Miljonstöld hos svenska Nintendo

Robot
Miljonstöld hos svenska Nintendo

Svenska Nintendo-distributören Bergsala har drabbats av en stöld motsvarande 15 till 20 miljoner kronor.

#nyhetstips


Herr rygg
Miljonstöld hos svenska Nintendo

Hoppas verkligen de åker fast:(


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Trodde det stod "miljonstöd" först, bah nice. Sen oh wait.

Medlem

Hur fan fick dom iväg 18 pall? Imponerande

Medlem

Känns ganska garanterat att någon kommer åka fast. Maskinerna är märkta både med nummer på utsidan av kartong och med serienummer på enheten(erna).
Är man smart nu lämnar man allt någonstans och ett anonymt tips var grejerna finns.

Medlem

Tänk om det var Sony =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan man inte spåra dom genom online funktionerna?

Medlem

Och hur visste de att 18 pall skulle stå där just den natten? Insider på lagret möjligtvis?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Och hur visste de att 18 pall skulle stå där just den natten? Insider på lagret möjligtvis?

Hoppas det och att de skyldiga åker fast. Känns som Bergsala går på knän jämfört med vad de gjorde tidigare och därför blir det här en stor smäll. Har inga siffror på det utan det är vad jag tror, de kunde inte hålla Club Nintendo vid liv menar jag.

Medlem

Det kommer garanterat bli brist på butikshyllorna nu, men frukta ej! Jag råkar nämligen ha lika många konsoler och kontroller till salu.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Och hur visste de att 18 pall skulle stå där just den natten? Insider på lagret möjligtvis?

Oi mate, I think we got one of them rats sneaky about.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Bennii:

Och hur visste de att 18 pall skulle stå där just den natten? Insider på lagret möjligtvis?

Oi mate, I think we got one of them rats sneaky about.

Ja, det tror jag. Visst kan de åkt dit med en lastbil och gjort inbrott på en slumpvis utvald tid, men det känns som en riktad insats mot just den här leveransen och det tyder på en insider.

Medlem
Skrivet av lapa:

Hur fan fick dom iväg 18 pall? Imponerande

https://www.okq8.se/Hyrbil/Hyra-lastbil

MEG
Medlem

Instämmer med övriga, hoppas att de %¤#"! åker fast. Skittråkigt att sådant händer.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av lapa:

Hur fan fick dom iväg 18 pall? Imponerande

https://www.okq8.se/Hyrbil/Hyra-lastbil

I lol'd

Medlem

Insider jobb... dom bara råkade veta var dom 18 pallar står med grejer eller??????

Medlem

Hur får de värdet till 18 miljoner om det var Wii U? Då ingen skulle köpa dem endå så blir ju värdet 0

Medlem

För att inte nämna MAC-adresser på varje enhet som kopplar upp sig online. Detta har Nintendo redan i sitt register.

Medlem
Skrivet av pinky:
Skrivet av Bennii:

Och hur visste de att 18 pall skulle stå där just den natten? Insider på lagret möjligtvis?

Hoppas det och att de skyldiga åker fast. Känns som Bergsala går på knän jämfört med vad de gjorde tidigare och därför blir det här en stor smäll. Har inga siffror på det utan det är vad jag tror, de kunde inte hålla Club Nintendo vid liv menar jag.

http://www.allabolag.se/5563156412/bokslut

De följer nintendos kurvor, så länge nintendo lever klarar sig nog bergsala. Tror det går bättre 2014 än för år 2013.

Medlem

Bowser! Den jäveln tröttnade på kidnappningsdraman med Peach och gick på för ekonomisk vinning.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av lapa:

Hur fan fick dom iväg 18 pall? Imponerande

https://www.okq8.se/Hyrbil/Hyra-lastbil

Dom får nog köra ett par gånger med dom där små bilarna

Medlem
Skrivet av WildThing:

Bowser! Den jäveln tröttnade på kidnappningsdraman med Peach och gick på för ekonomisk vinning.

Time for a new storyline Nintendo!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Enda branschen som verkligen är orubbat på uppgång. Bli kriminell om du är här och om du inte är här så kom hit och bli det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Blev nog en chock för de anställda när de knallade in på morgonen. Har själv jobbat på en värdedepå där man hanterade kontanter i mångmiljonbelopp, så där hade man ju alltid den gnagande känslan att nåt sånt kunde hända. Men hos Bergslaga? Måste varit bristande säkerhet på natten i området.

Oh well. Hoppas kräken åker fast!

Medlem

Mitt hus ligger precis bredvid bergsala, märkte inget alls, jag har dock väldigt trångt i lägenheten just nu. Nån som är intresserad av billiga nintendo prylar?

Medlem

Välplanerat? Troligt. Välorganiserat? Troligt. Insider? Troligt. Tråkigt? Troligt.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Känns ganska garanterat att någon kommer åka fast. Maskinerna är märkta både med nummer på utsidan av kartong och med serienummer på enheten(erna).
Är man smart nu lämnar man allt någonstans och ett anonymt tips var grejerna finns.

Känns inte riktigt som ett pundarbryt, så de här snubbarna vet nog hur man ska avyttra grejerna. De här sjuka volymerna slänger man ju inte ut på Blocket direkt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Mabec:

Känns ganska garanterat att någon kommer åka fast. Maskinerna är märkta både med nummer på utsidan av kartong och med serienummer på enheten(erna).
Är man smart nu lämnar man allt någonstans och ett anonymt tips var grejerna finns.

Känns inte riktigt som ett pundarbryt, så de här snubbarna vet nog hur man ska avyttra grejerna. De här sjuka volymerna slänger man ju inte ut på Blocket direkt.

Nej, säkert inga amatörer. Men som jag skrev senare, varje maskin går att spåra (och blocka) så snart de ansluts online via MAC-adresserna. Så enkelt är det och det har gjorts förr vid Xbox-stölder.

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Mabec:

Känns ganska garanterat att någon kommer åka fast. Maskinerna är märkta både med nummer på utsidan av kartong och med serienummer på enheten(erna).
Är man smart nu lämnar man allt någonstans och ett anonymt tips var grejerna finns.

Känns inte riktigt som ett pundarbryt, så de här snubbarna vet nog hur man ska avyttra grejerna. De här sjuka volymerna slänger man ju inte ut på Blocket direkt.

Nej, säkert inga amatörer. Men som jag skrev senare, varje maskin går att spåra (och blocka) så snart de ansluts online via MAC-adresserna. Så enkelt är det och det har gjorts förr vid Xbox-stölder.

Ja, det har du helt rätt i. Tror dock tyvärr att det blir snåla/klantiga konsumenter som torskar och inte de som utfört stölden. Men hoppas du har rätt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Mabec:

Känns ganska garanterat att någon kommer åka fast. Maskinerna är märkta både med nummer på utsidan av kartong och med serienummer på enheten(erna).
Är man smart nu lämnar man allt någonstans och ett anonymt tips var grejerna finns.

Känns inte riktigt som ett pundarbryt, så de här snubbarna vet nog hur man ska avyttra grejerna. De här sjuka volymerna slänger man ju inte ut på Blocket direkt.

Nej, säkert inga amatörer. Men som jag skrev senare, varje maskin går att spåra (och blocka) så snart de ansluts online via MAC-adresserna. Så enkelt är det och det har gjorts förr vid Xbox-stölder.

De får modda boxarna så de kan köra andra mac-adresser.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

12
Skriv svar