Destiny – filmklipp jämför de olika versionerna

jkw
Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Va? Vad snackar du om? Ingenstans säger de vad du påstår. Du läser vad du vill läsa antar jag.

"I could get really technical, but I’d bore you to death. A lot has to do with performance...that it looks as good as it possibly can on all these consoles."

Du missade det viktiga i hela citatet, grattis.
"I could get really technical, but I’d bore you to death. A lot has to do with performance.

We’re cross-platform, so we had to be very delicate with all four consoles, making sure they have the same experience, that it looks as good as it possibly can on all these consoles. A lot goes into that, from geometry to textures to post effects to particles to how many players you get on the screen. We’re always balancing that out to make sure everyone gets the same experience,” he said in an interview with Venturebeat"

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av ANZIKTE:

Delvis, men mestadels Microsoft, då det är dom som nyligen gjort det möjligt för utvecklaren att utnyttja prestanda som Kinect åt upp förut. Bungie kan inte bara magiskt ta fram FPS från tomma intet utan det är ju pga Microsoft's beslut att kunna köra Xbox One utan Kinect som frigjort resurser som utvecklaren då kan lägga på annat.

Som du skriver först i det jag citerade:

Skrivet av ANZIKTE:

Men då Microsoft säger att de ska också lyckas klämma fram 1080p när spelet är släppt

Detta betyder att just Microsoft är dom som utvecklar spelet, inte Bungie
Det är Bungie som säger det där, inte Microsoft.

Eftersom det inte är Microsoft som utvecklar det så dom kan inte göra något direkt angående att klämma fram 1080p, det ligger helt på Bungie's sida och vad deras spelmotor kräver för att klara av det (och de optimeringar dom lyckas göra).
Deras spelmotor för Destiny krävde tyvärr att prestandan som frigörs utan Kinect var tillgänglig för att kunna nå 1080p.
Hade spelet haft mindre krusiduller i det grafiska hade det mycket väl kunnat vara så att Destiny varit 1080p 30fps från början på Xbox One.
Om den prestandan som Kinect hade reserverad hade varit tillgänglig från början så hade det ändå varit upp till Bungie att få deras spelmotor att nå 1080p med den tillgängliga kraften i Xbox One som ÄR sämre än den i PS4 (vilket är synd, skapar sån enormt mycket tjafs mellan konsollerna just på grund av att multi-platforms-spel då oftast får just 1080p på PS4 medans dom får nöja sig med 720p-900p eller liknande på Xbox One).

Fel. Bungie säger själv att dom fick hjälp av Microsoft.

"Speaking with Bungie's graphics engineer, Chris Tchou, IGN was able to squeeze out some info on how the 1080p standard became possible, with Tchou explaining..."

-“Destiny runs at the same resolution and frame-rate as the PS4. We basically got together with Microsoft, and got a bunch of engineers here to work on optimizing and taking advantage of the system reserve. Basically that extra GPU time that Microsoft gave us – and yeah, we got it up to 1080p.“

-Bungie really want to turn the negative tide against the Xbox One's performance woes by working closely with Microsoft to help the game achieve full HD

-Microsoft is working with developers as much as possible on the software side to optimize where they can

Källa

Så jo, Microsoft kan visst göra något åt att klämma fram 1080p.

Tackar för att du tog dig tid att svara åt mig om den biten

Det händer då och då att Microsoft faktiskt skickar ut egna "emergency teams" för att hjälpa diverse utvecklare med sina spel, oftast gäller det större titlar om jag inte missminner mig.

Medlem
Skrivet av jkw:
Skrivet av Rockartisten:

Va? Vad snackar du om? Ingenstans säger de vad du påstår. Du läser vad du vill läsa antar jag.

"I could get really technical, but I’d bore you to death. A lot has to do with performance...that it looks as good as it possibly can on all these consoles."

Du missade det viktiga i hela citatet, grattis.
"I could get really technical, but I’d bore you to death. A lot has to do with performance.

We’re cross-platform, so we had to be very delicate with all four consoles, making sure they have the same experience, that it looks as good as it possibly can on all these consoles. A lot goes into that, from geometry to textures to post effects to particles to how many players you get on the screen. We’re always balancing that out to make sure everyone gets the same experience,” he said in an interview with Venturebeat"

Och artikeln är döpt "Bungie Explains Why Destiny Is Not 60fps On The PS4 And Xbox One"

Dom menar PS360 gentemot PS4/X1, och där står fortfarande ingenting om att Bungie kan få upp PS4-versionen till 60fps och bibehålla grafiken, men valde 30fps på grund av att Xbox One är för klen, som du vill få det till.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av ANZIKTE:

Delvis, men mestadels Microsoft, då det är dom som nyligen gjort det möjligt för utvecklaren att utnyttja prestanda som Kinect åt upp förut. Bungie kan inte bara magiskt ta fram FPS från tomma intet utan det är ju pga Microsoft's beslut att kunna köra Xbox One utan Kinect som frigjort resurser som utvecklaren då kan lägga på annat.

Som du skriver först i det jag citerade:

Skrivet av ANZIKTE:

Men då Microsoft säger att de ska också lyckas klämma fram 1080p när spelet är släppt

Detta betyder att just Microsoft är dom som utvecklar spelet, inte Bungie
Det är Bungie som säger det där, inte Microsoft.

