Uncharted-trilogin på PS4 vore "nice", säger Naughty Dog

Robot
Uncharted-trilogin på PS4 vore "nice", säger Naughty Dog

De gör det med The Last of Us och det är inte omöjligt att vi också får se Uncharted-trilogin till Playstation 4.

#the-last-of-us-remastered, #naughty-dog, #uncharted-drakes-fortune, #uncharted-2-among-thieves, #uncharted-3-drakes-deception, #sony, #uncharted-4-a-thiefs-end


Medlem
Uncharted-trilogin på PS4 vore "nice", säger Naughty Dog

Ett nytt Crash eller något helt nytt isåfall.
Uncharted har funnits så pass länge att har man inte hunnit spela det så är det nog inget man köper i nyversion ändå.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag vet inte riktigt hur mycket arbetskraft det krävs för att konvertera och fixa till Uncharted-liren till PS4, men om det tar arbete från att göra nytt så känns det ganska tråkigt och onödigt.

Medlem

Ett Crash Bandicoot skulle vara helt fantastiskt, men har dom ens kvar licensen efter alla dessa år?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Att snygga till Uncharted-serien till ps4 hade säkert sålt som smör. Trogna fans och dessutom alla de som gått över till Playstation som inte haft chansen tidigare.

Medlem
Skrivet av Javas:

Ett Crash Bandicoot skulle vara helt fantastiskt, men har dom ens kvar licensen efter alla dessa år?

Activision som sitter och trycker på det om jag inte minns fel.

Medlem

98% av jobbet är redan gjort när dom ska porta spelen till PS4. Bara börja jobba på konverteringen och lägga in grafiska förbättringar.
Är inte precis som om dom ska designa spelet från grunden med en portning.

God of War, Metal Gear osv var riktigt bra remakes till PS3 så något i den stilen fast med Uncharted till PS4 vore inte alls dumt. Men självklart ska dom inte stjäla tid från att göra uppföljare till TLOU eller Uncharted 4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

I min åsikt var det osäkerheten kring vad som hänt i apokalypsen som gjorde Last of Us spännande.

Nu har vi ju sett vad apokalypsen medförde och vad den lett till. En uppföljare skulle totalt eliminera den känslan och bli mycket mera vardagsmat. Låt Last of Us vara den kompletta och någorlunda originella historien det var!

Uncharted passar mycket bättre som en franchise. Indiana Jones-äventyr kan man ju iterera med hur mycket som helst utan att det blir tråkigt.

Medlem

Hoppas att dom gör ett nytt Crash efter dom är klar med Uncharted 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle vilja spela UC3 innan 4an. Det var så mycket strul med den på PS3 så jag avstod och sålde konsollen. Sony försökte proppa in alldeles för mycket skit i PS3.

KoP
Medlem

Ingen "gammal" skåpmat tack. Been there done that tack och hej.

Känns dessutom lite skitnödigt att remastra spel som inte ens har speciellt många år på nacken.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Skulle vilja spela UC3 innan 4an. Det var så mycket strul med den på PS3 så jag avstod och sålde konsollen. Sony försökte proppa in alldeles för mycket skit i PS3.

Detta är ju faktist den primära anledningen till varför remakes är kul för konsumenten. Många av oss testar en ny franchise när vi köper en konsol, då växer ju genast intresset för föregångare.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

98% av jobbet är redan gjort när dom ska porta spelen till PS4. Bara börja jobba på konverteringen och lägga in grafiska förbättringar.
Är inte precis som om dom ska designa spelet från grunden med en portning.

God of War, Metal Gear osv var riktigt bra remakes till PS3 så något i den stilen fast med Uncharted till PS4 vore inte alls dumt. Men självklart ska dom inte stjäla tid från att göra uppföljare till TLOU eller Uncharted 4.

Det är skillnad på att porta över ett spel så det är i princip samma med lite grafisk polering, och att göra en remastered med en grafikmotor anpassad för en nyare konsoll vilket tar bra mycket mer tid.

