Watch Dogs – sista versionen av TheWorse Mod släppt

Robot
Watch Dogs – sista versionen av TheWorse Mod släppt

Ubisofts öppna värld blir antagligen inte vackrare än så här.

#watch-dogs, #ubisoft


Watch Dogs – sista versionen av TheWorse Mod släppt

Bra jobbat Federico!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan man ändra field of view på nåt sätt? Tycker inte riktigt om de suddiga bakgrunden så mycket.

Medlem

Jag är så jävla less på detta kukspelet.

Förbannade jävla stutter på High eller Ultra, och supporterasen säger "Please turn Textures down to Medium until we have a solution"

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Kan man ändra field of view på nåt sätt? Tycker inte riktigt om de suddiga bakgrunden så mycket.

Field of depth menar du?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Aurahead:

Kan man ändra field of view på nåt sätt? Tycker inte riktigt om de suddiga bakgrunden så mycket.

Field of depth menar du?

Inte det heller. Depth of Field är vad det faktiskt heter!

Och ja, det går att ändra. Modden kommer med tre inställningar tillgängliga (ingen DoF, svag DoF, stark DoF).

Medlem

Spelet underpresterade på alla sätt. Gameplay, story och grafik. Jag är sjukt besviken på det men samtidigt jävligt glad att jag inte köpte någon DLC.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tyckte inte grafiken var så farlig, tills jag installerade om och spelade ut Assassins Creed 3 och 4 igen, helvete vilken ful grafik watch dogs har, platt och gles grafik som f@n. All heder till geometrin och texturerna, det är det spelet lever på. Spelet var annars helt ok.
Jämförelse:

http://cdn4.wccftech.com/wp-content/uploads/2014/05/Watch-Dog...

http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/122/1221571/ACIII...

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Aurahead:

Kan man ändra field of view på nåt sätt? Tycker inte riktigt om de suddiga bakgrunden så mycket.

Field of depth menar du?

Inte det heller. Depth of Field är vad det faktiskt heter!

Och ja, det går att ändra. Modden kommer med tre inställningar tillgängliga (ingen DoF, svag DoF, stark DoF).

Tack! Är inte vid datorn så jag kan inte testa den än.

Medlem

Bara gratulera Ubisoft som sålt några miljoner kopior med minsta lilla insats och motivation.

Medlem

Jag har tagit mig förbi första kapitlet i spelet men orkar inte med all stuttering. Hur ser det ut på den fronten? Har de patchat det?

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag har tagit mig förbi första kapitlet i spelet men orkar inte med all stuttering. Hur ser det ut på den fronten? Har de patchat det?

Ta hem TheWorse-modden med maldo texture pack inkluderat så flyter det massor bättre!

Medlem
Skrivet av Salami:

Bara gratulera Ubisoft som sålt några miljoner kopior med minsta lilla insats och motivation.

Motivationen fanns där hela tiden. Motivationen att tjäna pengar på lättlurade gamers.

Medlem

Fattar inte gnället. Har en 2500k Intel + 760 + old school HD från hell = 0 stutter. Prova å titta på bakgrundsprocesserna och sluta tro att din dator är gjord för 2020 multitasking


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Extra pro-tip: Kör classic view i windows: Ingen bryr sig utom du om aero


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Additional brasklapp: Varvade WD m GTX 460, no stutter. u do the math


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

drog hem förra versionen som FZ tipsade om.
Men fattade inte riktigt.

Hans presets är väl uppdragna till Ultra?!
Får jag nån boost även om jag lägger in hans mod och drar ner grafiken till med/high?

P.S Ska filerna ligga i c: \....watch_dogs\data_win64 ?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Allt på max förutom Ultra textures pga av 2gb texture mem. Fortfarande inga problem. Det enkla svaret är drivers + resurshantering. Sa jag resurshantering? 50+ processer? Stäng av onödigt skit. All info finns online.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Är väldigt nöjd med spelet, ett av de bästa jag spelat i år.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Sista tipset innan jag håller käften: Vill du ha ICQ, MSN, Skype, whateva i bakgrunden föreslår jag att du fokuserar på vad du gör just NU. Välj en, inte båda.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

drog hem förra versionen som FZ tipsade om.
Men fattade inte riktigt.

Hans presets är väl uppdragna till Ultra?!
Får jag nån boost även om jag lägger in hans mod och drar ner grafiken till med/high?

