Kickstarter-kampanjen för Areal har stoppats

Robot
Medlem
Kickstarter-kampanjen för Areal har stoppats

Var det inte FZ som länkade till kickstartern nyligen? Ni får ju tänka till lite innan ni länkar och gör reklam för kickstarters som är scams


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Var det inte FZ som länkade till kickstartern nyligen? Ni får ju tänka till lite innan ni länkar och gör reklam för kickstarters som är scams

Vad snackar du om?

Redaktör
Ponny

MEN VAD SKA PUTIN SÄGA!?!?!?!?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Var det inte FZ som länkade till kickstartern nyligen? Ni får ju tänka till lite innan ni länkar och gör reklam för kickstarters som är scams

Så om jag är en reporter och skriver en nyhet om hur en man/kvinna drack så mycket coca cola så att han/hon dog, gör jag reklam för coca cola?...

Medlem
Skrivet av Ghoetic:
Skrivet av Kleptoman:

Var det inte FZ som länkade till kickstartern nyligen? Ni får ju tänka till lite innan ni länkar och gör reklam för kickstarters som är scams

Så om jag är en reporter och skriver en nyhet om hur en man/kvinna drack så mycket coca cola så att han/hon dog, gör jag reklam för coca cola?...

På sätt och vis, ja.
(Förlåt)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Trist för putin.

Medlem

Kickstarter stängde ner dom för misstanke om scam, det gjorde dom efter FZ rapporterade om det Första gången. Så jag håller med Kleptomanen, FZ borde kunna se in i framtiden

Medlem

Dåligt av kickstarter att inte ens ge någon förklaring.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Dåligt av kickstarter att inte ens ge någon förklaring.

Att de bryter mot reglerna är inte nog?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nu blev Putin ledsen:


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jo, fast att man bryter mot reglerna är ju inte riktigt nog. Man vill ju gärna veta vilken regel de brutit mot?

Medlem

Vad skulle dom ens med pengarna till? Några hundra tusen kronor räcker ju inte länge i mjukvaruutvecklingsbranchen. Nog för att ukrainska utvecklare är billigare än svenska, men det blir ju inte många utvecklare i särskilt många månader som man täcker in med de pengarna.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Dåligt av kickstarter att inte ens ge någon förklaring.

Det är vad de säger. Jag har svårt att tro att de bara stänger av en kampanj utan att ange orsak. Att VI inte kan se anledningen ser jag som ganska självklart eftersom det kan innehålla utredningar av polis eller andra myndigheter.

Med tanke på hur barnsliga de är på sin Facebooksida blir jag inte förvånad. Någon som kommer ihåg WarZ?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Furthermore:

Areal since its announcement has been in the eyes of internet due to number of negative reasons and today Misery Mod guys, who were responsible for recreating S.T.A.L.K.E.R. are claiming that this new game from West Games Studio is a fraud.

“Misery” claims that all the pledges that have been done for game’s Kickstarter are going towards Leonid Kovtun, but there is no information provided about him on the game’s main page.

Who is Leonid Kovtun? What is his role in the project? and why is his name not listed on the main page? All these questions are relevant and important, because Amazon Payments authorized the future pay in benefit of that person, Leonid Kovtun, a natural person and not a company or brand.

Additionally, West Games is based in… Las Vegas?! How far from claimed team nationality can we possibly get here?

West games was only reserved as a company name on May 20 2014 and will expire 20th of August 2014 by Leonid Kovtun of Nevada, Las Vegas.

They have also provided another proof of Areal developer being fake as he comments on the game’s release date, which is September 2015 and Misery claims that there is no way to complete development on a whole game from scratch to finish in the period of one year.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ghoetic:
Skrivet av Kleptoman:

Var det inte FZ som länkade till kickstartern nyligen? Ni får ju tänka till lite innan ni länkar och gör reklam för kickstarters som är scams

Så om jag är en reporter och skriver en nyhet om hur en man/kvinna drack så mycket coca cola så att han/hon dog, gör jag reklam för coca cola?...

På sätt och vis, ja.
(Förlåt)

Frågan kanske skulle ha varit, får jag dig att vilja köpa coca cola då? är det bra reklam? ^^

Medlem

Väl efter det där fejk brevet var de väl tvungna och reagera

Medlem

Kollade in kampanjen i går och fick oseriösa vibbar av den med samma upprepade bilder gång på gång...

Medlem

Tycker för övrigt FZ skall ta åt sig att dom rapporterade lite väl okritiskt och synande kring denna Kickstarter. Det luktade ju skumt lång väg.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har alltid undrat vad som kostar att utveckla ett spel. Om man är ett kompisgäng med ganska bra skills så borde det vara gratis?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Har alltid undrat vad som kostar att utveckla ett spel. Om man är ett kompisgäng med ganska bra skills så borde det vara gratis?

Om ni har annan inkomst, inte behöver köpa licenser till mjukvara, skaffa ny hårdvara, och bara gör det er fritid, och siktar jävligt lågt, visst.

Annars? Nej, det är svindyrt. Att bara betala ut en rimlig lön till ett helt kompisgäng bränner miljontals kronor inom en rimlig utvecklingsperiod, som ofta ligger iaf på 12 månader, ofta 2 år.

Medlem
Skrivet av Preed:

Tyckter för övrigt FZ skall ta åt sig att dom rapporterade lite väl okritiskt och synande kring denna Kickstarter. Det luktade ju skumt lång väg.

Stalker är ju dock en seriös spelserie så att om skaparna startar en kickstarter...

Det är som med Grim Dawn, det är ju dom som gjorde TitanQuest...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hur pass vanligt är det att kickstarter går in och blåser av? Är bra att de gör det men undra hur hårda gränser de har.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Har alltid undrat vad som kostar att utveckla ett spel. Om man är ett kompisgäng med ganska bra skills så borde det vara gratis?

Vi gjorde ju ett spel, tog typ 9 månader. Men det beror på hur man räknar med, det finns inget bra sätt, om du räknar förlorad lön så kan du antingen se det som den lönen du hade, eller kommer få när ni är klara, eller kan du räkna i utgifter som fanns under utvecklingen.

Dom kostnaderna vi hade som direkt hade med utvecklingen att göra under den tiden, var top 10k kr, max, då tar jag i dessutom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Har alltid undrat vad som kostar att utveckla ett spel. Om man är ett kompisgäng med ganska bra skills så borde det vara gratis?

Vissa måste betala hyran osv. Sen måste man vara jävligt duktig för att göra bra spel, speciellt om man är få. Är nog inte så många som skiter i en lön på typ 40 000 för att sitta med polarna och utveckla. Speciellt som sagt då om man måste betala hyra eller har barn.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Har alltid undrat vad som kostar att utveckla ett spel. Om man är ett kompisgäng med ganska bra skills så borde det vara gratis?

Tid är pengar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ricomaniac:

Har alltid undrat vad som kostar att utveckla ett spel. Om man är ett kompisgäng med ganska bra skills så borde det vara gratis?

Vi gjorde ju ett spel, tog typ 9 månader. Men det beror på hur man räknar med, det finns inget bra sätt, om du räknar förlorad lön så kan du antingen se det som den lönen du hade, eller kommer få när ni är klara, eller kan du räkna i utgifter som fanns under utvecklingen.

Dom kostnaderna vi hade som direkt hade med utvecklingen att göra under den tiden, var top 10k kr, max, då tar jag i dessutom.

Utvecklade ni på stöldgods och mjukvara från TPB?

Medlem

http://wiiudaily.com/2014/07/areal-kickstarter-is-a-scam/

"As you can see, this team is working very hard to scam money from backers on Kickstarter. If the low $50,000 funding amount with all consoles being targeted wasn’t enough to indicate this is a scam, this evidence should be proof enough."

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Preed:

Tyckter för övrigt FZ skall ta åt sig att dom rapporterade lite väl okritiskt och synande kring denna Kickstarter. Det luktade ju skumt lång väg.

Stalker är ju dock en seriös spelserie så att om skaparna startar en kickstarter...

Det är som med Grim Dawn, det är ju dom som gjorde TitanQuest...

Jo problemet är väl att det är kanske en eller två personer ifrån STALKER-teamet som jobbar på Areal. Ett spel som runt 70 personer arbetade på. Sen använde dom typ enbart STALKER som marknadsföring av Kickstartern baserat på det?


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar