E.T. phone home

Flakmonkey
E.T. phone home

Som IT-konsult borde jag väl veta bättre än att försöka mig på
kroppsarbete. Gårdagens sista skruv resulterade i en genomborrad (sedermera
borttagen) nagel och den här rejäla inslagningen. Idag är det givetvis bara
att fortsätta, men med en bygghandske på vänsterhanden

#blogg

Medlem
E.T. phone home

Hur FAAAAN lyckas man skruva sig genom pekfingernageln? Det måste varit minst tre retsamma polare och en platta öl inblandat i den olyckan.

Medlem

Så går det om man slinter med skruvdragaren och har skruven mellan tummen och pekfingret. Lösningen är att inte ha handen där och använda skruv med torx-bits som man inte slinter på.

Medlem

Man slinter inte på några skruv om man använder rätt bits men skillnaden mellan PH1, PH2, PZ1 och PZ2 kan ibland vara väldigt liten.


signatur

Rock n Roll

Medlem

Jag gratulerar!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Passa dig om skumma män i vita skyddsdräkter dyker upp på byggplatsen.

Skrivet av chkld:

Man slinter inte på några skruv om man använder rätt bits men skillnaden mellan PH1, PH2, PZ1 och PZ2 kan ibland vara väldigt liten.

Oh I beg to differ


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av chkld:

Man slinter inte på några skruv om man använder rätt bits men skillnaden mellan PH1, PH2, PZ1 och PZ2 kan ibland vara väldigt liten.

Oh I beg to differ

Ja, jag träffade en halvpensionerad snickare för någon vecka sedan som hade ett stort ärr i basen på pekfingret från en skruvdragares bits och han hade då alltid rätt bits...

Flakmonkey

Skulle skruva i en 90-skruv i en taknock som låg över mitt huvud ståendes på en byggställning några meter upp så höll handen som balans i taknocken. Fick därför inte bästa vinkeln eller kraften för skruvandet vilket i kombination med en sliten (men korrekt) bits gjorde att skruven gled ur och oturligt nog träffade nageln på handen jag hade som balans. Så gick det till

1
Skriv svar