Se gameplay från Obsidians Pillars of Eternity

Robot
Se gameplay från Obsidians Pillars of Eternity
Medlem
Se gameplay från Obsidians Pillars of Eternity
Medlem

Giant bomb körde en Quick look på spelet med Josh Sawyer också, jag brukar föredra deras kommentarer. De visar samma del av spelet men är ändå sevärt:)

http://www.giantbomb.com/videos/quick-look-ex-pillars-of-eter...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

GE... MIG.... NU!!!!!

Medlem

Ja, men kommentatorerna var inget vidare alls...

Medlem

Ser ut som BG, som jag saknat de gamla Infinity Engine spelen. BG 1 med TuTu eller Planescape Torment med grafik mod är lika imponerande idag som det var när jag spelade dessa spel för första gången. Det är något speciellt med handritade spel som BG och IW som 3D spel än idag inte lyckas överträffa.

Jag har svårt att se hur det här spelet kommer bli dåligt. Jag har sett kommentarer om att spelet inte ser lika bra ut som Original Sin men dessa verkar inte förstå att det finns begränsningar för vad man kan göra med den gamla motorn och motorn som OS använder har inte dessa begränsningar.

Medlem

Ååååh... vill ha det nu!

eld
Medlem

folk som är emot kickstarter och vill spela detta får börja tänka om sina åsikter lite.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ser ut som BG, som jag saknat de gamla Infinity Engine spelen. BG 1 med TuTu eller Planescape Torment med grafik mod är lika imponerande idag som det var när jag spelade dessa spel för första gången. Det är något speciellt med handritade spel som BG och IW som 3D spel än idag inte lyckas överträffa.

Jag har svårt att se hur det här spelet kommer bli dåligt. Jag har sett kommentarer om att spelet inte ser lika bra ut som Original Sin men dessa verkar inte förstå att det finns begränsningar för vad man kan göra med den gamla motorn och motorn som OS använder har inte dessa begränsningar.

Planescape med grafik mod? Snälla, berätta mer. Fortfarande det bästa spelet jag lirat.

On Topic: Det här är ett garanterat köp för mig. Gillar den nya trenden med isometriska rollspel.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av PcGamer:

Ser ut som BG, som jag saknat de gamla Infinity Engine spelen. BG 1 med TuTu eller Planescape Torment med grafik mod är lika imponerande idag som det var när jag spelade dessa spel för första gången. Det är något speciellt med handritade spel som BG och IW som 3D spel än idag inte lyckas överträffa.

Jag har svårt att se hur det här spelet kommer bli dåligt. Jag har sett kommentarer om att spelet inte ser lika bra ut som Original Sin men dessa verkar inte förstå att det finns begränsningar för vad man kan göra med den gamla motorn och motorn som OS använder har inte dessa begränsningar.

Planescape med grafik mod? Snälla, berätta mer. Fortfarande det bästa spelet jag lirat.

On Topic: Det här är ett garanterat köp för mig. Gillar den nya trenden med isometriska rollspel.

Kanske inte riktigt en grafik mod, vad den gör är att den tillåter högre upplösning samt support för Widescreen monitorer. Jag rekommenderar den dock utan tvekan men som många skrivit på Torments Kickstarter så ska man spela spelet utan om man inte spelat det innan.
http://www.gog.com/news/mod_spotlight_planescape_torment_mods...

Kan även rekommendera Fallout 1 Hi-Res patch

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av PcGamer:

Ser ut som BG, som jag saknat de gamla Infinity Engine spelen. BG 1 med TuTu eller Planescape Torment med grafik mod är lika imponerande idag som det var när jag spelade dessa spel för första gången. Det är något speciellt med handritade spel som BG och IW som 3D spel än idag inte lyckas överträffa.

Jag har svårt att se hur det här spelet kommer bli dåligt. Jag har sett kommentarer om att spelet inte ser lika bra ut som Original Sin men dessa verkar inte förstå att det finns begränsningar för vad man kan göra med den gamla motorn och motorn som OS använder har inte dessa begränsningar.

Planescape med grafik mod? Snälla, berätta mer. Fortfarande det bästa spelet jag lirat.

On Topic: Det här är ett garanterat köp för mig. Gillar den nya trenden med isometriska rollspel.

Kanske inte riktigt en grafik mod, vad den gör är att den tillåter högre upplösning samt support för Widescreen monitorer. Jag rekommenderar den dock utan tvekan men som många skrivit på Torments Kickstarter så ska man spela spelet utan om man inte spelat det innan.
http://www.gog.com/news/mod_spotlight_planescape_torment_mods...

Kan även rekommendera Fallout 1 Hi-Res patch

Tackar ödmjukast, det ska jag kolla upp asap!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av eld:

folk som är emot kickstarter och vill spela detta får börja tänka om sina åsikter lite.

Varför det?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av eld:

folk som är emot kickstarter och vill spela detta får börja tänka om sina åsikter lite.

Varför det?

Antagligen för att det här är ett kickstarter-spel?

Geeks Gaming
Medlem
k3m
Medlem

Jag måste säga att jag ser mer fram emot att spela DOS än PoE. För det här ser och låter sämre ut. Men missförstå mig inte. Jag älskar genren och jag kommer att älska båda spelen

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag måste säga att jag ser mer fram emot att spela DOS än PoE. För det här ser och låter sämre ut. Men missförstå mig inte. Jag älskar genren och jag kommer att älska båda spelen

Tror inte det är en superrättvis jämförelse eftersom DOS faktiskt är släppt och färdigt, medan PoE inte släpps förrän 2015 och antagligen har en hel del polishing att genomgå. PoE verkar dessutom mycket mer ambitiös i vad de vill göra.

Oavsett vilket så är en sak klar och tydlig: kickstarter är det bästa som har hänt RPG-genren på länge.

k3m
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av k3m:

Jag måste säga att jag ser mer fram emot att spela DOS än PoE. För det här ser och låter sämre ut. Men missförstå mig inte. Jag älskar genren och jag kommer att älska båda spelen

Tror inte det är en superrättvis jämförelse eftersom DOS faktiskt är släppt och färdigt, medan PoE inte släpps förrän 2015 och antagligen har en hel del polishing att genomgå. PoE verkar dessutom mycket mer ambitiös i vad de vill göra.

Oavsett vilket så är en sak klar och tydlig: kickstarter är det bästa som har hänt RPG-genren på länge.

Jag håller inte alls med om det där med ambitiöst. Däremot så har du rätt i det där med jämförelsen. Sedan trodde jag att det skulle släppas i vinter.

Inaktiv

Väldigt mycket Baldur's Gate, med bokstavsgolvet och allt..

Jag tycker de borde kört på sprites istället för 3d-karaktärer.
Ser ganska fattigt ut ärligt talat, kanske för att animationerna är så stela. För speligt på något sätt.
Sen ser det väldigt inzoomat ut..

BG2 är fortfarande vackert.

Medlem

BG2 är underbart!

PoE körs faktiskt i 2D http://youtu.be/ddO_L4Q2HMs

1
Skriv svar