"You've been chosen" – Bioware teasar något skräckslaget

Robot
"You've been chosen" – Bioware teasar något skräckslaget

Under Gamescom ska Bioware visa något nytt. Här är första teasern.

#nyhetstips, #bioware, #mass-effect, #dragon-age-origins


Medlem
"You've been chosen" – Bioware teasar något skräckslaget

Det var en väldigt intetsägande trailer, men vem bryr sig?

Skräck + bioware = kasta pengar på skärmen tills det går att spela.

Medlem

Hmm läste nyss emailet så såg jag "You’ve been chosen" så tänkte jag oh fan, bara jag som blivit utvalt.

2 minuter senare tittar jag här och ser att alla fått det typ


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag var så glad i 2 sekunder, trodde att jag fått Dragon Age Keep betan...

Medlem

Dont smoke before bedtime, strange nightmares can occur.

Medlem

Wat? Hade hoppats på att få höra lite mer om ME"4"..

Medlem

får vänta och se nån recension, deraste senaste titlar har ju varit stora besvikelser. Dragon age 2, ME3 va ju allt annat än deras vanliga höga kvalitet, den vi fick i ME1 och DA 1. får se vilken väg detta tar.

Medlem

Kan detta vara titeln?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Kan detta vara titeln?

shadowrealms, man blir ju allt lite nyfiken måste jag medge

Kan vara bra men varför live action


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

MEG
Medlem

Man kan hoppas på ett skräckrollspel i modern setting.


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Bara som jag trodde att det var virus? Åkte ner i skräpposten lika fort. hehe

Medlem
Skrivet av MEG:

Man kan hoppas på ett skräckrollspel i modern setting.

Modern setting i annat än Cod-spel känns faktiskt ganska fräscht just nu.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Det var en väldigt intetsägande trailer, men vem bryr sig?

Skräck + bioware = kasta pengar på skärmen tills det går att spela.

Förstår inte logiken. Bioware har aldrig gjort något skräckspel förut. Jag tvivlar på att de förstår sig på mekaniken bakom det såvida de inte har anställt nån som har gjort det förut. Skräckrollspel makes more sense, fast de är typ aldrig läskiga...

Fina effekter och bilder i teasern iaf. Något icke-originellt med mardröms/sömn-tema men skräck behöver inte alltid vara originellt. Hade gärna velat ha mer av något i stil med Project Zero 3 och Silent Hill 4: The Room

Medlem

Gick inte att titta på filmen när jag fick mejlet, men efter swtor som inte uppfyllde någon förhoppning alls, så är jag rätt trött på Bioware. Förstod aldrig hypen med ME1-3 heller. Tyckte inte det var så fantastiska spel.

Medlem

Bioware har mycket att bevisa innan jag går på deras hype-maskineri. Att de fortfarande kan göra bra rollspel till exempel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Bioware har mycket att bevisa innan jag går på deras hype-maskineri. Att de fortfarande kan göra bra rollspel till exempel.

Hear, Hear. DA2 och ME3 var horribla.


signatur

I drank what?

Medlem

Fick ett mail om det där.
Tror det är ett mordhot och närsomhelst kommer dom komma och döda mig.

Medlem

Det är ett intressant koncept för deras nya IP. Det måste jag medge. Men jag vill se mer...det här var för lite för att bygga hype för mig, men det väckte en nyfikenhet.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Bioware har mycket att bevisa innan jag går på deras hype-maskineri. Att de fortfarande kan göra bra rollspel till exempel.

Jag har nog aldrig upplevt att Bioware själv direkt hypeat sina spel, det sköter fansen och det goda namnet men detta har också varit orsak till de stora bakslagen när det har skett dåliga designval.

Jag tvivlar själv något på förmågan att leverera just rollspel men de har fått ta alldeles för mycket skit i förhållande till de relativt små misstag de har gjort.

Medlem

Sajten ligger inte längre nere, FYI.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Bioware har mycket att bevisa innan jag går på deras hype-maskineri. Att de fortfarande kan göra bra rollspel till exempel.

Jag har nog aldrig upplevt att Bioware själv direkt hypeat sina spel, det sköter fansen och det goda namnet men detta har också varit orsak till de stora bakslagen när det har skett dåliga designval.

Jag tvivlar själv något på förmågan att leverera just rollspel men de har fått ta alldeles för mycket skit i förhållande till de relativt små misstag de har gjort.

Nja Senaste rollspelet dom gjorde var väl Mass Effect 1 och Dragon age:Origin? resten är ju rena action spel.

Jag tvivlar starkt att BIoware någonsin kommer göra ett riktigt rpg igen samt inte har förmågan att göra något än en korridor shooter.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Bioware har mycket att bevisa innan jag går på deras hype-maskineri. Att de fortfarande kan göra bra rollspel till exempel.

Jag har nog aldrig upplevt att Bioware själv direkt hypeat sina spel, det sköter fansen och det goda namnet men detta har också varit orsak till de stora bakslagen när det har skett dåliga designval.

Jag tvivlar själv något på förmågan att leverera just rollspel men de har fått ta alldeles för mycket skit i förhållande till de relativt små misstag de har gjort.

Nja Senaste rollspelet dom gjorde var väl Mass Effect 1 och Dragon age:Origin? resten är ju rena action spel.

Jag tvivlar starkt att BIoware någonsin kommer göra ett riktigt rpg igen samt inte har förmågan att göra något än en korridor shooter.

Jag gillade DA 2 och hela Mass Effect-serien men det var som du säger inte några höjdare som rollspel. Story och berättande höll definitivt klassisk Biowarestandard men inte gameplay.

Medlem

Tråkig teaser. Åker hellre till Afrika och får AIDS, 1/10 osv. God natt.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Bioware har mycket att bevisa innan jag går på deras hype-maskineri. Att de fortfarande kan göra bra rollspel till exempel.

Jag har nog aldrig upplevt att Bioware själv direkt hypeat sina spel, det sköter fansen och det goda namnet men detta har också varit orsak till de stora bakslagen när det har skett dåliga designval.

Jag tvivlar själv något på förmågan att leverera just rollspel men de har fått ta alldeles för mycket skit i förhållande till de relativt små misstag de har gjort.

Neeeheeeej då, BioWare tar INTE ALLS och hypar sina egna spel...

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/10/mas...

Interviewer: [Regarding the numerous possible endings of Mass Effect 2] “Is that
same type of complexity built into the ending of Mass Effect 3?”
Hudson: “Yeah, and I’d say much more so, because we have the ability to build the endings out in a way that we don’t have to worry about eventually tying them back together somewhere. This story arc is coming to an end with this game. That means the endings can be a lot more different. At this point we’re taking into account so many decisions that you’ve made as a player and reflecting a lot of that
stuff. It’s not even in any way like the traditional game endings, where you can say how many endings there are or whether you got ending A, B, or C.....The endings have a lot more sophistication and variety in them.”

Hur är röd, blå och grön inte samma sak som A, B och C?

Medlem

You´ve been chosen

Medlem
Skrivet av Keza:

Tråkig teaser. Åker hellre till Afrika och får AIDS, 1/10 osv. God natt.

Åh vad moget...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:

Jag gillade DA 2 och hela Mass Effect-serien men det var som du säger inte några höjdare som rollspel. Story och berättande höll definitivt klassisk Biowarestandard men inte gameplay.

Jag tyckte gameplay i ME-serien var fenomenalt. To each his own!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ahris:

Jag gillade DA 2 och hela Mass Effect-serien men det var som du säger inte några höjdare som rollspel. Story och berättande höll definitivt klassisk Biowarestandard men inte gameplay.

Jag tyckte gameplay i ME-serien var fenomenalt. To each his own!

Som jag sade gillade jag ME men gameplay var inte klassikst Bioware eller rollspel. Jag sade inte att det var dåligt.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Bioware har mycket att bevisa innan jag går på deras hype-maskineri. Att de fortfarande kan göra bra rollspel till exempel.

Jag har nog aldrig upplevt att Bioware själv direkt hypeat sina spel, det sköter fansen och det goda namnet men detta har också varit orsak till de stora bakslagen när det har skett dåliga designval.

Jag tvivlar själv något på förmågan att leverera just rollspel men de har fått ta alldeles för mycket skit i förhållande till de relativt små misstag de har gjort.

Innan EA tog över så kan det stämma men efteråt så har de hypat sina spel utan tvekan. Dragon Age, oavsett hur bra eller dåligt det än är (inte spelat det även om jag äger det), hypades en hel del av inga andra än Bioware själva. Vill minnas att Old Republic var även det ett spel som Bioware hypade en hel del så det där stämmer inte.

Bioware är inte samma företag och jag kan inte längre köpa ett spel från dem dag ett utan att behöva oroa mig för om spelet är bra eller inte. Så var det inte förr, då stod Bioware för kvalitet och det var få som lyckades göra lika bra RPG spel som denna utvecklare.

12
Skriv svar