Blir Heroes of the Storm obalanserat med artefakter?

Robot
Medlem
Blir Heroes of the Storm obalanserat med artefakter?

1% ökad skada är rätt mycket för en runa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är det bara jag som tycker att den här typen av karaktärsanpassning är bättre lämpat för singleplayer än multiplayer?

Medlem

Om jag räknar rätt blir det totalt 5500*14 = 77000. Med tanke på att flertalet hjältar kostar 10000 så är det inget enormt extrabelopp i mitt tycke. Dock tar det ju ett tag att få ihop de där guldmängderna...

Medlem

För att spela med jämna förutsättningar är för noobs.

Medlem

Ok med att få skräddarsy sina hjältar innan spelet startar för att få lite variation. Men jag förstår verkligen inte poängen med att låsa upp saker. Det får jag nog av irl :).

Medlem

Lika obalanserat som LoL,och folk tycker ju det är ok, så varför skulle det inte vara ok här.

Medlem

Så mycket potential.. kastat i sjön!

Medlem
Skrivet av talavis:

Om jag räknar rätt blir det totalt 5500*14 = 77000. Med tanke på att flertalet hjältar kostar 10000 så är det inget enormt extrabelopp i mitt tycke. Dock tar det ju ett tag att få ihop de där guldmängderna...

Måste man köpa hjältar som LoL ?

Inaktiv

Det där låter ju perfekt för balans. Mest guld vinner!

Medlem

Utvecklingen kommer vara intressant att följa, men det viktigaste är att man inte kan köpa sig större fördelar gentemot andra spelare för riktiga pengar.

Medlem

Oväntat att folk gråter.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Lika obalanserat som LoL,och folk tycker ju det är ok, så varför skulle det inte vara ok här.

Beror på stats, pris och om man kan använda samma gems för alla karaktärer som i LoL.
Svårt att säga nu men 1% ökad skada verkar vara rätt extremt för en enda gem.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av slanir:

Är det bara jag som tycker att den här typen av karaktärsanpassning är bättre lämpat för singleplayer än multiplayer?

Jag håller till viss del med, beroende på vilket spel det är såklart. Men kanske är det den här typen av karaktärsutveckling som behövs för att göra Heroes of the Storm existensberättigat. Några vill kanske ha ett MOBA med lite mer karaktärsavancering. Och då kan dom spela det här. Skall det vara som alla andra känns det onödigt att det finns över huvud taget.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Winzi:

Lika obalanserat som LoL,och folk tycker ju det är ok, så varför skulle det inte vara ok här.

Beror på stats, pris och om man kan använda samma gems för alla karaktärer som i LoL.
Svårt att säga nu men 1% ökad skada verkar vara rätt extremt för en enda gem.

Men om alla kan göra samma sak utan att betala med pengar, dvs att man kan köpa men ingame points precis som men andra saker i spelet så blir det precis som LoL.

Men vi får väl se mer om det ikväll, ska iaf ha ett öga på det.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Winzi:

Lika obalanserat som LoL,och folk tycker ju det är ok, så varför skulle det inte vara ok här.

Beror på stats, pris och om man kan använda samma gems för alla karaktärer som i LoL.
Svårt att säga nu men 1% ökad skada verkar vara rätt extremt för en enda gem.

Men om alla kan göra samma sak utan att betala med pengar, dvs att man kan köpa men ingame points precis som men andra saker i spelet så blir det precis som LoL.

Men vi får väl se mer om det ikväll, ska iaf ha ett öga på det.

Inte om det blir dyrt.
I LoL är det en engångskostnad då du använder samma runor till alla karaktärer.
Blir det dyrt till Heroes kommer det ge en klar fördel till alla som inte har råd eller tid.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av slanir:

Är det bara jag som tycker att den här typen av karaktärsanpassning är bättre lämpat för singleplayer än multiplayer?

Du lirar inte så mycket MOBA va ?

Och till FZ.: 3st artefakter, wow LoL använder sig av 30!
Fast en "runa" ger dock inte 10%(!!!) boost vid lvl 10!

Medlem

Ge mig alpha invite nuuuuuu! Kom igen Blizzard för fan! Har varit er trogen sedan Warcraft 1... Och lite Vikings också förstås.