Eftersom det inte är Microsoft som utvecklar det så dom kan inte göra något direkt angående att klämma fram 1080p, det ligger helt på Bungie's sida och vad deras spelmotor kräver för att klara av det (och de optimeringar dom lyckas göra).
Deras spelmotor för Destiny krävde tyvärr att prestandan som frigörs utan Kinect var tillgänglig för att kunna nå 1080p.
Hade spelet haft mindre krusiduller i det grafiska hade det mycket väl kunnat vara så att Destiny varit 1080p 30fps från början på Xbox One.
Om den prestandan som Kinect hade reserverad hade varit tillgänglig från början så hade det ändå varit upp till Bungie att få deras spelmotor att nå 1080p med den tillgängliga kraften i Xbox One som ÄR sämre än den i PS4 (vilket är synd, skapar sån enormt mycket tjafs mellan konsollerna just på grund av att multi-platforms-spel då oftast får just 1080p på PS4 medans dom får nöja sig med 720p-900p eller liknande på Xbox One).

Fel. Bungie säger själv att dom fick hjälp av Microsoft.

"Speaking with Bungie's graphics engineer, Chris Tchou, IGN was able to squeeze out some info on how the 1080p standard became possible, with Tchou explaining..."

-“Destiny runs at the same resolution and frame-rate as the PS4. We basically got together with Microsoft, and got a bunch of engineers here to work on optimizing and taking advantage of the system reserve. Basically that extra GPU time that Microsoft gave us – and yeah, we got it up to 1080p.“

-Bungie really want to turn the negative tide against the Xbox One's performance woes by working closely with Microsoft to help the game achieve full HD

-Microsoft is working with developers as much as possible on the software side to optimize where they can

Källa

Så jo, Microsoft kan visst göra något åt att klämma fram 1080p.

Tackar för att du tog dig tid att svara åt mig om den biten

Det händer då och då att Microsoft faktiskt skickar ut egna "emergency teams" för att hjälpa diverse utvecklare med sina spel, oftast gäller det större titlar om jag inte missminner mig.

Jag svarar inte åt dig, jag rättar dig.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av ANZIKTE:

Delvis, men mestadels Microsoft, då det är dom som nyligen gjort det möjligt för utvecklaren att utnyttja prestanda som Kinect åt upp förut. Bungie kan inte bara magiskt ta fram FPS från tomma intet utan det är ju pga Microsoft's beslut att kunna köra Xbox One utan Kinect som frigjort resurser som utvecklaren då kan lägga på annat.

Som du skriver först i det jag citerade:

Skrivet av ANZIKTE:

Men då Microsoft säger att de ska också lyckas klämma fram 1080p när spelet är släppt

Detta betyder att just Microsoft är dom som utvecklar spelet, inte Bungie
Det är Bungie som säger det där, inte Microsoft.

Eftersom det inte är Microsoft som utvecklar det så dom kan inte göra något direkt angående att klämma fram 1080p, det ligger helt på Bungie's sida och vad deras spelmotor kräver för att klara av det (och de optimeringar dom lyckas göra).
Deras spelmotor för Destiny krävde tyvärr att prestandan som frigörs utan Kinect var tillgänglig för att kunna nå 1080p.
Hade spelet haft mindre krusiduller i det grafiska hade det mycket väl kunnat vara så att Destiny varit 1080p 30fps från början på Xbox One.
Om den prestandan som Kinect hade reserverad hade varit tillgänglig från början så hade det ändå varit upp till Bungie att få deras spelmotor att nå 1080p med den tillgängliga kraften i Xbox One som ÄR sämre än den i PS4 (vilket är synd, skapar sån enormt mycket tjafs mellan konsollerna just på grund av att multi-platforms-spel då oftast får just 1080p på PS4 medans dom får nöja sig med 720p-900p eller liknande på Xbox One).

Fel. Bungie säger själv att dom fick hjälp av Microsoft.

"Speaking with Bungie's graphics engineer, Chris Tchou, IGN was able to squeeze out some info on how the 1080p standard became possible, with Tchou explaining..."

-“Destiny runs at the same resolution and frame-rate as the PS4. We basically got together with Microsoft, and got a bunch of engineers here to work on optimizing and taking advantage of the system reserve. Basically that extra GPU time that Microsoft gave us – and yeah, we got it up to 1080p.“

-Bungie really want to turn the negative tide against the Xbox One's performance woes by working closely with Microsoft to help the game achieve full HD

-Microsoft is working with developers as much as possible on the software side to optimize where they can

Källa

Så jo, Microsoft kan visst göra något åt att klämma fram 1080p.

Tackar för att du tog dig tid att svara åt mig om den biten

Det händer då och då att Microsoft faktiskt skickar ut egna "emergency teams" för att hjälpa diverse utvecklare med sina spel, oftast gäller det större titlar om jag inte missminner mig.

Jag svarar inte åt dig, jag rättar dig.

Det du skrev, är det jag menade/tänkte svara.

Inaktiv
Skrivet av Spit:
Skrivet av jkw:
Skrivet av Rockartisten:

Va? Vad snackar du om? Ingenstans säger de vad du påstår. Du läser vad du vill läsa antar jag.

"I could get really technical, but I’d bore you to death. A lot has to do with performance...that it looks as good as it possibly can on all these consoles."

Du missade det viktiga i hela citatet, grattis.
"I could get really technical, but I’d bore you to death. A lot has to do with performance.

We’re cross-platform, so we had to be very delicate with all four consoles, making sure they have the same experience, that it looks as good as it possibly can on all these consoles. A lot goes into that, from geometry to textures to post effects to particles to how many players you get on the screen. We’re always balancing that out to make sure everyone gets the same experience,” he said in an interview with Venturebeat"

Och artikeln är döpt "Bungie Explains Why Destiny Is Not 60fps On The PS4 And Xbox One"

Dom menar PS360 gentemot PS4/X1, och där står fortfarande ingenting om att Bungie kan få upp PS4-versionen till 60fps och bibehålla grafiken, men valde 30fps på grund av att Xbox One är för klen, som du vill få det till.

Precis! Jag tycker bara att han gjorde det ännu tydligare att han läser vad han vill läsa.

12
Skriv svar