Newbee från Kina vann International 4!

Robot
Newbee från Kina vann International 4!

Ett lag vann både ära och fem miljoner dollar. Vi avslöjar vilket.

#dota-2


Medlem
Newbee från Kina vann International 4!

Väldigt tråkig final. 4 matcher, 1 lane av barracker förstörd. Hoppas Valve patchar så man får tillbaka lite längd i matcherna.

Medlem

Bra jobbat Newbee det är dom värda

Medlem

Grattis till vinnarna!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Grattis till vinnarna, även om finalen var ruskigt tråkig att se. Det var lite puck-plays i tredje gamet som var underhållande allt annat hade man kunnat skippa.

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Väldigt tråkig final. 4 matcher, 1 lane av barracker förstörd. Hoppas Valve patchar så man får tillbaka lite längd i matcherna.

är ju just att newbee spelade ruskigt bra dom pushade sönder, vg insåg att dom ej kundde vinna, men ja väldigt tråkig final, fatta inte vad vg höll på med dom 3 sistta matcherna....


signatur

Spela spel är kul ibland.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Tråkigaste finalerna jag har sett. Pubstomp.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Oftast skönt dock. Kinesisk kultur (samt grannländer) innefattar att visa respekt till sin motståndare även när man vinner.

Vi västerlänningar kan vara rätt grisiga när vi blir tävlingsinriktade.

Men självklart gillar vi alla lite personlighet, det håller jag med om!

Medlem
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Så du menar att din beskrivning passar in på samtliga 4 miljarder asiater?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Så du menar att din beskrivning passar in på samtliga 4 miljarder asiater?

Det var exakt det jag menade .. Exakt.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Så du menar att din beskrivning passar in på samtliga 4 miljarder asiater?

Det var exakt det jag menade .. Exakt.

Haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lite tråkigt att finalerna blev lite ett antiklimax. VG hade en fungerande taktik, och när den inte längre fungerade, då försökte de med samma taktik ännu hårdare.

Fanns dock en del roliga matcher fram tills finalen, t.ex. C9-VG, LGD-DK och EG-VG.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Icex3 är känd för att vara en av de största trollen i DotA2.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Vadå asiatiska personer? Snacka inte skit och dra inte alla över en kam. Har du ens sett när vår landsman ThorZaIN vinner?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Så du menar att din beskrivning passar in på samtliga 4 miljarder asiater?

Det var exakt det jag menade .. Exakt.

"..människor utan personlighet".

Svinigt uttalande.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Du röstar gissningsvis på SD va?

Bah - dra inte igång något nu det räcker med politik.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Annan kultur, många kulturer visar inte känslor offentligt så som vi gör i väst. De är dock intressanta människor om du tagit en sekund och faktiskt sett förbi deras kamp med sitt ansikte. Newbee blev galna i boothen efter matchen då de var "privat".

Se: http://youtu.be/hW2vVbJSi2E?t=2h3m36s

Den spelaren var definitionen av "faceless korean" fram tills han vann, sen kunde man läsa hans historia och han har gått igenom ett rent helvete bokstavligen då han var en "faceless korean". De är professionella spelare som spelare 10+ timmar om dagen, inga komiker.

Medlem
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Totalt vedervärdigt skrivet av dig. Har du inget snällt att säga skriv inget över huvud taget och håll det för dig själv.

Medlem

Se om intåget av koreaner och kineser kommer förstöra både Dota 2 och League of Legends scenen. Speciellt nu när kinesiska och koreanska lag flyttar till andra delar av världen för att kvala in den vägen istället.

Var ju det som hände SC2, folk blev helt enkelt ointresserad av att se okarismatiska personligheter och icke-landsmän spela.

Medlem

Trist att nedlåtande rasister kan få fortsätta spela. Hade en fotbollsspelare lagt en kommentar som xaio08 i newbee gjorde i ett VM hade han blivit avstängd direkt.

Medlem
Skrivet av ubn87:

Trist att nedlåtande rasister kan få fortsätta spela. Hade en fotbollsspelare lagt en kommentar som xaio08 i newbee gjorde i ett VM hade han blivit avstängd direkt.

Så länge folk behåller åsikterna för sig själva så ser jag ingen anledning till varför någon skulle nekas att spela. Åsiktsfrihet ju.
Men som du sa, om man säger något i stora sammanhang borde det inte accepteras.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Vi ser ingen personlighet ifrån dom, pågrund av att dom behöver använda en tolkare för att vi ska förstå dom. Men om vi ser dom som kan engelska så har dom mycket bättre personlighet än vi västlänningar.

Skrivet av Chiefen:
Skrivet av bleak:

Avskyr när asiatiska personer vinner i Dota eller starcraft. Människor utan personlighet som inte kan dra skämt eller är intressanta på något vis. Om ni såg presskonferensen med finallagen förstår vad jag menar.

Tacka vet jag Fnatic (Notail !!)

Oftast skönt dock. Kinesisk kultur (samt grannländer) innefattar att visa respekt till sin motståndare även när man vinner.

Vi västerlänningar kan vara rätt grisiga när vi blir tävlingsinriktade.

Men självklart gillar vi alla lite personlighet, det håller jag med om!

Asiater visar fan inte mindre respekt än västlänningar. Titta bara på hur nästan varenda kinesiskt team var under playoffsen i ti4. Alla dom jublade varje gång en Dk medlem dog. Det är väl ingen respekt precis, eller?

Skrivet av kaealy:

Se om intåget av koreaner och kineser kommer förstöra både Dota 2 och League of Legends scenen. Speciellt nu när kinesiska och koreanska lag flyttar till andra delar av världen för att kvala in den vägen istället.

