Se den nya motorn jobba i Assassin's Creed: Unity

Robot
Se den nya motorn jobba i Assassin's Creed: Unity
Medlem
Se den nya motorn jobba i Assassin's Creed: Unity

ser faktiskt bra ut.

...om det kommer se ut så där när det är klart


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Geeks Gaming

Man tycker varje gång dom utannonserar nytt Assassins Creed så tänker man "uch inte ett nytt" men varje gång dom visar upp något så vill man spela de xD

Dock har man inte ens spela genom 3an än xD Får lägga på ett kol

Medlem

Vi har gjort hela spelet snyggare, men inte gjort ett skit åt gameplay! Welcome to a new era of gaming!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

"Kolla vår feta nya motor, nu med mer effekter och ställen att klättra på..... men rent gameplaymässigt så har vi knappt utvecklat något sen Assassins creed 1..."

Nej tack, Jag hoppades det skulle vara något nytt och häftigt när black flag släpptes... Det kändes som ettan fast med bättre grafik...
Det har ju sån potential till att kunna vara mer, men det är bara massa: spring-> lönnmörda -> fly -> göm dig.. Rinse and repeat...

Medlem

Efter besvikelse och irritation på tidigare titlar, och deras PC-buggighet, hade jag bestämt mig för att inte köpa AC4. Sen kom det en 50% rea och jag köpte skiten ändå, och... det var skit, same shit as last year. Inget större fel på grafiken och den flummiga storyn, men kontrollen har alltid varit värdelöst. "Lönnmördare i världsklass raglar runt som värsta fyllot och fastnar i allt HAN ser." - Recension klar!

Medlem

Ser riktigt snyggt ut, och äntligen utspelar det sig under den franska revolutionen!

Medlem

Trailern utlovar någon form av CO-OP med upp till 3 kompisar, det låter ju riktigt nice i alla fall om det är storymode och inte något annat halvhjärtat försök till CO-OP.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Hoppas verkligen klättringen kommer vara fluid nu, fyfan vad jag alltid har stört mig på tidigare spel där man alltid lyckas fastna, klättra fel, hoppa åt fel håll osv men nu verkar det som man kommer ha mer kontroll på sin karaktär.

Diggar verkligen att dom lagt till stealth, kommer säkert höja 'immersion' i spelet än vad tidigare haft (gömma sig i buskar osv var rätt enformigt)

Medlem

Jag hade velat ha ett Assassin's Creed som försöker vara så realistiskt som möjligt, med riktig stealth, planering och rörlighet. Lite som en simulator, men jag gissar det inte skulle passa den stora massan lika mycket.

Medlem

Bara att det är CO-OP gör att detta kommer bli det första Creed jag faktiskt köper.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vi har gjort hela spelet snyggare, men inte gjort ett skit åt gameplay! Welcome to a new era of gaming!

Att de har lagt till co-op får väl ändå ses som en ganska stor uppgradering till spelseriens gameplay?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jo vars det ser väl vackert ut men det hade ju varit coolt om man kunde förstöra saker. Det skulle vara next gen inlevelse för mig, tillsammans med otroligt bra ljud.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Kimpur:

Vi har gjort hela spelet snyggare, men inte gjort ett skit åt gameplay! Welcome to a new era of gaming!

Att de har lagt till co-op får väl ändå ses som en ganska stor uppgradering till spelseriens gameplay?

Ja, och dessutom gjort en overhaul och gjort om animeringarna och fightingsystemet, gjort om parkour-systemet och lagt till stealth som inte fanns förut.

så om man ignorerar allt överstående så har dom inte gjort någonting, annars får man väl anta att han inte kan engelska och inte förstod trailern.

Inaktiv

Gillade sjörövar-AC så hoppas på detta med då. Men med lagom lite förväntan faktiskt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kimpur:

Vi har gjort hela spelet snyggare, men inte gjort ett skit åt gameplay! Welcome to a new era of gaming!

Snälla rara, du kanske skulla ha tittat på trailern innan du tog på dig gnällbältet?

Inaktiv
Medlem

Man blir nästan intresserad! Det ser ju bra ut. Dock så frågar jag mig varför trailern spelats in med så låg bitrate?

I vissa scener såg det dessutom ut som att den spelade in i 1080p men att spelet renderades i en lägre upplösning med FXAA eller TXAA igång. Är 99% säker på detta.

Dessutom laggade det till vid 3.45. Kanske flyter det inte som de vill att det ska?

Medlem

Tänk er bara om dom släpper en open world 4-manna squad multiplayer...tänk er möjligheterna i att göra om det till mmorpg i assasins creed miljö! Jag kommer i brallan bara av tanken...

Medlem

Ser bra ut! Hoppas de inte skalar tillbaka som med watch dogs. Dock, advanced ai=precis som förut då alla står och väntar på fin tur att bli slaktade?

Medlem
Skrivet av neohasse:

Bara att det är CO-OP gör att detta kommer bli det första Creed jag faktiskt köper.

