2K retas – är något nytt med Bioshock på gång?

Robot
2K retas – är något nytt med Bioshock på gång?

"Oooo, vad KAN det här betyda?!", frågar 2K och publicerar en bild från första Bioshock.

#nyhetstips, #2k-games, #bioshock, #irrational-games


Medlem
2K retas – är något nytt med Bioshock på gång?

Varför göra remake på detta redan? No point!

MEG
Medlem
Skrivet av Aggur:

Varför göra remake på detta redan? No point!

Jo det är det, för dem att tjäna mer pengar


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Aggur:

Varför göra remake på detta redan? No point!

Bioshock är ett spel som, utöver en grymt bra story, även har otroligt vackra detaljer och banor. En HD-release av Bioshock 1 (och kanske Bioshock 2) vore en otrolig upplevelse.

Släng VITAn i sjön och kläck ur er Bioshock 3, det är det som alla vill ha ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Apple med stort A, garanterat Iphone-spel på ingång.

Medlem

En in-game porrfilm!

Medlem

Som ett enormt fan av Bioshockserien så är jag tveksam till mer uppföljare och allra mest till en HD-remake. Tycker redan ettan är vackert nog och inte behöver en remake på flera år. Men så börjar ju remakes komma allt mer frekvent, snackas ju tex redan om hd-remakes av Unchartedspelen som inte alls är gamla.

Varför inte göra en remake av typ System Shock och System Shock 2 istället? Två spel jag ytterst gärna skulle vilja pröva men har svårt att komma in i på grund av den utdaterade grafiken.

Medlem
Skrivet av purjo:

Som ett enormt fan av Bioshockserien så är jag tveksam till mer uppföljare och allra mest till en HD-remake. Tycker redan ettan är vackert nog och inte behöver en remake på flera år. Men så börjar ju remakes komma allt mer frekvent, snackas ju tex redan om hd-remakes av Unchartedspelen som inte alls är gamla.

Varför inte göra en remake av typ System Shock och System Shock 2 istället? Två spel jag ytterst gärna skulle vilja pröva men har svårt att komma in i på grund av den utdaterade grafiken.

Uncharted spelen kan jag faktiskt förstå att de vill göra remakes handlar nog inte så mycket om att få till HD upplösning på de utan att de ska funka till PS4. Har inga siffror hur många som skippat Xbone för PS4 men är nog en hel del, där har Sony ett stort försäljning knep för att kränga fler konsoller, HD upplösningen är bara ett plus i kanten. Har själv inte spelat Uncharted spelen så skulle själv uppskatta det enormt.

Medlem

Remake på ett spel som inte ens är 10 år gammalt? Och så klagar folk på att andra FPS bara copy/paste hela tiden! Kom med nåt nytt istället!

Medlem

Såg just att cdon.se har Bioshock bland vita spelen

Medlem

Nått för Apple användare skulle jag tro.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kan det vara att Bioshock kommer till Mac?

Medlem

De kanske har insett att det är dags för System Shock 3 istället för Bioshock?

Hur det är kopplat till Eve's garden? Sluta ställa så svåra frågor!

Medlem

Vore fullkomligt meningslöst att göra remake på detta spel om det mestadels innebar grafik. De skulle gärna kunna få lägga till lite features från tvåan (som att man har plasmids i en hand och vapen i den andra samtidigt, istället för att behöva byta). Men oavsett så verkar det onödigt, då spelet fortfarande håller hög kvalité grafiskt. Tror snarare på något litet spel till mobilen eller dylikt.

Medlem
Skrivet av Manqs:

De kanske har insett att det är dags för System Shock 3 istället för Bioshock?!

Den dagen de utannonserar System Shock 3 kommer bli den näst lyckligaste i mitt liv.

1
Skriv svar