Medlem

Lätt att jag skulle köpa detta en av dom bästa spelserien genom tiderna.

Medlem
Medlem

Något helt nytt eller ett nytt Crash. Känner mig jävligt mättad av all hysteri kring Uncharted och The Last of Us.

Medlem

Ge mig ett nytt Jak and Daxter som är mer baserat på ettans gameplay, mer utforskande och mindre vapenpangpangexplosions.

Medlem

Verkar vara mycket remakes till next gen konsollerna. Man skaffar väl inte ny maskin för att spela sina gamla spel...
Antar att det är ett sätt att dra in lätta pengar men själv skulle hellre vilja få nya spel.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Ett nytt Crash eller något helt nytt isåfall.
Uncharted har funnits så pass länge att har man inte hunnit spela det så är det nog inget man köper i nyversion ändå.

Jag säger emot dig tillsammans med alla andra av världens Xbox 360 lirare som gått över till ps4. Skulle LÄTT köpa en sådanhär version!

Jag spelar om de tre första spelen, och de är fortfarande lika bra som första gången jag spelade dem. Grafiken de lyckas pressa ur PS3:an är fantastisk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Olidion:
Skrivet av marcus8958:

98% av jobbet är redan gjort när dom ska porta spelen till PS4. Bara börja jobba på konverteringen och lägga in grafiska förbättringar.
Är inte precis som om dom ska designa spelet från grunden med en portning.

God of War, Metal Gear osv var riktigt bra remakes till PS3 så något i den stilen fast med Uncharted till PS4 vore inte alls dumt. Men självklart ska dom inte stjäla tid från att göra uppföljare till TLOU eller Uncharted 4.

Det är skillnad på att porta över ett spel så det är i princip samma med lite grafisk polering, och att göra en remastered med en grafikmotor anpassad för en nyare konsoll vilket tar bra mycket mer tid.

Dom jobbar på ett nytt uncharted så spelmotorn har dom färdigt. Enda dom behöver göra är jobbet med flytta över allt från PS3 versionen till PS4.
Det kommer självklart ta lite mer tid än så och kan inte porta över allt exakt som det är i tidigare spelen. Texturer måste förbättras och fler objekt måste placeras ut på banorna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Uncharted trilogin till PS4 skulle inte sitta helt fel


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv

Vara bara en massa nyutgåvor idag? Har folk slut på idéer eller?

Medlem

Jag skulle också lätt skaffa det till ps4

Medlem

Jag skulle gärna att dem gjorde det! Har spelat Uncharted 1 och har missat dem andra. Det bästa vore isåfall om en annan studio fick sköta portningen och putsa om grafiken så att Naughty Dog fick göra ett nytt spel

Medlem

Det kommer ett nytt Uncharted, så det räcker. (Får gärna komma fler efter det om det fortfarande är bra efter 4an).Ett nytt Crash skulle jag däremot vilja se:D

Medlem
Skrivet av MutatedElk:
Skrivet av Kimpur:

Ett nytt Crash eller något helt nytt isåfall.
Uncharted har funnits så pass länge att har man inte hunnit spela det så är det nog inget man köper i nyversion ändå.

Jag säger emot dig tillsammans med alla andra av världens Xbox 360 lirare som gått över till ps4. Skulle LÄTT köpa en sådanhär version!

Jag kanske är en av få som hade båda sidornas konsoller, sen kanske jag kan hålla med lite ändå, har missat tredje delen eftersom jag sålde den innan den kom. Så det kanske vore ganska "nice" ändå, om detta inte tar upp en massa värdefull tid som skulle kunna bli något bättre
Hyra in lite sommarjobbskodknackare kanske


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Uncharted-trilogin på PC vore "nice", säger jag. Men mig lyssnar de inte på.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Om Uncharted-Trilogin kommer till PS4 i HD så köper man ju det direkt

1
Skriv svar