P.S Ska filerna ligga i c: \....watch_dogs\data_win64 ?

Jo dom ska ligga under data_win64 mappen. och jo du får boost, ta hem versionen som är på typ en gig med maldo texture pack, då får du typ ultra texturer även fast du kör på high. Och det funkar även bra om du bara har 2gb Vram!

sen kan de i vissa fall krävas att du går in och ändrar i profile.xml filen efter du ändrat ingame så du verligen får rätt upplösning och PC effekter och inte console-effekter!

ZF
Medlem

låter mer som tuning än modd.

Medlem
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Extra pro-tip: Kör classic view i windows: Ingen bryr sig utom du om aero

Du får ha en bra värdelös dator om Aero eller inte gör någon skillnad.

Skrivet av EffZeeVoyuer:

Sista tipset innan jag håller käften: Vill du ha ICQ, MSN, Skype, whateva i bakgrunden föreslår jag att du fokuserar på vad du gör just NU. Välj en, inte båda.

Med tanke på att Skype på sin höjd äter 70 mb ram och äter 0.03 till 0.09% CPU under vila, så får du nog sitta på en dator från 2006 för att det ska göra någon skillnad.

ZF
Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Extra pro-tip: Kör classic view i windows: Ingen bryr sig utom du om aero

Du får ha en bra värdelös dator om Aero eller inte gör någon skillnad.

Skrivet av EffZeeVoyuer:

Sista tipset innan jag håller käften: Vill du ha ICQ, MSN, Skype, whateva i bakgrunden föreslår jag att du fokuserar på vad du gör just NU. Välj en, inte båda.

Med tanke på att Skype på sin höjd äter 70 mb ram och äter 0.03 till 0.09% CPU under vila, så får du nog sitta på en dator från 2006 för att det ska göra någon skillnad.

0.03 till 0.09% på en dator från 2006 är ev inte 0.03 till 0.09% på den dator, vilken det nu är, du fått siffran 0.03 till 0.09% från.

ivf skulle antagligen inte detta relativa snåla program orsaka en märkbar förändring på en 2006-burk som hade klarat spelet hyfsat heller.

Medlem
Skrivet av ZF:

0.03 till 0.09% på en dator från 2006 är ev inte 0.03 till 0.09% på den dator, vilken det nu är, du fått siffran 0.03 till 0.09% från.

ivf skulle antagligen inte detta relativa snåla program orsaka en märkbar förändring på en 2006-burk som hade klarat spelet hyfsat heller.

Nu var det i och för sig inte jag som påstod att Skype slöar ner datorn, utan den tidigare postaren. Du har rätt att det är en relativ procentsats, därav min kommentar att du får ha en väldigt gammal dator för att ens märka av att programmet körs i bakgrunden.

0.03-0.09% är f.ö. vad jag har mätt på min dator, även om det är oviktigt i sammanhanget.

Ase
Medlem

Är bedrövligt att dom överhuvudtaget kan släppa ett spel till pc dra ner på inställningar för att konsoller ska verka bättre än vad dom är, undrar vilka dom fått pengar av båda troligtvis ( skäms speciellt microsoft som hävdar att dom bryr sig om pc fortfarande(vilket varit ett skämt dom sista 10 åren ) men & andra sidan så tar dom ju död på sig själva med den inställningen. Börjar dyka upp hyfsade alternativ med steam & (hatar) Android & Linux(hatar inte).(är själv en inbiten Windows användare(gillade även Mandrake(det första opertivsystemet(för mig) som hittade allt i min burk)))

Medlem

Skulle säga att theworse modden räddade spelet för mig, både grafik och prestandamässigt. Synd att den inte kunde rädda det gameplaymässigt också.

Medlem

Kan man ändra tillbaka "vyn" på Aiden så den blir original igen??

Medlem
Skrivet av ZF:

låter mer som tuning än modd.

Du hör fel, modden använder en hel del resurser som inte finns med i standardspelet.

Medlem
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Fattar inte gnället. Har en 2500k Intel + 760 + old school HD från hell = 0 stutter. Prova å titta på bakgrundsprocesserna och sluta tro att din dator är gjord för 2020 multitasking

i7 4770k, GeForce Titan och spelet på Samsung-SSD. Jag tycker att spelet borde flyta på även om jag har nåt enstaka program igång i bakgrunden.

12
Skriv svar