Battlefield 4: Dragon's Teeth

Robot
Battlefield 4: Dragon's Teeth

Ännu ett cyniskt försök att klämma lite stålar ur en döende franchise? Nej minsann, Battlefield visar sig i högsta grad vara vital när draktänderna blottas.

#battlefield-4-dragons-teeth, #battlefield-4


Medlem
Battlefield 4: Dragon's Teeth

Går det att spela än? Eller ska man vänta om man vill ha en buggfri upplevelse?

Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Går det att spela än? Eller ska man vänta om man vill ha en buggfri upplevelse?

Jag har haft en buggfri upplevelse oerhört länge. Kanske borde fundera på ifall det inte är hos din ända det är fel

Men jag vet inte vad du tolkar som "buggigt", vem vet

Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Går det att spela än? Eller ska man vänta om man vill ha en buggfri upplevelse?

Jag har inte set en enda game braken bug i spelet på över 6 månader nu. du välger om du vill spela eller inte.

Spleat är mycket polerat.

Medlem

"helt buggfritt" kommer det nog aldrig vara (händer fortfarande ibland att jag dör efter ha sprungit runt ett hörn, dvs att träffen registreras för sent, etc), speciellt inte på 64 spelar banor.. men det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna ha kul med vänner iaf, ibland snubblar man på dåliga servrar med fuskare, lagg etc.. men då får man fortsätta leta runt tills det blir bättre!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Snart dags att ge det en chans igen kanske, har hört att de fixat mycket. Vid release var det ju kaos.

Medlem

Det funkar, men på 64 spelare-banor är det en hel del problem med nätkod etc fortfarande. Snabbt går det och roligt är det (oftast).

Medlem
Skrivet av toast:

"helt buggfritt" kommer det nog aldrig vara (händer fortfarande ibland att jag dör efter ha sprungit runt ett hörn etc), speciellt inte på 64 spelar banor.. men det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna ha kul med vänner iaf, ibland snubblar man på dåliga servrar med fuskare, lagg etc.. men då får man fortsätta leta runt tills det blir bättre!

men det är ju inte en bugg, det har med att hårdvaran på servern orkar inte med all data.

Medlem

"Höhö, om inte jag har sett några buggar så existerar de inte!" .. >_<

Jag funderar på att hoppa på BF4 igen i höst då det förhoppningsvis har förbättrats lite. Sitter och spelar en del BC2 och BF3 men tyvärr så dras de med en hel del fuskare osv. Utöver det så ger de en betydligt bättre spelkänsla än fyran, som hade behövt något år till innan släpp.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

k3m
Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av toast:

"helt buggfritt" kommer det nog aldrig vara (händer fortfarande ibland att jag dör efter ha sprungit runt ett hörn etc), speciellt inte på 64 spelar banor.. men det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna ha kul med vänner iaf, ibland snubblar man på dåliga servrar med fuskare, lagg etc.. men då får man fortsätta leta runt tills det blir bättre!

men det är ju inte en bugg, det har med att hårdvaran på servern orkar inte med all data.

Det kan diskuteras!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av toast:

"helt buggfritt" kommer det nog aldrig vara (händer fortfarande ibland att jag dör efter ha sprungit runt ett hörn etc), speciellt inte på 64 spelar banor.. men det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna ha kul med vänner iaf, ibland snubblar man på dåliga servrar med fuskare, lagg etc.. men då får man fortsätta leta runt tills det blir bättre!

men det är ju inte en bugg, det har med att hårdvaran på servern orkar inte med all data.

Det kan diskuteras!

det är ju inte en bugg om hårdvaran på servern inte klara all data som händer i spelet.
den negativa efecten av att ens erver itne klara av all data, det blirr lagg, tex att man blir sjukten bakom hörn eller får väldigt konstiga kills.

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av k3m:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av toast:

"helt buggfritt" kommer det nog aldrig vara (händer fortfarande ibland att jag dör efter ha sprungit runt ett hörn etc), speciellt inte på 64 spelar banor.. men det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna ha kul med vänner iaf, ibland snubblar man på dåliga servrar med fuskare, lagg etc.. men då får man fortsätta leta runt tills det blir bättre!

men det är ju inte en bugg, det har med att hårdvaran på servern orkar inte med all data.

Det kan diskuteras!

det är ju inte en bugg om hårdvaran på servern inte klara all data som händer i spelet.
den negativa efecten av att ens erver itne klara av all data, det blirr lagg, tex att man blir sjukten bakom hörn eller får väldigt konstiga kills.

Diskutionen i detta läge är då baserat på om nätverkskoden är tillräckligt bra skriven eller inte.. Något som Dice hävdar att de har och fortfarande jobbar på.. Kan säkert bli bättre, men som sagt jag lider inte oerhört av det..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Om det finns några goa"gubbar" som söker likasinnade att kriga med/emot i BF4, främst onsdags & söndags-kvällar ca 19-22, Vi kör mestadels på Hardcore eller Custom inställningar. Finns intresse så kan ni leta upp OLB servern eller kika in på www.clanoldboys.com


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

"helt buggfritt" kommer det nog aldrig vara (händer fortfarande ibland att jag dör efter ha sprungit runt ett hörn, dvs att träffen registreras för sent, etc), speciellt inte på 64 spelar banor.. men det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna ha kul med vänner iaf, ibland snubblar man på dåliga servrar med fuskare, lagg etc.. men då får man fortsätta leta runt tills det blir bättre!

Beror nog mer på att personen som sköt dig träffade men det är först när du är runt hörnet som du får denna "uppdatering" från servern. Detta kallas för client side hit detection eftersom det är baserat på personen som skjuter, om denne träffar kommer den andre personen få reda på det först när informationen når dennes dator.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av toast:

"helt buggfritt" kommer det nog aldrig vara (händer fortfarande ibland att jag dör efter ha sprungit runt ett hörn, dvs att träffen registreras för sent, etc), speciellt inte på 64 spelar banor.. men det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna ha kul med vänner iaf, ibland snubblar man på dåliga servrar med fuskare, lagg etc.. men då får man fortsätta leta runt tills det blir bättre!

Beror nog mer på att personen som sköt dig träffade men det är först när du är runt hörnet som du får denna "uppdatering" från servern. Detta kallas för client side hit detection eftersom det är baserat på personen som skjuter, om denne träffar kommer den andre personen få reda på det först när informationen når dennes dator.

Ja, men det är ju något de får fila på i sin nätverkskod att detta går fortare.. knappast så de hade tänkt sig, att man ska hinna springa 10meter innan man får reda på att man dött.. Det ska väll inte vara något vi bara får acceptera när detta inte var så illa i BF3? =D


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Tanken på att min "budget" dator klara av att spela BF4 med 80 FPS på ultra settings och jag har inte stött på en enda bugg sen jag började spela. Så är det väl värt pengarna om man gillar FPS och BF rejält mycket.

(Kallar min dator för "budget" dator för den var relativt billig)

Medlem

Kanske dags att installera spelet igen?

Medlem

relativt obuggigt om man har intel och nvidia vet jag iaf. kan inte tala för resten


signatur

//monster

Medlem

Njae. Så trött på Battlefield serien... Usch usch... Får se om nästa Battlefield kan vara en revolution... Men det tror jag knappast.

Just nu är Battlefield serien död för mig.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Chain Link är oerhört roligt. Passar perfekt för er som gillar Team Deathmatch och Conquest. Två flugor i en smäll med andra ord.

Medlem

Yepp, nya banor speciellt "Propaganda" är jätte roliga. Samt Chain Link är skoj! Tråkigt att nu hände det något med EA servers och det går inte o logga in på Origin.

Medlem

Ett av de bättre dlc som släppts till bf4. Banorna är hyfsat roliga och det finns nya vapen att låsa upp. Har än så länge bara låst upp Deagle 44 som var ok/bra

Medlem

Spelar vi samma spel? Fortfarande samma problem som vid realese. Skott som försvinner, kill-trades, hit reg som är osynkad mm.

Tog en lång paus från i feb fram till nu, tänkte att de fixat till spelet. Men icke.

Och nej. Det är inte "inbillning". Spelet är fortfarande trasigt.

Men vill ni ösa pengar över EA/DICE så varsågoda. De skrattar hela vägen till banken.

Inaktiv
Skrivet av TheRob:
Skrivet av keffosteffo:

Går det att spela än? Eller ska man vänta om man vill ha en buggfri upplevelse?

Jag har haft en buggfri upplevelse oerhört länge. Kanske borde fundera på ifall det inte är hos din ända det är fel

Men jag vet inte vad du tolkar som "buggigt", vem vet

Nä precis. Det verkar som att vissa räknar med att bli skjutna bakom väggar, fordon som fryser till innan dem dör, ryssar som aimbotar, ljud som hackar, connection losses, "oops something went wrong"-dissar.

Folk verkar vilja kräva färdiga produkter när dem köper varor till fullpris.

dmn
Medlem

Det är nog svårt att skriva en mer intetsägande "recension".

Medlem

Jaha, så det blev några fler små kartor i alla fall.
Jag hade hoppats på stora, som de var från början i BF4.

Men det var snygga och roliga banor.


signatur

autograph

Medlem

Tack FZ för att ni skrev att releasedatumet endast gällde Premium kunder. TACK! Nu slapp jag ju leta på Origin i onödan.....

Medlem
Skrivet av jamzo:

Tack FZ för att ni skrev att releasedatumet endast gällde Premium kunder. TACK! Nu slapp jag ju leta på Origin i onödan.....

- Det stod i texten i slutet av trailern.


signatur

autograph

De nya kartorna är helt perfekta för att använda mortarn. Testa, hur kul som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Speciellt Garden är riktigt bra som support för att hjälpa till vid flaggorna, man når oftast två flaggor eller området nära dem på den banan

Sen är väl transportfordonet Amtrac ny? Jag har iaf aldrig sett den förut eller kört den!

Tycker spelet blir bättre och bättre faktiskt, sällan rubberbanding uppstår sen patchen för nån månad sen och andra större "buggar" har inte jag råkat ut för. Tänk om spelet var såhär när det släpptes

12
Skriv svar