The Walking Dead: Amid the Ruins

Robot
The Walking Dead: Amid the Ruins

Andra säsongen närmar sig slutet. Snaran om de som finns kvar börjar dras åt och förlusterna blir fler. Men den här gången gör inte alla så ont som de borde.

#telltale-games, #the-wolf-among-us, #tales-from-the-borderlands, #game-of-thrones-a-telltale-games-series


Medlem
The Walking Dead: Amid the Ruins

Tyckte mest allt gick käpprätt åt helvete, iaf för mig. blev lite besviken.

Medlem

Tråkigt att valet man gjorde mitt i episoden inte gjorde någon skillnad på slutet.

Medlem

Det bästa var att man slipper

Sarah.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bra episode som.vanligt.. men åter igen gör de misstaget att inte ha någon riktig gameplay, inge pussellösning osv.

Medlem

Jag älskar Telltale's äventyr! Men jag hoppades verkligen att pengarna från Walking Dead-succén skulle innebära fler förgreningar i form av spelarval.

Trots min besvikelse är jag fortfarande 100% såld och glad som en liten skolpojke varje gång det är dags för en ny episod!

Medlem

Vänta nu.... Detta var väl inte sista episoden?!

Med tanke på hur det slutade med alla...människorna?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vänta nu.... Detta var väl inte sista episoden?!

Med tanke på hur det slutade med alla...människorna?

Nej, det är en kvar.

Medlem

Riktigt bra episod. Walking Dead lyckas till skillnad från andra postapokalyptiska spel att förmedla en känsla av allt går åt helvete. När man väl får lite hopp så krossas det direkt.

Clementine måste vara en av mina absoluta favoriter bland spelkaraktärer


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Jag tycker inte om att man inte kan göra några större val. Om man försöke göra saker annorlunda slutar det oftast på samma sätt. känns som valen (som spelet bygger på) är 90 procent "kosmetsika" . Tex

varför kan man inte sammarbeta med Carver?

Medlem

Pixeljakt? Det är ju hur linjärt som helst nu. S2 har hittills varit sämre än S1 på alla fronter. Kommer ihåg hur man kunde utforska lite på gården i episod 2 och laga en gunga. Lycka till med att hitta sådana ögonblick nu. Absolut inga pussel heller.

Jane räddar verkligen detta avsnittet. Hade gärna följt med henne

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Pixeljakt? Det är ju hur linjärt som helst nu. S2 har hittills varit sämre än S1 på alla fronter. Kommer ihåg hur man kunde utforska lite på gården i episod 2 och laga en gunga. Lycka till med att hitta sådana ögonblick nu. Absolut inga pussel heller.

Jane räddar verkligen detta avsnittet. Hade gärna följt med henne

Vissa av oss har inte spelat episoden ännu. Tack för du sabbade.


signatur

I drank what?

Medlem

Håller med om att säsong 1 är bättre på alla fronter. Tråkig utveckling, tycker det är alldeles för få svåra val o förgreningar, linjärt o segt men korta episoder.

Medlem

Håller också med tidigare kommentarer. Spelet är inte dåligt, men det är väldigt enformigt att spela nu, allt det bygger på just nu är dialoger och storyn. Förut fanns det mycket mer val under spelet gång, och "side-quests" vilket är nonexisterande. Tyckte exakt likadant i dom 2-3 sista avsnittet av wolf among us.

Känns som dom börjar slappa med spelen.

Medlem

Ja wolf among us var en besvikelse efter en lovande start, kommer nog inte köpa fler av dessa spel förutom ev just walking dead om det blir säsong 3 men blir inte den bättre så skippar jag nog även det

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ziljun:

Pixeljakt? Det är ju hur linjärt som helst nu. S2 har hittills varit sämre än S1 på alla fronter. Kommer ihåg hur man kunde utforska lite på gården i episod 2 och laga en gunga. Lycka till med att hitta sådana ögonblick nu. Absolut inga pussel heller.

Jane räddar verkligen detta avsnittet. Hade gärna följt med henne

Vissa av oss har inte spelat episoden ännu. Tack för du sabbade.

Jag har också åkt på det där. Ett väldigt trist beteende helt enkelt.

Vill man skriva om handligen i spelet så finns ju spoiler-tagen, men sånt verkar kvitta för vissa människor - de kan inte låta bli att spoila och förstöra för andra verkar det som. Har sett samma fenomen på t ex filmsajter.

Själv undviker jag numera alla kommentarer om ett spel tills efter att jag spelat det själv.

