt gjorda, efter AotA så hade jag höga förhoppningar på Dks2 bossarna, tyvärr var dem skräp allihop (med något enstaka undantag)

Medlem
Skrivet av Blurgher:

Förstår inte varför de skulle ändra så mycket. Allt de behövde göra var att i stort sätt kopiera Dark Souls, med lite förbättringar här och där, och spelet skulle blivit Game of Generation.

Stor besvikelse.

Vad tycker du de har ändrat som har förstört? Tycker inte det skiljer sig något överdrivet, känns mer som en förfinad version och fortsättning.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Blurgher:

Förstår inte varför de skulle ändra så mycket. Allt de behövde göra var att i stort sätt kopiera Dark Souls, med lite förbättringar här och där, och spelet skulle blivit Game of Generation.

Stor besvikelse.

Personligen gillar jag hur lika, men ändå olika Souls spelen är från varandra, blir mycket trivsammare att variera då.

Hoppas de nya bossarna är ordentligt gjorda, efter AotA så hade jag höga förhoppningar på Dks2 bossarna, tyvärr var dem skräp allihop (med något enstaka undantag)

Från vad jag har hört så ska de nya bossarna vara annorlunda när det kommer till svårighetsgrad och tänkande.

Inaktiv

Älskade både ettan och tvåan så detta är givet. Men frågan är hur det kommer fungera... Har ju startat new game plus på min gubbe så då är det ju bara till att spela om allt innan jag kan spela DLC:t va? :/

Inaktiv

Eller så väntar man några månader och kör alla tre på en gång också...

Medlem
Skrivet av Blurgher:

Förstår inte varför de skulle ändra så mycket. Allt de behövde göra var att i stort sätt kopiera Dark Souls, med lite förbättringar här och där, och spelet skulle blivit Game of Generation.

Stor besvikelse.

Du vet, typ hela 2an är ju bara ett stort copy paste av 1a. Problemet ligger i att det inte lagts något hjärta eller själ i 2an.

"Med säsongspass så får du det utan extra kostnad" .... Uhm va? Nej? Med säsongspass så betalar man i förväg och får det något billigare. Vad har dom gjort med min serie

Medlem
Skrivet av eatem:

Älskade både ettan och tvåan så detta är givet. Men frågan är hur det kommer fungera... Har ju startat new game plus på min gubbe så då är det ju bara till att spela om allt innan jag kan spela DLC:t va? :/

Du hittar dörren till DLC området halvvägs in i spelet.
Tror den den ska vara efter att man har dödat the rotten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av eatem:

Älskade både ettan och tvåan så detta är givet. Men frågan är hur det kommer fungera... Har ju startat new game plus på min gubbe så då är det ju bara till att spela om allt innan jag kan spela DLC:t va? :/

Du hittar dörren till DLC området halvvägs in i spelet.
Tror den den ska vara efter att man har dödat the rotten.

Vilket du kan ta dig ner till direkt, spela 30 min och du är där.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Blurgher:

Förstår inte varför de skulle ändra så mycket. Allt de behövde göra var att i stort sätt kopiera Dark Souls, med lite förbättringar här och där, och spelet skulle blivit Game of Generation.

Stor besvikelse.

Vad tycker du de har ändrat som har förstört? Tycker inte det skiljer sig något överdrivet, känns mer som en förfinad version och fortsättning.

Det är detaljerna som räknas. Några exempel är hur de ändrat Parry (varför lägger man sig på golvet?) och backstab, poise (på TOK för mycket stunlocks), hitboxes och phantom-range.

En annan sak jag personligen inte tycker om är ljudeffekterna! När man slår någon i DS2 får jag inte samma tillfredsställande känsla som i ettan och det beror helt på ljudet när man träffar.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Blurgher:

Förstår inte varför de skulle ändra så mycket. Allt de behövde göra var att i stort sätt kopiera Dark Souls, med lite förbättringar här och där, och spelet skulle blivit Game of Generation.

Stor besvikelse.

Du vet, typ hela 2an är ju bara ett stort copy paste av 1a. Problemet ligger i att det inte lagts något hjärta eller själ i 2an.

"Med säsongspass så får du det utan extra kostnad" .... Uhm va? Nej? Med säsongspass så betalar man i förväg och får det något billigare. Vad har dom gjort med min serie

Kopia på tidigare spel, säsongspass, massa dlc's EA kanske har köpt dom?

Medlem

Föredrog starkt det första spelet för en(eller två?) anledning/ar; det kändes mer dystert.

Mitt största problem med Dark Souls 2 är att det känns som start-zonen får allt fler "invånare". Det blir en allt trevligare miljö ju mer du spelar till skillnad från det första spelet där det blir allt mer dystert.

Även hur kartan/banorna är konstruerade och sammankopplade i det första spelet var mer intressant. I Dark Souls 2 kändes det större, mer utspritt. Bra i vissa fall men på något vis kände jag att allt det införde var en aning för mycket Fast Travel mellan bonfires. :\

Jag älskar för övrigt fortfarande båda spelen, men föredrar det första.

Medlem

Hoppas alla DLC följer med i Ps4 versionen och isf på skivan och inte download koder.

Medlem

Crown of the Sunken King! Challenge accepted.

Medlem

Dark 2 är bäst Mp av dom 3 spelen helt klart. Är helt nöjd med alla 3 och är mycket glad att dlcena kom såssnabbt. Men den svarta humorn är inte alls något bra och karaktärerna känns själlösa ho ho ho.

Medlem

Måste spelas. Lite synd att de inte tagit med trofeer/achievements.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Dark 2 är bäst Mp av dom 3 spelen helt klart. Är helt nöjd med alla 3 och är mycket glad att dlcena kom såssnabbt. Men den svarta humorn är inte alls något bra och karaktärerna känns själlösa ho ho ho.

Tyvärr så kommer ju Soul Memory in och förstör MP:n.

Medlem

Senaste patchen dödade Dark Souls 2.

Medlem
Skrivet av tjockisen:

Senaste patchen dödade Dark Souls 2.

Inte spelat på ett tag, vad var det med den som förstörde?

Medlem
Skrivet av tjockisen:

Senaste patchen dödade Dark Souls 2.

Har inte märkt något själv ännu. På vilket sätt då?

Medlem
Medlem
Skrivet av tjockisen:

http://forums.bandainamcogames.com/forumdisplay.php?14-Dark-S...

Patchen gjorde faith-build till ett stort skämt.

muahaha where is your lightning spear god now?!1


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

muahaha where is your lightning spear god now?!1

Hemma hos din mamma och dricker Te.

Medlem
Skrivet av tjockisen:
Skrivet av flamgorilla:

muahaha where is your lightning spear god now?!1

Hemma hos din mamma och dricker Te.

Med 25% svagare och 25% mindre Te


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar