Obsidian när drömmen om Knights of the Old Republic 3

Robot
Obsidian när drömmen om Knights of the Old Republic 3
Medlem
Obsidian när drömmen om Knights of the Old Republic 3

Ja tack! Det första spelet är i min mening ett av det bästa RPG spelet genom tiderna


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

FM-guru
F.d. Sisyr

Och jag säger samma sak, fast om det andra spelet!

Medlem

I min åsikt var The Sith Lords inte lika bra som originalet från Bioware. Storyn slog inte lika hårt, märkligt nog fler buggar och crashar än föregångaren likaså.

Men jag har 100% förtroende att Disney kan delegera uppgiften korrekt när rätt studio visar intresse. När George Lucas hängde kappan på spiken gav man filmerna till JJ Abrams och Battlefront till DICE.

The Force is strong in Disney!

Medlem

Tror inte det är helt omöjligt att Disney skulle gå med på det här om jag är helt ärlig. Faktum är att Obsidian har jävligt högt rykte inom spelbranschen som seriösa och grymma devs (som tyvärr haft otur med orimliga deadlines vid tillfällen), och att Internet fortfarande skriker ett efter ett "knights of the old republic 3" regelbundet.

Medlem

Pröva tvåan moddad, det brukar fixa de flesta buggarna och lägger till en hel del material som obsidian kapade. Det gör historien bättre och mer logisk, med färre lösa ändar.

Medlem

Håller tummarna, älskade det två första spelen.

Medlem

en mer överskattad spelserie får man leta efter

edit: hittade en faktiskt , kingdom hearts


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

en mer överskattad spelserie får man leta efter

Jag håller inte med


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

Pröva tvåan moddad, det brukar fixa de flesta buggarna och lägger till en hel del material som obsidian kapade. Det gör historien bättre och mer logisk, med färre lösa ändar.

Håller med.

Medlem

Jag och min bror har diskuterat det här. Han vill att BioWare ska göra ett nytt KOTOR. Jag lutar nog lite mer åt Obsidian faktiskt. De spel som de har släppt är väldigt bra handlingsmässigt och utforskar ofta andra sidor som Bioware ibland kan glömma/missa. Isåfall (om Obsidian skulle få göra ett nytt KOTOR) hoppas jag att de får göra klart det och inte bli stressade med tidiga deadlines. Precis som tidigare har sagt.
Ge mig Knigts of the old Republic 3!

Ook
Bibliotekarie (UU)

Bara att slänga upp en Kickstarterkampanj när Pillars of Eternity är släppt. Min plånbok väntar.

Medlem

Man får hoppas! FZ tog inte upp något om att de i samma intervju pratade Fallout och Neverwinter. http://www.ign.com/articles/2014/07/24/obsidian-mulls-over-ne...

Medlem
Skrivet av Ook:

Bara att slänga upp en Kickstarterkampanj när Pillars of Eternity är släppt. Min plånbok väntar.

Synd bara att Disney sitter på alla Star Wars-kort. Obsidian har dock tagit över tronen från det gamla Bioware när det gäller spel med gripande handling. Så länge de får göra sina egna projekt som de brinner för utan yttre inblandning så har de framtiden för sig.

Medlem

Men all historia från Kotor och så vidare existerar ju inte längre enligt Disney. Det får nog bli en redig reboot om de ska få göra någonting med Kotor...

De behöver nog också säkra sina inkomster; jag tror inte det nya spelet kommer sälja multum, hur bra det än är. Marknaden är så pass översvämmad av spel att spelutvecklare behöver starka varumärken att jobba med om de ska överleva. Jag önskar dem allt det bästa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

en mer överskattad spelserie får man leta efter

edit: hittade en faktiskt , kingdom hearts

Smaksak. Jag håller inte med. Kingdom Hearts kan jag där emot inte uttala mig om då jag inte fått chansen att spela de, vilket är något jag ångrar rejält.

Jag förstår inte grejen med att fokusera negativ energi på de som är så glada och stimmiga över spel eller serier istället för att vara avundsjuk att man själv inte upplever den glädjen och lyckan de gör.

När jag hör hur entusiastiska folk är om Kingdom Hearts önskar jag att jag var där för att ta del utav äventyret. Jag har förstås andra spel jag känner så för, men ju mer desto bättre!

svarte petter som darth vader?

Medlem

Tycker bioware gör bättre följeslagare och Obsidian gör bättre rpgs. Vet inte vem jag hellre hade sett göra ett KotOR3, men hade gärna sett ett.

Medlem

Det är väl dock lite svårt att ens överväga KOTOR 3 medans Knights of the Republic är fortfarande aktivt?

Det blir ju till exempel inget Warcraft 4 medans World of Warcraft är fortfarande online...eller?

Medlem

Obsidian ville ha mer tid att avsluta KotOR 2 men fick inte det av utgivarna. De ruschade slutet och det släpptes med många buggar. Synd, för spelet hade enligt mig större potential än 1:an, som fick ut det mesta av sitt. Kreia bär upp 2:an på ett otroligt bra sätt och nyanserar Star Wars-universumet med sina tankar om Dark/Light-side. Lite väl svart och vitt i 1:an och även filmerna, i min mening. Skulle ge Obsidian jobbet om det stod mellan dem och BioWare.

Medlem

Joh, jag tycker nog Sith Lords hade en bättre grundstory och lite mer nyanserad Darkside, i KOTOR så är det ganska standard ändå. Om jag nu måste välja, båda är brillianta.
En trea vore fantastiskt.
Jag hoppas Disney gör något bra av hela Star wars

k3m
Medlem
Skrivet av Mox+:

Obsidian ville ha mer tid att avsluta KotOR 2 men fick inte det av utgivarna. De ruschade slutet och det släpptes med många buggar. Synd, för spelet hade enligt mig större potential än 1:an, som fick ut det mesta av sitt. Kreia bär upp 2:an på ett otroligt bra sätt och nyanserar Star Wars-universumet med sina tankar om Dark/Light-side. Lite väl svart och vitt i 1:an och även filmerna, i min mening. Skulle ge Obsidian jobbet om det stod mellan dem och BioWare.

Definitivt Obsidian.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mox+:

Obsidian ville ha mer tid att avsluta KotOR 2 men fick inte det av utgivarna. De ruschade slutet och det släpptes med många buggar. Synd, för spelet hade enligt mig större potential än 1:an, som fick ut det mesta av sitt. Kreia bär upp 2:an på ett otroligt bra sätt och nyanserar Star Wars-universumet med sina tankar om Dark/Light-side. Lite väl svart och vitt i 1:an och även filmerna, i min mening. Skulle ge Obsidian jobbet om det stod mellan dem och BioWare.

Definitivt Obsidian.

Det är enkelt att göra det valet nu, med tanke på vad BioWare levererat de senaste åren, men jag hade nog gjort samma val 2006. Obsidian har erkänt bra writers i deras omgivning och tar upp ämnen som känns intressanta och fräscha, jämfört med BioWare som bara maxar det typiska (och gör det väl, ska nämnas). Så känner jag i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mox+:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Mox+:

Obsidian ville ha mer tid att avsluta KotOR 2 men fick inte det av utgivarna. De ruschade slutet och det släpptes med många buggar. Synd, för spelet hade enligt mig större potential än 1:an, som fick ut det mesta av sitt. Kreia bär upp 2:an på ett otroligt bra sätt och nyanserar Star Wars-universumet med sina tankar om Dark/Light-side. Lite väl svart och vitt i 1:an och även filmerna, i min mening. Skulle ge Obsidian jobbet om det stod mellan dem och BioWare.

Definitivt Obsidian.

Det är enkelt att göra det valet nu, med tanke på vad BioWare levererat de senaste åren, men jag hade nog gjort samma val 2006. Obsidian har erkänt bra writers i deras omgivning och tar upp ämnen som känns intressanta och fräscha, jämfört med BioWare som bara maxar det typiska (och gör det väl, ska nämnas). Så känner jag i alla fall.

Bioware hade ju tidigare författaren Drew Karpyshyn med sig som lagt grunden och bidragit i alla deras forna mästerverk, se bara på det första Mass Effect och hans bokserie i Mass Effect-universumet, efter det så gick det sakta men säkert utför..

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men all historia från Kotor och så vidare existerar ju inte längre enligt Disney. Det får nog bli en redig reboot om de ska få göra någonting med Kotor...

Tekniskt sett har ju varken Disney eller Lucasfilm sagt att det material som går under Legacy-stämplat är off-limits att fortsätta på.

Medlem
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Jozo:

Men all historia från Kotor och så vidare existerar ju inte längre enligt Disney. Det får nog bli en redig reboot om de ska få göra någonting med Kotor...

Tekniskt sett har ju varken Disney eller Lucasfilm sagt att det material som går under Legacy-stämplat är off-limits att fortsätta på.

Nu har jag inte läst på så mycket om det här, men är det inte så att allting som inte är från filmerna och CW-serien räknat som "sagor" inom SW-universumet?

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Jozo:

Men all historia från Kotor och så vidare existerar ju inte längre enligt Disney. Det får nog bli en redig reboot om de ska få göra någonting med Kotor...

Tekniskt sett har ju varken Disney eller Lucasfilm sagt att det material som går under Legacy-stämplat är off-limits att fortsätta på.

Nu har jag inte läst på så mycket om det här, men är det inte så att allting som inte är från filmerna och CW-serien räknat som "sagor" inom SW-universumet?

Så har jag också förstått det. Det var väl bara några månader sedan dom gjorde det officiella uttalandet om detta..

Medlem

Kommer aldrig hända, tyvärr


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Jozo:

Men all historia från Kotor och så vidare existerar ju inte längre enligt Disney. Det får nog bli en redig reboot om de ska få göra någonting med Kotor...

Tekniskt sett har ju varken Disney eller Lucasfilm sagt att det material som går under Legacy-stämplat är off-limits att fortsätta på.

Nu har jag inte läst på så mycket om det här, men är det inte så att allting som inte är från filmerna och CW-serien räknat som "sagor" inom SW-universumet?

Så har jag också förstått det. Det var väl bara några månader sedan dom gjorde det officiella uttalandet om detta..

Det stämmer. Så det finns en god chans att vi kan komma att se en fortsättning på KOTOR. Fast att det går inom Legacy. Allt som återstår är att det blir grönt ljus för det hela.

12
Skriv svar