Var ju det som hände SC2, folk blev helt enkelt ointresserad av att se okarismatiska personligheter och icke-landsmän spela.

Nej. Folk blev inte ointresserad av sc2 pågrund av det. Vi blev ointresserad utav sc2 pågrund av hur blizzard ej kunde göra ett bra spel. Utan det blev bara flavors of the month hela tiden. Vilket passar ej in i ett spel som sc2 där alla 3 raser måste vara balancerade.

Inaktiv

Medlemmarna på FZ är bra på att kasta rassekortet omkring sig.

Nej jag är sannerligen inte en rasist. Jag sa bara varför jag ogillar framgångar för asiatiska lag. Det har ingenting med deras hudfärg att göra utan hur de beter sig i de flesta turneringar av dota och SC2 (Min åsikt återigen). Vars är deras Dendi, Notail, Bulldog, RTZ m.m? SingSing är bara duktig på att svära i sin stream.

Varför måste ni hårdra det till att jag avskyr asiater i allmänhet och är rasist?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av ubn87:

Trist att nedlåtande rasister kan få fortsätta spela. Hade en fotbollsspelare lagt en kommentar som xaio08 i newbee gjorde i ett VM hade han blivit avstängd direkt.

Så länge folk behåller åsikterna för sig själva så ser jag ingen anledning till varför någon skulle nekas att spela. Åsiktsfrihet ju.
Men som du sa, om man säger något i stora sammanhang borde det inte accepteras.

Xaio08 sa offentligt att man inte bör scrimma mot DK för deras lag innehåller personer från Malaysia. Som kines såg han ner på dem för deras ursprung.

Medlem
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av ubn87:

Trist att nedlåtande rasister kan få fortsätta spela. Hade en fotbollsspelare lagt en kommentar som xaio08 i newbee gjorde i ett VM hade han blivit avstängd direkt.

Så länge folk behåller åsikterna för sig själva så ser jag ingen anledning till varför någon skulle nekas att spela. Åsiktsfrihet ju.
Men som du sa, om man säger något i stora sammanhang borde det inte accepteras.

Xaio08 sa offentligt att man inte bör scrimma mot DK för deras lag innehåller personer från Malaysia. Som kines såg han ner på dem för deras ursprung.

Ja? Vi diskuterade ju xaio08.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag håller med "bleak", generellt är det så e-sporten ser ut. Att man är okränkbar hjälper nog när man vill tala om verkligheten som den faktiskt ser ut.

Att det finns undantag, många eller få, det spelar ingen roll när man pratar generellt.

Medlem

Jag kan hålla med att det är tråkigt att se den Koreanska flaggan i varje SC2 avslut, blir väl samma sak med DOTA2 och LOL i längden.

Men å andra sidan så kan man ju inte gnälla just på det, Kineser är Kineser, Koreaner är Koreaner. Dom är vanliga människor som vi alla är. Varför dom är bättre än oss är för att dom tränar mer än oss.

Slutändan handlar allt om träning och fokus. Om det inte kommer en studie som visar att Asiatiska människor är Supermänniskor.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Se om intåget av koreaner och kineser kommer förstöra både Dota 2 och League of Legends scenen. Speciellt nu när kinesiska och koreanska lag flyttar till andra delar av världen för att kvala in den vägen istället.

Var ju det som hände SC2, folk blev helt enkelt ointresserad av att se okarismatiska personligheter och icke-landsmän spela.

Det finns karisma så det räcker och blir över i EU- och NA-lagen, det är inget man behöver oroa sig för... Där kan SC2-scenen inte ens börja jämföra sig med DotA2-scenen.

För övrigt förfärligt synd att FZ-redaktionen inte kan rensa ur när trådar spårar ur på det här sättet... Bara massa pundhuvuden som diskuterar korkad politik istället för att hålla sig till ämnet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Soul:

En masa som är för mycket att citera...

Nu får ni ge er. Denna politiska diskussion är helt irrelevant till artikeln och det som faktiskt bör diskuteras.

Jag tycker Newbee förtjänade vinsten men hade hoppats se EG I finalen istället för VG. Den sista matchen var lite antiklimax då VG blev helt överkörda. För övrigt en bra TI

Medlem
Skrivet av bleak:

Medlemmarna på FZ är bra på att kasta rassekortet omkring sig.

Nej jag är sannerligen inte en rasist. Jag sa bara varför jag ogillar framgångar för asiatiska lag. Det har ingenting med deras hudfärg att göra utan hur de beter sig i de flesta turneringar av dota och SC2 (Min åsikt återigen). Vars är deras Dendi, Notail, Bulldog, RTZ m.m? SingSing är bara duktig på att svära i sin stream.

Varför måste ni hårdra det till att jag avskyr asiater i allmänhet och är rasist?

Håller med dig. Kinesiska lag är bäst på Dota just nu, det är det verkligen inget snack om. Det tråkiga är ju mest att det är svårt att relatera till ett gäng killar som inte verkar glada att ha vunnit 30 miljoner kronor, kulturellt eller individuellt per gubbe - det är astråkigt. Självklart finns det undantag som i TI2, när Chuan ifrån IG var asglad - även han Kinesisk medborgare. Som västerlänning måste man få uttrycka att man inte förstår? Jag förstår iaf att man inte kan dra lite på smilbanden om man vinner 30 millar, eller bli öppet ledsen för att man inte vann dem (även om man kom undan med 9,6).

12
Skriv svar