Co-open gör att det faktiskt kan vara det första Assassins Creed spel som jag faktiskt inte köper. Jag hade en diskussion med en polare under E3 om detta och vi kan helt enkelt inte se co-op fungera bra i ett Assassins Creed spel.

Eftersom alla spelar AC spel på olika sätt så kommer man bara bli riktigt irriterade på varandra när man spelar, för alla vill göra det på SITT sätt och inte någon annans.

Det är en sak om de faktiskt gör en co-op mode som inte har någonting med single player spelet's story att göra... Men då kommer antingen den ena eller andra delen bara vara halvgjord... eller så är båda det.

Co-op i "story mode" (single player?) Assassins Creed gör mig bara ledsen i ögat :c

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kimpur:

Vi har gjort hela spelet snyggare, men inte gjort ett skit åt gameplay! Welcome to a new era of gaming!

Snälla rara, du kanske skulla ha tittat på trailern innan du tog på dig gnällbältet?

Jag såg hela trailern, de säger att de gjort om parkoursystemet, filmade några enstaka hopp, ingen klättring upp flr ett helt hus eller springa efter kanter o se hur ens karaktär beter sig. Jag kan svära på att det är lika irriterande småsaker som i föregående spel.
Det är inget nytt att studios lovar saker innan släpp.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av KatOne:

Man blir nästan intresserad! Det ser ju bra ut. Dock så frågar jag mig varför trailern spelats in med så låg bitrate?

I vissa scener såg det dessutom ut som att den spelade in i 1080p men att spelet renderades i en lägre upplösning med FXAA eller TXAA igång. Är 99% säker på detta.

Dessutom laggade det till vid 3.45. Kanske flyter det inte som de vill att det ska?

Spelet är ju inte färdigt ännu, day one patch lär det bli, tyvärr så känner man Ubisoft allt för väl nu för tiden, det kommer vara dåligt optimerat, tyvärr, men det är bara att ta det, om man vill spela det

Är det bara jag som tycker de gamla kontrollerna (kör med tangentbord och mus) är klockrena?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det bara jag som tycker de gamla kontrollerna (kör med tangentbord och mus) är klockrena?

Nä i de senaste (inte spelat 4an dock) var det relativt få felhopp även om det hände några gånger. Klagar inte på ännu mer sköna rörelser dock. Kör iofs med 360-pad. Tycker det är trevligare i den här typen av spel.

Ser snyggt ut och låter bra. Jag vet inte vad folk förväntar sig mer än den här typen av förfiningar, grafik, coop, andra uppdrag. rörelser, story, tidsålder... Tycker de gjort tillräckligt till det här spelet. Det är ju rätt svårt att ändra på hela konceptet i ett franchise. Det är vad det är. Vill de ändra på nåt stort får det väl bli en spinoff. AC: Space warriors.

Filmen var horribelt sönderkodad dock. Såg ut som ps3grafik fast man såg att nånstans där bakom blurret så fanns det ett fint spel.

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av neohasse:

Bara att det är CO-OP gör att detta kommer bli det första Creed jag faktiskt köper.

Co-open gör att det faktiskt kan vara det första Assassins Creed spel som jag faktiskt inte köper. Jag hade en diskussion med en polare under E3 om detta och vi kan helt enkelt inte se co-op fungera bra i ett Assassins Creed spel.

Eftersom alla spelar AC spel på olika sätt så kommer man bara bli riktigt irriterade på varandra när man spelar, för alla vill göra det på SITT sätt och inte någon annans.

Det är en sak om de faktiskt gör en co-op mode som inte har någonting med single player spelet's story att göra... Men då kommer antingen den ena eller andra delen bara vara halvgjord... eller så är båda det.

Co-op i "story mode" (single player?) Assassins Creed gör mig bara ledsen i ögat :c

Jag vet inte hur du spelar med dina kompisar, men när jag spelar med mina så anpassar man sig till varandra och planerar vad man ska göra i förväg. Du vet, CO-OP.
Visst, det blir troligen ett annorlunda sätt att spela, men inget hindrar dig att spela ensam.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Man blir nästan intresserad! Det ser ju bra ut. Dock så frågar jag mig varför trailern spelats in med så låg bitrate?

I vissa scener såg det dessutom ut som att den spelade in i 1080p men att spelet renderades i en lägre upplösning med FXAA eller TXAA igång. Är 99% säker på detta.

Dessutom laggade det till vid 3.45. Kanske flyter det inte som de vill att det ska?

Håller med. De har nog plockat olika klipp från olika skeden i produktionen och satt ihop till den här trailern.

Medlem

Shit vilket jävla kärringgnäll det är på FZ nuförtiden. Alla är råneggo till allt.

Medlem
Skrivet av Propy:

ser faktiskt bra ut.

...om det kommer se ut så där när det är klart

Black Flag så ruskigt bra ut på PC, så man kan ju hoppas på att det här kommer se bättre ut på PC med.

Medlem

men jag har inga vänner hur ska jag klara av dom svåra uppdragen? lolz.
ser bajs bra ut. givet köp på ps4:an

12
Skriv svar