Moderator | Testpilot

Gillar episoden men inte hur vissa plotlines bara verkar ha blivit bortskrivna... 400 days karaktärer på episodens bild, henns "krigsmålning", vars har allt tagit vägen?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Grym episod,
men att döma av kommentarerna här så har den här sajten blivit ett tillhåll för gnällsillar


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

Grym episod,
men att döma av kommentarerna här så har den här sajten blivit ett tillhåll för gnällsillar

Jag tror inte att det är riktigt så illa som det ser ut. Det verkar vara ett rätt allmänt inslag i olika spelforum att det finns en minoritet som gnäller och vill göra sig hörda, samtidigt som majoriteten kan vara rätt nöjda med spelet.

Vi är nog en och annan här som gillar serien skarpt, inklusive senaste episoden. Istället håller vi tyst, spelar och är bara jäkligt nöjda!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nemo:
Skrivet av fisk:

Grym episod,
men att döma av kommentarerna här så har den här sajten blivit ett tillhåll för gnällsillar

Jag tror inte att det är riktigt så illa som det ser ut. Det verkar vara ett rätt allmänt inslag i olika spelforum att det finns en minoritet som gnäller och vill göra sig hörda, samtidigt som majoriteten kan vara rätt nöjda med spelet.

Vi är nog en och annan här som gillar serien skarpt, inklusive senaste episoden. Istället håller vi tyst, spelar och är bara jäkligt nöjda!

Kanske jag som läser dåligt men vilka är det som egentligen gnäller? Själv så blir jag lite ledsen över hur bilden jag länkade knappt verkar ha något med episoden att göra, precis som att de ändrat handlingen och gått med något sämre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av fisk:

Grym episod,
men att döma av kommentarerna här så har den här sajten blivit ett tillhåll för gnällsillar

Jag tror inte att det är riktigt så illa som det ser ut. Det verkar vara ett rätt allmänt inslag i olika spelforum att det finns en minoritet som gnäller och vill göra sig hörda, samtidigt som majoriteten kan vara rätt nöjda med spelet.

Vi är nog en och annan här som gillar serien skarpt, inklusive senaste episoden. Istället håller vi tyst, spelar och är bara jäkligt nöjda!

Kanske jag som läser dåligt men vilka är det som egentligen gnäller? Själv så blir jag lite ledsen över hur bilden jag länkade knappt verkar ha något med episoden att göra, precis som att de ändrat handlingen och gått med något sämre.

Allt är relativt. Jag antar att "gnäll" och hur laddat det känns varierar beroende på vem man frågar. Men vi kan strunta i det ordet.

Om vi istället räknar antal inlägg med negativa åsikter och jämför med antal positiva inlägg så ser vi att de negativa inläggen dominerar. Inget konstigare än så.

Självklart så tar man upp det man tyckte var dåligt. Jag kan inte själv komma på något som jag direkt störde mig på. Det var en riktigt bra episod med gott om "WTF moments", precis som det ska vara.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nemo:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av fisk:

Grym episod,
men att döma av kommentarerna här så har den här sajten blivit ett tillhåll för gnällsillar

Jag tror inte att det är riktigt så illa som det ser ut. Det verkar vara ett rätt allmänt inslag i olika spelforum att det finns en minoritet som gnäller och vill göra sig hörda, samtidigt som majoriteten kan vara rätt nöjda med spelet.

Vi är nog en och annan här som gillar serien skarpt, inklusive senaste episoden. Istället håller vi tyst, spelar och är bara jäkligt nöjda!

Kanske jag som läser dåligt men vilka är det som egentligen gnäller? Själv så blir jag lite ledsen över hur bilden jag länkade knappt verkar ha något med episoden att göra, precis som att de ändrat handlingen och gått med något sämre.

Allt är relativt. Jag antar att "gnäll" och hur laddat det känns varierar beroende på vem man frågar. Men vi kan strunta i det ordet.

Om vi istället räknar antal inlägg med negativa åsikter och jämför med antal positiva inlägg så ser vi att de negativa inläggen dominerar. Inget konstigare än så.

Självklart så tar man upp det man tyckte var dåligt. Jag kan inte själv komma på något som jag direkt störde mig på. Det var en riktigt bra episod med gott om "WTF moments", precis som det ska vara.

Tycker själv episoden var bra, men igen så känns det bara som att handlingen blivit ändrad och gillar inte heller hur alla 400 days karaktär används. Telltale fick det låta som att de skulle vara viktiga och det enda vi fått se är lite bajs från episod 3, bilden som jag länkade tycker iallafall tyder på att något mer där var planerat (Eddie på bild, samt andra 400 days karaktärer). Mest det jag blir besviken på och känns inte heller som att Telltale kan göra allt det justice på sista avsnittet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Nej jag kommer defintivt inte köpa mer episoder av detta eller eventella säsonger. Går verkligen på räls detta spelet. " bockstensmannen will not remember this"

1
Skriv svar