Jag hoppas fler archangels gör entré. Då tänker jag främst på Imperius. Men de lär släppa fler och fler hjältar precis som de gör i LoL och Dota 2.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

LoL har det, så varför inte?

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av talavis:

Om jag räknar rätt blir det totalt 5500*14 = 77000. Med tanke på att flertalet hjältar kostar 10000 så är det inget enormt extrabelopp i mitt tycke. Dock tar det ju ett tag att få ihop de där guldmängderna...

Måste man köpa hjältar som LoL ?

Fick tillgång till alfan först häromdagen. men efter vad jag kan avgöra får man bara tillgång till sex hjältar direkt, resten kostar guld.

Medlem
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av slanir:

Är det bara jag som tycker att den här typen av karaktärsanpassning är bättre lämpat för singleplayer än multiplayer?

Du lirar inte så mycket MOBA va ?

Och till FZ.: 3st artefakter, wow LoL använder sig av 30!
Fast en "runa" ger dock inte 10%(!!!) boost vid lvl 10!

Jo då, jag har nästan klockat in 2000 timmar i dota 2 och har säkert lika mycket i dota 1.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Oväntat att folk gråter.

Håller med!
Folk är villiga att betala hundratals kronor för att köpa spel, eller uppehålla månadsavgifter för MMO. Men att spela ett gratis-spel i otaliga timmar vecka efter vecka, och sedan börjar gnälla över att behöva betala ut lite extra för microtransaktioner är ju både snålt och patetiskt.

Medlem
Skrivet av mrsarun:
Skrivet av slanir:

Är det bara jag som tycker att den här typen av karaktärsanpassning är bättre lämpat för singleplayer än multiplayer?

Du lirar inte så mycket MOBA va ?

Och till FZ.: 3st artefakter, wow LoL använder sig av 30!
Fast en "runa" ger dock inte 10%(!!!) boost vid lvl 10!

Skrivet av mrsarun:
Skrivet av slanir:

Är det bara jag som tycker att den här typen av karaktärsanpassning är bättre lämpat för singleplayer än multiplayer?

Du lirar inte så mycket MOBA va ?

Och till FZ.: 3st artefakter, wow LoL använder sig av 30!
Fast en "runa" ger dock inte 10%(!!!) boost vid lvl 10!

Hur funkar systemet i Heroes för oss som inte är insatta i det?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Så går det när man inte bestämmer sig för ha en ingame shop, skapa mechanics som skadar balans.

ex dota items.

Medlem

Jag förstår verkligen inte syftet. Ni som spelar LoL kanske kan förklara för mig. Är matcherna så tråkiga att det måste finnas någon form av grindande för att man ska vilja fortsätta spela eller vadå?

Jag har spelat Dota 1 och 2 i 8 år nu och har fortfarande inte tröttnat. Visst, i perioder behöver man ett break som med alla andra spel. Men jag kommer alltid tillbaka efter några månader. Och jag har aldrig saknat en "morot" för att spela. Nybörjare har svårt som det är eftersom spelet har ett sånt extremt djup, en mindre balanseringspatch kan göra att man måste ändra alla sina tidigare taktiker och builds och sånt gillar jag. Att då, som nybörjare, dessutom behöva möta spelare som har ett tekniskt övertag på förhand känns hjärndött.

Min teori är att Riot och Blizzard tänker som följer; Vi skapar ett mål som tar en jävla tid att nå. Sen när spelarna lagt ner tusentals timmar för att nå dit så kommer dom aldrig kunna sluta spela. För man går inte till en konkurrent om man "slösat" bort dessa tusentals timmar redan. WoW är ett bra exempel på det, dom vänner som jag känner/känt som spelar WoW vill inte byta MMO just för att dom lagt ner så mycket tid på WoW. Även om det finns många MMO som är lika bra eller bättre.

Skapa ett underhållande spel istället där alla har samma förutsättningar. 10% mer dmg på en Carry är helt omöjligt i ett balanserat spel. Eftersom det blir standard efter några år så kommer alltså den hjälten vara helt värdelös utan dessa runor/artefakter. Och då är hela funktionen helt meningslös. Förutom att den just avskräcker nya spelare från att börja.

Efterblivet är ordet jag söker...

1
Skriv svar