Se den nya motorn jobba i Assassin's Creed: Unity

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av neohasse:

Bara att det är CO-OP gör att detta kommer bli det första Creed jag faktiskt köper.

Co-open gör att det faktiskt kan vara det första Assassins Creed spel som jag faktiskt inte köper. Jag hade en diskussion med en polare under E3 om detta och vi kan helt enkelt inte se co-op fungera bra i ett Assassins Creed spel.

Eftersom alla spelar AC spel på olika sätt så kommer man bara bli riktigt irriterade på varandra när man spelar, för alla vill göra det på SITT sätt och inte någon annans.

Det är en sak om de faktiskt gör en co-op mode som inte har någonting med single player spelet's story att göra... Men då kommer antingen den ena eller andra delen bara vara halvgjord... eller så är båda det.

Co-op i "story mode" (single player?) Assassins Creed gör mig bara ledsen i ögat :c

Jag vet inte hur du spelar med dina kompisar, men när jag spelar med mina så anpassar man sig till varandra och planerar vad man ska göra i förväg. Du vet, CO-OP.
Visst, det blir troligen ett annorlunda sätt att spela, men inget hindrar dig att spela ensam.

Visst finns det inget som hindrar mig att spela ensam... Men om fokuset ligger på co-op så är har single player hamnat på efterkälken. Och genom det så kommer single player delen vara sämre och inte fungera lika bra som co-op delen, då fokusen faktiskt ligger där.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Visst finns det inget som hindrar mig att spela ensam... Men om fokuset ligger på co-op så är har single player hamnat på efterkälken. Och genom det så kommer single player delen vara sämre och inte fungera lika bra som co-op delen, då fokusen faktiskt ligger där.

Jag vet inte om det är för att jag är nyvaken eller inte, men du gör en rätt irriterad med din dumma logik.

Då lär du ligga sömnlös för varje nytt spel som innehåller något nytt, eftersom det har tagit fokus från "single player storyn".
Det är ju inte så att de måste skriva om hela boken för att lägga till en medspelare, herregud.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser riktigt snyggt ut, och äntligen utspelar det sig under den franska revolutionen!

+1 Riktigt nytt lyft uppåt, ser verkligen emot att få spela det snart!

Haters gonna hate, fans gonna love! thats it!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Bara grejen att dom äntligen lägger till en vettig stealth mekanik (får vi hoppas iallafall) gör ju grymt mycket


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Bunisher:

Visst finns det inget som hindrar mig att spela ensam... Men om fokuset ligger på co-op så är har single player hamnat på efterkälken. Och genom det så kommer single player delen vara sämre och inte fungera lika bra som co-op delen, då fokusen faktiskt ligger där.

Jag vet inte om det är för att jag är nyvaken eller inte, men du gör en rätt irriterad med din dumma logik.

Då lär du ligga sömnlös för varje nytt spel som innehåller något nytt, eftersom det har tagit fokus från "single player storyn".
Det är ju inte så att de måste skriva om hela boken för att lägga till en medspelare, herregud.

Ok, då ska jag ta och förklara för dig, så bra jag kan, om varför jag anser att Assassins Creed inte kommer fungera bra i co-op (om inte nu din kompis spelar PRECIS som du gör). Jag gillar att sitta å titta på fienden, se deras rutter å planera hur jag ska gå till väga. Gå in, undvika PRECIS allting och endast döda mitt mål och sen ut igen, utan att bli sedd. Min kompis gillar att bara springa rakt på, slakta allt han hör å ser å sen lunka ut igen, fortsätta slakta allt han ser å sedan springa å gömma sig.

Hur kommer dessa två spelstilar att fungera ihop om vi nu ska spela co-op? Antingen blir han less å irriterad för att jag sitter å faktiskt planerar hur jag/vi ska gå till väga eller så blir jag irriterad på att han bara springer rakt på. Vi spelar på OLIKA sätt i Assassins Creed, vilket gör att vårat co-op spel kommer att göra en av oss (eller båda) riktigt irriterad och faktiskt bli less på att spela med den andra. Och ska vi variera oss, första gången springa rakt in å andra gången sitta å planera så kommer den enda vara less under första uppdraget och den andra vara less under det andra uppdraget.

Det räcker med att en av oss blir less på den andra och hur denne nu spelar för att spelet ska bli mindre underhållande, eller rent utsagt tråkigt. Ser du nu vad jag menar?

Och vem i helvete har sagt att storyn blir sämre? Jag sa aldrig att storyn blir sämre, jag snackade aldrig om storyn. Jag sa att om fokuset ligger på co-op så kommer den ensamma spelaren inte få ut det som faktiskt är menat för spelet. Inte att de har gjort en story för single player, en för co-op och sedan kanske en för multiplayer. För om de nu har gjort det så kommer INGEN av dem att bli bra. Om de inte har tre olika team som gör tre olika spel. Och om de nu har gjort det så finns det ingenting att gråta över för någon och allt är frid och fröjd (men vem tror att de nu kommer göra det?).

Hoppas du förstår vad jag menar nu för jag vet inte hur jag ska kunna förklara hur jag tänker bättre.

Medlem

Litar folk fortfarande på Ubisoft?! Har ni inget lärt er efter "Watch Dogs" till PC skandalen? Suck

Medlem
Skrivet av devilrat:

Litar folk fortfarande på Ubisoft?! Har ni inget lärt er efter "Watch Dogs" till PC skandalen? Suck

Vem bryr sig? Jag har riktiga problem att oroa mig över. Att Ubisoft gjorde ett "kasst" spel är det sista jag tänker på. Blir spelet bra, kul för oss. Blir det kasst, synd.

Medlem
Skrivet av devilrat:

Litar folk fortfarande på Ubisoft?! Har ni inget lärt er efter "Watch Dogs" till PC skandalen? Suck

Att Watch dogs inte riktigt gick hem till alla gör inte att deras största spel genom tiderna assassins creed serien som sedan 2007 vart en enorm hit för både mig och många andra där ute. Kommer inte floppa då de lägger mer tid på att de ska bli bra.

Vem spelar tredje persons spel på PC nu längre? gick över från PC när assassins creed 2 släpptes och i samma veva som Uncharted släpptes.. kan säga att sådan spel ska spelas på konsol rakt av!

Känslan är 1000 ggr skönare och bättre gjort till konsol än PC.. just sayin!

PC spelare är bara Grafik kåta 12 åringar som försöker förlänga eran E-penis vem som har störst bäst och vackrast. Jag njuter av handlingen och kanslan som får mig att försvinna från verkligheten en kortare period!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

12
Skriv svar