Hearthstone: Curse of Naxxramas

Robot
Hearthstone: Curse of Naxxramas

Kortspelaren som vill ta en paus från arenabråk och tävlingsspel med egenkomponerade kortlekar bör rikta uppmärksamheten mot den nya expansionen Curse of Naxxramas.

#world-of-warcraft, #blizzard


Medlem
Hearthstone: Curse of Naxxramas

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.


signatur

I drank what?

Avstängd

Den första delen är gratis att plocka hem under en begränsad tid*

Skrivet av Mirage:

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.

På heroic eller? finns flertalet sätt att göra detta, på normala så borde det inte vara några problem

I övrigt väldigt besviken, ingen replayability och lam humor.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.

Nä, jag är sämst. Lirade lite under betan (lite = låste upp alla kort till tre klasser och levlade en av dem till lvl 14, så väldigt lite), och fick för mig att pröva på dessa datormotståndare. Klarar inte av första snubben på Normal.

Medlem

700 guld? Jävlar i helvete. Vem tror de att jag är? Joakim Von Anka?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

700 guld är ju verkligen inte mycket om man har spelat det sedan det kom!

Medlem

Väl skriven artikel och en superkul expansion!

Ni som vill öva nya Naxx-kortlekar och snacka lite nördiska får gärna PM'a mig, så delar vi lite Battletag-info och kör en duel eller två för skojs skull.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.

Tog mig flera försök att klara av henne på Normal så vet hur du känner dig. FIck ändra min paladin kortlek och köra.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Mirage:

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.

På heroic eller? finns flertalet sätt att göra detta, på normala så borde det inte vara några problem

I övrigt väldigt besviken, ingen replayability och lam humor.

Nej, på normal. *gråter*

Kollat ett gäng förslag på lekar men varenda jävla lek har SUPERDUPEROMFGRAREKOOOOORT som jag helt enkelt inte har.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Mirage:

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.

På heroic eller? finns flertalet sätt att göra detta, på normala så borde det inte vara några problem

I övrigt väldigt besviken, ingen replayability och lam humor.

Nej, på normal. *gråter*

Kollat ett gäng förslag på lekar men varenda jävla lek har SUPERDUPEROMFGRAREKOOOOORT som jag helt enkelt inte har.

Viktigaste korten mot Maexxna är Earthen Ring Farseer och Voodoo doctor. Tillse att du har dessa i leken.
Jag klarade mig som mage. Jag hade inga superkort.

Jag höll ut till turn 7, körde flamestrike. sen började lira ut lite minions och dödade henne. Jag tror inte jag hade några legendaries. Kan ha haft ragnaros.
Tänk på att minions med charge är att föredra. Alternativt att de är så billiga att du kan lira ut mer än två. Kort med battlecries är att föredra då du får nyttja den om och om igen!

Medlem

Jag klarade alla samt heroic med standard lekar (Korten man får börja med). Druid krossar Anub, Warlock krossar Widow och Paladin krossar Maexx.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Mirage:

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.

På heroic eller? finns flertalet sätt att göra detta, på normala så borde det inte vara några problem

I övrigt väldigt besviken, ingen replayability och lam humor.

Nej, på normal. *gråter*

Kollat ett gäng förslag på lekar men varenda jävla lek har SUPERDUPEROMFGRAREKOOOOORT som jag helt enkelt inte har.

Tips: Voodoo Doctor, Earthen Ring Farseer, Explosive trap, Unleash the hounds etc. Med andra ord: 2 healingkort + hunter.

Medlem
Skrivet av Apministern:

700 guld? Jävlar i helvete. Vem tror de att jag är? Joakim Von Anka?

Samma dag som dom utannonserade expansionen och skrev att man kan låsa upp med guld började jag spara. Nu har jag 2800 guld.

Gör daily quests så fixar du det rätt snabbt

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Mirage:

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.

På heroic eller? finns flertalet sätt att göra detta, på normala så borde det inte vara några problem

I övrigt väldigt besviken, ingen replayability och lam humor.

Nej, på normal. *gråter*

Kollat ett gäng förslag på lekar men varenda jävla lek har SUPERDUPEROMFGRAREKOOOOORT som jag helt enkelt inte har.

Har man inte spelat det så mycket så saknar man förstås kort som de flesta som spelat mer har, och då menar jag inte några speciella legendarer, utan en bunt vanliga men väldigt användbara rares. Tycker inte att det borde vara mer än en mindre utmaning med att ta Maexxna på Normal.
HC var knepigare, och det tog mig +10 försök med olika deck och hjältar att ta henne, vilket bara gjorde det hela roligare

Alla guider du hittar på nätet (hoppa över dom och njut av utmaningen att klara det själv) kommer sannolikt bara att innehålla brutalt bra kort efter som det mest är dedikerade spelare (sådana med många bra kort och gott om tid till sitt förfogande) som orkar lägga upp videos på sina HearthStone games.

Lycka till iaf

Medlem

Angående första vingen så hade den kunnat varit större, men det är ju trots allt bara 1/5. Inte heller tycker jag att 56 kr är något att gnälla över...väg en stor kallsing i sommarvärmen i ena handen mot några timmars HearthStone nöje i andra för samma peng...och köp båda. Man lever bara en gång

Skrivet av Mirage:
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Mirage:

Jag är nog sämst, men jag klarar fan inte av Maexxna.

På heroic eller? finns flertalet sätt att göra detta, på normala så borde det inte vara några problem

I övrigt väldigt besviken, ingen replayability och lam humor.

Nej, på normal. *gråter*

Kollat ett gäng förslag på lekar men varenda jävla lek har SUPERDUPEROMFGRAREKOOOOORT som jag helt enkelt inte har.

"behöver" bara (för heroic):
Guardian of kings (paladin kort, basic)
Earthen Ring (general, basic)
Wolf raider (general basic)
Humility (Paladin, basic)
Vodoo doctor (general, basic)
2 mana healen som paladins har (kommer inte ihåg vad den heter just nu ) (Paladin, basic)
True silver är bra om du får ut för att göra damage på henne och eventuellt behöva döda någon minion om det behövs, dvs värsta fall (paladin, basic).

Mer som hjälper är peace keepers (paladin, rare) eftersom man kan behöva mer humilities samt eftersom du får hur många som helst då.

Bara att använda earthen och vodoo tills du har 10 mana. För att komma dit ser du till att hon har bara minions med 1 attack (där humility hjälper plus att du kan döda de första 2 utlagda spindlarna men annars inte döda någon minion alls generellt sett, utom shades eftersom de annars får mer attack varje runda). Se till att få guardian of kings på hand och en wolf raider på 10 mana och spela dessa varje runda tills hon är död och om du behöver lite liv så spela guardian och en earthen en eller ett par rundor. Om det inte lyckas bara köra om lite tur kan man ju behöva ibland. Detta är en av alla basic only decks som funkar bra men viktigt att se till att hon har fullt på sitt bräde med gubbar med 1 attack (vilket ofta sker av sig självt i stort sett).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Tog Maexxna på heroic på första försöket med denna deck
http://puu.sh/ar4Oq/cc9bd6f298.jpg
viktigaste korten är
wolfrider
voododoctor
humility
earthen ring farseer
consecration
guardian of kings
iron beak owl
Lägg voodo och earthen ring farseer på dig själv hela tiden men ha aldrig mer än två minions ute. lägg consecration på hans spindlar. då blir hela hans plan fylld med 1/1or lägg guardian of kings varje runda och wolfrider så tar du 1 skada och ger 3. om du har för lite hp byt wolfrider mot earthen ring farseer i några turns.
PS Om han lägger ut dire wolf alpha eller shade of naxxramas måste du antingen göra - Iron beak owl - Humility eller hammer of wrath.

Medlem

Det står Android som möjliga plattformar, fick nästan hjärtattack innan jag insåg att det var fel.

Medlem

Hoppas nästa wing blir svårare, var färdig med normal, hc och class challenges på runt 60-70min.

Medlem

MAEXXNA DÖD!!! JÄVLA SPINDELJÄVEL, SUG PALADINHAMMARE!!!!


signatur

I drank what?

Medlem

Dödade Maexxna genom att i stort sett använda Alexxstraza + elven archer varannan runda och den andra rundan använda två charge creatures på henne...

Medlem

missat nånting? men är det inte mer utmaning och spela mot mänskliga moståndare och roligare än att vilja ha hårdare ai motstånd?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

missat nånting? men är det inte mer utmaning och spela mot mänskliga moståndare och roligare än att vilja ha hårdare ai motstånd?

Smaken är som baken...

Är väl kul att det finns blandat och mer innehåll?

Medlem

visserligen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar